Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flyball iets voor mijn kleine hondje?

Moderator: moderatorteam

Sannetje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford

Flyball iets voor mijn kleine hondje?

Ongelezen bericht door Sannetje »

Hallo allemaal,

ik heb naast mn Stafford ook nog een kleine kruising chihuahua-jack russel van 3 jaar.
Het is een heel apart hondje, erg druk, maar ook wel bang en onzeker. Hij is wel helemaal gek van ballen, dus zat ik te denken om flyball met m te gaan doen, om m ook wat zekerder te maken. Het enige is dat ie best bang is voor grotere honden, hij gaat altijd van een afstand staan blaffen, en als ze naar m toe komen rent ie gillend weg. :smile: Dus nou vraag ik me af of t dan zin heeft om aan flyball mee te doen. Zou die dan misschien wat zekerder worden, en minder bang voor andere honden?

Graag jullie mening, alvast bedankt!
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Re: Flyball iets voor mijn kleine hondje?

Ongelezen bericht door lianne05 »

Tsja ik zou zeggen probeer het een keer, vraag of je een keer een proefles mag hebben om te kijken of ie uberhaupt over het hekje kan (weet niet hoe groot/klein ie precies is) en hoe die het verder ervaart.
Meestal zijn de flyballessen ingedeeld in kleine honden en grote honden, tenminste bij ons, alleen trainen we wel vaak naast elkaar, als je wat verder komt dan zul je ook zien dat de honden verschrikkelijk enthousiast zijn en dat ook laten horen...Als ik bij ons kijk gaan dus bijna alle honden compleet uit hun dak, en daar kan een onzekere hond, nog onzekereder en gestresst van raken...
Maar zo gaat dat bij ons op de club, mijn advies is dus, ga naar je eigen club om een proefles bij te wonen....succes!
Groetjes Lianne
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik zou het gewoon proberen. In het begin ben je toch vrij individueel bezig en pas later komt het wisselen e.d. Als ze dan helemaal gek is van het spelletje heb je best kans dat ze haar angsten gaat overwinnen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Gewoon proberen! Wie weet is hij zo gefixeerd op de bal en vol van het spel, dat hij de andere honden niet eens meer ziet staan, of misschien kun je de angst er wel uit trainen! :ok:
Dus gewoon doen, gaat het niet, dan stop je toch gewoon weer?
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Sannetje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford

Ongelezen bericht door Sannetje »

Ja ik heb nu ook afgesproken dat we eerst een keer voor proef meedoen, en dan kijken hoe t gaat. Volgende week woensdag gaan we is even kijken, Ben benieuwd, hoop echt dat ie t leuk vind!! :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”