Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenkeuring

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hondenkeuring

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
renee-uk schreef: Zo ontroerend om die ouwetjes daar nog zo trots en dapper rond te zien stappen.
Maar geef ze die eer dan tijdens de raskeuringen. Dat de keurmeester het krasse knarretje eruit pikt en er speciaal een woordje over tot het publiek richt.
En niet aan het eind van de dag, als iedereen het strontzat is, nog eens als apart groepje gaan keuren.
nee vind ik niet, want tijdens de raskeuringen ben je als toeschouwer al van hot naar haar aan het rennen.
Ik zit echt aan het eind van de dag lekker op die tribune te kijken naar alles wat er in die erering voorbij komt stapppen/stuiven/rennen.

Kan me ook heel best voorstellen dat je dat na een dag exposeren niet meer opbrengt.
Jan heeft de erering nooit gehaald en ik was ook altijd blij als ik om 3 uur wegmocht.
Voor exposanten begint de dag ook vaak heel wat vroeger dan voor de toeschouwers.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
renee-uk schreef: Zo ontroerend om die ouwetjes daar nog zo trots en dapper rond te zien stappen.
Maar geef ze die eer dan tijdens de raskeuringen. Dat de keurmeester het krasse knarretje eruit pikt en er speciaal een woordje over tot het publiek richt.
En niet aan het eind van de dag, als iedereen het strontzat is, nog eens als apart groepje gaan keuren.
nee vind ik niet, want tijdens de raskeuringen ben je als toeschouwer al van hot naar haar aan het rennen.
Ik zit echt aan het eind van de dag lekker op die tribune te kijken naar alles wat er in die erering voorbij komt stapppen/stuiven/rennen.

Kan me ook heel best voorstellen dat je dat na een dag exposeren niet meer opbrengt.
Jan heeft de erering nooit gehaald en ik was ook altijd blij als ik om 3 uur wegmocht.
Voor exposanten begint de dag ook vaak heel wat vroeger dan voor de toeschouwers.
Ik vind het leuk om te lezen dat jij het bekijken van alle erekeuringen met zoveel genoegen doet. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij de enige bent van alle toeschouwers die ik nog zie zitten als ik in de erering sta die er zo over denkt, en dat de rest alleen zou bestaan uit familieleden en mensen die met de erering-gangers zijn meegereden, zoals beweerd is.

Ook als ik een hond geshowd heb die niet in de erering terecht is gekomen wil ik nog wel eens gewoon blijven tot na de erering, omdat ik ten eerste nieuwsgierig ben naar hoe de beste van mijn ras het in de erering doet, maar ook omdat ik het best lekker ontspannend vind om gewoon lekker op de tribune of langs de ring te genieten van puppen, koppels, juniorhandling, veteranen en de besten van het ras van de verschillende rasgroepen.
Maar ik zal wel een rare zijn denk ik. :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
LongFields schreef: Ook als ik een hond geshowd heb die niet in de erering terecht is gekomen wil ik nog wel eens gewoon blijven tot na de erering, omdat ik ten eerste nieuwsgierig ben naar hoe de beste van mijn ras het in de erering doet, maar ook omdat ik het best lekker ontspannend vind om gewoon lekker op de tribune of langs de ring te genieten van puppen, koppels, juniorhandling, veteranen en de besten van het ras van de verschillende rasgroepen.
Dat hangt er een beetje van af hoe vol die tribunes zijn :mrgreen:
Wellicht dat het kijkend publiek het best leuk vindt om al die keuringen te zien, plus de enge loslopende exposant :mrgreen: , maar wat ik er zo om me heen van hoor is het voor de meeste exposanten verplichte kost, indien BOB dan hè.
Zèlf zorg ik als kijkerd er vroeg te zijn op een showdag, ik vind de gewone keuringen veel interessanter. Als de erekeuringen beginnen maak ik de grote wegwezer, en dan is het nog dringen geblazen ook.
ja daar begon ik ook mee he Nanna, te zeggen dat ik mijn mening gaf als toeschouwer niet als exposant ;)
LongFields schreef:Ook als ik een hond geshowd heb die niet in de erering terecht is gekomen wil ik nog wel eens gewoon blijven tot na de erering, omdat ik ten eerste nieuwsgierig ben naar hoe de beste van mijn ras het in de erering doet, maar ook omdat ik het best lekker ontspannend vind om gewoon lekker op de tribune of langs de ring te genieten van puppen, koppels, juniorhandling, veteranen en de besten van het ras van de verschillende rasgroepen.
Maar ik zal wel een rare zijn denk ik.
Dat laatste durf ik niet te bevestigen hoor ;)

