Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu of teef? rasafhankelijk voor jou?
Moderator: moderatorteam
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Re: Reu of teef? rasafhankelijk voor jou?
'k Heb zowel een reu als een teef. Of het rasafhankelijk is weet ik niet, nu heb ik 2 Witte herders, hiervoor een Duitse herderreu. Qua haantjesgedrag vallen de DHreu als de WHreu in hetzelfde vak.
Ik vind reuen wel wat rustiger over het algemeen, maar César kan op z'n tijd ook aardig temperamentvol zijn, Luca idem dito en dat is weer een teef.
Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin van Luca's periode bij ons wel eens geroepen heb, nooit meer een teef. Maar nu ze wat volwassener en stabieler is geworden, stel ik die kijk toch wel bij.
Juist die gedrevenheid van haar, kan ik echt van genieten. En dat heeft César ook.
Dus als het puntje bij het paaltje komt, nee ik heb geen bijzondere voorkeur.
Ik vind reuen wel wat rustiger over het algemeen, maar César kan op z'n tijd ook aardig temperamentvol zijn, Luca idem dito en dat is weer een teef.
Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin van Luca's periode bij ons wel eens geroepen heb, nooit meer een teef. Maar nu ze wat volwassener en stabieler is geworden, stel ik die kijk toch wel bij.
Juist die gedrevenheid van haar, kan ik echt van genieten. En dat heeft César ook.
Dus als het puntje bij het paaltje komt, nee ik heb geen bijzondere voorkeur.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Hier wordt de volgende hond echt geen Labrador meer, maar dat heeft meer met van hoe ze tegenwoordig dé labrador in Nederland fokken, dan dat het uberhaupt aan het ras zelf ligtsamantha! schreef:Ik ben over het algemeen echt een reuenmens.
De volgende hond wordt hoogstwaarschijnlijk weer een labrador en dat wordt dan weer een reu.
Ook van andere rassen die ik leuk vind zoals: vizsla, duitse staande korthaar en heidewachtel zou ik een reu kiezen.
Maar ik vind ook heel veel herdershondenrassen leuk zoals de mechelse en hollandse herder en daarvan zou ik weer eerder voor een teef gaan.
Dit lijkt me gewoon gevoelsmatig voor mij de beste keus.
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
Sita
- Zeer actief
Als je goed zoekt, zijn er best hele mooie Labradors te vinden.Felix schreef:Hier wordt de volgende hond echt geen Labrador meer, maar dat heeft meer met van hoe ze tegenwoordig dé labrador in Nederland fokken, dan dat het uberhaupt aan het ras zelf ligtsamantha! schreef:Ik ben over het algemeen echt een reuenmens.
De volgende hond wordt hoogstwaarschijnlijk weer een labrador en dat wordt dan weer een reu.
Ook van andere rassen die ik leuk vind zoals: vizsla, duitse staande korthaar en heidewachtel zou ik een reu kiezen.
Maar ik vind ook heel veel herdershondenrassen leuk zoals de mechelse en hollandse herder en daarvan zou ik weer eerder voor een teef gaan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Bij de flatcoat zal ik altijd voor een teef kiezen. Een flatcoatreu vind ik vaak te groot/te lomp, ook met het oog op sporten.
Bij de kelpie zal ik dan eerder voor een reu kiezen omdat ik de teefjes soms wat te klein en fijn vind.
Ik zie graag een hond rond de 50 à 55 cm. En ik heb goed gegokt. Mijn flatcoatteef en kelpiereu zijn zo goed als even groot
.
Bij de kelpie zal ik dan eerder voor een reu kiezen omdat ik de teefjes soms wat te klein en fijn vind.
Ik zie graag een hond rond de 50 à 55 cm. En ik heb goed gegokt. Mijn flatcoatteef en kelpiereu zijn zo goed als even groot
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
InderdaadSita schreef:Als je goed zoekt, zijn er best hele mooie Labradors te vinden.Felix schreef:Hier wordt de volgende hond echt geen Labrador meer, maar dat heeft meer met van hoe ze tegenwoordig dé labrador in Nederland fokken, dan dat het uberhaupt aan het ras zelf ligtsamantha! schreef:Ik ben over het algemeen echt een reuenmens.
Er zijn zoveel verschillende types binnen de labrador.
Voor mij zit er in ieder geval nog genoeg bij wat ik mooi en van karakter ook leuk vindt.
