Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede dierenarts omgeving Streefkerk/Papendrecht/Dordrecht
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Goede dierenarts omgeving Streefkerk/Papendrecht/Dordrecht
Voorheen was ik dierenartsassistente en regelde ik dus alles op de praktijk waar ik werkte, maar nu moet ik op zoek naar een 'eigen' dierenarts. Er zitten hier diverse praktijken in de buurt, oa dierenkliniek het Liesveld, dierenkliniek de Waard en Drechtsteden natuurlijk. Waar hebben jullie goede ervaringen mee en hoe zijn de prijzen (niet het belangrijkst, maar wel fijn om te weten).
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Ody op 13 feb 2010 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Ody
- Zeer actief
Re: Goede dierenarts omgeving Streefkerk
Iemand?
- Ody
- Zeer actief
Re: Goede dierenarts omgeving Streefkerk
Helemaal niemand? 
Streefkerk ligt in de omgeving van Papendrecht en Dordrecht, helpt dit?
Streefkerk ligt in de omgeving van Papendrecht en Dordrecht, helpt dit?
- Ody
- Zeer actief
Re: Goede dierenarts omgeving Streefkerk/Papendrecht/Dordrecht
Misschien dat het aanpassen van de topictitel dan helpt........ 
-
JBK
Mijn ervaring met de spoedhulp van Drechtstreek is erg goed.
En indien ze op de lokaties ze je niet kunnen helpen, kun je altijd doorverwezen worden naar het Dierenziekenhuis in Dordrecht.
Verder weinig ervaring mee omdat ik hier mijn eigen DA heb.
En indien ze op de lokaties ze je niet kunnen helpen, kun je altijd doorverwezen worden naar het Dierenziekenhuis in Dordrecht.
Verder weinig ervaring mee omdat ik hier mijn eigen DA heb.
-
Mojuan
- Zeer actief
Wij hebben hele goede ervaringen met dierenzorggroep Lek & Linge.
Ze hebben verstigingen in Gorinchem, Rotterddam, H.I.Ambacht en nog een paar.
Fijne en eerlijke dierenartsen, luisteren goed naar je, en overleggen alles tot in de puntjes.
Ik wil nooit meer anders!
http://www.dierenzorggroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de site kun je de vestigingen bekijken.
Ze hebben verstigingen in Gorinchem, Rotterddam, H.I.Ambacht en nog een paar.
Fijne en eerlijke dierenartsen, luisteren goed naar je, en overleggen alles tot in de puntjes.
Ik wil nooit meer anders!
http://www.dierenzorggroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de site kun je de vestigingen bekijken.

-
doggielover
Ik heb al jaren goede ervaringen met de DAP Drechtstreek. Ga zelf in Papendrecht naar de DA van hun. Maar goedkoop zijn ze niet ....., hoewel de andere dierenarts die in Papendrecht zit nog duurder was en dat vond ik een s*kkel. Ze hebben veel ervaring in huis (ook qua buitenlandse ziektes wat voor mij belangrijk is met ook 2 buitenlandertjes) en je kunt voor bijna alles in het Dierenziekenhuis terecht natuurlijk. Zelfs op zaterdag is er nog een spreekuur daar, vind ik ook wel een geruststellend idee mocht er in het weekend wat gebeuren en zondag kun je altijd de dienstdoende arts bellen natuurlijk, is ook nooit een probleem. Ik ben er wel tevreden over in ieder geval 
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik woon in Dordrecht en het Dierenziekenhuis Drechtsteden aan de Valsterweg in Dordrecht vind ik erg commercieel ingesteld. Dit geluid hoor ik van meer hondenbezitters in de buurt.
Je zou bijna de indruk krijgen dat het meer om de centen te doen is dan om de patiënt. Ook vind ik de houding van sommige dierenartsen en assistenten erg stug en niet flexibel.
Ik kom er dan ook alleen bij hoge uitzondering. Ze zijn wel van alle markten thuis, dat wel.
Voor de rest ben ik niet kapot van de dierenartsen in Dordrecht en omgeving. Ik vind het handelen allemaal teveel gericht op symptoombestrijding.
Ik heb er wel ééntje voor kleine dingetjes, zoals een diaree die niet wil overgaan, of overgeven wat te lang duurt. Daarvoor wil ik wel naar mijn dierenarts in Dordrecht, maar zodra het iets interessanter wordt, ga ik naar mijn dierenarts in Dodewaard.
