Maar het werkt toch ook gewoon niet in drukkere losloopgebieden om je hond weg te willen houden bij andere honden? Tenminste, het lijkt me verdraaid lastig lopen in bijvoorbeeld het Amsterdamse bos op zaterdag of zondag, en dan willen dat er niet gebuurt wordt. Dat is gewoon niet te doenduitse herder schreef:Wat zijn we dan fout bezigZoek stok! schreef: Ik ben vanochtend naar het Amsterdamse Bos geweest met Nanda en de honden hebben heel wat andere honden ontmoet. Er was maar 1 die vervelend was. Die heeft Nanda weggestuurd en de eigenaar was op z'n pik getrapt en zei iets over 'dat het de natuur is'. Bram maakt met bijna elke hond die hij tegenkomt even kennis. Bij intacte reuen is hij binnen een seconde weer weg. Ik heb nog nooit meegemaakt dat eigenaren zich stoorden aan Bram omdat hij kwam buurten. Stel dat hij te veel interesse heeft in een castraat, dan ben ik er bij om hem door te laten lopen. Ze hebben met een aantal honden hartstikke leuk gespeeld, met name Sepp en Izzie. Leuk toch.Het lijkt soms bijna een misdaad als je een sociale hond hebt :N:
Ik vind het in een losloopgebied ook totaal niet erg als ze komen buurten hoor. Wat ik wel vervelend vind, als een hond op Noah gaat jagen. Dat probeer k wel te verkomen want daar heeft niemand wat aan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechtende honden
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
Re: Vechtende honden

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Je komt in ieder geval met een hoop adrenaline in je lijf weer thuis hahaha. Ik maak me niet zo druk meer. Dan heb je er ineens een hond bij lopen zonder eigenaar, ach nou ja eigenaar komt wel weer. Als je je om alles druk gaat maken, heb je een rotwandeling. Alleen honden die echt blijven aandringen op een confrontatie, daar wind ik me over op. Gelukkig gebeurt dat niet al te vaak. Maar ik heb ook makkelijke honden hoor, dat geef ik direct toe.Moos schreef:Maar het werkt toch ook gewoon niet in drukkere losloopgebieden om je hond weg te willen houden bij andere honden? Tenminste, het lijkt me verdraaid lastig lopen in bijvoorbeeld het Amsterdamse bos op zaterdag of zondag, en dan willen dat er niet gebuurt wordt. Dat is gewoon niet te doenduitse herder schreef:Wat zijn we dan fout bezigZoek stok! schreef: Ik ben vanochtend naar het Amsterdamse Bos geweest met Nanda en de honden hebben heel wat andere honden ontmoet. Er was maar 1 die vervelend was. Die heeft Nanda weggestuurd en de eigenaar was op z'n pik getrapt en zei iets over 'dat het de natuur is'. Bram maakt met bijna elke hond die hij tegenkomt even kennis. Bij intacte reuen is hij binnen een seconde weer weg. Ik heb nog nooit meegemaakt dat eigenaren zich stoorden aan Bram omdat hij kwam buurten. Stel dat hij te veel interesse heeft in een castraat, dan ben ik er bij om hem door te laten lopen. Ze hebben met een aantal honden hartstikke leuk gespeeld, met name Sepp en Izzie. Leuk toch.Het lijkt soms bijna een misdaad als je een sociale hond hebt :N:
Ik vind het in een losloopgebied ook totaal niet erg als ze komen buurten hoor. Wat ik wel vervelend vind, als een hond op Noah gaat jagen. Dat probeer k wel te verkomen want daar heeft niemand wat aan

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Precies. Wij hebben ook weleens eventjes een extra hond erbij. Nou ja, als dat een vriendelijke hond is, toe dan maar (tenzij het een half uur gaat duren ofzo, dan word ik toch wel een tikkeltje chagrijnigZoek stok! schreef:Je komt in ieder geval met een hoop adrenaline in je lijf weer thuis hahaha. Ik maak me niet zo druk meer. Dan heb je er ineens een hond bij lopen zonder eigenaar, ach nou ja eigenaar komt wel weer. Als je je om alles druk gaat maken, heb je een rotwandeling. Alleen honden die echt blijven aandringen op een confrontatie, daar wind ik me over op. Gelukkig gebeurt dat niet al te vaak. Maar ik heb ook makkelijke honden hoor, dat geef ik direct toe.
Maar goed, ik heb dus ook hele makkelijke honden, en wat hen betreft mag alles meelopen of komen snuffelen als ze een beetje gezellig doen. En echt een confrontatie zoeken doen honden eigenlijk ook niet bij ze. Wel soms Vera klemvast beetpakken en berijden, da's ook minder dan

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zo doe ik het ook. Soms raak je aan de praat en loop je samen met een vreemde en hondMoos schreef:Precies. Wij hebben ook weleens eventjes een extra hond erbij. Nou ja, als dat een vriendelijke hond is, toe dan maar (tenzij het een half uur gaat duren ofzo, dan word ik toch wel een tikkeltje chagrijnigZoek stok! schreef:Je komt in ieder geval met een hoop adrenaline in je lijf weer thuis hahaha. Ik maak me niet zo druk meer. Dan heb je er ineens een hond bij lopen zonder eigenaar, ach nou ja eigenaar komt wel weer. Als je je om alles druk gaat maken, heb je een rotwandeling. Alleen honden die echt blijven aandringen op een confrontatie, daar wind ik me over op. Gelukkig gebeurt dat niet al te vaak. Maar ik heb ook makkelijke honden hoor, dat geef ik direct toe.). Als het een kwal van een hond is erger ik me wel dood, maar dat doe ik ook als de baas er wel bij is en niet ingrijpt.
