Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechtende honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Re: Vechtende honden

Ongelezen bericht door nana »

@ashafowler,

je hebt gelijk dat veel agressie uit angst voortkomt. Niemand zegt dat je je hond niet met andere honden moet laten spelen maar dat mensen kieskeurig zijn met welke hond ze hun hond willen laten spelen.

Wij willen allemaal het emmertje van onze honden niet over laten lopen. Daarom kies ik graag uit met welke hond mijn hond speelt of kennismaakt.
Ik persoonlijk wil dat mijn hond zo weinig mogelijk vervelende ervaringen opdoet en helemaal geen vechtervaring. Als er een loslopende hond op mijn aangelijnde hond af komt denderen en ik zie dat mijn hond hier last van heeft dan zorg ik ervoor dat die hond weggaat...... bij mij persoonlijk is schreeuwen uit den boze mijn hond zou zich rotschrikken en inderdaad banger worden. Maar het kan toch zijn dat de honden van iemand anders hieraan gewend zijn en weten dat hun baasje de ander wegjaagd. Je kunt niet zeggen dat de honden zo zijn omdat hun baasjes schreeuwen of stress hebben. Honden kunnen ook nare ervaringen opdoen met andere honden waardoor ze angstig of onzeker worden in het ontmoeten van vreemde honden.

Voor mijn hond is het heel belangrijk dat hij zeker weet dat ik het voor hem oplos, hij kan dat nu nog niet 100% zelf en aangezien hij heel groot is kan ik het risico niet lopen met de hond van een ander. Op het moment dat jij je hond in een aanlijngebied op mijn hond af laat vliegen breng je ook mijn hond in gevaar.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Bibeltje
Actief
Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bibeltje »

Iedereen moet maar doen wat hij/zij het beste acht voor zijn huisdieren. Meer zeg ik er niet meer over :wink:
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Expecting schreef:
ashafowler schreef: tja het verschill is dat mijn hond het nogheel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
en jou honden liever niet met andere honden omgaan dat zegt voor mij al genoeg.
brullen daar zeg je elke keer jij mag niet in de buurt komen bij mijn honden je bent slecht dat is echt een goede advies naar je hond toe. stress is 1 van de slechste factoren voor honden.
Keyword: nog. Jouw hond is nog best jong, dus ik vind eigenlijk niet dat jij al kunt zeggen of jouw opvoeding 'gelukt' is bij een hond van 8 maanden. Laat staan dat je kan zeggen dat jouw manier beter is dan die van mensen die al god weet hoe lang honden hebben. Ik heb zelf geen hond, maar lees hier wel veel goede adviezen die ik absoluut meeneem in de opvoeding als er hier een hond komt. Als je ipv je eigen manier verdedigen, open zou staan voor die adviezen en ze zou inpassen op je opvoeding, dan kom je toch veel verder?
ow dat had ik nog niet eens goed gelezen... Ashafowler, mijn hond moest vanaf pup al geen andere honden... in het nest knokten de mannen elkaar er al uit dusdanig dat ze apart gezet moesten worden.
Ik denk dat ik mijn honden beter ken dan jij en mijn honden hoeven niet met andere honden overweg te kunnen, dat vind ik niet nodig aangezien ze elkaar om te spelen hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ashafowler
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): americaansebulldog

Ongelezen bericht door ashafowler »

