Als jij zelf ook nog wat leuke vergelijkende prentjes vind mag je ze natuurlijk altijd met ons delen!
De bedlington terrier rond 1880:

En nu:

De Bulldog en Basset:

En de bull terrier:

Moderator: moderatorteam

Echt? Dat kan wel... Heb er alleen al een hele tijd geen meer gezien dus dacht ik dat een nieuwe wel interessant zou zijn. ^_^;Aimee schreef:Ik geloof dat hier al tal van topics over bestaan?

ik ookLin&Noa schreef:Ik vind de bulldog en de bullterrier vooral toen 100x mooier!

Is dat niet een "Amerikaans type"? Want in Nederland heb ik het nog nooit zó erg gezien..Maxine schreef:

Amerikaans type of niet, zo'n teckels zijn er jammer genoeg wel. Ik zelf heb er gelukkig ook nog nooit zo erge gezien, maar aangezien ze dus wel bestaan als type vind ik de vergelijking van vroeger en nu toch wel erg groot!Lellibel schreef:Is dat niet een "Amerikaans type"? Want in Nederland heb ik het nog nooit zó erg gezien..Maxine schreef:

Ja, inderdaad.yamie schreef:er worden nu natuurlijk wel vrij "extreme" uitgekozen he
dus om dan te zeggen, dat de meeste rassen er niet beter op geworden zijn, vindt ik onzin, er zijn er genoeg die of niet ten nadele verandert zijn, of weinig verandert zijn.

Bedoel je mijn foto's?yamie schreef:er worden nu natuurlijk wel vrij "extreme" uitgekozen he
dus om dan te zeggen, dat de meeste rassen er niet beter op geworden zijn, vindt ik onzin, er zijn er genoeg die of niet ten nadele verandert zijn, of weinig verandert zijn.
nou, niet je foto's, maar je zinnetje..Aimee schreef:Bedoel je mijn foto's?yamie schreef:er worden nu natuurlijk wel vrij "extreme" uitgekozen he
Ja nou dat lijkt me ook wel vrij duidelijk uit veel foto's in mijn ogen, herders met kromme ruggen, mopshonden zonder neus, goldens die op molossers lijken etc. Maar zoals ik bij de foto's laat zien, is dat lang niet het geval bij alle rassen, en is het dus niet altijd zo dat de honden uit het verleden beter gebouwd en gezonder waren dan de honden van nu.yamie schreef:nou, niet je foto's, maar je zinnetje..Aimee schreef:Bedoel je mijn foto's?yamie schreef:er worden nu natuurlijk wel vrij "extreme" uitgekozen he
dus om dan te zeggen, dat de meeste rassen er niet beter op geworden zijn, vindt ik onzin, er zijn er genoeg die of niet ten nadele verandert zijn, of weinig verandert zijn.![]()
Overigens vind ik ook wel dat bij de meeste rassen er achteruitgang heeft plaatsgevonden
dat zeg jij toch?
je zegt zelf "de meeste rassen" daar reageerde ik op, meer niet.Aimee schreef:Ja nou dat lijkt me ook wel vrij duidelijk uit veel foto's in mijn ogen, herders met kromme ruggen, mopshonden zonder neus, goldens die op molossers lijken etc. Maar zoals ik bij de foto's laat zien, is dat lang niet het geval bij alle rassen, en is het dus niet altijd zo dat de honden uit het verleden beter gebouwd en gezonder waren dan de honden van nu.yamie schreef:
nou, niet je foto's, maar je zinnetje..![]()
Overigens vind ik ook wel dat bij de meeste rassen er achteruitgang heeft plaatsgevonden
dat zeg jij toch?

jij laat met die onderste foto een showafghaan zien..de renafghaan lijkt meer op die van vroeger..Maxine schreef:.....
De afghaanse windhond in 1920:
In 1960:
En nu:
...