Maar goed, ik heb dus ook hele makkelijke honden, en wat hen betreft mag alles meelopen of komen snuffelen als ze een beetje gezellig doen.
- Moos
- Zeer actief
Oh ja, zo'n type ben ik ook nogduitse herder schreef: Zo doe ik het ook. Soms raak je aan de praat en loop je samen met een vreemde en hond![]()

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bram is helaas wel een aantal keer gegrepen, maar sinds Izzie erbij is gebeurt dat niet meer (afkloppen). En ja, ik loop ook wel eens om of erger me even. Dat ik m'n best doe om Bram mee te krijgen met een irritante reu er achteraan. En dat de eigenaar gewoon de andere kant opkijkt. Maar dat hoort er gewoon een beetje bij. Als ik dat niet wil, moet ik in heel andere gebieden gaan lopen. Om die reden loop ik niet vaak langs de Kromme Rijn. Dat is een smal pad en je kunt niks uit de weg gaan.duitse herder schreef:Zo doe ik het ook. Soms raak je aan de praat en loop je samen met een vreemde en hondMoos schreef:Precies. Wij hebben ook weleens eventjes een extra hond erbij. Nou ja, als dat een vriendelijke hond is, toe dan maar (tenzij het een half uur gaat duren ofzo, dan word ik toch wel een tikkeltje chagrijnigZoek stok! schreef:Je komt in ieder geval met een hoop adrenaline in je lijf weer thuis hahaha. Ik maak me niet zo druk meer. Dan heb je er ineens een hond bij lopen zonder eigenaar, ach nou ja eigenaar komt wel weer. Als je je om alles druk gaat maken, heb je een rotwandeling. Alleen honden die echt blijven aandringen op een confrontatie, daar wind ik me over op. Gelukkig gebeurt dat niet al te vaak. Maar ik heb ook makkelijke honden hoor, dat geef ik direct toe.). Als het een kwal van een hond is erger ik me wel dood, maar dat doe ik ook als de baas er wel bij is en niet ingrijpt.
Maar goed, ik heb dus ook hele makkelijke honden, en wat hen betreft mag alles meelopen of komen snuffelen als ze een beetje gezellig doen.Mocht ik een hond zien waar ik al hoop herrie van hoor, loop ik wel om. Is tot nu toe 1x gebeurd, hond kwam aangestormd, over bruggetje, glijd uit (moet je nagaan hoe hard hij ging want het was in de zomer) en komt grommend op Noah af rennen. Baasjes riepen "hij wil alleen spelen". Tja dat zeggen ze allemaal. De andere hond die erbij liep hoorde ik ervoor ook al steeds echt janken
Toen ben ik dus heel snel omgekeerd, want daar had ik weinig zin in. Maar goed, dat is dus 1x dat ik dat gedaan heb
We kwamen vanochtend trouwens wel een DH pupje tegen die flink in z'n poot was gebeten. Pupje was aan het spelen met een andere hond. Komt er een aangelijnde hond langs, mensen laten die bij de spelende honden komen en hij grijpt de pup zo. Eikels blijf je altijd houden.

Linda, Izzie en Bram
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Haha dat heb ik ook hoor. In het park waar ik altijd loop kom ik ook steeds dezelfde tegen, dan loop je de wandeling samen. Honden spelen lekker samen en de tijd vliegt voorbijMoos schreef:Oh ja, zo'n type ben ik ook nogduitse herder schreef: Zo doe ik het ook. Soms raak je aan de praat en loop je samen met een vreemde en hond![]()
Als Vera toevallig eens een hond treft waarmee er meteen heel druk gespeeld wordt ga ik oplopen met mensen. Uiteraard met wederzijds goedvinden
Niet de hele wandeling hoor, alhoewel dat heeeeel soms ook weleens opeens voorkomt als het gewoon gezellig is, maar kleine stukjes wel zodat ze even lekker kunnen spelen. Ik vind dat leuk
![]()
Linda, zulke dingen hoor ik helaas ook nog steeds
- Moos
- Zeer actief
Saar wordt er wel vaak een beetje bozig van, want Vera is HAAR zus, en ze moet met HAAR spelen en niet zo overlopenduitse herder schreef:Haha dat heb ik ook hoor. In het park waar ik altijd loop kom ik ook steeds dezelfde tegen, dan loop je de wandeling samen. Honden spelen lekker samen en de tijd vliegt voorbijMoos schreef:Oh ja, zo'n type ben ik ook nogduitse herder schreef: Zo doe ik het ook. Soms raak je aan de praat en loop je samen met een vreemde en hond![]()
Als Vera toevallig eens een hond treft waarmee er meteen heel druk gespeeld wordt ga ik oplopen met mensen. Uiteraard met wederzijds goedvinden
Niet de hele wandeling hoor, alhoewel dat heeeeel soms ook weleens opeens voorkomt als het gewoon gezellig is, maar kleine stukjes wel zodat ze even lekker kunnen spelen. Ik vind dat leuk
![]()
![]()
Linda, zulke dingen hoor ik helaas ook nog steedsVooral voor een pup is dat zo sneu, die zien het gevaar er niet van in
En ja, eikels blijf je altijd houden helaas

- ashafowler
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): americaansebulldog
weet je ik snap heel goed dat jij niet wil dat er een hond naar jou hond komt en het zou ook nooit gebeuren dat als ik met mijn hond zou lopen dat hij bij jou honden komt want ik hou hem gewoon bij me als ik merk dat de baas het niet leuk vind.renee-uk schreef:Ik zou ook heel wat liever die baas een schop verkopen, maar die zit op dat moment niet op mijn hond en die andere hond wel.ashafowler schreef:knip
en nog iets wat hebben toch al die mensen met honden schoppen.geef de baas de schult maar om een andere hond te schoppen.