Maar misschien was ik ook wel blij dat het drie uur was omdat ik niet zo'n doorgewinterde exposant was, ik het best erg spannend vond allemaal en inderdaad bij de meeste shows waarbij ik Jan ingeschreven had toch al wel zo tussen 5 en 6 uur 's morgens op weg moest.
Ik was in elk geval altijd helemaal af na zo'n dag, veel meer dan wanneer ik gewoon lekker ga kijken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Wilma schreef:Ik vind de hele groeps- en eindkeuring appels met peren vergelijken. Appels en peren zijn beide fruit en ja er staan (op een enkele groep na) een hele hoop honden in de ring tijdens een groepskeuring maar hoe wordt bepaald wat de 'beste' is en waarom?
Het is inderdaad leuk als je een ras hebt wat er regelmatig uitgepikt wordt maar voor heel veel rassen is het verplicht nablijven voor de eigenaren van de BOB's. (of is het BOBBEN?) :mrgreen:
Nou inderdaad....
Bij de Sharpei's zijn het vaak altijd dezelfden die na moeten blijven om het zo maar te zeggen, dus die zijn het gewend, maar ik kan me voorstellen dat je het een keer poepflauw bent hoor...
Sta je daar met een Pei naast een Dober :roll: Het slaat helemaal nergens op in mijn ogen, maar goed.

Daarnaast kun je met een Horsecoat Sharpei tegenwoordig ook net zo goed van show wegblijven want de keurmeesters kijken, net als de grote groep pupkopers, liever naar de wollige, pluizige plofkoppen uit Amerikaanse lijnen.
En ALS je al een leuk rapport meekrijgt hebben we het nog maar niet over de roddelerij, spot en hoon die je dan gratis over je heenkrijgt van de mensen om je heen :E:

Nah,ik begrijp in ieder geval wel waarom er steeds minder inschrijvingen komen bij de Sharpei's
Dit jaar op de winner was het minder dan minder en vorig jaar was het ook al minder dan 2008, zelfde verhaal op andere grotere shows en zelfs op een jonge hondendag waren het aantal inschrijvingen laag.
Dat belooft wel wat voor de toekomst ben ik bang.
Het zijn steeds dezelfden die je er ziet en zo zal dat voorlopig ook wel blijven
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

LongFields schreef:Ook als ik een hond geshowd heb die niet in de erering terecht is gekomen wil ik nog wel eens gewoon blijven tot na de erering, omdat ik ten eerste nieuwsgierig ben naar hoe de beste van mijn ras het in de erering doet, maar ook omdat ik het best lekker ontspannend vind om gewoon lekker op de tribune of langs de ring te genieten van puppen, koppels, juniorhandling, veteranen en de besten van het ras van de verschillende rasgroepen.
Dan ben ik ook een rare.
En als ik wel in de erering gestaan heb en niet geplaatst ben blijf ik ook tot en met de BIS.

:19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nanna schreef:Op zich zou het best heel leuk en spannend kunnen zijn, ware het niet dat er eerst die hele tijdrovende riedel aan pupkeuringen, veteranenkeuringen, kind-hondkeuringen, koppelkeuringen, junior handling-keuringen en God weet wat afgedraaid moet worden. :roll:
Daar zit toch zowat niemand op te wachten? En zéker niet op dat tijdstip van de dag.Tijdens die keuringen zie je alle exposanten met hun karretjes naar huis sjezen, blij dat ze weg mogen. En als ein-de-lijk dan de rasgroepen aan de beurt zijn zie je alleen de familie, vrienden en kennissen nog staan die meegereden zijn en dus niet weg kúnnen al zouden ze het willen :smile:
Op leeuwarden vorig jaar was het dramatisch lang wachten :ugh: Ze begonnen al te laat met de erering en dat was nog niet het ergste, we hebben ik geloof 1 1/2 uur naar een vreselijk koor moeten luisteren. En als klap op de vuurpijl was de keurmeester van een rasgroep ook compleet verdwenen en kwam die pas na iets van 45 min aanlopen. Dan is het een groot nadeel dat je in groep 9 zit en alle rasgroepen op 1 dag zijn. Om 7 uur konden we er eindelijk uit. (eh gelukkig maar 10 min rijden :mrgreen: ) Ik zucht weleens om op de eindkeuring te moeten wachten hoor, maar ik vind het altijd nog bijzonder. Alleen dit was wat minder :mrgreen:
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Ik snap dat niet hoor dat mensen al meteen na drieeen weg sjezen. Vind het zelfs wel een beetje aso hoor als ik eerlijk mag zijn. Al die mensen die komen kijken......

