Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechtende honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bibeltje
Actief
Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix
Contacteer:

Vechtende honden

Ongelezen bericht door Bibeltje »

Vechtende honden
Dingen die je beter niet doet bij vechtende honden.

Begin niet te roepen
De meeste mensen proberen het gevecht te stoppen door hard te schreeuwen. Meestal maakt dit geroep de stress nog erger bij de honden en wordt het gevecht nog erger. De meeste hondengevechten gebeuren immers omdat honden gestresseerd zijn. Als de baas dan ook nog blaft, dan is het hek helemaal van de dam.

Probeer er zelf niet tussen te komen
Ik heb al heel wat eigenaars geweten die door hun eigen hond gebeten werden op het ogenblik dat ze probeerden de beide vechtende honden te scheiden. Een hond die in een gevecht is en in het wilde weg van zich afbijt maakt geen verschil tussen de hand van zijn eigen baas of van een vreemde. Zorg dan ook dat je met twee bent. Pak op een gezamenlijk afgesproken teken elk een hond en probeer zonder te scheuren ze van elkaar weg te halen.

Gebruik een Peace-Maker of Breaking Stick bij een klembeet
Eigenaars van krachtige honden gebruiken best een hulpmiddel dat je in sommige hondenshops kan kopen. Het is een houten afgeplatte stok die wat lijkt op een dolk. Je kan die tussen de tanden van de hond steken en op die manier een hond die klemmend vasthoudt zijn tanden openwrikken. Het lijkt afschuwelijk om te doen, maar als honden niet loslaten is het veel beter dan proberen honden van elkaar te trekken. Hoe meer je trekt aan de hond, hoe meer deze geneigd is om zijn bek dicht te houden. Je houdt dan alleen maar scheurwonden over.

Gun je hond een halsband
Ik vind dat honden het verdienen om een halsband te mogen dragen. Ik weet wel dat als je meerdere honden bij elkaar brengt dat ervoor kan zorgen dat ze elkaars halsbanden gaan beschadigen. Maar toch pleit ik ervoor dat je honden constant een halsband aanlaat. Als ze vechten is een halsband een prima hulpmiddel om ervoor te zorgen dat je het gevecht kan stoppen. Maar ook op andere momenten is het ideaal. Honden bij hun nekvel pakken doet pijn en moet je niet doen. Een halsband aan je hond maakt dat er een handvat aanzit.

bron Woef
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: Vechtende honden

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bibeltje schreef:
Gun je hond een halsband
Ik vind dat honden het verdienen om een halsband te mogen dragen. Ik weet wel dat als je meerdere honden bij elkaar brengt dat ervoor kan zorgen dat ze elkaars halsbanden gaan beschadigen. Maar toch pleit ik ervoor dat je honden constant een halsband aanlaat. Als ze vechten is een halsband een prima hulpmiddel om ervoor te zorgen dat je het gevecht kan stoppen. Maar ook op andere momenten is het ideaal. Honden bij hun nekvel pakken doet pijn en moet je niet doen. Een halsband aan je hond maakt dat er een handvat aanzit.
Ik weet niet precies waarom je dit stukje hebt geplaatst, maar ik zou nooit constant een halsband omlaten. Thuis gaat hij af. Wie weet blijft de hond ergens achter haken als je niet thuis bent en komt hij niet los. :ugh:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Gun je hond een halsband??

:piew:
Ik zou die halsband nooit omdoen.
Niet omdat ze elkaars halsband kunnen beschadigen maar omdat ze zichzelf ermee kunnen verwonden of erger.
Of ze kunnen tijdens spel in elkaars halsband kunnen blijven hangen, ook niet fijn.

Hier geen halsbanden aan losse honden, nooit.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Bibeltje schreef:Gun je hond een halsband
Wat is de bedoeling van je posting?
Had je er over willen discussieren?

Er is net een hondje overleden op het forum..............had zich opgehangen aan zijn halsband.
En dan citeer je een advies om die halsband altijd om te houden. :?

