Wat is dat toch met dat dominant wat je aldoor gebruikt? Je hebt dominante en onderdanige honden in jouw wereld? En als twee dominante honden elkaar tegen komen dat moet er uitgemaakt worden welke het meest dominant is? En dat is dan jouw teef want die gooit de andere op de rug? Wat vind je er eigenlijk van als jouw hond op de rug wordt gegooid en op de grond wordt gedrukt?Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechtende honden
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Vechtende honden

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Word je wat ongerust?Lellibel schreef:Bedankt voor de infoFelix schreef:Honden die mischien een 'medisch probleempje' hebben, die kunnen ook feller uit de hoek komen, als dat ze normaal zouden doen ..Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn)Wandel jij trouwens ook in het Amsterdamse bos?

Linda, Izzie en Bram
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Dan is die andere hond dominanter. Heb ik echt geen probleem mee. Heb trouwens geen enkel probleem met andere honden, meestal is het logisch gedrag wat ze vertonen. Vind ik dan?Zoek stok! schreef:Wat is dat toch met dat dominant wat je aldoor gebruikt? Je hebt dominante en onderdanige honden in jouw wereld? En als twee dominante honden elkaar tegen komen dat moet er uitgemaakt worden welke het meest dominant is? En dat is dan jouw teef want die gooit de andere op de rug? Wat vind je er eigenlijk van als jouw hond op de rug wordt gegooid en op de grond wordt gedrukt?Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn)

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Haha nee vind het gewoon leuk als andere forummers wandelen waar ik wandelZoek stok! schreef:Word je wat ongerust?Lellibel schreef:Bedankt voor de infoFelix schreef:
Honden die mischien een 'medisch probleempje' hebben, die kunnen ook feller uit de hoek komen, als dat ze normaal zouden doen ..Wandel jij trouwens ook in het Amsterdamse bos?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dus honden doen bij elke hond die ze tegenkomen een wedstrijdje wie de dominantste is? Laat jouw teef ook wel eens conflictvermijdend gedrag zien? En ja, het is allemaal logisch gedrag wat ze vertonen. Mijn hond wil graag in jouw kuiten bijten als ze jou tegenkomt. Heel goed te verklaren. Toch heb ik zo'n voorgevoel dat je liever je broek heel houdt. Zo wil ik graag dat jouw hond mijn teef met rust laat.Lellibel schreef:Dan is die andere hond dominanter. Heb ik echt geen probleem mee. Heb trouwens geen enkel probleem met andere honden, meestal is het logisch gedrag wat ze vertonen. Vind ik dan?Zoek stok! schreef:Wat is dat toch met dat dominant wat je aldoor gebruikt? Je hebt dominante en onderdanige honden in jouw wereld? En als twee dominante honden elkaar tegen komen dat moet er uitgemaakt worden welke het meest dominant is? En dat is dan jouw teef want die gooit de andere op de rug? Wat vind je er eigenlijk van als jouw hond op de rug wordt gegooid en op de grond wordt gedrukt?Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn)

Linda, Izzie en Bram
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
dan heb je met onze 2 teven ook dikke pechLellibel schreef:Roos blijft altijd bij me , maar als we een hond passeren in het bos bijvoorbeeld die ze nog niet kent (tja, Amsterdamse bos, veel honden, dat gebeurd nog wel eens) kán het gebeuren dat er zo iets gebeurd als het een dominante teef is. Dan weet ik ook niet van tevoren hoe die hond is, en na zo'n "gevecht" is het gewoon over en kunnen ze verder leven. Ze negeren of spelen met elkaar. Helemaal geen gezeur van baasjes of van honden, hooguit even zeggen van "ah ze mogen elkaar toch niet" of "wat leuk hoe heet 'ie".
Guapa negeert alle honden, wilt er niks mee te maken hebben, maar als er eentje in haar "cirkel" staat en na haar gegrom niet weg gaat, ben dan maar zeker dat er gaten vallen
Zena heeft helemaal geen probleem met andere honden, gaat er (mits toestemming, omdat madam altijd vast is) kennis mee maken, doet niks uit zich zelf, geen grom, geen snauw niks, wil enkel leuk spelen, maar als jou teef dat bij haar flikt vallen er dus wel gaten
spelen, rennen, vliegen wil ze allemaal, maar niet op haar "plek" gezet worden door een vreemde hond of dat nu een reu of een teef is
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Lellibel schreef:Zei ik érgens dan dat de andere hond een kuthond is als die zich niet overgeeft? Ja, Roos is dominant naar andere teefjes, nee, ik snap niet waarom jullie er een probleem van maken, jullie hebben het zelf niet eens gezien en dan maken jullie er ophef vanCaro. schreef:Hé eigenlijk kan dat ook best met Kaya.... die gooit ook een hond op de rug, gromt en tja als de hond zich niet overgeeft, dan kan ze bijten.