Natuurlijk probeer ik hem/haar eerst weg te brullen, maar als dat niet helpt trap ik hem er echt af, daar waag ik mijn handen niet aan.
De redenen hiervoor staan ergens hierboven.
Als je die niet gelezen hebt en je wil weten waarom moet je dat alsnog maar even doen
maar stel dat het wel zo zou zijn zou, zou jij met je gebrull aan jou hond maar ook aan mijn hond een verkeerde siniaal geven. naar die van jou zeg je dus steeds deze hond is niet goed pak hem door te brullen en je hond aan de lijn dicht naar jou te trekken en naar mijn hond zou je zeggen hier is wat aan de hand. mijn hond reagert heel erg op lawaai en hoe meer ik of iemand gaat schreeuwen hoe opgewonden hij word.
je reut alleen de honden er heel erg mee op.
en als mijn hond dat zo opgeruit is nog maals dit is alleen een voor beeld mijn hond heeft nog nooit een hond aan gevallen aan de riem of zonder riem. dus het is alleen een voor beeld
maar zou je dan ook nog er bij gaan schoppen. dan is de hek van de dam want die van mij word daar alleen bozer en voelt op op dat moment toch echt jou schoppen niet dus je maakt het kwaad tot erger.
wat soms wel helpt heb ik 1 keer gehad dat mijn hond aan de riem zat en er een hele grote jacht hond op ons af stormde en voor ons ging staan tyson uit dagen ik heb tyson op zit gezet en voor hem gaan staan en de andere hond aan staren en met een diepe stem rustig maar resoluut weg zeggen. niet roepen maar heel rustig.
gelukig voor mij is hij weg gedropen.
groetjes asha +tyson
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Een hond aanstaren is niet zo best qua hondentaal,maar goed je werkwijze heeft toen geholpen. 
- ashafowler
- Vaste gebruiker
ja je hebt gelijk meestal zou ik het ook niet doen als ik alleen was maar je bent dan twee tegen een vandaar dat ik het deedgotcha schreef:Een hond aanstaren is niet zo best qua hondentaal,maar goed je werkwijze heeft toen geholpen.
groetjes asha +tyson
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Er is geen situatie hetzelfde, in het weekend in een druk losloopgebied is anders dan op een rustige door de weekse dag.
Voor een hond die erg defensief is en liever geen contact wil met andere honden is een druk losloopgebied geen pretje (voor de eigenaar ook niet
). Voor veel mensen is het heel duidelijk dat grommen, uitvallen of gaten bijten ongewenst gedrag is maar helaas zien sommige mensen ook niet in wanneer hun hond opdringerig of dominant gedrag vertoont zolang hij niet echt bijt is het goed.
Ik vind dat je met zo een hond ook niets hebt te zoeken in een druk losloopgebied.
Voor een hond die erg defensief is en liever geen contact wil met andere honden is een druk losloopgebied geen pretje (voor de eigenaar ook niet
Ik vind dat je met zo een hond ook niets hebt te zoeken in een druk losloopgebied.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Dat wegbrullen probeer ik voordat het zover is en reken maar dat ik overtuigend kan overkomen, maar als die hond al bovenop mijn hond zit is het een ander gevalashafowler schreef:weet je ik snap heel goed dat jij niet wil dat er een hond naar jou hond komt en het zou ook nooit gebeuren dat als ik met mijn hond zou lopen dat hij bij jou honden komt want ik hou hem gewoon bij me als ik merk dat de baas het niet leuk vind.renee-uk schreef:Ik zou ook heel wat liever die baas een schop verkopen, maar die zit op dat moment niet op mijn hond en die andere hond wel.ashafowler schreef:knip
en nog iets wat hebben toch al die mensen met honden schoppen.geef de baas de schult maar om een andere hond te schoppen.
Natuurlijk probeer ik hem/haar eerst weg te brullen, maar als dat niet helpt trap ik hem er echt af, daar waag ik mijn handen niet aan.
Als je die niet gelezen hebt en je wil weten waarom moet je dat alsnog maar even doen
maar stel dat het wel zo zou zijn zou, zou jij met je gebrull aan jou hond maar ook aan mijn hond een verkeerde siniaal geven. naar die van jou zeg je dus steeds deze hond is niet goed pak hem door te brullen en je hond aan de lijn dicht naar jou te trekken en naar mijn hond zou je zeggen hier is wat aan de hand. mijn hond reagert heel erg op lawaai en hoe meer ik of iemand gaat schreeuwen hoe opgewonden hij word.
en als mijn hond dat zo opgeruit is nog maals dit is alleen een voor beeld mijn hond heeft nog nooit een hond aan gevallen aan de riem of zonder riem. dus het is alleen een voor beeld
maar zou je dan ook nog er bij gaan schoppen. dan is de hek van de dam want die van mij word daar alleen bozer en voelt op op dat moment toch echt jou schoppen niet dus je maakt het kwaad tot erger.
wat soms wel helpt heb ik 1 keer gehad dat mijn hond aan de riem zat en er een hele grote jacht hond op ons af stormde en voor ons ging staan tyson uit dagen ik heb tyson op zit gezet en voor hem gaan staan en de andere hond aan staren en met een diepe stem rustig maar resoluut weg zeggen. niet roepen maar heel rustig.
En aanstaren zal ik een vreemde hond echt niet doen, over uitdagen gesproken..... :N:
Ik schop een vreemde hond die niet door een brul van mij tot andere gedachten komt van mijn hond af.