Nog even afgezien van de mogelijkheid dat de andere hond vast kan komen te zitten en je hond kan verwurgen?
Of als er veel metaal aan de halsband zit, gebroken tanden op kan lopen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Halsband juist altijd af... Schijnt bij een gevecht een echte ''kaakbreker'' te zijn, als een hond er met de tanden in blijft hangen... :ugh:

Het klinkt zo handig; een halsband, dan heb je ze zo weer te pakken... maar het is in de praktijk helemaal niet zo'n goed idee.

En in huis sowieso; ALLES af. Altijd. Voorkomt ongelukken...
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Is de honden met de achterpoten vastnemen ook niet een optie om ze uiteen te halen.

heb toch eens een dame die keihard riep 2 vechtende honden even van hun melk doen verschieten hoor.Waarop ze spontaan bij hun baasjes werden geroepen. :mrgreen:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ja er zijn meerder wegen die naar Rome leiden.

Ik zou niet heel snel dit toepassen. Bij een gil stoppen mijn honden direct (al zijn ze nooit in heule erge gevechten geweest miss is dat t)

Verder vind ik t tegenstrijdig te zeggen er niet zelf niet tussen te komen maar hem dan toch bij de halsband te pakken in mijn ogen net zo risico vol om gebeten te worden :19:

Water helpt vaak (als je dat in de buurt hebt) en wat ook schijnt te helpen is een jas of iets dergelijks over hun koppen te gooien zodat ze niets meer zien. Ze schijnen dan los te laten. Maargoed nooit (hoeven) geprobeert dus of het echt zo goed werkt? Ik zou dat trouwens eerst proberen voordat ik een halsband vast ga pakken.
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Voorkomen is beter dan genezen.

Dus ik til mijn hond waarvan ik weet dat het mis gaat op zodra er weer een vrolijke loslopende viervoeter met onverantwoordelijke baas (die vaak niet eens ziet dat zijn eigen hond niet alleen maar leuk wil spelen) me tegemoet komt.

Daarnaast heb ik voor mocht het toch mis gaan een breakstick bij me.

Had er vanmorgen nog eentje voor Ace staan met veel bravoure maar die koos gelukkig zelf het hazepad toen die kleine meid snauwde.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Heb al menig hond gezien die zich zelf poogde op te hangen aan een halsband als hij of zij lekker aan het spelen waren met elkaar ;)

Dus, of die uitspraak nou zo handig is ...
gotcha
Zeer actief

en dat is een artikel uit een hondenblad :wink:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier ook nooit een halsband ( in mijn geval ketting ) om als de honden los zijn.
Heb al zoveel gruwel verhalen gehoord, ook in huis nooit een band of ketting om.

Dat stukje van ga er nooit tussen.
Nou als ik dat afgelopen zomer niet gedaan had, had ik nu 2 honden minder gehad.

Het feit dat ik toen tijdens dat gevecht in mn hand ben gebeten en nu 6 mnd later nog steeds wat last van mn duim heb heb ik er graag voor over gehad.
Want die 2 gingen echt voor de kil , een van de 2 heeft t ook maar net overleeft.
Die kon meteen naar de da voor een operatie aan dr keel waarbij een groot bloedvat gehecht moest ( deze zat heel kort bij de slagader ) en een spier opnieuw vast gezet moest.

Dat je beter met zn 2en kan zijn is wel waar want alleen lukt het je echt bijna niet om ze uit elkaar te krijgen.

Mijn geluk was toen dat er eentje nog aangelijnt was en dat ik die zo de kennel in kon trekken.
En daarna zo hard met de kenneldeur ben gaan meppen dat ze los lieten.
Maar ik weet zeker dat als iemand er bij was geweest we ze veel sneller uit elkaar hadden gekregen en dat de verwondingen toen wel mee zouden vallen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hoe je moet handelen hangt volgens mij vooral heel erg af van de situatie. Honden die een simpel akkefietje hebben en alleen een hoop lawaai en spuug produceren krijg je meestal met een brul en een vloek wel uit elkaar. Een halsband is handig om een opdringerige hond van jouw hond af te plukken, maar aan een halsband staan rukken als een hond hartstikke vast heeft veroorzaakt volgens mij alleen maar meer schade bij de onderliggende hond.

