Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

5 schotse collie pups van de dood gered.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Re: 5 schotse collie pups van de dood gered.

Ongelezen bericht door Naima »

Wat sneu toch allemaal, zo'n moeilijke start voor die hummels :( Hoop dat ze iig fijne baasjes krijgen allemaal!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Expecting schreef:Wat sneu toch allemaal, zo'n moeilijke start voor die hummels :( Hoop dat ze iig fijne baasjes krijgen allemaal!
Inderdaad. Dat hoop ik ook!
Wat we ook hebben gemerkt is dat ze sneller iets doen (zoals door het hondenluikje naar buiten gaan) als er eerst een andere hond (of één van de pups) het eerst doet. Zodra ze één hond het zien doen, dan volgt de rest wel.
Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

Maxine schreef:Ze hebben nog maar pas een puppytest afgelegd. En die was niet goed. Eén pup zou volgens de test zelfs niet meer (of zéér moeilijk) kunnen wennen aan alles. Ze zijn wel al heel wat nieuwsgieriger dan in het begin, maar er is nog erg veel werk aan. We proberen nu het stil te houden dat we pups hebben, omdat anders al te veel mensen er achter zouden vragen en ze al willen reserveren.
Ze lopen nu rond in de keuken en we hebben allemaal de opdracht gekregen om een iets te laten vallen, de stoel te verschuiven, etc... als we daar zijn.
Geen van de pups mogen (volgens de puppytest) geplaatst mogen worden in een gezin met kleine kinderen, omdat ze die nog erg eng vinden.

Hier was ik dus al bang voor :(
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Jacan
Zeer actief

Maxine schreef:
Expecting schreef:Wat sneu toch allemaal, zo'n moeilijke start voor die hummels :( Hoop dat ze iig fijne baasjes krijgen allemaal!
Wat we ook hebben gemerkt is dat ze sneller iets doen (zoals door het hondenluikje naar buiten gaan) als er eerst een andere hond (of één van de pups) het eerst doet. Zodra ze één hond het zien doen, dan volgt de rest wel.

Dan zou ik ze wel bij baasjes plaatsen die weten wat ze kunnen en mogen verwachten van deze pups want hier zit nog heel veel werk in
Ik zou als ik jullie was toch contact opnemen met 1 van de collie resque organisaties deze weten precies wat ze hiermee moeten doen
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Jacan schreef:
Maxine schreef:

Dan zou ik ze wel bij baasjes plaatsen die weten wat ze kunnen en mogen verwachten van deze pups want hier zit nog heel veel werk in
Ik zou als ik jullie was toch contact opnemen met 1 van de collie resque organisaties deze weten precies wat ze hiermee moeten doen
Ja, we gaan ook erg streng zijn op de selectie van de toekomstig baasjes. Er zit echt nog héééél veel werk in! Vooral dat ene erg angstige pupje zal zeker nog de rest van zijn leven goed begeleid moeten worden.
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Kleine update:
3 van de 5 pups zijn ondergebracht in een pleeggezin (Van onze eigen vrijwilligers). De 2 anderen moeten nog even in het asiel blijven wegens medische redenen.
Afbeelding
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Ik vind het heel jammer om te lezen dat ze niet meteen naar een pleeggezin zijn gegaan... Vooral die medische redenen, als je nou logisch nadenkt, waar is dan de kans op het opvangen van ziektes groter: Bij iemand thuis waar een paar honden zijn die allemaal gezond zijn, of in een asiel, met dieren die vaak tijdenlang geen inentingen gehad hebben, waar veeeeel meer honden zijn en nieuwe (al dan niet zieke) honden binnen komen?
Het komt een beetje op mij over alsof de ernst van de zaak niet ingezien is.
Maargoed, het is wel duidelijk dat iedereen het beste wilde, en nu kunnen we alleen nog maar 'achteraf praten'.
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
Maxine
Zeer actief