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben echt een reuen mens 
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja ik ben een echte hetero
. Ik val op mannen haha
. Het is eigenlijk nooit een bewuste keuze, maar op 1 of andere manier pik ik ze er toch altijd op die manier uit. Ben zelf al te bitcherig om een teef te hebben. Bij mijn ouders hebben we natuurlijk 1 teef gehad. De schotse collie Winnie. Heb daar erg aan moeten wennen. Op 1 of andere manier denk ik dat ik bij windhondtypes meer op een teef zou vallen.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Daarom heb ik niet alleen teefjes, maar ook Goldens. Heb ik dat probleem ook niet.Nanna schreef:Tsja, hier loopt een mevrouw met een Duitse herder (nu gemuilkorfd) die alle kleine hondjes pakt. En dat is een teef.Anne&Taar schreef:Is ook niet altijd t geval hoor, maar wel vaak.Nanna schreef: Dat roep ik, met drie reuen, nooit hoor
Dan heb ik toch liever met een patsende reu te doen. Reuen werken veel meer volgens het boekje. Hoe het hoort.
Zelfs een gevecht is vaak redelijk geritualiseerd.
Bij teven niets van dit al....Die rotwijven zijn als ze in gevecht raken vaak meteen uit op moord. :N:
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Absolute voorkeur voor reuen, wij allebei. Ik vind ze mooier en liever. Maar als je fokt, is het wel handig om ook dames te hebben dus we hebben beide.
- Chione
- Zeer actief
Het is mij om het even, zowel teven als reu'en kunnen dit of dat hebben. Dat algemene gaat net zo vaak niet op, heb ik het idee. 
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- iones
- Zeer actief
Ik heb nooit reuen gehad en altijd alleen maar teven. Allemaal goedmoedig en gelijkmatig van karakter.Nanna schreef:Ik moet zeggen dat ik over het algemeen een reu wat goedmoediger en gelijkmatiger in karakter vind dan een teef.
Teven echter hebben vaak weer die charmante tevenslimheid die ik ook zo kan waarderen![]()
Ik vind ze dus eigenlijk allebei even leuk. Meestal vind ik wel de reuen mooier, behalve bij sierlijke rassen zoals de Saluki of de Whippet. Dan vind ik een teef mooier.
Ik dacht altijd dat reuen minder trouw waren maar ik denk dat dit meer afhangt van de hond zelf maar vooral ook van zijn baas. Ik zou waarschijnlijk weer voor een teef gaan maar ik sta nu meer open ook voor reuen.
Een nadeel aan reuen: ze moeten stilstaan om de meter en overal hun poot tegen aan tillen. Tegen auto's, tegen muren, als ze ergens anders komen....
Verder, de honden die aggressief zijn naar andere honden toe, zijn meestal reuen in mijn ervaring. Mijn eigen honden zijn ook wel eens aangevallen, door reuen. Ik heb hier 3 teven rondlopen en die kan ik bij elke hond laten. Ze zijn heel sociaal. En dat waren mijn vorige honden ook.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Dat overal poot tegen aantillen vind ik echt heel erg meevallen. Is meer de opvoeding. In het bos mag hij tegen elke boom of grasspriet zijn poot optillen, maar in de wijk echt niet tegen muren of autos. Ze snuffelen wel meer en vaker. Meer dan teven iig. Daarom loopt het aan de riem wel wat sneller met een teef vind ik. Maar dat poot optillen vind ik echt meer een kwestie van opvoeding.iones schreef: Ik heb nooit reuen gehad en altijd alleen maar teven. Allemaal goedmoedig en gelijkmatig van karakter.
Ik dacht altijd dat reuen minder trouw waren maar ik denk dat dit meer afhangt van de hond zelf maar vooral ook van zijn baas. Ik zou waarschijnlijk weer voor een teef gaan maar ik sta nu meer open ook voor reuen.
Een nadeel aan reuen: ze moeten stilstaan om de meter en overal hun poot tegen aan tillen. Tegen auto's, tegen muren, als ze ergens anders komen....

-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ik heb een voorkeur voor reuen. Vind ze meer recht door zee en 'what you see is what you get'. Reuengepats vind ik wel vervelend maar is in de praktijk alleen een probleem omdat mensen hun patsreuen verkeerd inschatten cq. niet bij zich -kunnen- houden. Ik vind ze ook mooier.
Teven zijn gehaaider en vele malen beter in staat de wereld naar hun poot te zetten. Maar ook verrassend en wel wat sneaky en bijzonder onvriendelijk naar de reuen uit hun groepje. Terwijl de reuen goeiig en braaf blijven tegen zo'n bitchend wicht.