Tips om vechtende honden te scheiden zijn prima, maar het stukje van TS leest als 'regels', en er zijn geen regels voor.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Zo even uit de losse pols: ik denk dat er meer honden ernstig gewond raken of erger door een halsband/tuig dan door gevechten.
Mijn hond loopt altijd bloot, zowel buiten als in huis. Hij speelt met andere honden, raust door bos. Ik vind dat gevaarlijk met halsband.
Eerlijk gezegd erger ik me behoorlijk aan al de tuigjes en halsbanden als ik meeloop met een gezamenlijke wandeling. Als je hond wegloopt of niet/weinig met andere honden speelt kan het weinig kwaad maar als je hond dat wel doet, graag alles uit en af!
Maar als ik er wat van zeg (laatst gedaan tijdens een raswandeling) kijkt iedereen je dom aan. Maar daar liepen ze dan ook met die tuigjes om met van die teksten :N: Dat zal dan wel belangrijker zijn :boos:

En ik ben wel tussen vechtende honden ingesprongen: gedeeltelijk uit onwetendheid maar ook omdat ik mijn hond geen andere hond laat slopen. (was zijn eerste gevecht)
Laatst gewijzigd door Bonnie F op 03 feb 2010 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Bibeltje
Actief
chowchow/mix
Contacteer:

ranetje schreef:
Bibeltje schreef:Gun je hond een halsband

Wat is de bedoeling van je posting?
Had je er over willen discussieren?

Er is net een hondje overleden op het forum..............had zich opgehangen aan zijn halsband.
En dan citeer je een advies om die halsband altijd om te houden. :?

Nog even afgezien van de mogelijkheid dat de andere hond vast kan komen te zitten en je hond kan verwurgen?
Of als er veel metaal aan de halsband zit, gebroken tanden op kan lopen.

Wat is jou probleem, is gewoon informatief, niet met de bedoeling te kwetsen.
Hrb ook nooit beweerd dat een halsband om moet

Heb het niet geschreven, het stond in de Woef

Excuseer dat ik leef :evil:

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Bibeltje, niet boos worden.......we hebben je verkeerd begrepen. Omdat je zelf geen reactie onder je stukje hebt gezet gingen we er van uit dat je het er mee eens was misschien? :19:

Ik ben het trouwens met de anderen eens dat het stukje van de halsband geen goed advies is van de "woef". De hond kan zich makkelijk verwurgen als hij zonder toezicht een halsband om heeft.

@Bibeltje: wat vind jij van dat halsbandverhaal?
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Halsbanden kúnnen problemen veroorzaken. Het is wel fijn, al is het maar omdat jij zelf dan gerust gesteld bent, om de halsband af te doen..

Honden die vechten een stokje in zijn bek stoppen? Weet je wel hoe gevaarlijk dát is? Het kan de bek beschadigen of de keel als hij het inslikt, of het kan ook fataal zijn..

Mijn tip: let altijd op welke honden er lopen, als je ziet dat een vervelende hond komt gewoon aanlijnen. Als je hond al in een gevecht zit je jas over de honden heen gooien of water. Trouwens honden vechten altijd om een reden .. als het om dominantie gaat hoef je niet in te grijpen! Nee, mag je niet ingrijpen. Als het een gevecht tot de dood is kan je beter handelen.
Afbeelding
Bibeltje
Actief
chowchow/mix
Contacteer:

was gewoon informatief bedoeld, niet om te kwetsen.
Hou niet van mensen die direct aanvallen, dan word ik kregelig.

Neen ben het er niet mee eens, hier nooit een halsband. Vind het ook geen doordacht artikel.
Wij hebben vroeger meerdere keren roedelgevechten meegemaakt, tussen reuen en teven.
Bouviers, niet om mee te lachen.

Is niet de eerste keer dat ik in spoed naar de DA moest om een gat zo groot als een vust te laten dichten. of wonden naaien.
de teven waren het ergste die vechten tot de dood. Reuen tot er eentje zich onderwerpt.