Kan het natuurlijk ook mijn reu op laten knappen, denk alleen dat het voor de aanvallende hond dan niet zo'n pretje is, die kan echt beter een schop van mij krijgen dan dat ie door twee duitse herders tegelijk aan gort gebeten wordt.
Bovendien heb ik geen enkele behoefte mijn niet vechtlustige reu te veranderen en dat gebeurt wel degelijk als ie de kans zou krijgen om te vechten.
Ik ben ten alle tijden bereid om mijn mening te herzien, maar dan moet iemand wel met goede argumenten komen en die zie ik bij jou niet zo erg eigenlijk

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ashafowler
- Vaste gebruiker
Ik zou ook heel wat liever die baas een schop verkopen, maar die zit op dat moment niet op mijn hond en die andere hond wel.
[/quote]
weet je ik snap heel goed dat jij niet wil dat er een hond naar jou hond komt en het zou ook nooit gebeuren dat als ik met mijn hond zou lopen dat hij bij jou honden komt want ik hou hem gewoon bij me als ik merk dat de baas het niet leuk vind.
gelukig voor mij is hij weg gedropen.[/quote]
Dat wegbrullen probeer ik voordat het zover is en reken maar dat ik overtuigend kan overkomen, maar als die hond al bovenop mijn hond zit is het een ander geval
En aanstaren zal ik een vreemde hond echt niet doen, over uitdagen gesproken..... :N:
Ik schop een vreemde hond die niet door een brul van mij tot andere gedachten komt van mijn hond af.
Kan het natuurlijk ook mijn reu op laten knappen, denk alleen dat het voor de aanvallende hond dan niet zo'n pretje is, die kan echt beter een schop van mij krijgen dan dat ie door twee duitse herders tegelijk aan gort gebeten wordt.
Bovendien heb ik geen enkele behoefte mijn niet vechtlustige reu te veranderen en dat gebeurt wel degelijk als ie de kans zou krijgen om te vechten.
Ik ben ten alle tijden bereid om mijn mening te herzien, maar dan moet iemand wel met goede argumenten komen en die zie ik bij jou niet zo erg eigenlijk
[/quote]
tja het verschill is dat mijn hond het nog heel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
en jou honden liever niet met andere honden omgaan dat zegt voor mij al genoeg.
brullen daar zeg je elke keer jij mag niet in de buurt komen bij mijn honden je bent slecht dat is echt een goede advies naar je hond toe. stress is 1 van de slechste factoren voor honden.
weet je ik snap heel goed dat jij niet wil dat er een hond naar jou hond komt en het zou ook nooit gebeuren dat als ik met mijn hond zou lopen dat hij bij jou honden komt want ik hou hem gewoon bij me als ik merk dat de baas het niet leuk vind.
gelukig voor mij is hij weg gedropen.[/quote]
Dat wegbrullen probeer ik voordat het zover is en reken maar dat ik overtuigend kan overkomen, maar als die hond al bovenop mijn hond zit is het een ander geval
tja het verschill is dat mijn hond het nog heel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
brullen daar zeg je elke keer jij mag niet in de buurt komen bij mijn honden je bent slecht dat is echt een goede advies naar je hond toe. stress is 1 van de slechste factoren voor honden.
groetjes asha +tyson
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik geloof dat renee-uk wel weet wat ze doet en waaromashafowler schreef: tja het verschill is dat mijn hond het nog heel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
Honden kunnen heel verschillend reageren op een aanstormende hond zelfs als die "alleen maar wil spelen".
Als verantwoordelijke baas doe je dus je best om geen briefje te hoeven te schrijven naar de verzekering.
- nana
- Zeer actief
ranetje schreef:ashafowler schreef: tja het verschill is dat mijn hond het nog heel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
Een hond bang maken voor andere honden is heel iets anders dan je hond behoeden en een vechtpartij voorkomen.
Kan me niet voorstellen dat je het leuk vind als jou hond wordt gebeten en als je hond vaker gebeten wordt moet je je misschien toch afvragen of hij de signalen van andere honden goed oppikt.
Dat de honden van renee-uk niet met elke ander hond willen omgaan is helemaal niet raar, jij wilt toch ook niet met iedereen knuffelen en stoeien.
lydia
lydia
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
9 van de 10 keer werkt het wel, zaterdag nog gedemonstreerd...ashafowler schreef:weet je ik snap heel goed dat jij niet wil dat er een hond naar jou hond komt en het zou ook nooit gebeuren dat als ik met mijn hond zou lopen dat hij bij jou honden komt want ik hou hem gewoon bij me als ik merk dat de baas het niet leuk vind.renee-uk schreef:Ik zou ook heel wat liever die baas een schop verkopen, maar die zit op dat moment niet op mijn hond en die andere hond wel.ashafowler schreef:knip
die ene keer dat het niet werkt, heeft jouw (vb) hond dan pech...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben blij met mensen zoals haar...ashafowler schreef: brullen daar zeg je elke keer jij mag niet in de buurt komen bij mijn honden je bent slecht dat is echt een goede advies naar je hond toe. stress is 1 van de slechste factoren voor honden.
die kennen hun hond tenminste... mijn hond kwispeld ook heel leuk als jouw hond bij hem komt... tot hij in bereik komt...
dus wees blij dat mensen hun hond kennen en je hond wegbrullen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- pammetje
- Zeer actief
he dat ken ikmalinois schreef:ik ben blij met mensen zoals haar...ashafowler schreef: brullen daar zeg je elke keer jij mag niet in de buurt komen bij mijn honden je bent slecht dat is echt een goede advies naar je hond toe. stress is 1 van de slechste factoren voor honden.
