Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wolvengedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: wolvengedrag

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Jeetje 15. Vind het trouwens schitterende foto's van allemaal. :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

dus wolven kunnen wel degelijk best oud worden. Dat zegt eigenlijk iets uit de rassen onder honden die dat niet kunnen. Ze hadden toch een degelijke oerouder maar toch....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Er is er een hier gestorven en die werd 16. Lupi is bijna 15 maar de Arctische wolven worden vaak niet zo oud als Europese maar dat komt misschien ook door de inteeld wat bij deze ondersoort heerst. Maar dan nog wel ouder dan normale grote honden rasse tegenwoordig.
Jos
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

wat een mooie foto's, heb je een idee waarom hij eenkenniger is geworden na het overlijden van zijn vrouwtje?
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jos, hoe oud word een wolf gemiddeld die in de vrije natuur leeft?
Ik meen eens gelezen te hebben dat ze niet ouder worden dan een jaar of 4/5 . :scratch:

Super foto's weer. :D
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Waarom ze eenkenniger worden weet ik niet.
In de natuur weet ik van berichten dat in iedergeval 1 Arctische wolf 10 jaar zou moeten zijn. Deze wordt al schijnbaar jaren gevolgt. Maar of ze daar ooit een vergissing gemaakt hebben weet ik niet. Volgens prof Klinghammer van wolfparc worden de wolven in de natuur gemiddeld 4/5 jaar. Velen worden nooit volwassen en dat zorgt voor een laag gemiddelde. Maar de 10 jaar zullen wel zeer grote uitzonderingen zijn. Wanneer je ouder wordt en de ogen en oren niet meer 100% werken is jagen moeilijker. Als alfa blijf je niet meer aan. En alleen is overleven niet makkelijk. Survival of the fittest. Overleven voor een jager is als topsport. Reeen lopen ook hard en zijn constant op der hoede. In de natuur is nu eenmaal geen plaats voor zwakkere, oud of ziek en je krijgt je prooi niet.
Jos
iones
Zeer actief

Wat zou de reden dan kunnen zijn dat wolven in de natuur maar een jaar of 4, 5 worden?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

iones schreef:Wat zou de reden dan kunnen zijn dat wolven in de natuur maar een jaar of 4, 5 worden?
Een reden zou de mens kunnen zijn? Op dezelfde wijze ligt de gemiddelde leeftijd van de huiskat heel laag. Katten worden doodgereden en wolven doodgeschoten, in vallen gevangen en meer van die ongein.
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

In de vorige bijdrage gaf ik redenen aan waarom wolven in de natuur niet oud worden. Je moet topfit zijn om je prooi te kunnen krijgen. Verder loop je altijd een risico op verwondingen en ziektes die je elke keer de das om kunnen doen. Ze kunnen niet even een kuurtje nemen of infuus krijgen. Ook jonge dieren lopen risico bv dat een ree je schopt en je kaak breekt. Maar ook hoektanden heb je nodig. Dat je al die gevaren en risico's overleeft en ook nog 10 jaar lang komt niet snel voor. Ergens op die weg leg je een keer het loodtje.
Vergeet niet dat een populatie musjes in stand blijft wanneer elk paartje in der hele leven twee jongen groot brengt die ook twee jongen groot brengt. Wanneer dat er gemiddeld vier zouden zijn zouden de musjes elk jaar zich in aantal verdubbelen. Al die anderen (meer dan twee) gaan dus dood. Voor alle wilde dieren is dit zo.
Vergeet ook niet dat de evolutie zorgt dat dieren zich aanpassen en verbeteren. Jonge hertjes hebben geen reuk en worden niet waargenomen. De roofdieren moeten weer zich verbeteren en met een betere neus en ogen lukt het weer wel. Deze dieren houden zich hierdoor scherp en gezond. En wanneer je ouder wordt wordt je minder scherp en oren en ogen worden niet beter als je oud wordt. Dan zul je dus verhongeren wanneer je al niet overlijd aan verwondingen of ziektes.
Nu moet ik zeggen dat ik enkel van deze wetenschappers dit vernomen heb maar ik ken geen exacte onderzoeksresultaten. Dit is ook moeilijk want wanneer je een wilde wolf vangt heeft die doorgaans geen chip met geboorte gegevens. Alles vangen en chippen zou ook erg ingrijpend en stressvol zijn. Zieke en oude stervende dieren verstoppen zich nog al eens om te sterven en worden meestal niet gevonden. Al met al is dit dus niet echt te onderzoeken denk ik zo.
Jos
iones
Zeer actief

Het leven van de wolven is dus gewoon heel hard en moeilijk.
Panda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): ShihTzu X Maltezer

Ongelezen bericht door Panda »