Maar ik begrijp dat dit prima gedrag is, dus wat doe ik eigenlijk moeilijk al die tijd?![]()
Die andere hond moet zich gewoon overgeven en doet ie dat niet, dan is dat de kuthond![]()
Ik kan je een ding vertellen, geen enkel baasje heeft ooit geklaagd dat Roos slecht opgevoed was, geen enkele hond is aangevallen door Roos. Wat ze doet is domineren, dat gebeurd nou eenmaal als honden vrienden met andere honden worden.
Trouwens , even voor de duidelijkheid, als jij mijn hond schopt schop ik niet jouw hond, neen wie schopt nou een dier dat er niks mee te maken heeft (behalve jij dan), ik schop jou danAls honden kijken wie sterker is en jij schopt ineens mijn hond , begon jij he.
Dit schrijf jij:
En daar reageer ik op.Lellibel schreef: De rangorde gevechten die ik weleens zie bij Roos zijn meer op de rug gooien , grommen en eventueel als de ander zich niet overgeeft bijten maar dan is het ook klaar. Dat bedoel ik er mee, en als het niet overgaat en ze echt lang vechten is het wel gevaarlijk.
Ik heb nooit zo'n "breakstick" gehad, maar dacht aan een stok, is dat niet zo?
Hier kan je toch niet zo luchtig over praten? Op de rug gooien, grommen én bijten nog wel....
Dat is dus exact wat mijn hond ook doen en die mag dus niet meer met vreemde honden in contact komen, want ik vind dit geen leuke manier van doen voor andere honden.
Waar je het schop verhaal vandaan haalt, weet ik niet: ik heb het totaal niet over schoppen gehad en hoef ook geen enkele hond van mijn hond te schoppen, want als zoiets al voor zou komen dan regelen mijn honden dit zelf wel alleen blij ben ik dan dus echt niet.
En kijken wie er sterker is? Dat is toch geen leuke manier van omgaan met elkaar?
Nogmaals, exact om deze reden mag mijn ene hond met bijna geen andere hond omgaan en mijn andere hond alleen met teven en gecastreerde reuen (die heeft dit gedrag dus naar andere volle reuen).
Honden hebben niet te kijken wie er sterker is, nergens voor nodig. Ze gaan óf leuk met elkaar om óf je houdt ze bij elkaar vandaan, want
voor je het weet draait óf jouw hond door óf die andere hond; doet jouw hond dit namelijk bij mijn teef, dan geef ik je op een briefje dat jouw hond er niet heelhuids vanaf komt en dan balen zowel jij als ik als een stekker en zitten we met een hond bij de dierenarts en dat is dus jouw hond dan.
Kijk hiermee echt uit hoor, want absoluut niet alle teven pikken dit gedrag.
Laatst gewijzigd door Caro. op 05 feb 2010 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik ga echt niet naar mensen roepen dat ze hun hond bij zich moeten houden. Ik ga er namelijk vanuit dat als mensen zien dat ik mijn hond bij me hou dat hun dat ook doen. Tuurlijk heb ik wel eens dat er toch een hond aan komt kakken om de een of andere reden geen probleem. Ik schat de situatie in meestal komt het erop neer dat ik mijn best doe om mijn teef af te lijden. Maar als jou hond denkt mijn - ook hele dominante teef die altijd als een mannetje piest - te moeten domineren wordt het er niet gezellig op om het zo maar even te zeggen. En daar zou ik dan op zijn zachts uitgedrukt niet blij mee zijn. Want ik weet hoe dat gaat als mijn hond dan corrigeert wat ze niet zachtzinnig doet (waardoor de kans op een gaatje bij een hond met weinig haar zoals jou dalmaat aanwezig is) en jou hond heeft ineens wat dan is mijn hond dat schuld. Omdat het baasje van die andere hond te stom is om zijn hond even bij zich te houden.Lellibel schreef:Ik zeg bijna altijd dat ze naar de andere hond mag, een nieuwe kennis kan nooit kwaad doen, ik heb er ook geen problemen mee als er een hond naar Roos komt , ik weet niet hoe het zit met de andere baasjes, heb er geen klachten over gehad.. heb wel vaak meegemaakt dat een ander baasje van ver af gaat roepen of "ie bijt" en "ie gecastreerd is"Felix schreef:Lellibel schreef:Roos blijft altijd bij me , maar als we een hond passeren in het bos bijvoorbeeld die ze nog niet kent (tja, Amsterdamse bos, veel honden, dat gebeurd nog wel eens) kán het gebeuren dat er zo iets gebeurd als het een dominante teef is. Dan weet ik ook niet van tevoren hoe die hond is, en na zo'n "gevecht" is het gewoon over en kunnen ze verder leven. Ze negeren of spelen met elkaar. Helemaal geen gezeur van baasjes of van honden, hooguit even zeggen van "ah ze mogen elkaar toch niet" of "wat leuk hoe heet 'ie".