die kennen hun hond tenminste... mijn hond kwispeld ook heel leuk als jouw hond bij hem komt... tot hij in bereik komt...
dus wees blij dat mensen hun hond kennen en je hond wegbrullen...
bob die neemt zelfs een echte speelhouding aan
maar owee als ze in zijn vierkante meter zijn
en baukje die moet niks in dr buurt hebben wat niet direct zelfstandig voor haar op dr rug gaat
(leuk als die dalmaat vriendjes komt maken)
ach das ook de reden dat ik noooooooooit in een losloopgebied kom met hun

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- renee-uk
- Zeer actief
En ik vind dat je je hond niet zomaar op elke hond mag laten afgaan en als mijn hond al een paar keer goed gebeten was zou ik me toch eens achter mijn oren krabbelen en een beetje nadenken over dat zomaar op andere honden laten afstormen... of het moet je niet uitmaken dat je hond gaatjes krijgt natuurlijk, dat kan ook nog.ashafowler schreef: tja het verschill is dat mijn hond het nog heel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
Verder hoef je je over mijn honden geen zorgen te maken hoor, ik denk dat ik mijn teef geen groter plezier doe dan het haar zelf te laten opknappen -zeker als ze haar pijn doen-, maar ik wil nou eenmaal niet dat mijn honden andere honden verwonden. Pech voor haar, geluk voor het vreemde hondje
Zenuwachtig zijn ze geen van beiden en stress hebben ze ook niet en dat wil ik graag zo houden, vandaar dat ik geen enkele behoefte heb aan zomaar vreemde honden die boven op mijn honden duiken!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ashafowler
- Vaste gebruiker
ik ben het helemaal met je eens dat je het niet leuk vind als er zo maar een hondje op jou honden zou komen af rennen. ik zelf hou er ook niet van of ik moet zekker weten dat hij gewoon een vrolijk beestje is. zelf zou ik het nooit doen me hond zo maar op honden af laten rennen. gewoon omdat ik eerst wil weten hoe of wat. dus heb me hond altijd bij me en vraag eerst aan de eigenaar hoe of wat en of die het goed vind dat ze samen gaan spelen of het wel kan want dat is ook een optie natuurlijk.renee-uk schreef:En ik vind dat je je hond niet zomaar op elke hond mag laten afgaan en als mijn hond al een paar keer goed gebeten was zou ik me toch eens achter mijn oren krabbelen en een beetje nadenken over dat zomaar op andere honden laten afstormen... of het moet je niet uitmaken dat je hond gaatjes krijgt natuurlijk, dat kan ook nog.ashafowler schreef: tja het verschill is dat mijn hond het nog heel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
Verder hoef je je over mijn honden geen zorgen te maken hoor, ik denk dat ik mijn teef geen groter plezier doe dan het haar zelf te laten opknappen -zeker als ze haar pijn doen-, maar ik wil nou eenmaal niet dat mijn honden andere honden verwonden. Pech voor haar, geluk voor het vreemde hondje
Zenuwachtig zijn ze geen van beiden en stress hebben ze ook niet en dat wil ik graag zo houden, vandaar dat ik geen enkele behoefte heb aan zomaar vreemde honden die boven op mijn honden duiken!
maar ik probeer je alleen duidelijk te maken dat als je gaat staan brullen naar een hond die wel in de buurt komt je jou hond toch stress geeft zonder dat je dat zelf in de gaten hebt. je geeft ze verkeerde sinialen. maar ja als het voor jou werktmoet je het doen. ik probeer mijn hond steeds te laten zien dat het niet hoeft dat hij gewoon lekker rustig moet blijven dat hij moet zitten en gewoon wachten en dat werkt bij tyson heel goed.
groetjes asha +tyson
- nana
- Zeer actief
Je kunt je hond bang maken door te brullen dat klopt maar jou strategie kan ook verkeerd uitpakken.ashafowler schreef:ik ben het helemaal met je eens dat je het niet leuk vind als er zo maar een hondje op jou honden zou komen af rennen. ik zelf hou er ook niet van of ik moet zekker weten dat hij gewoon een vrolijk beestje is. zelf zou ik het nooit doen me hond zo maar op honden af laten rennen. gewoon omdat ik eerst wil weten hoe of wat. dus heb me hond altijd bij me en vraag eerst aan de eigenaar hoe of wat en of die het goed vind dat ze samen gaan spelen of het wel kan want dat is ook een optie natuurlijk.renee-uk schreef:En ik vind dat je je hond niet zomaar op elke hond mag laten afgaan en als mijn hond al een paar keer goed gebeten was zou ik me toch eens achter mijn oren krabbelen en een beetje nadenken over dat zomaar op andere honden laten afstormen... of het moet je niet uitmaken dat je hond gaatjes krijgt natuurlijk, dat kan ook nog.ashafowler schreef: tja het verschill is dat mijn hond het nog heel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
maar ik probeer je alleen duidelijk te maken dat als je gaat staan brullen naar een hond die wel in de buurt komt je jou hond toch stress geeft zonder dat je dat zelf in de gaten hebt. je geeft ze verkeerde sinialen. maar ja als het voor jou werktmoet je het doen. ik probeer mijn hond steeds te laten zien dat het niet hoeft dat hij gewoon lekker rustig moet blijven dat hij moet zitten en gewoon wachten en dat werkt bij tyson heel goed.
Jij blijft rustig als er een andere hond aan komt en hij vertrouwd erop dat als jij zegt dat het oke is dat er ook niets gebeurt.
