Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de driehoek
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
de driehoek
Momenteel ben ik met de laatste cursus bezig bij mijn hondenschool. Voor het eerst oefeningen die ik ook nog niet ken. Daarom ook even jullie hulp nodig. We zijn nu bezig met de hond een driehoek te laten lopen op onze aanwijzing. Dit m.b.h van pilonnen en op de commando's vooruit en links en vervolgens voorkomen. In het aanleren gebruiken we koekjes die bij de pilonnen liggen. Kay snapt dat spelletje nu al (heb speciaal pilonnen gekocht voor deze oefening) Hij raced inmiddels het parcoursje door om de koekjes te halen en weer voor te komen voor zijn laatste tractatie. Hij snapt dus wat de bedoeling is, maar ik heb het idee dat ik het beter in stukjes kan hakken, zodat hij naar mijn aanwijzingen gaat luisteren in plaats van op de automatische piloot een rondje te rennen. Hoe hebben jullie deze oefening aangeleerd?

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Re: de driehoek
Wat is het doel ervan? Als het doel is om een rondje te rennen, dan gaat het zo goed. Is het doel om de commando's te leren, dan zal hij die niet begrijpen op deze manier. Dan moet je idd gaan opknippen.

Linda, Izzie en Bram
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik ben het met Linda eens: eerst omschrijven wat het doel is en als het idd om de commando's apart gaat zul je ze ook apart moeten aanleren.

- gyanty
- Zeer actief
Tja als ik op het diplomaformulier kijk is dit de omschrijving:
Nu klinkt mij dat wel anders in de oren dan zoals het nu me Kay gaat, want hij doet het nu gewoon op automatische piloot. Maar goed ik vind dit sowieso wel handig voor straks in de behendigheid om hem vooruit en dan links of rechts te kunnen sturen. Op zich vind ik het idee van de driehoek ook best leuk, alleen ik denk dat ik met Kay erg moet oppassen, want hij heeft dit soort dingen erg snel door. Heb vrijdag pas weer les, dus in de tussentijd dacht ik zelf nog even creatief te zijn.Vooruit sturen met 1 afslag naar links.

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik zou dan de oefening splitsen in vooruit sturen, richting geven en voorkomen zeker omdat je links en rechts wilt gaan aanleren.gyanty schreef:Tja als ik op het diplomaformulier kijk is dit de omschrijving:
Nu klinkt mij dat wel anders in de oren dan zoals het nu me Kay gaat, want hij doet het nu gewoon op automatische piloot. Maar goed ik vind dit sowieso wel handig voor straks in de behendigheid om hem vooruit en dan links of rechts te kunnen sturen. Op zich vind ik het idee van de driehoek ook best leuk, alleen ik denk dat ik met Kay erg moet oppassen, want hij heeft dit soort dingen erg snel door. Heb vrijdag pas weer les, dus in de tussentijd dacht ik zelf nog even creatief te zijn.Vooruit sturen met 1 afslag naar links.
Succes!

- gyanty
- Zeer actief
Ja ook een beetje mijn idee inderdaad. Het vooruitsturen kan ik me nog iets bij voorstellen. Dit doe ik op zich ook al veel en hij is dus wel bekend met het kommando. Nu alleen nog leren dat hij dan vooruit naar de pion moet. En dan? Hem daar laten wachten, of hem terug roepen?
En hoe pak ik daarna het links (in eerste instantie alleen links, later komt dan rechts denk ik?) aan. Doe ik dat eerst gewoon hem vanuit mijn positie(met Kay naast me dus) meteen naar links te sturen? Zit dus beetje met opbouw van de oefening hoe ik die het beste van verdelen...
En hoe pak ik daarna het links (in eerste instantie alleen links, later komt dan rechts denk ik?) aan. Doe ik dat eerst gewoon hem vanuit mijn positie(met Kay naast me dus) meteen naar links te sturen? Zit dus beetje met opbouw van de oefening hoe ik die het beste van verdelen...

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Wat voor cursus doe je nu? Ik ken heel deze oefening niet, wel richting sturen maar niet zoals jij beschrijft...(ik loop GG3)
Groetjes Lianne
- gyanty
- Zeer actief
Ik train bij een particuliere hondenschool met een eigen trainingsprogramma. http://www.hondenschool-cosmo.nl Onder cursusinfo vind je informatie van elke cursus. Ik heb nu de laatste cursus gehoorzaamheid (vervolg 3)