Het is de bedoeling om bij te houden wat je doet en hoe het gaat en ik dacht ik kan eens proberen dat hier te doen ipv in een schriftje.
De eerste les was een theorieles en daarna zelf thuis de clicker aangeleerd aan de hond door elke dag een paar keer te klikken en wat lekkers te geven.
Eerste les met hond kreeg de hond een aantal voorwerpen voor zich en werd geklikt voor gedrag richting die voorwerpen. Kiba had dat snel door en keek heel ernstig, hij had bijna denkrimpels in zijn voorhoofd staan zo serieus

Dat zouden we dan thuis ook gaan doen en dan kijken wat ie doet en steeds specifieker gedrag klikken.
Eerste keer thuis dus een doosje, plasticflesje en speelgoedhondje neergezet. Hij ging meteen al snuffelen en daar heb ik hem voor geklikt. Daarop begon hij ook de voorwerpen aan te raken met zijn neus.
Tweede keer heb ik na even herhalen alleen nog geklikt voor echt aanraken en begon hij ook te duwen met zijn neus tegen het speelgoedhondje en het flesje. Het flesje rolde weg en daar schrok hij van, maar de klik had hij dan al gehad en als ik zijn brokje richting flesje gooide pakte hij het en ging gelijk weer met zijn neus erheen. Zo heeft ie het flesje al een aardig stukje gerold gister en ook 2x achter elkaar aangeduwd met zijn neus.
Andere oefening is hand aanraken (wordt uiteindelijk commando touch) en dat gaat ook redelijk, alleen gister roken mijn handen naar worst en probeerde hij ze eerder te likken of vast te pakken. Maar daar kreeg ie dan geen klik voor dus daarna raakte hij wel weer gewoon met zijn neus aan.
Verder zijn we nog niet want we doen elke keer maar korte oefeningen. Ik heb het idee dat Kiba het erg leuk vindt en ik vind het ook positief voor hem om zelf dingen uit te proberen, omdat ie zo ontzettend aan mij hangt en in het algemeen zo onzeker is