Mocht hij rustig bij je blijven en hij wordt toch een paar keer door een andere hond gegrepen dan kun je rustig blijven wat je wilt maar dan werkt het niet meer.
lydia
lydia
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Prima dat het bij jouw hond werkt, maar blijkbaar is dit niet genoeg voor de honden van Rennee (en bij die van mij zou dit ook averechts werken). Dat is dus het verschil in honden.ashafowler schreef:
ik ben het helemaal met je eens dat je het niet leuk vind als er zo maar een hondje op jou honden zou komen af rennen. ik zelf hou er ook niet van of ik moet zekker weten dat hij gewoon een vrolijk beestje is. zelf zou ik het nooit doen me hond zo maar op honden af laten rennen. gewoon omdat ik eerst wil weten hoe of wat. dus heb me hond altijd bij me en vraag eerst aan de eigenaar hoe of wat en of die het goed vind dat ze samen gaan spelen of het wel kan want dat is ook een optie natuurlijk.
ps. mijn honden hebben ook absoluut geen stress of wat dan ook... en weten dat andere honden verboden gebied zijn. ALLE honden. Alleen met eigen honden onderling mogen ze spelen, ze weten niet anders. En ze hangen echt niet als idioten in de lijn, sterker nog, meestal liggen ze juist los naast me...
Alleen als ik zeg dat het mag, dan mag het maar dat is heel sporadisch.

- ashafowler
- Vaste gebruiker
dus jij wil zeggen dat als een hond op jou af stormt en jij de hond weg staat te brullen dat jou honden gewoon rustig bij je liggen. daar geloof ik niks van.
en ik heb nu al honderde keren gezecht dat ik mijn hond niet zo op een andere hond toe laat rennen nooit ook al kent hij de hond. als hij ze kent moet hij nog wachten ook al is het zijn beste speel kamaraat. tot dat ik zeg ga maar.
maar ik probeer altijd de rust in hem te krijgen.
want ik wil dat hij honden niet als bedrijging gaat zien. en het heeft mij heel veel werk gekost om hem weer die vertrouwe te geven.
tja hij was gewoon groot toen hij vijf maanden was en hij was wel een hond dat elke keer liet zien van jij bent de baas.
en dat speel houding geven en dan wat anders willen ken ik ook. daarom vraag ik ook altijd aan de baas hoe zijn hond is maar dat heb ik al gezegt. en toch vind ik dat honden heel goed voelen wat jij voelt en stres breng je over. er word ook niks voor niks gezegt probeer zo rustig mogelijk te doen. tja mischien kan je beter het stuk van martin gaus lezen neem je het daar wel van aan
en ik heb nu al honderde keren gezecht dat ik mijn hond niet zo op een andere hond toe laat rennen nooit ook al kent hij de hond. als hij ze kent moet hij nog wachten ook al is het zijn beste speel kamaraat. tot dat ik zeg ga maar.
want ik wil dat hij honden niet als bedrijging gaat zien. en het heeft mij heel veel werk gekost om hem weer die vertrouwe te geven.
tja hij was gewoon groot toen hij vijf maanden was en hij was wel een hond dat elke keer liet zien van jij bent de baas.
en dat speel houding geven en dan wat anders willen ken ik ook. daarom vraag ik ook altijd aan de baas hoe zijn hond is maar dat heb ik al gezegt. en toch vind ik dat honden heel goed voelen wat jij voelt en stres breng je over. er word ook niks voor niks gezegt probeer zo rustig mogelijk te doen. tja mischien kan je beter het stuk van martin gaus lezen neem je het daar wel van aan
groetjes asha +tyson
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat wil ik zeggen idd. dat ze blijven liggen... als ik ze vast ga pakken/aanlijnen dan heb je juist feest...ashafowler schreef:dus jij wil zeggen dat als een hond op jou af stormt en jij de hond weg staat te brullen dat jou honden gewoon rustig bij je liggen. daar geloof ik niks van.
Mijn honden WETEN dat ze in principe NOOIT mogen spelen met vreemde honden... dus het is niet zoals bij jou dat het afwachten is of het wel of niet mag... hier is contact simpelweg altijd nee.
Dat rustig houden dat doe ik als ze daadwerkelijk zouden knokken, dan werkt het het best.
En ik ben geen viswijf wat staat te tetteren ofzo hoor, er kan behoorlijk geluid komen ongeveer vanuit mn tenen zeg maar, 1 woord meestal en dat is ruim voldoende om de meeste honden rechtsomkeert te laten maken. Vervolgens heb ik mn maat 43 nog, mocht dat niet helpen komt de hond al zeker niet om te spelen en heeft ie een probleem...
Enne Martin Gaus *proest* sorry... dat vind ik helemaal niks...dus daar hoef ik niks van te lezen.
Geef mij maar Cesar Milan...

- renee-uk
- Zeer actief
Beste ashaflower, hoe kan ik jou duidelijk maken dat ik heel goed weet wat ik doe, dat mijn honden niet gestresst raken als ik een andere hond wegbrul en dat mijn honden laten zitten en afwachten en zelf verder niks doen als er een andere hond op ze afgedenderd komt niet werkt?ashafowler schreef: knip
Mijn honden zijn jouw hond niet, wat voor jouw hond werkt, werkt voor mijn honden niet en omgekeerd.
Er is niet één enkele manier van opvoeden of omgaan met je hond, er zijn een heleboel manieren en de ene zal beter werken dan de andere, dat is hondafhankelijk.
Het heeft ook te maken met wat wat voor soort relatie je als baas met je hond hebt en weten wat je aan de lijn hebt, dus je honden en hun manier van reageren kennen.
Als ik mijn honden verbied te vechten, maar ik zou wel toestaan dat ze onder de voet gelopen worden door een andere hond, ben ik in de ogen van mijn honden een slechte baas en verliezen ze het vertrouwen in mij.
