Al had ik het zó gek niet kunnen bedenken, overigens.
Moderator: moderatorteam
je kunt een slang vaak ook dode muizen en ratten voeren en bovendien zijn er voor slangen nou eenmaal geen andere alternatieven, slangenbrokjes zijn er niet.Cantus schreef:op het duitse herder forum is iemand die levende cavia's voert aan zijn dh...mijn ding is het niet, maar een slang krijgt toch ook leven muizen?
Maar getraint voor? Dat zou verschrikkelijke dingen aan kunnen richten. Wat een verschrikkelijke man ook. Als mijn kat zou worden aangevallen door zo'n hond en ik zou erachter komen wie.. Diegene zou met mij nog niet klaar zijn. Ik ben heel erg blij met mijn katten en zou ze voor geen goud zo willen verliezen, dus nee hoor, zo'n hond hier niet, evenals de eigenaar.bouvierpoedel schreef:Waarom .??
Er leven een boel honden die op de eerste en beste kat of konijn zouden duiken als ze de kans krijgen.
Hier hoeft ook geen kat op mijn terrein te komen.
mensen zijn altijd bezig over natuurlijke voeding voor een hond, dus waarom niet op deze manier? Ik geloof best dat er voor slangen ook wel alternatieven te verzinnen vallen, maar het wordt gewoon algemeen geaccepteerd en daarom wordt er denk ik geen onderzoek gedaan naar alternatieven voor slangen(correct me if i'm wrong, zit niet in de slangenwereld)...ik denk dat daar t verschil in zit...renee-uk schreef:je kunt een slang vaak ook dode muizen en ratten voeren en bovendien zijn er voor slangen nou eenmaal geen andere alternatieven, slangenbrokjes zijn er niet.Cantus schreef:op het duitse herder forum is iemand die levende cavia's voert aan zijn dh...mijn ding is het niet, maar een slang krijgt toch ook leven muizen?
Appels en peren vergelijken Cantus!
Slangen krjgen levende muizen omdat ze geen dooie muizen eten (zou trouwens ook niet mijn hobby zijn, slangen, want ik vind muizen veel leuker).Cantus schreef:op het duitse herder forum is iemand die levende cavia's voert aan zijn dh...mijn ding is het niet, maar een slang krijgt toch ook leven muizen?
Maar dat is niet om die kat op te vreten. Misschien ben ik aan het mierenneuken, maar ik zou tamelijk van streek zijn als een hond mijn hond of kat (of kind, laat ik eens lekker generaliseren) doodbeet, maar ik zou compleet flippen als die hond er vervolgens stukken van naar binnen schrokte. In mijn ogen zit daar toch een wereld van verschil.bouvierpoedel schreef:Waarom .??
Er leven een boel honden die op de eerste en beste kat of konijn zouden duiken als ze de kans krijgen.
Hanneke hou je nou eens aan iets dat je wel weet, je klets uit je nek.Hanneke2 schreef:Slangen krjgen levende muizen omdat ze geen dooie muizen eten (zou trouwens ook niet mijn hobby zijn, slangen, want ik vind muizen veel leuker).Cantus schreef:op het duitse herder forum is iemand die levende cavia's voert aan zijn dh...mijn ding is het niet, maar een slang krijgt toch ook leven muizen?
Mensen die hun hond levende cavia's te vreten geven kicken daar blijkbaar op, aangezien Nero net zo lief een bak Rodi vreet. En dat kicken is niet normaal, en daar mag je van mij ook voor achter de tralies.
Er zijn geen alternatieven voor slangen anders dan hele beesten, maar die hoeven helemaal niet in alle gevallen levend gevoerd te worden.Cantus schreef:mensen zijn altijd bezig over natuurlijke voeding voor een hond, dus waarom niet op deze manier? Ik geloof best dat er voor slangen ook wel alternatieven te verzinnen vallen, maar het wordt gewoon algemeen geaccepteerd en daarom wordt er denk ik geen onderzoek gedaan naar alternatieven voor slangen(correct me if i'm wrong, zit niet in de slangenwereld)...ik denk dat daar t verschil in zit...renee-uk schreef:je kunt een slang vaak ook dode muizen en ratten voeren en bovendien zijn er voor slangen nou eenmaal geen andere alternatieven, slangenbrokjes zijn er niet.Cantus schreef:op het duitse herder forum is iemand die levende cavia's voert aan zijn dh...mijn ding is het niet, maar een slang krijgt toch ook leven muizen?
Appels en peren vergelijken Cantus!
overigens zou ik het zelf niet over mijn hart krijgen hoor, net als dat ik geen levende muis aan een slang zou geven...
Oh sorry hoor, maar ik heb altijd begrepen dat slangen geen dood vreten bliefden, en daarom levende muizen kregen. Maar dank je voor de opheldering.renee-uk schreef:Hanneke hou je nou eens aan iets dat je wel weet, je klets uit je nek.Hanneke2 schreef:Slangen krjgen levende muizen omdat ze geen dooie muizen eten (zou trouwens ook niet mijn hobby zijn, slangen, want ik vind muizen veel leuker).Cantus schreef:op het duitse herder forum is iemand die levende cavia's voert aan zijn dh...mijn ding is het niet, maar een slang krijgt toch ook leven muizen?
Mensen die hun hond levende cavia's te vreten geven kicken daar blijkbaar op, aangezien Nero net zo lief een bak Rodi vreet. En dat kicken is niet normaal, en daar mag je van mij ook voor achter de tralies.
15 slangen hier en die eten allemaal dooie ratten en muizen.
klopt, niet alle slangen eten dood voer, sommige kun je het leren en andere willen het nooit dus dan moet je wel levend voeren.Kyra- schreef:Wat een onzin allemaal.
Een hond die achter een kat aangaat is de natuur.
Als de hond de kat wel te pakken kan krijgen eten ze hem ook op. (een hoop)
Als mijn honden een kat in mijn tuin zien zullen ze hem ook pakken, zeker als dit door 2 honden gebeurd zullen ze gaan scheuren.
Ooit DH-ers gehad die een kat in de tuin vonden, achteraan gegaan en de kat gegrepen. Met 2 honden is een kat snel in stukken.
Ook in de natuur tijdens het lopen met de honden komen ze konijnen tegen die zullen ze ook eten, is de natuur.
Hoelang is er tijd gestoken in het hervormen van de hond die nu een spuitje gehad heeft.
Rene: ligt het aan de soort slang of kan iedere slang van iedere lengte dode muizen, konijnen of groter eten?
Ik weet nog dat mijn zus een KP had die absoluut geen dode at
Kyra, dat vraag je toch nietKyra- schreef:hoe lang is die van jou?
Ik had van jou niks anders verwacht.Nanna schreef:Ik ga er gek genoeg zomaar van uit dat het om een pitbullachtige gaat, temeer daar hij GETRAIND is om andere dieren aan te vallen en te doden.bouvierpoedel schreef:Waarom .??
dan was het geen konings python, die worden niet zo langKyra- schreef:hoe lang is die van jou?
Ik geloof dat ze het wel geprobeerd hebben met dood voer maar hij wilde het niet, kreeg levende konijnen op het einde.
Die van haar was een meter of 2.5 tot 3.. Leuke beesten wel.
britty schreef:Kyra, dat vraag je toch nietKyra- schreef:hoe lang is die van jou?
Deze hond was getraind om aan te vallen en te doden en ik denk dat het eten van kittens niet de reden was om de hond te euthanaseren.bouvierpoedel schreef:Waarom .??