Water hielp niet, heb ooit de borstel krom geslagen tijdens een gevecht met drie reuen.
Met 4 mensen om ze uiteen te halen :ugh:
Wij moesten er tussen er was geen andere optie. Toen is mijn man Guido gebeten in zijn elleboog, moesten we nog naar spoed om te laten verzorgen :mrgreen:
Een stok evenmin, daar krijg je amper de tijd voor en er moet nog een in de buurt zijn...en hier ook geen halsband, nooit

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Bibeltje schreef: Neen ben het er niet mee eens, hier nooit een halsband
:ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Hanneke2
Zeer actief

Lellibel schreef: Honden die vechten een stokje in zijn bek stoppen? Weet je wel hoe gevaarlijk dát is? Het kan de bek beschadigen of de keel als hij het inslikt, of het kan ook fataal zijn..
Als ik een staff of andere beresterke hond aan de lijn had die niet met elke hond helemaal leuk overweg kon zou ik toch echt voor alle zekerheid een breakstick in mijn zak houden. Het is m.i. een veilige, effectieve manier om een hond te dwingen om los te laten.
Hanneke2
Zeer actief

Bibeltje schreef:was gewoon informatief bedoeld, niet om te kwetsen.
Hou niet van mensen die direct aanvallen, dan word ik kregelig.

Neen ben het er niet mee eens, hier nooit een halsband. Vind het ook geen doordacht artikel.
Wij hebben vroeger meerdere keren roedelgevechten meegemaakt, tussen reuen en teven.
Bouviers, niet om mee te lachen.

Is niet de eerste keer dat ik in spoed naar de DA moest om een gat zo groot als een vust te laten dichten. of wonden naaien.
de teven waren het ergste die vechten tot de dood. Reuen tot er eentje zich onderwerpt.

Water hielp niet, heb ooit de borstel krom geslagen tijdens een gevecht met drie reuen.
Met 4 mensen om ze uiteen te halen :ugh:
Wij moesten er tussen er was geen andere optie. Toen is mijn man Guido gebeten in zijn elleboog, moesten we nog naar spoed om te laten verzorgen :mrgreen:
Een stok evenmin, daar krijg je amper de tijd voor en er moet nog een in de buurt zijn...en hier ook geen halsband, nooit

Maar als je het niet helemaal eens bent met het artikel, is het wat vreemd dat je het zonder verder commentaar post.

Leuke podenco heb je trouwens!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lellibel schreef:Honden die vechten een stokje in zijn bek stoppen? Weet je wel hoe gevaarlijk dát is? Het kan de bek beschadigen of de keel als hij het inslikt, of het kan ook fataal zijn..
Een breakstick slik je niet zomaar in, hoor ;)
En "een stokje" vind ik niet echt een correcte omschrijving van een breakstick ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Er zijn denk al meerdere topics over hier..
Maar ik heb idd met uitlaten wel gewoon de slipketting om zijn nek zitten..en die zit niet te los en niet te strak gewoon om de nek of een dichte halsband.. ik heb idd gewoon liever iets in de nek om vast te houden of snel een riem eraan te klikken als ik dat noodzakelijk acht.
Een dispuut tussen twee honden waarbij de ene al boven de ander hangt en de ander al onder ligt.. los ik eigenlijk op door de hond bij de staartwortel te pakken en dus met zijn achterpoten van de grond te tillen..als de onderliggende partij eieren voor zijn geld kiest prima oplossing.. tenzij de hond dus klemvast zit.. maar dat heb ik gelukkig nooit meegemaakt dat er gebeten werd en vastgehouden.. het optillen aan de staart was even onderbreking van de situatie en ik had de controle weer
2x over mijn hond gaan staan en hem aan weerszijden van de nek beetgepakt en terug getrokken.. beide keren was mijn hond aangevallen of gebeten door een vreemde hond waarop hij reageerde.. de eerste keer was het ok de andere hond deed niets meer de tweede keer trok ik mijn hond van de andere witte herder af en die baas deed hetzelfde om zijn hond direct weer los te laten.. terwijl mijn hond nog door mij omhoog gehouden werd die hond koos direct weer de aanval.. op ontblote buik van mijn hond... :evil: god wat was ik kwaad op die vent..maar liet ook direct mijn hond weer los.. en er tussen gaan staan met een grote brul.. "af" voldeed voor beide honden toen :pffff:
En idd als het al vechten is ga ik niet bleeren.. dat werkt niet.. net zo min als schoppen of met een riem inslaan op de hond effect heeft.. in ieder geval bij die van mij niet... er is er 1 met een riem gaan inslaan op zijn kruising mechel die met mijn hond in dispuut raakte.. ik brulde echt dat hij moest kappen.. de brul deed de drie.. mijn hond, zijn hond en hijzelf even stoppen met alles.. waardoor ik mijn hond bij me kon roepen en alles was weer "normaal"
Nooit gelukkig echte knokpartijen ervaren op leven of dood.. maar ik ga bij mijn hond voor het aan de staart optillen of evt achterpoten optillen van de grond...
maar is echt afhankelijk van hoe een confrontatie verloopt.. twee honden die aan elkaar niet toe willen geven de minste te zijn.. dan kun je bijna geen staart pakken.. dat rolt over elkaar heen en blijft gaan... dan moet je toch met minstens twee zijn om beide honden van elkaar te scheiden.. dan red je het niet als je in je upje 1 hond eraf trekt of er tussen springt

