Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
NIJMEGEN - Bij de inspectie van de dierenbescherming zijn de afgelopen week diverse goede tips binnengekomen over de herkomst van de dode hond die rond de jaarwisseling werd gevonden. Het artikel over de lugubere vondst op de internetsite van De Gelderlander en de Dierenambulance Nijmegen leverde concrete aanwijzingen op over de mogelijke eigenaar van het dier.
Zie ook:
Afschuwelijke vondst in bossen Groesbeek
De hond werd op een parkeerplaats van de Groesbeekse bossen gevonden, gewikkeld in een zwart laken. Het is dier was ernstig vermagerd.
Volgens de inspecteur van de Dierenbescherming is een vondst als deze zeer ongebruikelijk.
M@ri@nne schreef:NIJMEGEN - Bij de inspectie van de dierenbescherming zijn de afgelopen week diverse goede tips binnengekomen over de herkomst van de dode hond die rond de jaarwisseling werd gevonden. Het artikel over de lugubere vondst op de internetsite van De Gelderlander en de Dierenambulance Nijmegen leverde concrete aanwijzingen op over de mogelijke eigenaar van het dier.
Zie ook:
Afschuwelijke vondst in bossen Groesbeek
De hond werd op een parkeerplaats van de Groesbeekse bossen gevonden, gewikkeld in een zwart laken. Het is dier was ernstig vermagerd.
Volgens de inspecteur van de Dierenbescherming is een vondst als deze zeer ongebruikelijk.
Hopelijk is de eigenaar snel achterhaald.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ENKELE TIPS OVER GEDUMPTE HOND
GROESBEEK - Bij de Dierenbescherming zijn deze week enkele tips binnengekomen over de hond die dood is gevonden in de Groesbeekse bossen.
De inspectiedienst zegt dat er enkele namen en adressen zijn genoemd. De diereninspecteur verwacht dat de tips volgende week zijn nagetrokken.
De uitgemergelde hond werd eind vorig jaar in een zwart hoeslaken gevonden op een Groesbeekse parkeerplaats. Een Nijmeegs dierencrematorium heeft aangeboden het dier te cremeren.
Uitgemergelde 'no name dog' krijgt waardig afscheid
door Jasper van Gruijthuijsen . dinsdag 02 februari 2010 | 08:15 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 02 februari 2010 | 11:42
Waardig afscheid voor verwaarloosde Stafford. foto Do Visser/De Gelderlander
Waardig afscheid voor verwaarloosde Stafford. foto Do Visser/De Gelderlander
NIJMEGEN - De dode, sterk vermagerde hond die 30 december 2009 op een Groesbeekse parkeerplaats werd gevonden, is maandag gecremeerd in Amadeus in Nijmegen. Twee medewerkers van de Dierenambulance Nijmegen (DAN), Marcel Stensen en Jacqueline Bouwhuisen, hebben de hond van de vriescel bij de DAN naar zijn laatste rustplaats gebracht: het huisdierencrematorium aan de Nijmeegse Sint Teunismolenweg.
Meindert Snoei van het crematorium verbleekt als hij de verwaarloosde hond ziet. "Sjongejonge... sjongejonge, arm beest", zegt hij. Hij vervolgt cynisch: "De eigenaar zal wel niet komen, hè?"
Om die te achterhalen, benaderde de DAN de media. Bouwhuisen: "Deze hond konden we niet meer redden. Maar misschien heeft de eigenaar nog meer dieren in huis. We hopen ook dat mensen die met hun hond een vergelijkbare situatie hebben, wel hulp zoeken."
Het artikel in De Gelderlander leverde zeven tips en heftige reacties op, maar de eigenaar werd er (nog) niet door achterhaald. Bouwhuisen: "Sommige reacties vond ik eng. Zo fel, de boosheid en emotie. Heel grof. Maar ik wil niet oordelen. Er moet iets ergs achter zitten als je je hond als afval dumpt."
Stensen haalde de dode Stafford op in Groesbeek. " Het was de vierde uitgemergelde hond die ik in 2009 aantrof. Ik heb er geen woorden voor. Deze hond spant de kroon. Hij woog nog geen tien kilo. Normaal weegt een Stafford 35 tot 40 kilo. Ik snap die reacties op internet wel. Vanuit de emotie zou ik het ook zo hebben kunnen schrijven."
Ook Snoei was geschokt toen hij de foto in de krant zag. Hij bood meteen aan het dier te cremeren. Normaal gaan karkassen naar de destructie. "Het beestje heeft er niks aan, toch wilde ik het doen. Hij heeft geen net leven gehad, maar het wordt zo wel op een nette manier afgesloten." Snoei houdt de urn met zijn as. "Ik zet hem hier ergens neer", hij wijst op een kast in de ontvangstruimte. "Hij krijgt zo'n zilveren bus. Ik weet niet wat ik erin laat graveren..."
Bouwhuisen: "We hebben hem no name dog genoemd." Snoei: "Dan komt dat op de urn te staan." Bouwhuisen: "Het is als het graf van de onbekende soldaat. Laat het een voorbeeld zijn."
"Een voorbeeld van hoe het niet moet" , zegt Stensen. "Hier wen je nooit aan. Ik ben boos, maar je kan niets. Het gesprek in de koffiehoek bij de DAN komt geregeld terug op deze hond. Als je er niet over praat, ga je er aan onderdoor. Ik ben een flinke kerel, maar de tranen komen dan wel."
Hij streelt als afscheid teder de bevroren wang van de no name dog. De dode, sterk vermagerde hond die 30 december 2009 op een Groesbeekse parkeerplaats werd gevonden, is gisteren gecremeerd in Amadeus in Nijmegen.