Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Volgen verbeteren
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Volgen verbeteren
Macho volgde altijd heel mooi strak tegen mijn been aan.
Maar toen ik GG ging doen werd gelijk gezegd dat hij echt wat afstand moest nemen tijdens het volgen omdat het anders als hinderen werd gezien.
Toen hebben we dat geoefend en dat gaat nu prima, we kregen hoge punten voor het volgen op het examen dus zoals we het nu doen is het goed voor de GG.
Maar als wij obedience zouden doen had het volgens mij wel zo strak gemoeten als wat bij de GG als hinderen werd gezien.
Maar toen ik GG ging doen werd gelijk gezegd dat hij echt wat afstand moest nemen tijdens het volgen omdat het anders als hinderen werd gezien.
Toen hebben we dat geoefend en dat gaat nu prima, we kregen hoge punten voor het volgen op het examen dus zoals we het nu doen is het goed voor de GG.
Maar als wij obedience zouden doen had het volgens mij wel zo strak gemoeten als wat bij de GG als hinderen werd gezien.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ja dat klopt. Zoals Bram volgt, is het voor de GG goed. Gelukkig maar, want dichterbij wil hij ook echt niet haha. Izzie zal aftrek krijgen vanwege hinderen.samantha! schreef:Macho volgde altijd heel mooi strak tegen mijn been aan.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische herder
Dat heb ik nooit goed begrepen: wat is het verschil tussen GG en obedience?
En hebben ze dat verschil wel in België? Naar mijn weet is er hier enkel de gehoorzaamheid die ik nu doe? Of niet?
En hebben ze dat verschil wel in België? Naar mijn weet is er hier enkel de gehoorzaamheid die ik nu doe? Of niet?
- Zoek stok!
- Zeer actief
http://www.belgiumobedience.be/" onclick="window.open(this.href);return false;Chasing Clouds schreef:Dat heb ik nooit goed begrepen: wat is het verschil tussen GG en obedience?

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische herder
Dus bij ons is er maar ééntje? Want op die site staat er maar één uitgelegd.
Zijn de graden die daarin staan dan de debutantjes/ programma 1 en programma 2?
Want dat snap ik niet zo goed, ik kan immers ook al wedstrijden doen in de debutanten (laten we ervan uitgaan dat ik volgende week slaag voor het KKUSH-brevet
)
Maar wat is nou het verschil in GG en obedience in Nederland? Gewoon dat het ene strenger is dan het andere?
Want dat snap ik niet zo goed, ik kan immers ook al wedstrijden doen in de debutanten (laten we ervan uitgaan dat ik volgende week slaag voor het KKUSH-brevet
Maar wat is nou het verschil in GG en obedience in Nederland? Gewoon dat het ene strenger is dan het andere?
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, jij doet geen obedience toch? De link die ik gaf is wel van obedience. Het is een van oorsprong Engelse sport die in veel landen beoefend wordt.
G&G heeft een ander examenprogramma en andere regels. Niet alleen het volgwerk is anders dus. Voor obedience heb je geen examens, alleen wedstrijden.
G&G heeft een ander examenprogramma en andere regels. Niet alleen het volgwerk is anders dus. Voor obedience heb je geen examens, alleen wedstrijden.

Linda, Izzie en Bram
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Clickertraining met handdtouch is een handige manierMissDorien schreef:Je kunt bijvoorbeeld clickertraining proberen. Al vindt niet iedereen dat even geslaagd

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
In Belgie heb je ook 2 soorten en als je niet alleen de kkush meetelt zelfs 3. Je hebt Belgische gehoorzaameheid en obedience volgens de kkush reglement en dan heb je ook nog engelse obedience.Chasing Clouds schreef:Dus bij ons is er maar ééntje? Want op die site staat er maar één uitgelegd.
Want dat snap ik niet zo goed, ik kan immers ook al wedstrijden doen in de debutanten (laten we ervan uitgaan dat ik volgende week slaag voor het KKUSH-brevet)
Belgie is zowat het enige land dat eigen reglementen heeft met de gehoorzaamheid, indertijd toen het ontstond hebben ze de keuze gemaakt om alles anders te doen dan de rest van de wereld. GG in Nederland bijvoorbeeld werk je toe naar een internationaal niveau, dat kan met belgische gehoorzaamheid nooit. Maar met de obedience van de kkush dan weer wel. Het grootste verschil in de belgische gehoorzaamheid is het niet op voorhand weten wat er gaat komen en het gebruik van de toestellen in allerlei soorten en maten. Dat maakt belgische gehoorzaamheid moeilijker, maar het is dan weer niet zo strict als obedience.
Kijk hier maar eens:
http://www.kkush.be/Home/Reglementen/ta ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Je hebt daar gehoorzaamheid en obedience