Voorkomen dus en goed op je hond en een andere hond en signalen letten
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ben toch heel blij dat mijn honden wél een halsband omhebben, de keer dat ze hem toevallig beide niet omhadden en in gevecht raakten eindigde ik op de EHBO met een flinke bijtwond in mijn hand. Aan een halsband kan ik Biène redelijk veilig vastpakken en omhoog halen tot ze lost, zodat ik Marouck met mijn andere hand weg kan trekken en de kamer of de bench in kan mikken.
Niet ingrijpen....hier geen optie want dan eindig ik of met een dode hond of bij de dierenarts met een fikse rekening. Tja...takketeven hè?
Gelukkig komt het hier niet heel regelmatig voor maar soms kan ik ze uit elkaar plukken. Laatst nog moeten doen waarbij ze beide gelukkig nog aangelijnd waren zodat ik ze snel uit elkaar had. Schade...gat in de kop van Marouck, gat in de achterpoot van Biène, bij 2 vingers stukken vel eraf bij mij. :19: Wat pleisters nodig maar ach.....liever dat als een duur dierenartsbezoek. Bij Marouck wat zalven met fusidinezalf, bij Biène niets nodig want die houdt de wond zelf keurig schoon en heeft er geen seconde last van gehad.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lellibel schreef:Halsbanden kúnnen problemen veroorzaken. Het is wel fijn, al is het maar omdat jij zelf dan gerust gesteld bent, om de halsband af te doen..

Honden die vechten een stokje in zijn bek stoppen? Weet je wel hoe gevaarlijk dát is? Het kan de bek beschadigen of de keel als hij het inslikt, of het kan ook fataal zijn..

Mijn tip: let altijd op welke honden er lopen, als je ziet dat een vervelende hond komt gewoon aanlijnen. Als je hond al in een gevecht zit je jas over de honden heen gooien of water. Trouwens honden vechten altijd om een reden .. als het om dominantie gaat hoef je niet in te grijpen! Nee, mag je niet ingrijpen. Als het een gevecht tot de dood is kan je beter handelen.
Heel veel gevechten op leven en dood gaan om dominantie..... bijvoorbeeld twee teven in één roedel... en dan mag je niet ingrijpen? Of moet je dan juist wel ingrijpen? En hoe lang moet je dan wachten met ingrijpen? Tot er één op apegapen ligt of mag het toch wel eerder ook al is het een rangordegevecht?

Verder hebben mijn honden in huis de halsbanden (slipkettingen) af en buiten laat ik ze om.
En voordat mensen gaan gillen, die slipkettingen staan nooit op slip, maar altijd op stop!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gotcha
Zeer actief

Bonnie f zegt:

Maar als ik er wat van zeg (laatst gedaan tijdens een raswandeling) kijkt iedereen je dom aan. Maar daar liepen ze dan ook met die tuigjes om met van die teksten :N: Dat zal dan wel belangrijker zijn :boos:

Gotcha zegt:

Waarschijnlijk weten ze tijdens de raswandeling niet welke witte hond van hen is. :engel:
Bibeltje
Actief
chowchow/mix
Contacteer:

Heb het gepost, maar eigenlijk zelf vergeten mijn mening eronder te zetten..
tja, verstrooid zeker?