malinois schreef:
Expecting schreef:
ashafowler schreef: tja het verschill is dat mijn hond het nogheel leuk vind om met andere honden te spelen. en ook geen russie zoekt. ook al is hij een paar keer goed gebeten. en hji ook heel goed ze met rust kan laten als ik dat wil.
en jou honden liever niet met andere honden omgaan dat zegt voor mij al genoeg.
brullen daar zeg je elke keer jij mag niet in de buurt komen bij mijn honden je bent slecht dat is echt een goede advies naar je hond toe. stress is 1 van de slechste factoren voor honden.
Keyword: nog. Jouw hond is nog best jong, dus ik vind eigenlijk niet dat jij al kunt zeggen of jouw opvoeding 'gelukt' is bij een hond van 8 maanden. Laat staan dat je kan zeggen dat jouw manier beter is dan die van mensen die al god weet hoe lang honden hebben. Ik heb zelf geen hond, maar lees hier wel veel goede adviezen die ik absoluut meeneem in de opvoeding als er hier een hond komt. Als je ipv je eigen manier verdedigen, open zou staan voor die adviezen en ze zou inpassen op je opvoeding, dan kom je toch veel verder?
ow dat had ik nog niet eens goed gelezen... Ashafowler, mijn hond moest vanaf pup al geen andere honden... in het nest knokten de mannen elkaar er al uit dusdanig dat ze apart gezet moesten worden.
Ik denk dat ik mijn honden beter ken dan jij en mijn honden hoeven niet met andere honden overweg te kunnen, dat vind ik niet nodig aangezien ze elkaar om te spelen hebben.
weet je eigen sloeg dat laaste wat ik dus naar jou gericht ook nergens op ik werd alleen moe om door jou aan gevallen te worden ik vind dat elke persoon zelf moet weten dat of hij ze hond met andere moet laten spelen of niet.

maar toch zijn handelingen en mischien is je hond er aan gewent en kan jij niet andres maar toch wat ik begon gewoon in het algemeen als je begint te roepen terwijl er een hond aan komt geef je je hond een sinjaal dat er iets niet goed is, net als je hond oppakken als er een grote hond aan komt, of je lijn strak houden. daar ging het mij om en dat het nu oppeens persoonlijk word slaat nergens op want ik zette dit neer voor dat ik jou ding ubberhaupt las. ik reageerde toen ik jou ding las alleen op het er af schoppen.
en dat dat wel eens heel verkeerd zou kunnen af lopen.
groetjes asha +tyson
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ashafowler schreef:en als je zo rustig mogelijk weg loopt en de andere baas ook dat de honden het juist af laten weten en gewoon na om elkaar heen te lopen hun baas achterna gaan.
de eigenaar die me dit flikt die komt niet makkelijk van me af kan ik je vertellen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

malinois schreef:
ashafowler schreef:en als je zo rustig mogelijk weg loopt en de andere baas ook dat de honden het juist af laten weten en gewoon na om elkaar heen te lopen hun baas achterna gaan.
de eigenaar die me dit flikt die komt niet makkelijk van me af kan ik je vertellen...
Ook al is het niet gewenst bij de meeste mensen, soms is dat toch beter om te doen om niet de vlam in de pan te krijgen.

Ik zeg altijd maar: ik ben blij dat de meeste forummers niet bij mij in de buurt wonen en in het losloopgebied lopen waar ik loop :cheer: :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ashafowler schreef:

weet je eigen sloeg dat laaste wat ik dus naar jou gericht ook nergens op ik werd alleen moe om door jou aan gevallen te worden ik vind dat elke persoon zelf moet weten dat of hij ze hond met andere moet laten spelen of niet.

maar toch zijn handelingen en mischien is je hond er aan gewent en kan jij niet andres maar toch wat ik begon gewoon in het algemeen als je begint te roepen terwijl er een hond aan komt geef je je hond een sinjaal dat er iets niet goed is, net als je hond oppakken als er een grote hond aan komt, of je lijn strak houden. daar ging het mij om en dat het nu oppeens persoonlijk word slaat nergens op want ik zette dit neer voor dat ik jou ding ubberhaupt las. ik reageerde toen ik jou ding las alleen op het er af schoppen.
en dat dat wel eens heel verkeerd zou kunnen af lopen.
ik ken mijn honden dus hoef niet anders te kunnen...
mijn teef kan best met grotere reuen maar ook zij mag niet met vreemde (voor mij) onbekende honden spelen...
Als ze al met honden mag spelen zijn het honden die ik ken... ik hou niet van wildvreemde honden maar zo laten spelen...
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

mijn maatje 41 maakt graag kennis met vreemde honden :mann: (al mag ie dat nooit van me zonder toestemming van me, zou wat zijn moest die zomaar op alles wat beweegt afloopt :pffff: )

Ik wandel ook nooit in drukbezochte gebieden of op plaatsen waarvan ik op voorhand al weet dat er grote kans is op tegemoetkomende loslopende honden die helaas een baas hebben die hun niet in toom kan houden :U:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:
malinois schreef:
Ook al is het niet gewenst bij de meeste mensen, soms is dat toch beter om te doen om niet de vlam in de pan te krijgen.

