Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je gaat naar show en neemt mee???

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: Je gaat naar show en neemt mee???

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

heidie schreef:Die oordoppen waren dit keer handig geweest... Zaten naast een hond die alleen maar heeft lopen janken.
Wat van ras dan Heidie?
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Nog even twee vragen:

- Mag je in de ring met snoepjes werken?
- Moeten pups aan een showlijntje, of mag de gewone riem ook?
Afbeelding
Iedere dag feest!
Magic
Zeer actief

Oh, en wat draag je als handler, wanneer je een border collie pup laat keuren?
Afbeelding
Iedere dag feest!
_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door _Do_ »

Magic schreef:Oh, en wat draag je als handler, wanneer je een border collie pup laat keuren?
Ik draag nette kleding, geen mantel pakje zoals sommige.
Ik kijk naar de kleur van mijn hond. Heb ik een donkere hond trek ik een lichte broek aan en andersom.
Anders valt je hond weg op je kleding.

Als t maar netjes is en schoon.

Verder je nummer moet je op spelden.

Koekjes mag. Ik gebruik een speeltje om haar aandacht te vragen, zodat ze attenter staat.
Gewoon een rubber ringetje, want piepjes mag niet omdat je dan de andere honden kan storen.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
Magic
Zeer actief

Voor een zwart-witte border? Ik dacht zelf aan een grijze outfit (het gaat per slot om de hond) maar dan een broek of een rokje? Of is een kleurtje beter? Blauw misschien?
Afbeelding
Iedere dag feest!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Magic schreef: - Moeten pups aan een showlijntje, of mag de gewone riem ook?
Een showlijntje staat wel netter, vind ik. Een gewone riem is vaak gelijk zo grof.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:Voor een zwart-witte border? Ik dacht zelf aan een grijze outfit (het gaat per slot om de hond) maar dan een broek of een rokje?
Dat moet je helemaal zelf weten, waar je jezelf het lekkerst in voelt.
Magic
Zeer actief

Scooby schreef:
Een showlijntje staat wel netter, vind ik. Een gewone riem is vaak gelijk zo grof.
Okee, thanx, ik het het ook al in mijn hoofd hoor, maar Magic is tijdens de ringtraining vaak nog zo afgeleid dat ik het nog niet met een showlijntje aandurf. Maar eens rustig op oefenen dan ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:
Scooby schreef:
Okee, thanx, ik het het ook al in mijn hoofd hoor, maar Magic is tijdens de ringtraining vaak nog zo afgeleid dat ik het nog niet met een showlijntje aandurf.
Want?
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Kies iets waartegen de hond goed afsteekt. Als je Magic showt zou ik dus geen zwarte broek aantrekken :wink: Ik droeg zelf een lichtblauwe broek met een zwart jasje. Dat zwarte jasje kon wel aangezien mijn hond 'free stand' deed en ik dus niet achter hem hoefde te gaan zitten ofzo. Ik ben zelf niet zo van de rokjes, een nette broek kan ook prima vind ik. Trek in ieder geval iets aan waar je je prettig in voelt zodat je je verder helemaal op je hond kunt richten. O ja, trek makkelijke schoenen aan. Sommige keurmeesters laten je flink lopen en als Magic een beetje hetzelfde gangwerk heeft als z'n pa kun je maar beter geen hoge hakken dragen ofzo. Ik droeg zelf altijd een enigszins sportief maar net model (geen Nike Air Max of iets dergelijks :mrgreen: ) met platte zool wat paste bij de rest van de outfit. Daar kon ik flink wat rondjes in lekker tempo mee maken zonder last te krijgen van m'n voeten of het gangwerk van m'n hond te benadelen. Verder mag je in principe alles gebruiken wat je wil om de aandacht van de hond te trekken, zolang je maar niet aan double handling doet. Een piepspeeltje zou ik niet doen omdat dat erg storend kan zijn voor de andere deelnemers. Ik gebruikte zelf hele kleine snoepjes die geen rotzooi gaven, maar er zijn ook mensen die met kipfilet of stukjes frikandel in de ring staan. Als je kiest voor iets eetbaars, neem dan iets wat hap-slik-weg is. Niet handig als je hond uitgebreid staat te herkauwen terwijl de keurmeester hem moet beoordelen. Als lijn gebruikte ik altijd een dun slipkettinkje dat wegviel in de vacht, dat verstoort het totaalbeeld niet zo erg als een brede riem. Je kunt ook zo'n dun leren of nylon riempje gebruiken waarvan je de lus groter en kleiner kunt maken.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Elmo/maureen schreef:
heidie schreef:Die oordoppen waren dit keer handig geweest... Zaten naast een hond die alleen maar heeft lopen janken.
Wat van ras dan Heidie?
Ik zou het neit weet. Beetje husky achtig maar dan kleiner en breder. Er was een grijs witte en drie witte honden. De meeste hadden een scherpe blaf maar eentje...... p die was gewoon het nederlandsvolkslied aan het zingen hahahaa
bleef maar doorgaan. Gelukkig hoor je het op ten duur niet meer.
Afbeelding
Magic
Zeer actief