Als de teven hier vroeger vochten was dat om de rangorde :hmmm:
In het begin weet je niet wat of hoe maar als je de honden extra gaat observeren dan weet dan heb je na een tijdje vlug door wie diegene is die een trap hoger wil op de ladder :mrgreen:

Dan zorg je dat ze niet teveel meer in contact met mekaar komen. Zonde, want het is fijn als alle hondjes samen buiten kunnen.
Maar teven die vechten, dat kan link worden. Die blijven komen, er zijn venijnigaards tussen hoor.

Toen onze Pebbles onze zwangere Oljen (alpha) was voor Guido de maat vol. Ze had het al een paar keer geprobeerd, maar een moeder in spe aanvallen, neen, daar kon hij geen weg mee.

Dus is Pebbles herplaatst, bij een collega van zijn werk, zodat we regelmatig nieuws van haar kregen. Zij heeft daar nog een zeer goed leven gehad.
Eerder hadden Pebbles en La perla nog gevochten, want die lagen mekaar gewoon niet.
Resultaat was dat we Pebbles naar de DA konden brengen, zij had een gat in haar buik waar een vuist in kon. Perla was kleiner dan Pebbles, dus wie niet sterk is moet slim zijn

Onze twee reuen hebben ooit één keer gevochten, dat was met de bouvier van mijn schoonzus, die op logé was bij ons. Ze waren per ongeluk bij mekaar geraakt, door ons zoontje die ze allemaal tegelijk had buitengelaten.
Dat ging twee tegen één. Daar zijn we met 4 man moeten tussenkomen, en is Guido naar spoed gemoeten. Quasi ons logeetje stond vol schrammen, maar de wonden vielen nogal mee :wink:
Toen is er wel gebruik gemaakt van een leiband, die op het moment dat er eentje loste, rond de nek is gegoooid en hem naar achter getrokken. Want hij had geen halsband om en was te zwaar (70 kg) en te krachtig om zo te kunnen houden.
Maar als ik eerlijk moet zijn, zijn reuen minder erg dan teven. Echt, het verschil is enorm.

Maar hier zijn nooit stokken of een halsband gebruikt. Onze honden dragen alleen halsbanden als we weg gaan. Wil dat thuis niet. Ze zijn het niet gewend en kunnen idd. zich ermee bezeren of ergens blijven hangen.
Stokken heb ik zomaar niet bij, gebruik dat niet

Voor de rest hangt het af van de situatie, maar probeer eerder te voorkomen dan dat ik moet genezen.

Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

gotcha schreef:Bonnie f zegt:

Gotcha zegt:

Waarschijnlijk weten ze tijdens de raswandeling niet welke witte hond van hen is. :engel:
:lol: :smile: Oh nou snap ik het!!! Maar heb ik dan wel de goede hond meegenomen? Hmmmm :denken:
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Mwah ik was de laatste keer toch blij dat de dalmatier die Kay probeerde aan te vallen een halsband om had die ik daardoor zonder grote problemen van Kay kon afhouden. Kay heeft soms een halsband om, soms niet. Mijn vorige hond had altijd een halsband om, omdat niet alle contacten met hem vlekkeloos verliepen.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

:smile:
Bonnie f
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb Thica in huis meestal wel een halsband om, nou speelt ze erg weinig en loopt ze nooit alleen los in huis met halsband.
ze kan nogal een spinnekop zijn, en als ze gaat, gaat ze ook goed, haar vastpakken is op zo'n moment erg lastig, met de halsband is het een stuk sneller en makkelijker, dus voor beide een stuk veiliger.

ik snap de bezwaren , maar soms kan het ook een goed hulpmiddel zijn.
maar zoals met zoveel, als je maar weet hoe en waarom je iets doet.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”