Ik verwacht, dat als ik jou (of wie dan ook) in het bos tegenkom, dat jij je hond bij je houdt, dat kun je ook van mij verwachten. En andere honden wordt hier gewoon niet gewaardeerd, zowel van mijn hond z'n kant, als van mijn kant .. Of het moet een bekende hond/persoon zijn ...Vind het er best raar uitzien als ik eerlijk mag zijn.
Ik kan overal met mijn teef zonder problemen lopen, problemen die we hebben gehad zijn altijd geweest met honden die dachten dat ze haar wel even konden domineren. Ik zou dus heel goed uitkijken met het gedrag wat je hondje vertoond, want daar zijn genoeg andere honden niet van gedient en het is dan ook een geluk dat je die nog niet tegen gekomen bent.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
En wat als IK als 'ander baasje' geen zin heb in contact tussen jouw- en mijn hond? Omdat toevallig mijn hondjes niet van contact met andere honden gediend zijn? Je denkt op deze manier alleen aan jezelf en aan jouw eigen hond. En een ander moet dan maar hopen dat jouw dalmaat geen gaatjes spiest in de ander als ze met een hoop bravoure aan komt zetten. Zowel ik als mijn honden zouden helemaaal geen behoefte hebben aan dergelijk gedrag, dat zou al reden genoeg moeten zijn om je hond bij je te houden. Overigens, als jij meld dat het 'altijd goed' gaat, geloof ik er he-le-maal niets van dat jouw hond dit bij dominante teefjes doet. Want dit is nu niet bepaald gedrag dat dergelijke teefjes zouden accepteren. Mijn inmiddels overleden teef was daar snel klaar mee, hoor. Die zou jouw hond gewoon echt goed gegrepen hebben.Lellibel schreef:Dan is die andere hond dominanter. Heb ik echt geen probleem mee. Heb trouwens geen enkel probleem met andere honden, meestal is het logisch gedrag wat ze vertonen. Vind ik dan?Zoek stok! schreef:Wat is dat toch met dat dominant wat je aldoor gebruikt? Je hebt dominante en onderdanige honden in jouw wereld? En als twee dominante honden elkaar tegen komen dat moet er uitgemaakt worden welke het meest dominant is? En dat is dan jouw teef want die gooit de andere op de rug? Wat vind je er eigenlijk van als jouw hond op de rug wordt gegooid en op de grond wordt gedrukt?Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn)
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Nu weet ik weer waarom ik er zelden loopLellibel schreef:Bedankt voor de infoFelix schreef:Honden die mischien een 'medisch probleempje' hebben, die kunnen ook feller uit de hoek komen, als dat ze normaal zouden doen ..Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn)Wandel jij trouwens ook in het Amsterdamse bos?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Lellibel schreef:Dan is die andere hond dominanter. Heb ik echt geen probleem mee. Heb trouwens geen enkel probleem met andere honden, meestal is het logisch gedrag wat ze vertonen. Vind ik dan?Zoek stok! schreef:Wat is dat toch met dat dominant wat je aldoor gebruikt? Je hebt dominante en onderdanige honden in jouw wereld? En als twee dominante honden elkaar tegen komen dat moet er uitgemaakt worden welke het meest dominant is? En dat is dan jouw teef want die gooit de andere op de rug? Wat vind je er eigenlijk van als jouw hond op de rug wordt gegooid en op de grond wordt gedrukt?
Ik lang niet altijd.
Er zijn heel wat honden die probleemgedrag vertonen, al dan niet buiten hun schuld.
En negen van de tien keer stel ik mijn honden er niet aan bloot. Ze mogen prima contact met andere honden maar ik heb wél een roedel, dus als ik gedonder krijg, is dat serieus gedonder.
En veel mensen snappen weinig tot niets van hun hond. Bovendien wonen vreemde honden niet bij mij, dus waarom moeten ze dan bepalen waar ze staan? Als ze dat al doen, wat ik ernstig betwijfel. Wat mij brengt op het volgende:
Waarom hamer je zo op dominant?
En waarom vind je dat alle honden die elkaar tegenkomen onderling moeten bepalen waar ze staan ten opzichte van elkaar?
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Lellibel schreef:Dan is die andere hond dominanter. Heb ik echt geen probleem mee. Heb trouwens geen enkel probleem met andere honden, meestal is het logisch gedrag wat ze vertonen. Vind ik dan?Zoek stok! schreef:Wat is dat toch met dat dominant wat je aldoor gebruikt? Je hebt dominante en onderdanige honden in jouw wereld? En als twee dominante honden elkaar tegen komen dat moet er uitgemaakt worden welke het meest dominant is? En dat is dan jouw teef want die gooit de andere op de rug? Wat vind je er eigenlijk van als jouw hond op de rug wordt gegooid en op de grond wordt gedrukt?Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn)
Een tijdje geleden liep ik in de polder, ik loop meestal daar waar het rustig is, en in de verte zag ik een vrouw met loslopende hond.
Met veel vertoon lijnen mijn man en ik onze twee honden aan en wijken ook nog uit naar een toegang van een boerderij zodat we elkaar niet op een smal pad hoeven te passeren.