Teven zijn gehaaider en vele malen beter in staat de wereld naar hun poot te zetten. Maar ook verrassend en wel wat sneaky en bijzonder onvriendelijk naar de reuen uit hun groepje. Terwijl de reuen goeiig en braaf blijven tegen zo'n bitchend wicht.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik vind een reu meestal mooier. Maar er zijn ook teven die echt een vrouwelijke uitstraling hebben en dat kan ik toch ook erg mooi vinden. Onze tweede hond zou wel een teef worden, omdat we nu een reu hebben. Qua karakter heb ik veel meer ervaring met reuen en vind mezelf meer een reuenmens, maar beide sexen hebben zijn na- en voordelen.
- Humvee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik ben blijkbaar een mannen-dieren-mens. Hummer is een reu, de heren pony zijn ruinen en de kat is ook een gewezen kater. Allemaal mannen dus maar zonder ballen (al kan ik naar eer en geweten schrijven dat wij bij de verwijdering daarvan bij geen van allen een actieve rol hebben gespeeld)
-
Chasing Clouds
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische herder
Reuen!
En dan vooral die met een sullig karakter!... Elmo ziet er stoer uit, maar als het te eng wordt, zit hij tussen mijn benen
! Watje!
En Elmo is een aussie-reu en hij is totaaaal niet agressief naar andere honden, ik weet niet wie dat zei over aussies, maar die mag hier gerust positieve ervaringen met aussiereutjes komen opdoen
!
Plassen en rondsnuffelen valt ook goed mee, vind ik. Ik hou hem tijdens de wandeling eigenlijk constant bezig. Hij is erg op mij gefocused en let daardoor minder op zijn omgeving. Plassen doet hij als hij los is vaker, maar meestal plast hij in 2keer uit in het begin van de wandeling. Wil hij ergens plassen, kan ik hem altijd met stem tegenhouden.
Teefjes vind ik wel leuk, maar dat loops zijn en die wisselende stemming! Pfft... Heb voor Elmo een DHteef gehad, was met dat een bitch! Heel hondagressief en plaste vaker dan Elmo nu! En die liep ook constant de omgeving af te snuffelen. Zij was minder baasgericht dan mijn reutje nu!
Dus: geef mij maar de versie mét ballen aan hun lijf!
En dan vooral die met een sullig karakter!... Elmo ziet er stoer uit, maar als het te eng wordt, zit hij tussen mijn benen
En Elmo is een aussie-reu en hij is totaaaal niet agressief naar andere honden, ik weet niet wie dat zei over aussies, maar die mag hier gerust positieve ervaringen met aussiereutjes komen opdoen
Plassen en rondsnuffelen valt ook goed mee, vind ik. Ik hou hem tijdens de wandeling eigenlijk constant bezig. Hij is erg op mij gefocused en let daardoor minder op zijn omgeving. Plassen doet hij als hij los is vaker, maar meestal plast hij in 2keer uit in het begin van de wandeling. Wil hij ergens plassen, kan ik hem altijd met stem tegenhouden.
Teefjes vind ik wel leuk, maar dat loops zijn en die wisselende stemming! Pfft... Heb voor Elmo een DHteef gehad, was met dat een bitch! Heel hondagressief en plaste vaker dan Elmo nu! En die liep ook constant de omgeving af te snuffelen. Zij was minder baasgericht dan mijn reutje nu!
Dus: geef mij maar de versie mét ballen aan hun lijf!
-
*Jolanda*
Ik ben zelf meer van de reuen. Echter moet ik eerlijk toegeven dat ik van de amstaff toch liever een teefje heb. Daar heb ik iets meer kans dat ze wel gewoon los kan lopen zonder enorm hondagressief te zijn.
Maar we hebben gister aond de beslissing genomen dat we er nog een hondje bij nemen en dat wordt sowieso een reu. Of dat Timber bij ons komt wonen of dat we er een klein hondje bij nemen is nog niet echt duidelijk. Maar we gaan rustig om ons heen kijken.
Zelf ben ik stiekem wel voor een havanezer gevallen en daar wil ik zeker een reutje van!!
Maar we hebben gister aond de beslissing genomen dat we er nog een hondje bij nemen en dat wordt sowieso een reu. Of dat Timber bij ons komt wonen of dat we er een klein hondje bij nemen is nog niet echt duidelijk. Maar we gaan rustig om ons heen kijken.
Zelf ben ik stiekem wel voor een havanezer gevallen en daar wil ik zeker een reutje van!!
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja hier bij mij exact hetzelfde gevoel. Ik ben een tevenmensduitse herder schreef:Teef, ik heb erg weinig met reuenZe zijn prachtig en hartstikke leuk, maar dan bij een ander

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**