Mijn honden hebben zelf niks te regelen, dat doe ik voor ze.
Dat weten ze, aan die afspraak mogen ze me houden en dat doen ze ook.
Als een andere hond door mijn ingrijpen een deuk in zn ego oploopt is dat jammer voor hem, maar in feite heb ik niks te maken met een andere hond, wel met die van mijzelf.
Mijn honden bezorgen niemand overlast en dat accepteer ik omgekeerd ook niet van een andere hond en/of baas.
Ik ga daarom ook niet naar drukbevolkte losloop gebieden, pas mijn tijden aan en weet erg goed waar ik mijn honden wel of niet los kan laten lopen.
En mocht het ondanks al die voorzorgen toch een keer gebeuren dat een andere hond mijn honden denkt te kunnen lastig vallen, krijgt hij met mij te maken.
Zo makkelijk kan het zijn!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
niks aan toe te voegen.renee-uk schreef:Beste ashaflower, hoe kan ik jou duidelijk maken dat ik heel goed weet wat ik doe, dat mijn honden niet gestresst raken als ik een andere hond wegbrul en dat mijn honden laten zitten en afwachten en zelf verder niks doen als er een andere hond op ze afgedenderd komt niet werkt?ashafowler schreef: knip
Mijn honden zijn jouw hond niet, wat voor jouw hond werkt, werkt voor mijn honden niet en omgekeerd.
Er is niet één enkele manier van opvoeden of omgaan met je hond, er zijn een heleboel manieren en de ene zal beter werken dan de andere, dat is hondafhankelijk.
Het heeft ook te maken met wat wat voor soort relatie je als baas met je hond hebt en weten wat je aan de lijn hebt, dus je honden en hun manier van reageren kennen.
Als ik mijn honden verbied te vechten, maar ik zou wel toestaan dat ze onder de voet gelopen worden door een andere hond, ben ik in de ogen van mijn honden een slechte baas en verliezen ze het vertrouwen in mij.
Mijn honden hebben zelf niks te regelen, dat doe ik voor ze.
Dat weten ze, aan die afspraak mogen ze me houden en dat doen ze ook.
Als een andere hond door mijn ingrijpen een deuk in zn ego oploopt is dat jammer voor hem, maar in feite heb ik niks te maken met een andere hond, wel met die van mijzelf.
Mijn honden bezorgen niemand overlast en dat accepteer ik omgekeerd ook niet van een andere hond en/of baas.
Ik ga daarom ook niet naar drukbevolkte losloop gebieden, pas mijn tijden aan en weet erg goed waar ik mijn honden wel of niet los kan laten lopen.
En mocht het ondanks al die voorzorgen toch een keer gebeuren dat een andere hond mijn honden denkt te kunnen lastig vallen, krijgt hij met mij te maken.
Zo makkelijk kan het zijn!

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Keyword: nog. Jouw hond is nog best jong, dus ik vind eigenlijk niet dat jij al kunt zeggen of jouw opvoeding 'gelukt' is bij een hond van 8 maanden. Laat staan dat je kan zeggen dat jouw manier beter is dan die van mensen die al god weet hoe lang honden hebben. Ik heb zelf geen hond, maar lees hier wel veel goede adviezen die ik absoluut meeneem in de opvoeding als er hier een hond komt. Als je ipv je eigen manier verdedigen, open zou staan voor die adviezen en ze zou inpassen op je opvoeding, dan kom je toch veel verder?ashafowler schreef: tja het verschill is dat mijn hond het nogheel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- ashafowler
- Vaste gebruiker
sorrie me hond is nu bijna twee jaar. ik heb het denk ik er verkeerd in gezet. hier voor heb ik een halfe duitse dog halfe haze wind gehad die is 15 geworden ook heb ik een jack russel gehad en een presa canaria gehad.maar dat zecht echt niks want elk hond is anders en ik heb tyson gekregen na dat hij al twee andere eigenaars had. hij was toen 5 maanden en heel erg wild, hij viel mijn kinderen aan en mij mij man deed hij niks omdat hij mannen gewent was. hij was 5 maanden en woog al 35 killo. ik wist niks van bulldoggen. en ik heb omdat ik een moeilijk hond heb juist heel veel gelezen over situatie met vechten ook heb ik een honden spigoloog gehad om te vragen wat het beste was om mijn hond zo rustig en zacht mogelijk te krijgen en ik zeg niet dat ik het beter weet ik zeg alleen dat als er een andere hond is en je gaat brullen je een hele verkeerde beeld aan jou hond over brengt. iedereen moet het doen als ze zelf willen maar ik vertelde alleen wat ik gelezen heb en wat ik mee heb gemaakt en heb gezien dat als je gaat staan schreeuwen je de dingen erger kan gaan maken met je hond en met een andere hond, dat is alles, daar werd ik op af gerekend van ik zou jou en jou hond niet tegen willen komen wat gewoon nergens op slaat. kijk ik vind dat je zelf moet weten of jij je hond wel of niet kan laten spelen. ik begon hier gewoon een hand greep op te zetten wat je zou kunnen doen en wat bij mijn hond helpt. en dat ik vaak mensen als er wel een strijd is tussen honden de mensen er om heen roepen en gillen de honden worden nog bozer wat die horen alleen toe maar ga maar en het rare is dat dit op heel veel site staat dat als je aan je riem trekt of gaat roepen je hond dat ziet als me baas wil dat ik vecht dus juist het tegenovergesteld gaat doen dan dat je zelf wilt. en als je zo rustig mogelijk weg loopt en de andere baas ook dat de honden het juist af laten weten en gewoon na om elkaar heen te lopen hun baas achterna gaan. tuurlijk als dat niet lukt moet je te gelijk je hond er af