Dit kon zij allemaal prima zien, maar zij lijnde haar hond dus niet aan.
Haar hond kwam al grommend hard aanrennen en dook bovenop mijn Rottweilerteef. Mijn reu had mijn man aan de lijn en de reu ging aan de lijn natuurlijk compleet over de zeik omdat 'zijn' teef werd aangevallen.
Nu had die hond, en die vrouw, het geluk dat nog geen enkele hond het ook in zijn bolle kop had gehaald om mijn Rottweilerteef aan te vallen en zij zo verbouwereerd van het geheel was dat ze de hond keurig zonder gaatje van repliek diende. Hond droop af en bazin kwam aangelopen met ongeveer deze woorden 'joh, je moet ze gewoon loslaten dan komen ze er vanzelf wel uit'.
Ten eerste wil ik niet dat ze eruit komen, want mijn honden mogen niet vechten.
Ten tweede had die vrouw dus geen flauw benul wat er zou gebeuren als ik mijn honden los had gelaten: een volle reu en een teef uit één roedel en de teef wordt aangevallen door een andere reu. Natuurlijk knalt mijn reu daar bovenop, vervolgens pikt mijn teef dit niet en knalt daar weer bovenop.
Ik heb haar dus haarfijn uitgelegd dat echt niet alle honden dit gedrag van haar hond zouden pikken en dat ze god op haar blote knietjes mag danken dat ik mijn honden wél aangelijnd had.
Ze schrok zich rot en had gewoon ooit ergens gehoord 'dat honden los er zelf wel uitkomen'.
Dat is dus niet zo! Oké, misschien 9 van de 10 keer, maar die 10e keer zit er echt iemand met tranen bij de dierenarts.
Het is hartstikke leuk als honden met elkaar spelen, maar het moet dus wel spelen blijven. Op het moment dat jouw hond een andere hond op de rug dondert, gaat grommen én bijten (zoals je zelf schrijft) is het geen spelen meer.
Ik zou je echt aanraden om dit proberen te voorkomen en je hond op die momenten bij je te houden en gewoon te laten spelen met de honden waar ze wel leuk mee speelt.
- Moos
- Zeer actief
Mee eens. Ik geloof er ook niks van dat ze het alleen maar doet bij andere teven die zelf ook klieren en willen domineren. Lijkt me dat je juist dan zeer regelmatig stront aan de knikker hebt. De enige honden die ik ken die op hun rug worden gedwongen (en dat dan ook doen) zijn allemaal gezeggelijke, vrij onderdanige, types. Mijn teven worden ook wel zo benaderd door andere honden, en als zij dan doodstil op hun rug liggen staat de baas erbij te grijnzen "ja, ze moeten even kijken wie de baas is he?". Nou sorry, de enige die dat loopt te doen is jouw hond hoor, niet de mijne die bijna plassend op d'r rug ligtAnne&Taar schreef: Overigens, als jij meld dat het 'altijd goed' gaat, geloof ik er he-le-maal niets van dat jouw hond dit bij dominante teefjes doet. Want dit is nu niet bepaald gedrag dat dergelijke teefjes zouden accepteren. Mijn inmiddels overleden teef was daar snel klaar mee, hoor. Die zou jouw hond gewoon echt goed gegrepen hebben.
Mijn reutje was een redelijk zelfzeker type, en die werd nooit op zijn rug gedwongen hoor. Had een andere hond ook niet moeten doen denk ik :N:

- *Linda*
- Zeer actief
Mijn Sun heel dominant. Die doet dit soort dingen niet, dat heeft ie niet nodig. Onzekere, gefrustreerde honden doen dit.Lellibel schreef:Dan is die andere hond dominanter. Heb ik echt geen probleem mee. Heb trouwens geen enkel probleem met andere honden, meestal is het logisch gedrag wat ze vertonen. Vind ik dan?Zoek stok! schreef:Wat is dat toch met dat dominant wat je aldoor gebruikt? Je hebt dominante en onderdanige honden in jouw wereld? En als twee dominante honden elkaar tegen komen dat moet er uitgemaakt worden welke het meest dominant is? En dat is dan jouw teef want die gooit de andere op de rug? Wat vind je er eigenlijk van als jouw hond op de rug wordt gegooid en op de grond wordt gedrukt?Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn)

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Felix schreef:Honden die mischien een 'medisch probleempje' hebben, die kunnen ook feller uit de hoek komen, als dat ze normaal zouden doen ..Lellibel schreef:Oke ik zal mijn hond gewoon bij me houden in het vervolg, heb eigenlijk niet eens gedacht aan honden met rugklachten (die kunnen ook dominant zijn)
Juist en dát vergeten een hoop mensen wel eens.
Dat er ook een hond kan lopen die wat mankeert.
Die hond moet toch ook uit, en op zijn manier ff lekker de pootjes strekken.
En dan komt er zo'n patser die hem/haar ff op de rug wil gooien.
Kenji is best wel een dominante teef , ze negeert wel andere honden en als ze wil spelen dan speelt ze ook gewoon netjes .