Ik zeg altijd maar: ik ben blij dat de meeste forummers niet bij mij in de buurt wonen en in het losloopgebied lopen waar ik loop :cheer: :cheer:
als mijn mannen het zelf mogen uitzoeken, want dat doe je dan... dan ben ik bang dat jouw hond (puur als vb, niet persoonlijk :mrgreen: ) gaatjes heeft... dus zover laat ik het niet komen. En ik heb geen zin tussen knokkende honden alleen te staan...

Van mij heb je geen last hoor, ik zal niet in een druk losloopgebied komen en zal zoveel mogelijk mensen proberen te ontwijken.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

maart schreef:mijn maatje 41 maakt graag kennis met vreemde honden :mann: (al mag ie dat nooit van me zonder toestemming van me, zou wat zijn moest die zomaar op alles wat beweegt afloopt :pffff: )

Ik wandel ook nooit in drukbezochte gebieden of op plaatsen waarvan ik op voorhand al weet dat er grote kans is op tegemoetkomende loslopende honden die helaas een baas hebben die hun niet in toom kan houden :U:
Ik vraag me wel eens af hoe dat dan gaat; echt op een dergelijke manier fysiek worden met honden. Ik kwam laatst in het losloopbos hier om de hoek een loslopende mechel-reu tegen, een grote patser compleet met prikband en uiteraard zonder baas. :evil: Die had wel trek in mijn lekkere dames...Dus Fenna ligt voor dood op dr rug, maar Anne wil beslist geen gesjoemel van een hitsige reu aan dr lijf...Dus ik probeer die hond daar weg te houden door te schreeuwen en kwaad te worden. De hond keek me aan...En ik zag aan zn kop dat hij er zekers niet voor terug zou deinzen mij te grijpen. Wat moet je dan? Want die 'maat 41' pas prima in zijn bek... :evil: Ik durf dan niet op te treden tegen zo'n beest! Dus het gaat blijkbaar alleen goed voor honden die sociaal zijn naar de mede-mens; de doorsnee IPO-er gaat je grijpen? Het was trouwens weeer een moment dat ik blij was met twee dames, en geen heren...
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Anne&Taar schreef:
maart schreef:mijn maatje 41 maakt graag kennis met vreemde honden :mann: (al mag ie dat nooit van me zonder toestemming van me, zou wat zijn moest die zomaar op alles wat beweegt afloopt :pffff: )

Ik vraag me wel eens af hoe dat dan gaat; echt op een dergelijke manier fysiek worden met honden. Ik kwam laatst in het losloopbos hier om de hoek een loslopende mechel-reu tegen, een grote patser compleet met prikband en uiteraard zonder baas. :evil: Die had wel trek in mijn lekkere dames...Dus Fenna ligt voor dood op dr rug, maar Anne wil beslist geen gesjoemel van een hitsige reu aan dr lijf...Dus ik probeer die hond daar weg te houden door te schreeuwen en kwaad te worden. De hond keek me aan...En ik zag aan zn kop dat hij er zekers niet voor terug zou deinzen mij te grijpen. Wat moet je dan? Want die 'maat 41' pas prima in zijn bek... :evil: Ik durf dan niet op te treden tegen zo'n beest! Dus het gaat blijkbaar alleen goed voor honden die sociaal zijn naar de mede-mens; de doorsnee IPO-er gaat je grijpen? Het was trouwens weeer een moment dat ik blij was met twee dames, en geen heren...
ik heb nog nooit gehad dat ik bang was dat de hond mij zou pakken
daar let ik niet eens op
want hij moet gewoon opsodemieteren
dus ik denk dat ze toch wel voelen dat je niet bang bent
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anne&Taar schreef:

