Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschillende handlers bij één hond?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Verschillende handlers bij één hond?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik doe momenteel obedience met Nilo en we gaan met agility beginnen. Nu wil mijn vader al heel lang jachttraining doen. Met Nora heeft hij nooit echt de tijd genomen om met haar op jachttraining te gaan, dus die is nu te oud. Hij zou in de toekomst nog een Labrador willen om daar wel jachttraining mee te doen, maar 3 honden hebben ziet hij niet zitten. Daarbij heeft Nilo als pup even jachttraining kunnen proberen en dat vond hij prachtig.

Dus nu het geniale idee: zou mijn vader jachttraining kunnen doen met Nilo? Anders zou ik dat doen met Nilo, want het lijkt mij ook heel leuk maar ik denk dat hij nog gemotiveerder is. Daarbij train ik al meerdere keren per week met Nilo. Maar hoe zal hij daar op reageren? Nilo is mijn hond en van pups af aan train ik eigenlijk alleen met hem. Hij vind mijn ouders leuk, maar respecteerd ze niet als het op gehoorzaamheid aan komt. Zo kunnen ze hem niet los laten lopen buiten omdat hij het vertikt om weer terug te komen. Dus mocht dit idee goed gaan, dan bestaat de kans dat hij mijn vader ook meer zal respecteren en hem wel zal gehoorzamen. Aan de andere kant is er ook de kans dat hij gaat lopen klieren tijdens jachttraining :scratch:

Zou het verstandig zijn om mijn vader jachttraining met hem te laten doen? Zij zullen het geweldig vinden, zo kan Nilo ook actief bezig zijn als ik bijvoorbeeld op school zit. Nu voel ik me soms best schuldig dat ik momenteel minder tijd voor hem heb tijdens stage en school, ookal maken we dat wel goed tijdens het weekend.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: Verschillende handlers bij één hond?

Ongelezen bericht door marye »

Ik zou het gewoon proberen.
Het is per hond verschillend of het wel of niet kan.
Misschien is het voor de band tussen Nilo en je vader juist heel goed.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Als je vader dit wilt doen, en je weet dat Nilo deze training fantastisch zou vinden, doen!
Wel zou ik bijv. aangeven dat wanneer na een cursus van bijv. 10 weken blijkt dat het toch niet zo geslaagd is (Nilo loopt inderdaad nog steeds weg) het beter is om te stoppen.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

marye schreef:Ik zou het gewoon proberen.
Het is per hond verschillend of het wel of niet kan.
Misschien is het voor de band tussen Nilo en je vader juist heel goed.
Helemaal mee eens, gewoon proberen en kijken wat Nilo er van vindt :ok:
Ik neem aan dat jij zelf niet aanwezig bent met de jachtraining? Want anders kan het wel vrij verwarrend zijn denk ik.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Rinne Roos vindt het ook geen punt, en wetters zijn extreem baasgericht.
Ze weet gewoon dat ik met haar show en daarvoor train, en Mir doet jacht.
We kunnen dat niet omdraaien, dan wordt het lastig, maar dat hoeft ook niet.
Gewoon proberen dus!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Gewoon proberen. Hier doen wij ook allemaal onze eigen dingen met de honden en allemaal op een andere manier. De honden weten precies wat er van ze verwacht word
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik zou het inderdaad gewoon proberen. Alleen niet zelf gaan kijken, zeker niet in het begin. Als mijn vriend met de honden traint en ik ben er bij willen ze maar één ding, waardoor ze absoluut geen oog meer voor hem hebben.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier vinden ze het geen probleem. Ik doe ook wel eens dingen met Ziva en andersom doet mijn vriend ook wel eens wat met Jip en dat vinden ze eigenlijk best gezellig :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Gewoon doen. Met Sita ben ik nu ook begonnen met de jachttraining. De eerste lessen heeft Jeroen het gedaan, maar omdat ik even gestopt ben met Taro, heb ik het van hem overgenomen en dat gaat geweldig. Geen enkel idee dat ze het minder bij mij doet, dan bij Jeroen.

Behendigheid met Sita is echt Jeroens ding. Heb wel een heel enkel keertje met een training met Sita gelopen, maar die vindt mij nogal frusterend. Ik ben nog niet zo handig namelijk in het op tijd aangeven welk toestel ze moet nemen. En dat vindt ze vrij irritant en gaat dan in mijn armen hangen :mrgreen:

Taro daarentegen is wat moeilijker om met beide te trainen. Die heeft mij uitgekozen als baas en bij Jeroen doet hij vrij weinig. Zelfs als we in het bos lopen en Jeroen roept hem terug als ik erbij ben, wil hij vaak niet komen. Terwijl als ik hem dan roep, hij vrijwel meteen komt. Hij had het heus wel gehoord :wink: Als ik er niet bij ben,luistert hij wel redelijk naar zijn maatstaven naar Jeroen :mrgreen: De gg-training die ze samen hebben gedaan, toen ik een keertje niet kon, was geen succes.

Dus gewoon laten proberen en wie weet gaat het wel hardstikke goed met Nilo en je vader op de jachttraining. Voor de band samen is het in ieder geval een goede training :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”