Behalve als ze een speeltje heeft, maar sinds ik dat weet krijgt ze van mij dan ook niet de kans om naar een andere hond te gaan
Van de zomer waren we lekker aan t wandelen hier in t bos , toen er ineens een hond achter ons liep.
Baasje in geen velden of wegen te bekennen.
Die dacht ook ff te patsen en sprong bovenop Kenji , en dat deed toch wel zeer bij haar want zij heeft hd.
En toen was ze ff niet meer zo lief.
Inmiddels was baasje van de andere hond ook in de picture. Krijg ik toch een scheldkannonade over me heen dat ik mijn k*thond bij moet houden blabla.
Tuurlijk meneer, heb Kenji bij me geroepen en ben op t gemak doorgelopen.
Mijn eigen reu is trouwens ook een dominantje die dus wel zou gaan patsen.
Maar dat mag hij niet van mij en dat weetie. Een simpel nee Ditch is genoeg om hem op andere gedachten te brengen.
Nou krijgt hij hier eigenlijk niet de kans voor, want ik zorg dat ik zo min mogelijk andere honden tegenkom.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik was de schopper en ik schop inderdaad zo'n hond van mijn teef af.
Dat is ten eerste beter voor mijn teef, ten tweede beter voor mijn vingers en ten derde beter voor de onopgevoede hond.
Een vreemde hond hoeft bij mijn honden geen rangorde te bepalen, want die vormt met mijn honden geen roedel. (ik denk ik blijf het gewoon zeggen, misschien valt dan het kwartje een keer aangezien herhaling ook de kracht van de reclame is
)
Mijn teef heeft een verrotte rug en verrotte heupen en ik laat geen enkele andere hond haar nog verder in de vernieling helpen, dat mag toch hoop ik duidelijk zijn.
Bovendien laat mijn teef zich niet op de grond donderen door een andere teef, die bijt echt wel van zich af en dat wil ik gewoon ook niet hebben.
Vandaar dat ik zeg dat die schop van mij ook beter voor het andere hondje is, ik heb de wonden gezien van mijn andere teef indertijd na een gevecht tussen die twee en dat was echt wel een ritje DA :N:
Verder veroorzaken mijn honden geen overlast en dat wil ik graag zo houden, ik laat dus geen vreemde en in dit geval onopgevoede hond mijn honden uitdagen tot een gevecht.
Honden die het vervelende gedrag van Roos vertonen zouden bij andere honden weggehouden moeten worden totdat de eigenaar ze dat afgeleerd heeft.
Dat kan namelijk ook nog in plaats van je er van af te maken met 'ze is dominant'
Dat is ten eerste beter voor mijn teef, ten tweede beter voor mijn vingers en ten derde beter voor de onopgevoede hond.
Een vreemde hond hoeft bij mijn honden geen rangorde te bepalen, want die vormt met mijn honden geen roedel. (ik denk ik blijf het gewoon zeggen, misschien valt dan het kwartje een keer aangezien herhaling ook de kracht van de reclame is
Mijn teef heeft een verrotte rug en verrotte heupen en ik laat geen enkele andere hond haar nog verder in de vernieling helpen, dat mag toch hoop ik duidelijk zijn.
Bovendien laat mijn teef zich niet op de grond donderen door een andere teef, die bijt echt wel van zich af en dat wil ik gewoon ook niet hebben.
Vandaar dat ik zeg dat die schop van mij ook beter voor het andere hondje is, ik heb de wonden gezien van mijn andere teef indertijd na een gevecht tussen die twee en dat was echt wel een ritje DA :N:
Verder veroorzaken mijn honden geen overlast en dat wil ik graag zo houden, ik laat dus geen vreemde en in dit geval onopgevoede hond mijn honden uitdagen tot een gevecht.
Honden die het vervelende gedrag van Roos vertonen zouden bij andere honden weggehouden moeten worden totdat de eigenaar ze dat afgeleerd heeft.
Dat kan namelijk ook nog in plaats van je er van af te maken met 'ze is dominant'

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- aboutbudha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
- Contacteer:
bij het spelen gaan de halsbanden zeker af.
vind het gevaarlijk.
en thuis hebben ze ook niets om.
vind het gevaarlijk.
en thuis hebben ze ook niets om.

blijf vragen stellen
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Nee, woon niet in Noord Holland, al kom ik er wel vandaan (Den Helder) .. Maar woon in Apeldoorn, dus de bossen die je daar hebt, die vallen in het niet met wat wij hier bos noemenLellibel schreef:Bedankt voor de infoWandel jij trouwens ook in het Amsterdamse bos?