Scooby schreef:
Magic schreef: Okee, thanx, ik het het ook al in mijn hoofd hoor, maar Magic is tijdens de ringtraining vaak nog zo afgeleid dat ik het nog niet met een showlijntje aandurf.
Want?
Ivm trekken aan de lijn, vooral als al het andere interessanter is dan het vrouwtje (die hij al 7 dagen in de week ziet) ;).
Tamara/Bayko schreef:Kies iets waartegen de hond goed afsteekt. Als je Magic showt zou ik dus geen zwarte broek aantrekken :wink: Ik droeg zelf een lichtblauwe broek met een zwart jasje. Dat zwarte jasje kon wel aangezien mijn hond 'free stand' deed en ik dus niet achter hem hoefde te gaan zitten ofzo. Ik ben zelf niet zo van de rokjes, een nette broek kan ook prima vind ik. Trek in ieder geval iets aan waar je je prettig in voelt zodat je je verder helemaal op je hond kunt richten. O ja, trek makkelijke schoenen aan. Sommige keurmeesters laten je flink lopen en als Magic een beetje hetzelfde gangwerk heeft als z'n pa kun je maar beter geen hoge hakken dragen ofzo. Ik droeg zelf altijd een enigszins sportief maar net model (geen Nike Air Max of iets dergelijks :mrgreen: ) met platte zool wat paste bij de rest van de outfit. Daar kon ik flink wat rondjes in lekker tempo mee maken zonder last te krijgen van m'n voeten of het gangwerk van m'n hond te benadelen. Verder mag je in principe alles gebruiken wat je wil om de aandacht van de hond te trekken, zolang je maar niet aan double handling doet. Een piepspeeltje zou ik niet doen omdat dat erg storend kan zijn voor de andere deelnemers. Ik gebruikte zelf hele kleine snoepjes die geen rotzooi gaven, maar er zijn ook mensen die met kipfilet of stukjes frikandel in de ring staan. Als je kiest voor iets eetbaars, neem dan iets wat hap-slik-weg is. Niet handig als je hond uitgebreid staat te herkauwen terwijl de keurmeester hem moet beoordelen. Als lijn gebruikte ik altijd een dun slipkettinkje dat wegviel in de vacht, dat verstoort het totaalbeeld niet zo erg als een brede riem. Je kunt ook zo'n dun leren of nylon riempje gebruiken waarvan je de lus groter en kleiner kunt maken.
Ik denk dat ik eens bij een dierenspeciaalzaak ga kijken naar een mooie, dunne halfcheck met een showlijntje eraan. Dat zal wel bestaan toch?

Trouwens, ken jij Magic's papa? :D

Hebben wij trouwens een waardeloze ringtraining dat ze ons daar deze informatie niet uit zichzelf vertellen? :denken:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Tamara/Bayko
Zeer actief