Je zou bijna de indruk krijgen dat het meer om de centen te doen is dan om de patiënt. Ook vind ik de houding van sommige dierenartsen en assistenten erg stug en niet flexibel.
Ik kom er dan ook alleen bij hoge uitzondering. Ze zijn wel van alle markten thuis, dat wel.
Voor de rest ben ik niet kapot van de dierenartsen in Dordrecht en omgeving. Ik vind het handelen allemaal teveel gericht op symptoombestrijding.
Ik heb er wel ééntje voor kleine dingetjes, zoals een diaree die niet wil overgaan, of overgeven wat te lang duurt. Daarvoor wil ik wel naar mijn dierenarts in Dordrecht, maar zodra het iets interessanter wordt, ga ik naar mijn dierenarts in Dodewaard.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik ben het met je eens over het dierenziekenhuis in Dordrecht.
Erg commercieel en zeer stug.
Ze vroegen mij wat Julia te eten kreeg ivm de blaasgruis die ze had toen.
En toen ik dus vertelde dat ze rauw krijgt, kreeg ik bijna de wind van voren.
Ik heb maar netjes gezegd dat ik er niet over in discussie ga, en dat ik kom voor de blaaspunctie en niet om over voeding te praten.
Erg commercieel en zeer stug.
Ze vroegen mij wat Julia te eten kreeg ivm de blaasgruis die ze had toen.
Ik heb maar netjes gezegd dat ik er niet over in discussie ga, en dat ik kom voor de blaaspunctie en niet om over voeding te praten.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik zie het bijna gebeuren :N: .Paulala schreef:Ze vroegen mij wat Julia te eten kreeg ivm de blaasgruis die ze had toen.
Maar klopt hoor..., ze zijn daar erg van de vaste principes en andere meningen of methodes worden direct afgebrand.
Jammer, want het is een prachtige kliniek.
Zo ben ik jaren geleden eens weggestuurd toen ik voor een second opinion kwam.
De dierenarts die ik toen had, keurde mijn hond geen blik waardig en ik moest maar terug naar m'n eigen dierenarts.
Tja..., ik weet niet of dat onder een second opinion valt, maar ik vind van niet en hij stond mijn eigen dierenarts te bellen waar ik nog bijstond en deelde mede dat ik hun kant opkwam.
Hoogtepunt kwam toen ik furieus langs de balie liep, op weg naar de uitgang. Ik werd teruggeroepen door een assistente. Of ik nog effe een consult af wilde rekenen
Nou, de wachtkamer zat nog bomvol en toen heeft de hele kliniek even mee kunnen genieten over hoe ik op dat moment over hun veterinaire diensten dacht.
Uiteraaard heb ik niks betaald
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Mojuan
- Zeer actief
Die zijn gek, je gaat toch niet betalen als je nergens mee geholpen wordt!
Maar ik was ook niet gecharmeerd van de manier van doen daar.
En bij Lek & Linge ben ik altijd zeer goed geholpen en voel ik me ook serieus genomen.
Die mensen daar luisteren naar me, overleggen, staan open voor andere ideëen enz.
En ze houden echt van dieren, dat is aan alles te merken, zo lief als ze zijn, zo begaan.
Maar ook belangrijk, ze geven ook om de baasjes die bij de dieren horen!
Ik mag vrijwel altijd bij een operatie zijn om te kijken.
Nooit hoef ik een dier daar achter te laten voor narcose, ik blijf er allemaal bij, en word goed verzorgd, bakje thee of koffie krijg ik aangeboden (meerdere malen op zo'n dag).
Ze zijn vaak ook nog geïnteresseerd in de voeding die ik de honden geef, en stellen me vragen uit oprechte interesse.
Ik bepaal zelf wat voor narcose de honden krijgen, en of ze wel of niet worden wakker gespoten, uiteraard allemaal in overleg.
Ik wil dus nooit dat ze worden wakker gespoten, omdat ze daar heel erg van gaan hallucineren.
Onze honden kunnen daar zeer slecht tegen, heeft de da met eigen ogen kunnen zien en is het met ons eens dat het beter voor ze is om dat niet meer te doen.
En zo zit ik daar zeker een halve dag bij de hond terwijl de hond rustig wakker ligt te worden tegen mij aan.
Is allemaal geen enkel probleem, en ik voel me dan ook helemaal thuis daar.
Zowel in H.I.Ambacht als in het dierenziekenhuis Gorinchem.
