Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandelen met Bikkel & Blade (asielhonden)
Moderator: moderatorteam
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Wandelen met Bikkel & Blade (asielhonden)
Gisteren zijn mijn vriend en ik gaan wandelen met Bikkel http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/524en Blade http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1246. Dat hebben we een keer eerder gedaan, maar nu zijn we wat langer weggeweest en hebben we wat meer gedaan met de honden. Bikkel had ineens een prachtige klik in het volgen. Hij zat ineens vol aandacht voor mij, terwijl hij daarvoor ontzettend afgeleid was door geurtjes. Dit gaat wellicht traditie worden voor de zondag. Helaas voor hun, want beide honden zitten er al best een hele tijd. Bikkel is gewoon een energieke jachthond die niet los kan lopen, meer issues heeft hij eigenlijk niet, dus echt snappen doe ik het niet. Blade is een heel fijn hondje. Er staat in zijn tekst dat hij wat angstig kan reageren. Op mij heeft hij dat nooit gedaan en op mijn vriend ook niet. Misschien is dat toch iets geweest uit zijn begintijd of bij situaties in huis.
Voor mij was dit de eerste zondag dat ik op het asiel was. Een aangename verrassing was dat er met heel veel hondjes werd gelopen! Ik zag jrt's Semmy, Pamela en ouwe Quibus langskomen. En ik heb mijn vriend Wolf laten zien, de kruising bouvier waar ik helemaal weg van was vanaf moment 1. Hij zit er vandaag twee weken, dus hij zal een dezer dagen op de site komen te staan (was zwerfhond). Vriendlief vindt hem ook erg leuk. Niet dat we dan deze hond kunnen nemen, want dat kan niet in deze woning, maar op de lange termijn hebben we zowaar dezelfde smaak.
Wolf is samengezet met Coco (http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1906), een kruising lab. Ze is ontzettend bang in de kennel, maar eenmaal eruit is ze hartstikke vrolijk. Ze is geplaatst geweest, maar ze is een tikje jaloers op de kinderen. Verder is het een heel fijne hond volgens die mensen. Ze hadden echt moeite met haar weer terug doen. Nu delen ze fijn een grote kennel. Wolf vindt het vreselijk om alleen te zijn en Coco is nu wat minder verstijfd van angst in de kennel. Hun eerste ontmoeting op de speelweide was prachtig. Ik liep al met Wolf (los) op de omheinde weide. Een medewerker haalde Coco op, die zich niet bedenkt en in volle vaart en blaffend op Wolf afvliegt. Wolf bekijkt het geboeid en staat gewoon zelfverzekerd stil (hij is enorm). Coco draait zich halverwege om en rent keffend terug naar de medewerker. Ik heb me rot gelachen. Wolf heeft daarna een hele tijd achter Coco aangedraafd, want hij wilde erg graag kennismaken en spelen. Hij vertoonde erg mooi hondengedrag. Coco bleef maar naar ons mensen rennen om te vertellen dat we die grote engerd bij haar weg moesten halen. Ondertussen af en toe tandjes laten zien aan Wolf, die daarop beleefd afstand hield. En ineens was daar een spelbuiginkje van Coco. Zo cute!! Je zag haar ontdooien. Dit was absoluut te danken aan Wolf's uitmuntende hondentaalkwaliteiten. Zodra hij op de site staat, zal ik een gil geven. Het is niet om hem aan een huis te helpen, maar om iemand aan een Wolf te helpen. Echt een geweldige hond.
Met Blade alleen willen we binnenkort eens in een bos gaan wandelen, lekker alleen met hem en ver weg. Hij kan prima met andere honden (Bikkel kan los prima met andere honden, maar aan de riem valt hij wat uit) en ik laat een asielhond natuurlijk niet los. Dus lange lijn mee en lekker moe maken. Ziet hij ook weer eens iets nieuws.
edit: volgende keer camera mee
Voor mij was dit de eerste zondag dat ik op het asiel was. Een aangename verrassing was dat er met heel veel hondjes werd gelopen! Ik zag jrt's Semmy, Pamela en ouwe Quibus langskomen. En ik heb mijn vriend Wolf laten zien, de kruising bouvier waar ik helemaal weg van was vanaf moment 1. Hij zit er vandaag twee weken, dus hij zal een dezer dagen op de site komen te staan (was zwerfhond). Vriendlief vindt hem ook erg leuk. Niet dat we dan deze hond kunnen nemen, want dat kan niet in deze woning, maar op de lange termijn hebben we zowaar dezelfde smaak.