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Niet in het Amsterdamse bos gaan lopen - check
- Hopen dat Ashaflower met Ambull Tyson niet in mijn omgeving woont :N: - check
Dat werden echt Telegraaf krantenberichten als ik zulke mensen in mijn buurt had wonen en ze tegenkwam

- Hopen dat Ashaflower met Ambull Tyson niet in mijn omgeving woont :N: - check
Dat werden echt Telegraaf krantenberichten als ik zulke mensen in mijn buurt had wonen en ze tegenkwam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik woon wel in Noord-Holland,Felix schreef:Nee, woon niet in Noord Holland, al kom ik er wel vandaan (Den Helder) .. Maar woon in Apeldoorn, dus de bossen die je daar hebt, die vallen in het niet met wat wij hier bos noemenLellibel schreef:Bedankt voor de infoWandel jij trouwens ook in het Amsterdamse bos?
maar help me eraan te herinneren dat ik uit de buurt blijf van de Amsterdamse bos :N: :M:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat bedenk ik me na de tweede keer lezen ook. En ik denk dat de hond het niet bij zelfverzekerde honden doet, maar juist bij teven die ze kan hebben. Bij honden die zelfverzekerd zijn, zal ze wel link uitkijken denk ik.*Linda* schreef:Mijn Sun heel dominant. Die doet dit soort dingen niet, dat heeft ie niet nodig. Onzekere, gefrustreerde honden doen dit.

Linda, Izzie en Bram
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Dan ben ik toch blij dat ik jou niet tegenkom want dan hebben we toch een groot probleem.Lellibel schreef:Ik zeg bijna altijd dat ze naar de andere hond mag, een nieuwe kennis kan nooit kwaad doen, ik heb er ook geen problemen mee als er een hond naar Roos komt , ik weet niet hoe het zit met de andere baasjes, heb er geen klachten over gehad.. heb wel vaak meegemaakt dat een ander baasje van ver af gaat roepen of "ie bijt" en "ie gecastreerd is"Felix schreef:Lellibel schreef:Roos blijft altijd bij me , maar als we een hond passeren in het bos bijvoorbeeld die ze nog niet kent (tja, Amsterdamse bos, veel honden, dat gebeurd nog wel eens) kán het gebeuren dat er zo iets gebeurd als het een dominante teef is. Dan weet ik ook niet van tevoren hoe die hond is, en na zo'n "gevecht" is het gewoon over en kunnen ze verder leven. Ze negeren of spelen met elkaar. Helemaal geen gezeur van baasjes of van honden, hooguit even zeggen van "ah ze mogen elkaar toch niet" of "wat leuk hoe heet 'ie".
Ik verwacht, dat als ik jou (of wie dan ook) in het bos tegenkom, dat jij je hond bij je houdt, dat kun je ook van mij verwachten. En andere honden wordt hier gewoon niet gewaardeerd, zowel van mijn hond z'n kant, als van mijn kant .. Of het moet een bekende hond/persoon zijn ...Vind het er best raar uitzien als ik eerlijk mag zijn.
Van de week ook zo'n iemand, misschien wel familie van je.
't Was die ochtend dat het zo spekglad was.
Ik zie in de verte iemand lopen met 2 Golden Retrievers, ik roep mijn honden bij me, lijn ze aan. En ik verwacht dat het aanlijnen een signaal is naar degene die aangelopen komt, dat hij ook zijn honden aanlijnt. Maar geen reaktie.
Ik roep naar die man, kun je je honden aanlijnen? Hoezo? Nou omdat die van mij niet zulke lieverdjes zijn en ik geen zin heb in geouwehoer. Oh maar die van mij willen alleen maar spelen, ja maar die van mij niet. Oh maar dat geeft niet hoor.
Eindeloze zinloze discussie, als hij nou gewoon zijn honden aanlijnt!
Uiteindelijk lijnt hij 1 hond aan, hij roept nog dat hij die ander niet aanlijnt, want die wil alleen maar snuffelen.
Hij passeert met 1 GR, laat de lijn helemaal vieren richting die van mij en hij zegt er nog bij, hij wil alleen maar spelen hoor....
Dan denk ik, waarom nou zo moeilijk doen?
César valt uit en jahoor....wat een kutherder
Nee jij
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit artikel is volgens mij voor doorsnee hondeneigenaren met maar 1 hondje. Die daarmee gezellig naar het park gaan en op een vast tijdstip afspreken met de hondenhebbers in de omgeving en dan gezellig daar gaan staan beppen. En zo af en toe gaat daar wat mis. Dan denk ik dat er niets aan de hand is met die regeltjes. Op zich goeie ideeën hoe iets op te lossen. Misschien hadden de "watertruuk" en de "jastruuk" er ook bij moeten staan.
Dit is geen artikel voor de die-hard hondenliefhebbers met meerdere honden in huis, rangorde problemen, aartsvijanden en weet ik wat allemaal niet meer. Je kent je eigen hond het beste, en dus regel je ruzies in je roedel op een manier die werkt. En dat is niet iets wat je toevallig maar doet, maar je wordt door schade en schande wijs. Dit werkt wel en dat werkt niet.