halen maar wel tegelijk. agressie komt uit angst voort. en wat denk je als je elke hond dat in je buurt komt weg bruld je dan aan je hond verteld. maar ja mischien is dat de bedoeling. die van mij bij mijn hond is om te zeggen je kunt het ook op een andere manier oplossen dus rustig maar. maar ja elke situatie is anders. alleen honden leren heel veel van hun baas er zit denk ik 40 procent wat geneties is maar de rest leer je van ervaringen en je baas. en hoe je baas na ervaringen er mee om gaat.Expecting schreef:Keyword: nog. Jouw hond is nog best jong, dus ik vind eigenlijk niet dat jij al kunt zeggen of jouw opvoeding 'gelukt' is bij een hond van 8 maanden. Laat staan dat je kan zeggen dat jouw manier beter is dan die van mensen die al god weet hoe lang honden hebben. Ik heb zelf geen hond, maar lees hier wel veel goede adviezen die ik absoluut meeneem in de opvoeding als er hier een hond komt. Als je ipv je eigen manier verdedigen, open zou staan voor die adviezen en ze zou inpassen op je opvoeding, dan kom je toch veel verder?ashafowler schreef: tja het verschill is dat mijn hond het nogheel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
groetjes asha +tyson
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je KAN een verkeerd beeld overbrengen, maar mensen die al jaren gewend zijn met hun honden om te gaan weten perfect of dat bij hun hond ook gebeurt.ashafowler schreef:sorrie me hond is nu bijna twee jaar. ik heb het denk ik er verkeerd in gezet. hier voor heb ik een halfe duitse dog halfe haze wind gehad die is 15 geworden ook heb ik een jack russel gehad en een presa canaria gehad.maar dat zecht echt niks want elk hond is anders en ik heb tyson gekregen na dat hij al twee andere eigenaars had. hij was toen 5 maanden en heel erg wild, hij viel mijn kinderen aan en mij mij man deed hij niks omdat hij mannen gewent was. hij was 5 maanden en woog al 35 killo. ik wist niks van bulldoggen. en ik heb omdat ik een moeilijk hond heb juist heel veel gelezen over situatie met vechten ook heb ik een honden spigoloog gehad om te vragen wat het beste was om mijn hond zo rustig en zacht mogelijk te krijgen en ik zeg niet dat ik het beter weet ik zeg alleen dat als er een andere hond is en je gaat brullen je een hele verkeerde beeld aan jou hond over brengt. iedereen moet het doen als ze zelf willen maar ik vertelde alleen wat ik gelezen heb en wat ik mee heb gemaakt en heb gezien dat als je gaat staan schreeuwen je de dingen erger kan gaan maken met je hond en met een andere hond, dat is alles, daar werd ik op af gerekend van ik zou jou en jou hond niet tegen willen komen wat gewoon nergens op slaat. kijk ik vind dat je zelf moet weten of jij je hond wel of niet kan laten spelen. ik begon hier gewoon een hand greep op te zetten wat je zou kunnen doen en wat bij mijn hond helpt. en dat ik vaak mensen als er wel een strijd is tussen honden de mensen er om heen roepen en gillen de honden worden nog bozer wat die horen alleen toe maar ga maar en het rare is dat dit op heel veel site staat dat als je aan je riem trekt of gaat roepen je hond dat ziet als me baas wil dat ik vecht dus juist het tegenovergesteld gaat doen dan dat je zelf wilt. en als je zo rustig mogelijk weg loopt en de andere baas ook dat de honden het juist af laten weten en gewoon na om elkaar heen te lopen hun baas achterna gaan. tuurlijk als dat niet lukt moet je te gelijk je hond er af halen maar wel tegelijk. agressie komt uit angst voort. en wat denk je als je elke hond dat in je buurt komt weg bruld je dan aan je hond verteld. maar ja mischien is dat de bedoeling. die van mij bij mijn hond is om te zeggen je kunt het ook op een andere manier oplossen dus rustig maar. maar ja elke situatie is anders. alleen honden leren heel veel van hun baas er zit denk ik 40 procent wat geneties is maar de rest leer je van ervaringen en je baas. en hoe je baas na ervaringen er mee om gaat.Expecting schreef:Keyword: nog. Jouw hond is nog best jong, dus ik vind eigenlijk niet dat jij al kunt zeggen of jouw opvoeding 'gelukt' is bij een hond van 8 maanden. Laat staan dat je kan zeggen dat jouw manier beter is dan die van mensen die al god weet hoe lang honden hebben. Ik heb zelf geen hond, maar lees hier wel veel goede adviezen die ik absoluut meeneem in de opvoeding als er hier een hond komt. Als je ipv je eigen manier verdedigen, open zou staan voor die adviezen en ze zou inpassen op je opvoeding, dan kom je toch veel verder?ashafowler schreef: tja het verschill is dat mijn hond het nogheel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
Daarnaast kan je door een andere hond weg te brullen, je eigen hond juist ook heel duidelijk maken dat hij het niet hoeft te regelen, maar dat jij dat doet als baas
En dat is de manier waarop bijv. renee-uk het aan haar hond heeft verteld.
Wat de hondenpsycholoog (gedragstherapeut neem ik aan?) aan jou heeft verteld over jouw hond geldt misschien voor jouw hond.
Niet zomaar voor honden in het algemeen.
Stel je voor om beide honden los te laten en het zelf maar uit te zoeken?
Een aantal bazen hier weet perfect hoe dat voor de bezoekende hond zou aflopen :N: dus die lopen niet weg, maar lossen het zaakje op in plaats van het hun hond te laten doen.
Die sitatie bestaat dus ook.