Wolf is samengezet met Coco (http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1906), een kruising lab. Ze is ontzettend bang in de kennel, maar eenmaal eruit is ze hartstikke vrolijk. Ze is geplaatst geweest, maar ze is een tikje jaloers op de kinderen. Verder is het een heel fijne hond volgens die mensen. Ze hadden echt moeite met haar weer terug doen. Nu delen ze fijn een grote kennel. Wolf vindt het vreselijk om alleen te zijn en Coco is nu wat minder verstijfd van angst in de kennel. Hun eerste ontmoeting op de speelweide was prachtig. Ik liep al met Wolf (los) op de omheinde weide. Een medewerker haalde Coco op, die zich niet bedenkt en in volle vaart en blaffend op Wolf afvliegt. Wolf bekijkt het geboeid en staat gewoon zelfverzekerd stil (hij is enorm). Coco draait zich halverwege om en rent keffend terug naar de medewerker. Ik heb me rot gelachen. Wolf heeft daarna een hele tijd achter Coco aangedraafd, want hij wilde erg graag kennismaken en spelen. Hij vertoonde erg mooi hondengedrag. Coco bleef maar naar ons mensen rennen om te vertellen dat we die grote engerd bij haar weg moesten halen. Ondertussen af en toe tandjes laten zien aan Wolf, die daarop beleefd afstand hield. En ineens was daar een spelbuiginkje van Coco. Zo cute!! Je zag haar ontdooien. Dit was absoluut te danken aan Wolf's uitmuntende hondentaalkwaliteiten. Zodra hij op de site staat, zal ik een gil geven. Het is niet om hem aan een huis te helpen, maar om iemand aan een Wolf te helpen. Echt een geweldige hond.
Met Blade alleen willen we binnenkort eens in een bos gaan wandelen, lekker alleen met hem en ver weg. Hij kan prima met andere honden (Bikkel kan los prima met andere honden, maar aan de riem valt hij wat uit) en ik laat een asielhond natuurlijk niet los. Dus lange lijn mee en lekker moe maken. Ziet hij ook weer eens iets nieuws.
edit: volgende keer camera mee
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wandelen met Bikkel & Blade (asielhonden)
Wat goed dat je dat je dat doet!
Ik heb er ook al een paar keer aan gedacht, maar neem je dan gewoon contact op met het asiel oid??
Ik heb zelf 2 grote honden en wil best af en toe met asiel honden lopen.
Zag laatst ook een actie die asiel honden meegaven van donderdag tot zondag voor een lekker weekend
uit het asiel. Zou ik best af en toe willen maar ben erg bang dat ik verliefd word, ben zooo zwak in dat soort dingen!
Ik heb er ook al een paar keer aan gedacht, maar neem je dan gewoon contact op met het asiel oid??
Zag laatst ook een actie die asiel honden meegaven van donderdag tot zondag voor een lekker weekend
uit het asiel. Zou ik best af en toe willen maar ben erg bang dat ik verliefd word, ben zooo zwak in dat soort dingen!

http://www.Adebowale.nl
- DebbieZ
- Zeer actief
Er zijn meerdere vrijwilligers die met de honden wandelen. De een heeft één vaste hond waar hij eens in de week mee loopt (zie ook dierenadoptieplan op de site van dierenbescherming afdeling groningen als voorbeeld), de ander komt 's middags 2 of meer hondjes doen. In het begin word je dan even ingewerkt, want het is best even wennen om vreemde honden uit een kennel te halen en heelhuids buiten en weer in de kennel te krijgen als ze bijvoorbeeld lastig met andere honden zijn. Maar na een tijdje kun je dat vrij zelfstandig doen en het is voor de honden vreselijk leuk.*Evie* schreef:Wat goed dat je dat je dat doet!
Ik snap die hechting wel hoor. Ikzelf probeer heel erg eerlijk mijn tijd te verdelen over alle honden, zodat er niet een wordt voorgetrokken, ook al ben ik helemaal gek van eentje. Dat helpt een beetje. Bikkel is bijvoorbeeld absoluut niet een hond waar ik iets mee heb, niet mijn soort hond, maar hij heeft wel aandacht nodig. Tja, moeilijk hoor.
In ieder geval is het volgens mij in heel veel asielen mogelijk en de honden vinden het echt superfijn. Dus als je je er enigszins overheen kunt zetten, zou ik het zeker gaan doen. Je leert ook nog eens erg veel door al die verschillende honden te zien.
- DebbieZ
- Zeer actief
Dit staat op de website van het dierenasiel in Drachten, De Swinge:
Maar als je een keer mee wilt naar Groningen, is dat vast ook wel te regelen.Dol op honden?
Ben je ook zo gek op honden maar heb je geen tijd voor een vrolijke viervoeter?
In het asiel zitten een hele hoop honden die graag eens een extra wandeling maken. Als je vrijwilliger wordt voor het asiel kun je toch lekker met honden bezig zijn en ze extra aandacht geven terwijl je de verplichtingen die een hond met zich meebrengt niet hebt. Lijkt het je wat om honden wandelaar te worden, neem dan eens contact op met het asiel!!