En dan het halsbanden issue. Dat werkt ook voor iedereen anders. Ik heb langharige honden die altijd loslopen met hun halsband buiten en in al die 20 jaar nog nooit een probleem gehad. Niemand blijven hangen aan takken of struiken en niemand zich verwurgt. Maar als je een kortharige hond hebt, is de kans dat er iets in zijn halsband blijft steken groter dan bij die langharige gasten.
Dit is geen artikel voor de die-hard hondenliefhebbers met meerdere honden in huis, rangorde problemen, aartsvijanden en weet ik wat allemaal niet meer. Je kent je eigen hond het beste, en dus regel je ruzies in je roedel op een manier die werkt. En dat is niet iets wat je toevallig maar doet, maar je wordt door schade en schande wijs. Dit werkt wel en dat werkt niet.
En dan het halsbanden issue. Dat werkt ook voor iedereen anders. Ik heb langharige honden die altijd loslopen met hun halsband buiten en in al die 20 jaar nog nooit een probleem gehad. Niemand blijven hangen aan takken of struiken en niemand zich verwurgt. Maar als je een kortharige hond hebt, is de kans dat er iets in zijn halsband blijft steken groter dan bij die langharige gasten.
- mcmaro
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse Bassethound
Iets waar ik vaak tegen aan loop bij vreemde honden:
Mijn honden (Bassets) communiceren niet zo duidelijk als de meeste honden, teminste dat lijkt zo. Ik zie wel degelijk duidelijke signalen alleen moet je het ras een beetje kennen en leren lezen. Bij honden die geen ervaring hebben met dit type hond is het altijd hommeles, niet bij mijn teef, die maakt zich klein, kwispelt heel voorzichtig, neemt een onderdanige houding aan
maar de reu daarintegen staat (aan de lijn) in een zelfverzekerde pose, staart omhoog (kwispelend) en de oren gespitst en daar gaat het fout. De nieuwe hond ziet bij mijn hond bijvoorbeeld geen verschil tussen, zelfvertrouwen of agressie. Hij krijgt het nl. niet voor elkaar om zijn oren recht naar voren, boven, achter te krijgen en zijn lippen optrekken? nou dat is hem ook nog nooit gelukt!!! Dus.... stel je eens voor.... Roos komt op mijn Diesel af, hij geeft signalen af van "kijk jij uit" Roos leest dat niet goed en..... klabam!!! op elkaar want Diesel is te eigenwijs (nog zo'n heerlijke eigenschap van de Basset) om voor een andere hond op zijn rug te gaan.
Als ik je zo hoor Lellebel, ga je prat op dat je honden begijpt maar is dat wel zo?
Mijn honden (Bassets) communiceren niet zo duidelijk als de meeste honden, teminste dat lijkt zo. Ik zie wel degelijk duidelijke signalen alleen moet je het ras een beetje kennen en leren lezen. Bij honden die geen ervaring hebben met dit type hond is het altijd hommeles, niet bij mijn teef, die maakt zich klein, kwispelt heel voorzichtig, neemt een onderdanige houding aan
maar de reu daarintegen staat (aan de lijn) in een zelfverzekerde pose, staart omhoog (kwispelend) en de oren gespitst en daar gaat het fout. De nieuwe hond ziet bij mijn hond bijvoorbeeld geen verschil tussen, zelfvertrouwen of agressie. Hij krijgt het nl. niet voor elkaar om zijn oren recht naar voren, boven, achter te krijgen en zijn lippen optrekken? nou dat is hem ook nog nooit gelukt!!! Dus.... stel je eens voor.... Roos komt op mijn Diesel af, hij geeft signalen af van "kijk jij uit" Roos leest dat niet goed en..... klabam!!! op elkaar want Diesel is te eigenwijs (nog zo'n heerlijke eigenschap van de Basset) om voor een andere hond op zijn rug te gaan.
Als ik je zo hoor Lellebel, ga je prat op dat je honden begijpt maar is dat wel zo?
- *Linda*
- Zeer actief
Dat denk ik ookZoek stok! schreef:Dat bedenk ik me na de tweede keer lezen ook. En ik denk dat de hond het niet bij zelfverzekerde honden doet, maar juist bij teven die ze kan hebben. Bij honden die zelfverzekerd zijn, zal ze wel link uitkijken denk ik.*Linda* schreef:Mijn Sun heel dominant. Die doet dit soort dingen niet, dat heeft ie niet nodig. Onzekere, gefrustreerde honden doen dit.
