Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Workshop Doggydance gehad

Moderator: moderatorteam

lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Workshop Doggydance gehad

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prana en ik hebben zondag een workshop Doggydance gehad van Brigitte van Gestel (Canine Company). Het was bij het dogcenter in Kerkwijk. De locatie was echt super. Heel ruim opgezet, uitlaatmogelijkheid tussendoor en de hal was heerlijk verwarmd (wat een luxe!). De workshop zelf was ook erg leuk en zeer leerzaam. Prana is nog erg jong en was toch wel onder de indruk, maar we hebben echt de tijd gekregen dat ze een beetje kon wennen. We hebben een aantal dingen met de groep als geheel gedaan (zoals sturen met je hand, kontje laten kantelen om ook daarmee in de aanleerfase beter te kunnen sturen naar een bepaalde oefening, dingen uitproberen met een "prop" in ons geval een lange paal waar ze rondjes omheen kunnen lopen, overheen kunnen springen, etc. etc.), dingen in tweetallen (cavalleti's lopen om de honden bewust te laten worden van de voor en achterpoten) en hebben ook om de beurt individueel begeleiding gehad op specifiek de punten waar je zelf aan wilde werken. De afwisseling daarin was heel erg fijn, omdat het ook de kans gaf voor Prana om tussendoor lekker op haar kleedje te liggen (of op schoot), terwijl ik naar de meer gevorderden kon kijken en daar hele leuke ideeën heb opgedaan voor als we wat verder zijn.

Prana en ik hebben vooral gewerkt op motivatie en aandacht voor mij ondanks een nieuwe omgeving. Voor het eerst heeft ze een voercircuitje gedaan (al moeten we dat echt nog vaak oefenen want het duurt wel even voor ze een beetje wil versnellen voor het voertje “ik moet het al opeten, moet ik er dan OOK nog wat voor doen, zucht.” en we gaan veel en veel meer met spel belonen. Voer blijft maar zo zo (zelfs long), maar door eerst een voertje te geven en daarna te spelen eet ze het voertje wel sneller op en lijkt ze dat zelfs al iets meer als beloning te gaan zien. Ook moet ik veel minder moeite doen om haar aandacht te krijgen. Prana is zelf erg beheerst en ik vind het juist leuk dat bij doggydance de honden vaak zo heerlijk enthousiast zijn, terwijl het juist ook bij een probleem kan zijn dat dat wat over de top gaat. Op het moment dat ze gemotiveerd is, dan is het erg makkelijk om Prana nieuwe oefeningen aan te leren. Maar tot nu toe keek ik wanneer ze zelf echt zin leek te hebben, leerde dan de nieuwe oefening aan en als ze die dan door had deed ze hem ook wel op minder gemotiveerde momenten, maar niet met het enthousiasme die ik graag zou zien.

De cavaletti’s vond ze maar eng. Ze heeft het wel een keer gedaan (en daarbij was wel duidelijk dat ze zich heel bewust is van haar eigen lijf), maar leuk vond ze het niet. Ik denk dat ik dat in een rustige omgeving thuis nog maar eens ga proberen. Het was natuurlijk ook wel veel voor haar, want dit zat vrij aan het begin en ze was nog niet helemaal op haar gemak.

Ik ben een ieder geval heel trots dat ze zich zo goed gedragen heeft (mijn 6 maanden jonge lieve schat), zelfs mee het restaurant is meegeweest en onder de tafel heeft liggen slapen tussendoor en op het eind echt los begon te komen.

Ik merk nu thuis al dat ik er heel veel aan heb gehad. De veranderingen zijn subtiel, maar er komt al meer enthousiasme in.

Eind april gaan we een heel weekend (we hadden op de valreep de laatste plaatsen)! Er wordt een doggydance werkvakantie georganiseerd door de hondenschool Zwolle en Brigitte van Gestel. Ik heb er nu al heel veel zin in.

Groetjes!!
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Re: Workshop Doggydance gehad

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ze heeft vast heel erg genoten, is altijd leuk zo'n workshop! Het belangrijkste is er plezier in hebben, en dan komt de rest goed! :mrgreen:
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Dat klinkt superleuk!
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Leuk wij gaan ook naar dat weekend, ik heb er een topic voor geopend misschien leuk als je daar ook ff wat post KLIK
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”