-
- Zeer actief
Beetje oud topic, maar wat een leuk idee zeg ! ik had er eerlijk gezegt voor ik dit topic las nog niet eerder aan gedacht.
Moet ik dan gewoon rondmailen en vragen aan asiels of ze dit goed vinden ?? En debbiez, neem jij ook je eigen honden mee ?
Ik zou dan bijvoorbeeld wel met 1 dezelfde of mischien twee willen wandelen op een vaste dag, maar wel met mijn eigen honden er ook bij, kan dat wel ? ( mits de honden natuurlijk met elkaar overweg kunnen)
Ik lees op google verder veel over asielen in belgie die dit doen maar ben het eigenlijk nog op geen enkele asielsite tegengekomen.
Moet ik dan gewoon rondmailen en vragen aan asiels of ze dit goed vinden ?? En debbiez, neem jij ook je eigen honden mee ?
Ik zou dan bijvoorbeeld wel met 1 dezelfde of mischien twee willen wandelen op een vaste dag, maar wel met mijn eigen honden er ook bij, kan dat wel ? ( mits de honden natuurlijk met elkaar overweg kunnen)
Ik lees op google verder veel over asielen in belgie die dit doen maar ben het eigenlijk nog op geen enkele asielsite tegengekomen.
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
- Aantal honden: 1
bij ons in eindhoven in het asiel hebben we hondenuitlaters zodat de honden 3 keer per dag worden uitgelaten
-
- Zeer actief
Mogen die ook hun eigen dieren meenemen?
Ikzelf bedoel meer in het bos wandelen enzo ipv korte wandelingetjes
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
- fresku
- fresku
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
- Aantal honden: 1
er zijn hondenuitlaters die ook zijn eigen hond mee nemen als er zat mensen zijn om honden uit te laten mogen ze ook wel ooit langer mee maar dan alleen smorgen's of als het asiel gesloten isSimba's pride schreef:Mogen die ook hun eigen dieren meenemen?
- DebbieZ
- Zeer actief
Tjonge, oud topic. Bikkel en Blade zijn beiden al een hele tijd geleden gelukkig geplaatst. Ik wandel niet meer zoals dit met asielhonden, omdat ik al twee dagen op het asiel te vinden ben en dan op het speelplein sta. Veel van wat bij ons zit is niet echt soepel naar andere honden, en mijn oude, blinde dwergpoedel meenemen is dan geen goed idee. Honden meenemen naar het bos of strand gebeurt ook wel eens, maar dat is vrij zeldzaam. Het zou mooi zijn als dat veel meer gebeurde, maar daarvoor moet je geschikte wandelaars hebben, geschikte honden en de tijd en mankracht om iemand even de boel te laten zien en leren kennen. Soms mis dat alles. Maar we hebben wel mensen die een vaste loophond hebben en die af en toe komen halen voor een wandeling. Die honden zijn vaak uren weg, worden met de auto gehaald en weer teruggebracht, en dat hoeft niet tijdens openingsuren, maar dat zijn dan vaste mensen die er al jaren zijn. Ik denk dat het vaak een kwestie is van vertrouwen kweken en beginnen met de jack russeltjes...
Maar serieus, wij hebben op ons asiel een dierenadoptieplan, dat wegens belachelijke drukte en te weinig mensen even op pauze heeft gestaan, maar mogelijk binnenkort weer wordt opgestart. En dat houdt in dat je een hond kunt adopteren op afstand en hem dan af en toe mee kunt nemen voor een wandeling. Ik denk dat als je meldt dat je perse met je eigen hond erbij wilt wandelen, dat dat dan wel gematched kan worden.
Heel veel asiels hebben wel zo'n project of zoeken hondenwandelaars. Dus ja, ik zou even de websites bekijken misschien en dan gewoon rondbellen en kijken wat de opties zijn. Je moet er soms rekening mee houden dat je geen 100% opgevoede en nette hond meekrijgt.

Maar serieus, wij hebben op ons asiel een dierenadoptieplan, dat wegens belachelijke drukte en te weinig mensen even op pauze heeft gestaan, maar mogelijk binnenkort weer wordt opgestart. En dat houdt in dat je een hond kunt adopteren op afstand en hem dan af en toe mee kunt nemen voor een wandeling. Ik denk dat als je meldt dat je perse met je eigen hond erbij wilt wandelen, dat dat dan wel gematched kan worden.
Heel veel asiels hebben wel zo'n project of zoeken hondenwandelaars. Dus ja, ik zou even de websites bekijken misschien en dan gewoon rondbellen en kijken wat de opties zijn. Je moet er soms rekening mee houden dat je geen 100% opgevoede en nette hond meekrijgt.