Agnes-en-Balou schreef:Ik vind het heel jammer om te lezen dat ze niet meteen naar een pleeggezin zijn gegaan... Vooral die medische redenen, als je nou logisch nadenkt, waar is dan de kans op het opvangen van ziektes groter: Bij iemand thuis waar een paar honden zijn die allemaal gezond zijn, of in een asiel, met dieren die vaak tijdenlang geen inentingen gehad hebben, waar veeeeel meer honden zijn en nieuwe (al dan niet zieke) honden binnen komen?
Het komt een beetje op mij over alsof de ernst van de zaak niet ingezien is.
Maargoed, het is wel duidelijk dat iedereen het beste wilde, en nu kunnen we alleen nog maar 'achteraf praten'.
Ik vind niet dat je kan oordelen over de beslissingen die het asiel heeft genomen. We houden de gezondheid van ALLE honden zeer goed bij en nieuwe honden komen zelfs niet in de buurt van de pups. Als je zelf niet in deze situatie zit kan je dit soort uitspraken niet doen vind ik.
Wat ik hier heb gemeld allemaal is maar een deel van wat er allemaal gebeurd is. We KONDEN gewoon de pups niet meteen naar een pleeggezin sturen.
Voor de pups was dit echt het beste wat we voor ze konden doen.

EDIT: Ik snap wel dat je dit zegt, maar het is niet waar.
Afbeelding
Jacan
Zeer actief

Hoe gaat het nu met ze??
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik vind het vreemd dat jullie de hulp van boutje niet hebben aangenomen..
Tegen haar word gezegd dat de pups niet uit het asiel mogen.
Daarna word gezegd we gaan het stil houden.
Daarna worden ze naar een pleeggezin gebracht maar wel gesplitst zodat het voor de laatste 2 pups nog veel enger word dan dat het al was :oohja:

Het kan aan mij liggen hoor.. maar ik vind het een beetje vreemd! :hmmm:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ben je niet de enigste Yaikaa.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jacan
Zeer actief

Yaikaa schreef:Ik vind het vreemd dat jullie de hulp van boutje niet hebben aangenomen..
Tegen haar word gezegd dat de pups niet uit het asiel mogen.
Daarna word gezegd we gaan het stil houden.
Daarna worden ze naar een pleeggezin gebracht maar wel gesplitst zodat het voor de laatste 2 pups nog veel enger word dan dat het al was :oohja:

Het kan aan mij liggen hoor.. maar ik vind het een beetje vreemd! :hmmm:
Dat er niet op dat aanbod in is gegaan blijf ik ook vreemd vinden maargoed daar verander je nou niets meer aan.
Dat ze het stil houden bedoelde ze mee dat mensen die naar het asiel komen voor een hond niet meteen gezegt word dat er puppies zijn zodat deze meteen gereserveerd zouden worden
Deze puppies zullen meer begeleiding nodig zijn en die zullen herplaats moeten worden naar mensen die weten wat tedoen met deze pups

Jammer vind ik het in dit verhaal dat er niks is gedaan met onze adviezen dat ze collie resque groepen beter hadden kunnen benaderen om te vragen hoe hier mee om tegaan of eventueel samenwerken ook met betrekking met het zoeken naar eigenaren

Ik weet uit eigenhand hoe gevoelig een collie kan zijn en meerdere collie eigenaren met mij
Ik heb al eerder mijn bezorgtheid uitgesproken en dat blijf ik houden met dit nestje
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Soms ook de eigenwijsheid en het beter weten van diegeen die het beleid uitschrijven/maken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jacan
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Soms ook de eigenwijsheid en het beter weten van diegeen die het beleid uitschrijven/maken.

Eens
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Tja, ik heb het hun voorgesteld. Zelf heb ik totaal niets over de pups te beslissen dus mag ik zelf ook niets doen. :19:

Nog even een tussenstandje: Alle pups leven nog. Waar ze nu precies wonen weet ik niet, maar weet wel dat ééntje nu permanent bij een van onze vrijwilligers woont samen met nog 3 andere oudere honden en maakt het prima.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”