Ik heb met Dalmatiers overigens precies dezelfde problemen als hetgeen ze beschrijft. Er lopen er hier 5 (ja, zit hier ergens een fokker) en die vertonen allemaal van dat nare gedrag. Zodra ze iets zien wat ze denken te kunnen hebben, duiken ze er op. Op Juul dus, 5 kilo. Zodra vader overste, Sun dus, komt aangesneld om te kijken wat er loos is, kiezen ze zonder uitzondering het hazenpad. Ik heb ze persoonlijk bestempeld tot lafbekken

- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Ook een reden dat ik Kyra niet overal durf los te laten, want zij loopt ook naar honden toe die niet zo aardig en sociaal zijn en gaat zeker niet voor hun op de vlucht, hoe klein ze ook is, dat heeft zij niet door denk ik. Dus als een hond denkt tegen haar te moeten snauwen doet zij dat net zo hard terug en zij wordt helemaal pissig als er een groepje om haar heen gaat staan en aan haar blijft snuffelen.Het liefst wil zij gewoon haar gang kunnen gaan, even kennis maken en dan opzouten. Bij ons in de wijk loopt iemand met een Rottweiler en nog een mega hond. Eerst aangelijnd waar het moet en op het uitlaatveld los, als er geen andere honden zijn, daar letten ze wel zelf goed op. Maar ik weet als ik Kyra los zou hebben dat zij er naar toe zou gaan als ze aangelijnd zijn en ik denk dat dat niet goed zou aflopen. Dan is het mijn schuld en haar schuld, want hun hebben ze tenslotte aangelijnd.Jammer voor haar maar dat beperkt haar losloopmogelijkheden enorm en zij kan maar 1x per week in Zeewolde los.Als het beter weer is ga ik weer 2x per week, maar nu ff niet.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik kom ze niet vaak tegen. Als ik ze zie, zijn er twee categorieën: de lang leve de lol ik ga lekker spelen types en de ik doe heel stoer maar ben het niet types. Lijken me geen makkelijke honden om te hebben.*Linda* schreef:Dat denk ik ookZoek stok! schreef:Dat bedenk ik me na de tweede keer lezen ook. En ik denk dat de hond het niet bij zelfverzekerde honden doet, maar juist bij teven die ze kan hebben. Bij honden die zelfverzekerd zijn, zal ze wel link uitkijken denk ik.*Linda* schreef:Mijn Sun heel dominant. Die doet dit soort dingen niet, dat heeft ie niet nodig. Onzekere, gefrustreerde honden doen dit.![]()
Ik heb met Dalmatiers overigens precies dezelfde problemen als hetgeen ze beschrijft. Er lopen er hier 5 (ja, zit hier ergens een fokker) en die vertonen allemaal van dat nare gedrag. Zodra ze iets zien wat ze denken te kunnen hebben, duiken ze er op. Op Juul dus, 5 kilo. Zodra vader overste, Sun dus, komt aangesneld om te kijken wat er loos is, kiezen ze zonder uitzondering het hazenpad. Ik heb ze persoonlijk bestempeld tot lafbekken

Linda, Izzie en Bram
-
S@ndr@
- Zeer actief
er was daar toen een fokker die 15 pups had, ( ik meen een jaar of 4 a 5 terug )dus als dat allemaal een beetje is de buurt is gebleven
dan valt 5 stuks nog wel mee
dan valt 5 stuks nog wel mee
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou je echt aanraden om dat eerst even te checken bij die andere baasLellibel schreef:Ik zeg bijna altijd dat ze naar de andere hond mag, een nieuwe kennis kan nooit kwaad doen, ik heb er ook geen problemen mee als er een hond naar Roos komt , ik weet niet hoe het zit met de andere baasjes, heb er geen klachten over gehad.. heb wel vaak meegemaakt dat een ander baasje van ver af gaat roepen of "ie bijt" en "ie gecastreerd is"Vind het er best raar uitzien als ik eerlijk mag zijn.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben er 4 in de buurt, 3 reuen en 1 teef en eigenlijk zijn het allemaal geweldig leuke honden.Zoek stok! schreef:Ik kom ze niet vaak tegen. Als ik ze zie, zijn er twee categorieën: de lang leve de lol ik ga lekker spelen types en de ik doe heel stoer maar ben het niet types. Lijken me geen makkelijke honden om te hebben.*Linda* schreef:Dat denk ik ookZoek stok! schreef:Dat bedenk ik me na de tweede keer lezen ook. En ik denk dat de hond het niet bij zelfverzekerde honden doet, maar juist bij teven die ze kan hebben. Bij honden die zelfverzekerd zijn, zal ze wel link uitkijken denk ik.![]()
Daar verbaasde ik me trouwens wel over, want naar mijn idee zijn het inderdaad niet de makkelijkste. Maar deze 4 zijn superleuke sociale honden.
Overigens ben ik het er helemaal mee eens dat een zelfverzekerde hond dit gedrag niet vertoont en ze het zeker niet bij andere zelfverzekerde teven doet.
Het is eerder een onzekere hond die het bij andere, nog meer onzekere honden doet.
Ik meldde dat Kaya dit ook kan doen, maar voor de goede orde: die doet het alleen als een hond op haar afkomt (en dan nog mag ze het niet doen natuurlijk). Maar uit zichzelf naar een hond toegaan op deze manier, dat doet ze niet.
Puchu zou dit dus wel doen bij volle reuen, en bedenkt zich overigens ook wel 10 keer bij zelfverzekerde honden, want dan is het dikke maatjes ineens.
Puchu is dus ook een heel stuk minder zelfverzekerd dan Kaya.