Wat een super interresant topic en prachtige foto's :80: :I:
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Wauw , prachtige foto's, goed uitgelegd, waarom heb ik dit topic nooit eerder bezocht? Vooral doorgaan hoor!
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Prachtfoto's. Ook heerlijk om te zien dat het op zo'n leeftijd nog steeds goed gaat met die oude jonge blanke man :wink:
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Joswolf schreef:Feit is wel dat ze dezelfde taal spreken. Daar is al veel over geschreven. E Zimen deed daar wetenschappelijke onderzoeken en omschreef over de 360 communicatie signalen die de hond ook gebruikt.
Jos
Staat er ergens op internet iets over wat die 360 signalen zijn? Of heeft E Zimen er een boek over geschreven ?
Ik ben erg geintereseerd in honden/wolven taal.

gr Mirjam
Afbeelding
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Wolvengedrag, nee mensengedrag! Nu werd er in kranten geschreven over wolven afschieten in Zweden. Maar hier in Duitsland gebeuren zo ook dingen!! Een dierentuin failliet, wordt verkocht voor een belachelijk lage prijs maar dan moet de koper wel voor de oude dieren zorgen. De koper is een voormalig circus artiest en wil zo tijgers houden. Beren lynxen en wolven bavianen en Chimps etc. Hij krijgt dan geen vergunning omdat men hem niet vertrouwd.
Nu is toevallig ook de dierentuin verkocht waar mijn wolven zitten. Een pretpark komt er en das niet wat ik de superplek vind voor mijn wolven. Dus ik zoek wel naar een andere locatie. Mogelijk zelfs weer in Nederland. Maar dat terzijde.
Die circusman komt in problemen en meld zelfs de dieren niet meer te voeren en wil ze in laten slapen. Nu zijn ze in beslag genomen maar kunnen nergens naar toe. Enkele dieren zijn wel herplaatst maar chimpansees van 50 jaar wil niemand. Tijgers valt ook niet mee. Nu zien de ambtenaren graag dat ik het overneem en de eigenaar ook alleen wil die er een slaatje uit slaan. Misschien warrig verhaal en heb ook weinig zin alles uit te leggen uit woede wat er zo al gaande is. Hier een artikel.
http://www.lippeblatt.de/index.php?opti ... &Itemid=73" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu lijkt het niet zo negatief maar de opvang voor de dieren lukt dus echt niet zo eenvoudig als ze schrijven.
De vorige park eigenaar is ook in geen velden te bekennen. Eigenlijk wel want hij kwam toevallig langs rijden toen ik er twee weken geleden was. Maar de gerenomeerde wolvenman met de wolvenschool en dieren die hij met de fles groot bracht, hiervan zou ik verwachten dat die zich in zou zetten voor zijn dieren. Vreemde wezens die mensen, vandaar, mensengedrag???
Jos
iones
Zeer actief

Maar die wolven komen dus alvast goed terecht want die zijn van jou? Dat is al een geruststelling. Maar die chimps en die tijgers.... Wat een ellende. Is er geen andere dierentuin die ze wil???

Er is toch een chimpanseeopvang? En op animalplanet zie ik wel eens een prachtige serie over een chimpansee opvang waar ze het fantastisch krijgen. Ik weet niet hoe of waar. Als die nu op de hoogte werden gesteld dan konden die misschien iets doen?

Ik heb het gezocht, volgens mij heet het "chimp eden". http://www.chimpeden.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is alleen niet echt in de buurt. Maar ik weet wel dat ze over de hele wereld komen om mensapen te redden uit handen van idioten die er kunstjes mee willen doen, verhandelen etc. Misschien hebben zij een idee?
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Sorry, ik heb door mijn woede wat warrig geschreven. Even voor de duidelijkheid. De dierentuin waar ik vorig jaar een nieuw verblijf bouwde en drie wolven had is verkocht maar die dieren en dat verblijf is van mij en dat komt wel goed. Maar ik zoek wel een nieuwe locatie.
Die andere dierentuin werd me twee jaar geleden al aangeboden maar nu kocht een circus dompteur de tuin met dieren. Hij wilde ze niet meer te eten geven en ze zijn nu in beslag genomen maar de dieren die er nog zitten zijn niet zo gemakkelijk te plaatsen. En ik ken van dit soort gevallen ook in Nederlandse dierentuinen waar dieren eenvoudig worden ingeslapen zonder dat er een woord over wordt gerept.
Het probleem is dat die opvang van vreselijke toestanden graag wordt getoond. Een zielig verhaal en foto's van arme dieren verkoopt goed en dat wordt getoond. Is goed voor de kijkcijfers. Maar wanneer die dieren in een niet directe slechte toestand zitten en geen plaatjes voorhanden zijn van kleine hokken dan wordt er vaak niets gedaan en de dieren zijn er naar verloop van tijd niet meer. Geen praat erover en afmaken is dan een gemakkelijkere weg.
Jos
iones
Zeer actief

maar ze zullen toch wel op zoek gaan naar een adres waar ze die dieren kwijt kunnen voordat ze overgaan op inslapen? Ze bekijken toch eerst wel alle mogelijkheden?
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Ze zijn ook wel op zoek maar de chimpansees wil nog niemand. Oude wolven is al helemaal moeilijk. Elk jaar worden er zo ingeslapen. Ook in Nederlandse dierentuinen hoor. Ik ga er morgen heen voor onderhandelingen en de wolven voeren.
Jos
iones
Zeer actief