:19: hoe bedoel je dit? Waarom zou een IPO hond je direct grijpen?
En hoe ik dat doe? Ik ga niet eerst bedenken hoe of wat, ik handel meteen... Ben overigens ook niet snel bang voor een hond, heb weleens mn eigen knokkende honden uit elkaar moeten halen, met wat gaten als gevolg. Nee leuk is anders maar dan is het toch eerst honden uit elkaar en dan maar naar het ziekenhuis en DA.
Ik brul dus eerst en dat maakt echt indruk bij 9 van de 10 honden... bij die ene gebruik ik maatje 43 als de eigenaar niks doet.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Anne&Taar schreef:

Zulke momenten heb ik inderdaad ook weleens gehad. Dat ik sta te brullen naar een hond van "en nou opzouten" en dat er nog geen oortje beweegt en die hond mij onverstoorbaar aankijkt. Dan denk ik dus ook niet "och, dan raak ik hem even lekker aan om mijn punt te maken" :mrgreen: :wink:
Andersom heb ik ook weleens gehad dat ik een hond met resultaat wegbrulde bij mijn honden en dat de baas woedend verhaal kwam halen, en door een vriend bij mij weggehaald moest worden.
Kortom, ik doe het niet zo graag, me al te wild bemoeien met andermans hond :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Moos schreef:Zulke momenten heb ik inderdaad ook weleens gehad. Dat ik sta te brullen naar een hond van "en nou opzouten" en dat er nog geen oortje beweegt en die hond mij onverstoorbaar aankijkt. Dan denk ik dus ook niet "och, dan raak ik hem even lekker aan om mijn punt te maken" :mrgreen: :wink:
Andersom heb ik ook weleens gehad dat ik een hond met resultaat wegbrulde bij mijn honden en dat de baas woedend verhaal kwam halen, en door een vriend bij mij weggehaald moest worden.
Kortom, ik doe het niet zo graag, me al te wild bemoeien met andermans hond :wink:
Ik ook niet.
In geval van overdreven hitsig gedoe mep ik wel eens met een riem.
Als een baas dat niet leuk vindt heeft ie pech. Moet ie zijn hond maar opvoeden.

Maar ik probeer het ook met lichaamstaal en verbaal geweld, bij voorkeur.
Van boze bazen heb ik minder last, maar ik heb gemiddeld meer honden, dat helpt meestal goed tegen zulke mensen. :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik denk dat je van mijn ipo hond minder te duchten hebt dan van mijn niet ipo hond eerlijk gezegd ;)

Ik denk ook dat het aan de manier van wegbrullen ligt, ik kijk niet eens naar die andere hond laat staan dat ik er allerlei dingen over ga bedenken.
Honden voelen feilloos aan of je het meent, ik heb het nog niet zo heel vaak hoeven doen, maar tot nu toe heeft het altijd gewerkt.
Heb zelf het idee dat zo'n hond heel goed weet dat ie er niet goed afkomt als ie doorgaat.
Problemen met eigenaren van de door mij weggebrulde honden heb ik eigenlijk ook nooit gehad, maar misschien komt dat ook door het soort honden waar ik mee loop?
Ik denk dat die ook wel iets uitstralen waardoor het voor zo'n andere hondeigenaar vrij duidelijk is waarom ik zijn of haar hond wegstuur.

Tamara van mijn honden zul je geen last hebben hoor, ik zou zelf juist blij zijn mensen tegen te komen die weten wat ze in handen hebben en daarnaar handelen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

@ashaflow

Gedeeltelijk heb je ook wel punten waar ik het volledig mee eens ben.

een zinnetje maakte mij dan meer ongeruster dan wie of met welke maat schoen ze jouw hond zullen schoppen.Je hond heeft je kids gebeten.Een klein subtiel zinnetje tussen de grote.