Ikzelf geniet enorm van het hele showgebeuren.
Afbeelding

So Sweet :I:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik vind het ook niet erg om tot de eindkeuring te blijven om je hond in de erering te tonen, met mijn rassen is het ook meestal er in en eruit en tóch heeft Cy 2x een plaatsing weten te krijgen ( 1x 6e en 1x 2e ) en smitthy ook een 2e plek! daarbij doe ik meestal ook mee met de koppelklasse dus moet je toch ook wachten :lol1:
het wachten is niet altijd leuk na zo een lange dag, en als ik geen BOB heb ga ik graag om 15 uur naar huis, zeker als het een verweggistan show is ( meestal lukt het niet eens door alle bekenden en geintresseerden die je op je weg uit de hal tegen komt :mrgreen: ) , maar als ik toch een BOB heb wil ik hem ook laten zien in de eindkeuring omdat ik trots ben en zeker met de podencos opdat mensen op de tribune én de keurmeesters het ras ook eens dichterbij en in het echt kunnen zien :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

truusje schreef:Ik snap dat niet hoor dat mensen al meteen na drieeen weg sjezen. Vind het zelfs wel een beetje aso hoor als ik eerlijk mag zijn. Al die mensen die komen kijken......

tja, ik show niet veel, vaak ben ik ook afhankelijk van iemand met wie ik mee rijd, maar ik ben vaak wel blij, als ik om 3 uur weg kan, heb ook nog meerdere honden thuis zitten, dan is zo'n dag toch wel lang.

maar goed, bezoekers komen in de regel toch niet naar jackies kijken haha :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

yamie schreef:
maar goed, bezoekers komen in de regel toch niet naar jackies kijken haha :mrgreen:
zouden ze wel moeten doen, dan zien ze voortaan beter het onderscheid tussen een russel en een hussel :pffff: :W:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
truusje
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
truusje schreef:Ik snap dat niet hoor dat mensen al meteen na drieeen weg sjezen. Vind het zelfs wel een beetje aso hoor als ik eerlijk mag zijn. Al die mensen die komen kijken......

tja, ik show niet veel, vaak ben ik ook afhankelijk van iemand met wie ik mee rijd, maar ik ben vaak wel blij, als ik om 3 uur weg kan, heb ook nog meerdere honden thuis zitten, dan is zo'n dag toch wel lang.

Dat er mensen zijn met goede redenen dat snap ik, tuurlijk, maar volgens mij is toch ook best vaak, zovan, nou ik heb het keurrapport en wegwezen maar.....
Afbeelding

truusje
Zeer actief
Contacteer:

Niet het besef hebbn dat je een klein onderdeel bent van een evenement en dat je aanwezigheid gewaardeerd wordt. Tis meer ikke ikke en de rest kan....

Niet iedereen hoor :wink:
Afbeelding

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

't Blijft me verbazen hoe exposanten zich staan te verdringen om toch maar vooral om 1500 uur búiten te zijn. Alsof iemand ze met een pistool dat tentoonstellingsgebouw in gejaagd heeft in plaats van dat er er dik geld voor betaald hebben. 't Gebeurt mij heel sporadisch dat ik niet de hele eindkeuring kijk, ik kom voor mijn lol op de show :19:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Rosita Compagner schreef:'t Blijft me verbazen hoe exposanten zich staan te verdringen om toch maar vooral om 1500 uur búiten te zijn. Alsof iemand ze met een pistool dat tentoonstellingsgebouw in gejaagd heeft in plaats van dat er er dik geld voor betaald hebben. 't Gebeurt mij heel sporadisch dat ik niet de hele eindkeuring kijk, ik kom voor mijn lol op de show :19:
Ik ga ook nooit weg direct na 3en. Als ik zelf niet in de erering sta ga ik meestal wel eerder weg, maar echt niet in de meute die hysterisch naar buiten rent om dan in de chaos op het parkeerterrein te komen. Nee dank je. Maar dat eerder weg is voor de honden thuis. (die wel oppas hebben, maar vaak ook beperkt)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”