Ook in Rotterdam ben ik geweest ivm Julia's knie, zo'n lieve vrouw! Heeft me heel goed van informatie voorzien, een boek erbij gepakt met foto's en tekeningen van de kniebanden enz. zodat ik precies kon zien hoe dat werkt.
Ze heeft me alles heel duidelijk uitgelegd.
Soms word ik spontaan gebeld omdat ze graag willen weten hoe het met de honden gaat nadat er iets kleins aan de hand is geweest.
En ze vragen me geregeld naar mijn andere dieren als ik langskom.
Ze denken met me mee mbt medicijnen die ik het liefst zo natuurlijk mogelijk wil, en bestellen speciaal voor mij maagcompositum van de groene os.
Ik voel daar gewoon dat ze mij en mijn wensen belangrijk vinden en respecteren, en dat ze om mijn dieren geven.
Maar ik was ook niet gecharmeerd van de manier van doen daar.
En bij Lek & Linge ben ik altijd zeer goed geholpen en voel ik me ook serieus genomen.
Die mensen daar luisteren naar me, overleggen, staan open voor andere ideëen enz.
En ze houden echt van dieren, dat is aan alles te merken, zo lief als ze zijn, zo begaan.
Maar ook belangrijk, ze geven ook om de baasjes die bij de dieren horen!
Ik mag vrijwel altijd bij een operatie zijn om te kijken.
Nooit hoef ik een dier daar achter te laten voor narcose, ik blijf er allemaal bij, en word goed verzorgd, bakje thee of koffie krijg ik aangeboden (meerdere malen op zo'n dag).
Ze zijn vaak ook nog geïnteresseerd in de voeding die ik de honden geef, en stellen me vragen uit oprechte interesse.
Ik bepaal zelf wat voor narcose de honden krijgen, en of ze wel of niet worden wakker gespoten, uiteraard allemaal in overleg.
Ik wil dus nooit dat ze worden wakker gespoten, omdat ze daar heel erg van gaan hallucineren.
Onze honden kunnen daar zeer slecht tegen, heeft de da met eigen ogen kunnen zien en is het met ons eens dat het beter voor ze is om dat niet meer te doen.
En zo zit ik daar zeker een halve dag bij de hond terwijl de hond rustig wakker ligt te worden tegen mij aan.
Is allemaal geen enkel probleem, en ik voel me dan ook helemaal thuis daar.
Zowel in H.I.Ambacht als in het dierenziekenhuis Gorinchem.
Ook in Rotterdam ben ik geweest ivm Julia's knie, zo'n lieve vrouw! Heeft me heel goed van informatie voorzien, een boek erbij gepakt met foto's en tekeningen van de kniebanden enz. zodat ik precies kon zien hoe dat werkt.
Ze heeft me alles heel duidelijk uitgelegd.
Soms word ik spontaan gebeld omdat ze graag willen weten hoe het met de honden gaat nadat er iets kleins aan de hand is geweest.
En ze vragen me geregeld naar mijn andere dieren als ik langskom.
Ze denken met me mee mbt medicijnen die ik het liefst zo natuurlijk mogelijk wil, en bestellen speciaal voor mij maagcompositum van de groene os.
Ik voel daar gewoon dat ze mij en mijn wensen belangrijk vinden en respecteren, en dat ze om mijn dieren geven.

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
met drechtsteden hebben wij slechte ervaring wij hebben omdat het asiel er mee samen werkt er twee katten laten steriliseren bij het ophalen van de katten werd tegen niks gezegt over hechten verwijderen. dus wij vroegen wanneer moeten de hechtingen eruit. assistente vertelt er zijn oplos hechtingen gebruikt u hoeft niet terug te komen.ik thuis de volgende dag de wond controleren zijn er tot mijn schrik helemaal geen oploshechtingen gebruikt maar nietjes!!! dus wij bellen voor een afspraak durven ze nog dood leuk te zeggen maar in de computer staat dat er oplos hechtingen zijn gebruikt dus waarom de nietjes eruit laten halen.
nee daar zou ik niet heen gaan als ik jou was
nee daar zou ik niet heen gaan als ik jou was
-
chant
- Zeer actief
wij gaan altijd naar 'stad & van der ree' in dordrecht. Zijn er gelukkig niet vaak geweest,alleen voor castratie konijn en met tommy als pup, hij had een invaginatie en moest met spoed geopereerd worden. verder komen we er voor de entingen. We zijn goed te spreken over hun. ze gaan goed met de dieren om, nemen de tijd voor je en werken op afspraak, zodat je niet in een volle spreekkamer hoeft te wachten.