reactie,
De opmerking dat je omdat je lang(ervaring) al honden hebt ,wil daarom nog niet zeggen dat jou manier van met honden omgaan de juiste is.
Nu blijkt dat asaflow toch wel meerdere honden heeft gehad :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gotcha schreef: De opmerking dat je omdat je lang(ervaring) al honden hebt ,wil daarom nog niet zeggen dat jou manier van met honden omgaan de juiste is.
Nu blijkt dat asaflow toch wel meerdere honden heeft gehad :wink:
ik heb er ook meerdere (gehad), verschillende rassen, daarnaast loop ik zo heel af en toe met grote honden die niet van mij zijn etc.
Ik gebruik mocht het nodig zijn dus altijd de brul, en tot op heden heeft dat nog altijd prima gewerkt. Ik zie dus geen enkele reden om dat te veranderen.
Overigens doen vrij veel mensen die ik ken dit, afgelopen zaterdag had ik dus zoals eerder genoemd zo'n aanvaring met een hond zonder eigenaar want die liep ongeveer een km achter de hond, compleet uit zicht. Eigenaar was helemaal van slag want ik had zn hond laten schrikken... :roll: Hoe ik dat in mn hoofd haalde, ach... beter dat ie schrikt van mij dan van mn hond.
Dit was naast een hondensportterein bij een wedstrijd, aan het eind van de dag hadden vrij veel mensen 'last' van dergelijke honden gehad. Ik hoorde er heel veel over mopperen en als je vroeg wat ze dan gedaan hadden, was dat dus ook brullen. Overigens geen losloopgebied, ik had mn honden daar ook aangelijnd omdat er vrij veel wild zat.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

malinois schreef:
Anne&Taar schreef:

:19: hoe bedoel je dit? Waarom zou een IPO hond je direct grijpen?
En hoe ik dat doe? Ik ga niet eerst bedenken hoe of wat, ik handel meteen... Ben overigens ook niet snel bang voor een hond, heb weleens mn eigen knokkende honden uit elkaar moeten halen, met wat gaten als gevolg. Nee leuk is anders maar dan is het toch eerst honden uit elkaar en dan maar naar het ziekenhuis en DA.
Ik brul dus eerst en dat maakt echt indruk bij 9 van de 10 honden... bij die ene gebruik ik maatje 43 als de eigenaar niks doet.
Vooropgesteld dat ik niet bang ben voor honden; das niet echt handig in mijn geval. En ik ben helaas ook wel eens genoodzaakt fysiek te worden. Ik onderschat honden echter ook niet. Ik vind mensen die denken de reflexen van een hond die kwaad wil te snel af te zijn, op zijn minst wat naief; vooral honden welke een opleiding achter de rug hebben waarmee deze reflexen aangescherpt worden.
Dus IPO-hond of niet, dat was maar een illustratie. Weet ik veel wat die herder in zn vrije tijd doet. :19: Feit is gewoon, dat je, hoe dapper je ook bent, soms goede reden kan hebben om niet fysiek te willen worden bij een hond. Als hier al wordt aangegeven dat er bij fysiek worden naar de baas toe de hond al kan grijpen, dan ga je mij net wijsmaken dat die hond datzelfde niet doet als hij zelf een schoen in zijn ribben krijgt.
Ik wordt trouwens persoonlijk niet goed van die discussies over hoe-wie-op welke manier wel niet een hond te lijf gaat en met welke schoenmaat dit is... :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anne&Taar schreef: Vooropgesteld dat ik niet bang ben voor honden; das niet echt handig in mijn geval. En ik ben helaas ook wel eens genoodzaakt fysiek te worden. Ik onderschat honden echter ook niet. Ik vind mensen die denken de reflexen van een hond die kwaad wil te snel af te zijn, op zijn minst wat naief; vooral honden welke een opleiding achter de rug hebben waarmee deze reflexen aangescherpt worden.
Dus IPO-hond of niet, dat was maar een illustratie. Weet ik veel wat die herder in zn vrije tijd doet. :19: Feit is gewoon, dat je, hoe dapper je ook bent, soms goede reden kan hebben om niet fysiek te willen worden bij een hond. Als hier al wordt aangegeven dat er bij fysiek worden naar de baas toe de hond al kan grijpen, dan ga je mij net wijsmaken dat die hond datzelfde niet doet als hij zelf een schoen in zijn ribben krijgt.
Ik wordt trouwens persoonlijk niet goed van die discussies over hoe-wie-op welke manier wel niet een hond te lijf gaat... :19:
Ik snap nog steeds niet wat IPO hier mee te maken heeft, daar moeten ze juist hond-hond contacten totaal mijden. Dus die reflexen worden helemaal niet aangescherpt.
Ik zal mijn Xantos niet snel fysiek corrigeren, omdat hij dan idd. mij in mn armen hangt... maar het kan goed zijn dat dit bij een ander totaal geen probleem geeft. Daarnaast, daar kies je dan toch zelf voor. Dat risico ligt dus bij mijzelf als ik een hond fysiek wil aanpakken die ik niet ken.
Of ik laat mn hond het oplossen maar dat wil ik dus niet, dus dan doe ik het, eventueel met risico op een beet maar daar denk ik dus echt niet aan hoor, dat zie ik daarna wel.
Je kunt er wel niet goed van worden, maar het is wel een feit.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Anne&Taar schreef: Ik vraag me wel eens af hoe dat dan gaat; echt op een dergelijke manier fysiek worden met honden.
De ene keer dat ik fysiek moest worden, kon ik het niet. Toen heeft een boer een spade genomen en de aanvallende hond een knal op zijn kop gegeven.
Van enige IPO-hond was toen trouwens geen sprake, ik was met mijn amerikaanse stafford op pad (en néé, het was niet de mijne die aanviel).

