jores schreef:Jaren geleden (ik denk dat het 2006 was) in Rotterdam waren ze ook voor ons en toen zag ik eigenlijk hetzelfde beeld. Maar als ik nu lees dat ze een kwalificatie nodig hebben voor de fok snap ik wel dat er een hoop clowns tussen zitten en dat de bazen niet weten wat ze moeten doen.
Maar lolbroekerij is niet hetzelfde als angst.
Angstige wetters in de ring zie je echt maar heel zelden.
Wettermensen zijn zelden showmensen. Die sjouwen meestal liever door de prut en dat zie je vaak terug in het showen
MirandaH schreef:Het gaat naar mijn idee bij de rasgroepkeuring om meer dan 'de rasstandaard' het gaat daar ook heel erg om uitstraling van de hond en presentatie, ik vind het het 'showy' deel van een show en ik heb nu eenmaal een ras dat daar niet vaak bij hoort.
Nou, het zal best meespelen ja. Een hond moet zich goed tonen in de ere-ring.
Dat mag ook gevraagd worden toch? Die punten heeft ie al, de ere-ring is voor de eer, de naam zegt het al.
Maar toch: een hond moet gewoon mooi zijn, goed gebouwd, sound, noem het maar op.
Er moet wat stáán.
En soms heb je een prachtige hond die zich niet toont.
Dat kan.
Ik heb een teef gehad die altijd 1U liep, een pláátje, superkarakter, niets op aan te merken.
Maar ook zij had off-dagen.
Dat kan, en tja, daar wordt ze dan op afgerekend.
Terecht, toch?
Als ze niet loopt, loopt ze niet. Ook al weet een keurmeester dat ze het kan, ze moet het op dat moment wel dóen.