Magic schreef:
Scooby schreef:
Magic schreef: Okee, thanx, ik het het ook al in mijn hoofd hoor, maar Magic is tijdens de ringtraining vaak nog zo afgeleid dat ik het nog niet met een showlijntje aandurf.
Want?
Ivm trekken aan de lijn, vooral als al het andere interessanter is dan het vrouwtje (die hij al 7 dagen in de week ziet) ;).
Tamara/Bayko schreef:Kies iets waartegen de hond goed afsteekt. Als je Magic showt zou ik dus geen zwarte broek aantrekken :wink: Ik droeg zelf een lichtblauwe broek met een zwart jasje. Dat zwarte jasje kon wel aangezien mijn hond 'free stand' deed en ik dus niet achter hem hoefde te gaan zitten ofzo. Ik ben zelf niet zo van de rokjes, een nette broek kan ook prima vind ik. Trek in ieder geval iets aan waar je je prettig in voelt zodat je je verder helemaal op je hond kunt richten. O ja, trek makkelijke schoenen aan. Sommige keurmeesters laten je flink lopen en als Magic een beetje hetzelfde gangwerk heeft als z'n pa kun je maar beter geen hoge hakken dragen ofzo. Ik droeg zelf altijd een enigszins sportief maar net model (geen Nike Air Max of iets dergelijks :mrgreen: ) met platte zool wat paste bij de rest van de outfit. Daar kon ik flink wat rondjes in lekker tempo mee maken zonder last te krijgen van m'n voeten of het gangwerk van m'n hond te benadelen. Verder mag je in principe alles gebruiken wat je wil om de aandacht van de hond te trekken, zolang je maar niet aan double handling doet. Een piepspeeltje zou ik niet doen omdat dat erg storend kan zijn voor de andere deelnemers. Ik gebruikte zelf hele kleine snoepjes die geen rotzooi gaven, maar er zijn ook mensen die met kipfilet of stukjes frikandel in de ring staan. Als je kiest voor iets eetbaars, neem dan iets wat hap-slik-weg is. Niet handig als je hond uitgebreid staat te herkauwen terwijl de keurmeester hem moet beoordelen. Als lijn gebruikte ik altijd een dun slipkettinkje dat wegviel in de vacht, dat verstoort het totaalbeeld niet zo erg als een brede riem. Je kunt ook zo'n dun leren of nylon riempje gebruiken waarvan je de lus groter en kleiner kunt maken.
Ik denk dat ik eens bij een dierenspeciaalzaak ga kijken naar een mooie, dunne halfcheck met een showlijntje eraan. Dat zal wel bestaan toch?

Trouwens, ken jij Magic's papa? :D

Hebben wij trouwens een waardeloze ringtraining dat ze ons daar deze informatie niet uit zichzelf vertellen? :denken:
Een halfcheck zou ik zelf niet snel kiezen (voor het showen tenminste, in het dagelijks leven vind ik ze ideaal) omdat die bandjes toch redelijk breed zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een slipkettinkje, iets wat ik buiten de showring juist weer niet gebruik, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Ik ken Magic's ouders, ja.

Ik weet even niet meer waar je ringtraining volgt, maar de manier van voorbrengen kan per ras(groep) nogal verschillen dus zorg ervoor dat je ergens lest waar ze in ieder geval weten hoe het bij de border collie 'hoort'. Goh, dit klinkt alsof het over rocket science gaat... valt wel mee hoor, maar het is wel fijn als je een beetje goed beslagen ten ijs komt. Overigens zijn de meeste keurmeesters vrij soepeltjes bij puppy's en jeugdhonden en kunnen ze er meestal wel om lachen als zo'n jong ding nog lekker speels/ beetje ondeugend is, nog niet z'n beste gangwerk toont etc.
Afbeelding
Magic
Zeer actief

Ik ga gewoon hier de grote Pet's Place eens onveilig maken binnenkort, op zoek naar het ideale showlijntje ;).
Ringtraining doen we bij HS Vallei en Eem in Amersfoort. Het was de enige hier in de buurt die nu startte...
Afbeelding
Iedere dag feest!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:Ik denk dat ik eens bij een dierenspeciaalzaak ga kijken naar een mooie, dunne halfcheck met een showlijntje eraan. Dat zal wel bestaan toch?
Ja, dat bestaat zeker, maar de meeste dierenwinkels verkopen geen showlijntjes.
Magic schreef:Hebben wij trouwens een waardeloze ringtraining dat ze ons daar deze informatie niet uit zichzelf vertellen? :denken:
En als je het dezelfde vragen stelt als die je hier stelt?
Tamara/Bayko
Zeer actief

Scooby schreef:
Magic schreef:Ik denk dat ik eens bij een dierenspeciaalzaak ga kijken naar een mooie, dunne halfcheck met een showlijntje eraan. Dat zal wel bestaan toch?
Ja, dat bestaat zeker, maar de meeste dierenwinkels verkopen geen showlijntjes.
Voor een goed showlijntje kun je inderdaad beter op een show zelf of bij internetshops kijken, in een dierenspeciaalzaak vind je zoiets niet snel.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

@magic; Ik heb hier ook een trekpaard, maar loop gewoon met een showlijn. Als je hem (de lijn) net achter de oren doet, kan hij niet zo veel kracht zetten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”