Joswolf schreef:Ze zijn ook wel op zoek maar de chimpansees wil nog niemand. Oude wolven is al helemaal moeilijk. Elk jaar worden er zo ingeslapen. Ook in Nederlandse dierentuinen hoor. Ik ga er morgen heen voor onderhandelingen en de wolven voeren.
Jos
Hebben ze dan geen contact opgenomen met Chimp Eden? Dat is een apen opvang, die reizen de wereld over om chimps te redden.
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Alvast bedankt voor de tip. Wanneer ze niets vinden zal ik dit zeker nog proberen.
Jos
iones
Zeer actief

Hou me op de hoogte van wat er met die chimps gebeurt. Ik hoop dat ze goed terecht komen.
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Ben net terug. Stand van zake is dat een ijzer handelaar het ijzer koopt en dat is geschat 30000kg. De Kreiss moet de dieren binnen twee weken herplaatsen wat ze niet lukt ben ik bang. Hij heeft de Kreis of wel ambtenaren veterinair, gemeld vorige week de dieren niet meer te kunnen voeren. De chimps zitten buiten in de kou. De ijzerhandelaar koopt en en als ze niet weg zijn schiet hij ze door de kop. Ik vroeg nog hoe hij dat bedoelde maar hij schijnt het te menen. Ijzerprijs leverd hem meerdere duizenden euro's op. Het klinkt ongelooflijk. Ik weet ook niet direct wat nu. Ik probeer AAP en chimp Eden wel maar dat lukt volgens mij niet in zo korte tijd. Misschien dat er wat dwang mogelijk is via Duitse Veterinair Ambt. Ik heb ook een paar foto's gemaakt maar moet ze nog verkleinen om te plaatsen.
Jos
iones
Zeer actief

Dat is sjit! Ik hoop dat er toch ergens plek voor te vinden is. Arme dieren... uitgerangeerd. Dit is niet de manier om er mee om te gaan.
En wat zou dat voor dierenarts zijn die ze gaat laten inslapen.... daar zou ik me dus echt nooit mee inlaten als ik dierenarts was.
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Dr Neuman was de vorige eigenaar van de dieren en zelf dierenarts. Die heeft al eerder mee gewerkt aan dieren in slapen en gaf dan voor gezonde dieren een verklaring als DA dat het beter was ze te euthenaseren. Maar deze man wil ze gewoon door de kop schieten.
Ik heb gebeld met chimpeden en een mail gestuurd.
Hier een foto van mijn zoon voor een van de apen.
Afbeelding
Jos
iones
Zeer actief

Dat dit mag!
Wat vindt de dierenbescherming daar eigenlijk van? en heb je al een dierenrechtenorganisatie ingeschakeld?
Ik weet dat er in Belgie GAIA bestaat maar in Duitsland ben ik eigenlijk niet zo op de hoogte. Hier in Nederland zou ik contact opnemen met de Partij voor de Dieren. Wat zijn er voor diereninstanties in Duitsland?

Zou het een optie zijn om dit bekend te maken in de media? De media is namelijk een machtig apparaat en als dit bekend wordt onder de mensen wordt er misschien goed ingegrepen. Duitsers zijn geen mensen die dit pikken, dieren zijn daar best belangrijk.
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Organisaties hier kunnen niets vinden. AAP wil ze niet opnemen. Pantera bied direct hulp en is bereid de tijgers op te nemen. Alle vier. Terwijl ik er maar twee zag schijnt de man er thuis ook nog twee verstopt te hebben. De Dingo's zijn op genomen. Ik heb wel aangeboden de wolven mee te verzorgen maar te laten waar ze zijn. De wolven zitten aan het eind van dat grondstuk en is gepacht. Als we dit overnemen voor 1a2 jaar is dat voldoende want langer leven ze toch niet. Ze zijn al 15 a 16 jaar.
Jos
iones
Zeer actief

Ik zag gisteren op tv dat chimp eden weer wat jonge apen opgenomen had. Er zal toch ergens op de wereld nog wel plaats zijn voor deze chimps? Je kunt zomaar geen gezonde dieren euthanaseren en dit zijn ook nog eens mensapen!
Joswolf
Zeer actief
Contacteer:

Als ze ermee op tv kunnen komen kan alles maar deze nemen ze niet. Monky World is nu overleg mee. Is ook wat minder ver weg.
Jos
iones
Zeer actief

Joswolf schreef:Als ze ermee op tv kunnen komen kan alles maar deze nemen ze niet. Monky World is nu overleg mee. Is ook wat minder ver weg.
Jos
Die zitten in Engeland he. Ik hoop dat zij een oplossing weten. Als je van Chimps houdt zoals deze groeperingen beweren, zou dat je toch aan het hart moeten gaan als deze dieren afgemaakt worden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”