Toen ik eens met mijn paard op stap was, kwam er een hond afgelopen, van uit zijn tuin, tuin niet omheind. elke keer was het last van die hond. Ik had mijn zweep bij en heb die hond een zwieper gegeven, is nu iets van een jaar geleden, maar nu nog durft hij het niet meer riskeren van op straat te komen als hij een paard hoort. (en de dag dat hij wel weer durft, herinner ik hem er wel weer aan)

verder, ik loop niet in drukke plaatsen, last van andere honden heb ik ook niet. kom ik er toch tegen, dan roepen de tegenliggers hun hond bij zich. Enige hondje dat eens stoer durft komen te doen, is het erf Jack Husseltje van onze overgeburen. Maar die heeft een 'ksst' genoeg om terug te keren naar vanwaar hij komt :wink: (overigens zou ik op die ook mijn voet niet planten denk ik, tis ook niet mij bedoeling om hem een paar gebroken ribben te bezorgen)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Anne&Taar schreef: Vooropgesteld dat ik niet bang ben voor honden; das niet echt handig in mijn geval. En ik ben helaas ook wel eens genoodzaakt fysiek te worden. Ik onderschat honden echter ook niet. Ik vind mensen die denken de reflexen van een hond die kwaad wil te snel af te zijn, op zijn minst wat naief; vooral honden welke een opleiding achter de rug hebben waarmee deze reflexen aangescherpt worden.
Ik wordt trouwens persoonlijk niet goed van die discussies over hoe-wie-op welke manier wel niet een hond te lijf gaat... :19:
Ik snap nog steeds niet wat IPO hier mee te maken heeft, daar moeten ze juist hond-hond contacten totaal mijden. Dus die reflexen worden helemaal niet aangescherpt.
Ik zal mijn Xantos niet snel fysiek corrigeren, omdat hij dan idd. mij in mn armen hangt... maar het kan goed zijn dat dit bij een ander totaal geen probleem geeft. Daarnaast, daar kies je dan toch zelf voor. Dat risico ligt dus bij mijzelf als ik een hond fysiek wil aanpakken die ik niet ken.
Of ik laat mn hond het oplossen maar dat wil ik dus niet, dus dan doe ik het, eventueel met risico op een beet maar daar denk ik dus echt niet aan hoor, dat zie ik daarna wel.
Je kunt er wel niet goed van worden, maar het is wel een feit.
zo eens met mal :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”