Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil Nilo inschrijven voor de Europasieger in Dortmund. Hij word geent volgens het 3-jarenplan van Nobivac. Dus Weil elk jaar, de rest eens per 3 jaar. Nu hoorde ik laatst dat dit in Duitsland niet word geaccepteerd. Dus als we daar zijn entingsboekje laten zien lopen we de kans dat ze hem niet voldoende ge-ent vinden zoals ik het heb begrepen Rabies enting heeft hij wel gehad, ook van Nobivac en die accepteren ze dan weer wel voor 3 jaar.
Heb al even op internet gekeken maar ik kan niets vinden over de normale cocktailenting, er is vooral veel informatie over de rabies enting. Oh en ik las dat honden groter dan 40cm een muilkorf mee moeten hebben. Word daar erg streng op gecontroleerd? We maken er waarschijnlijk een weekendje weg van en ik wil eigenlijk ook nog wel lekker met hem wandelen daar op Zaterdag, aangezien de Tollers Zondag gekeurd worden.
Met Jelmer ben ik vorig jaar in Duitsland geweest. Ik heb hem alleen Rabies gegeven want normaal ent ik daar niet voor, verder had hij zijn gewone reguliere entingen gehad. Een muilkorf had ik niet bij mij, Jelmer is 55 cm hoog) ik heb niet gehoord dat er een probleem was.
Ik heb ook van meerdere mensen vernomen dat er op shows in Duitsland nog wat anders wordt gedacht over de 3 jaar registratie van Nobivac (stelletje eigewijze.... ). Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de organisatie van de show. Mijn eigen ervaring met het muilkorfgebod is dat er vrijwel niet gecontroleerd wordt, voor de zekerheid zorg ik altijd wel dat ik een muilkorf bij me heb.
De laatste keer dat ik in Dortmund geweest ben (in 2007 volgens mij, of in 2008) werd mijn entingsboekje niet eens gecontroleerd en kon iedereen zó doorlopen.
In Duitsland wordt alleen de rabiësenting gecontroleerd, de 3 jaar enting wordt gewoon geaccepteerd, ze hebben inmiddels zelf ook de 3 jaar enting.
Een keer kreeg ik een opmerking omdat bij Joepie niet de datum stond wanneer die gechipt was nah dan maar een datum er in schrijven Muilkorven heb ik geen eens, we showen regelmatig in Duitsland maar er heeft nog nooit iemand buiten een showterrein gevraagd of ik een muilkorf heb voor de mannen.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
Ik ben met Balint vorig jaar in Dortmund geweest. Zijn rabies enting is van 2008, ook 3 jaar geldig.
Zijn boekje werd helemaal doorgespit . Ik heb er geen opmerking over gehad.
Ik zal inderdaad de organisatie eens een mailtje sturen, veel verschillende beweringen hierover. Opnieuw vaccineren zullen we toch moeten. De dierenarts (waar we dit jaar sowieso niet meer heen gaan!) heeft als volgende datum dat hij gevaccineerd moet worden, dezelfde datum als de vaccinatie gezet! Dus hij is in Juni 2009 gevaccineerd..en moet in Juni 2009 weer. En hij is met Eurican gevaccineerd (cocktail enting) dus die zal wel geen 3 jaar geldig zijn.
ik show vaak in duitsland, inentingsboekjes worden bijna altijd nagekeken op de CACIB shows, op de bundessieger afgelopen oktober had ik barry zijn boekje niet goed ingevuld en toen moest zijn chip zelfs gecontroleerd worden want ik had het ras niet ingevuld in het boekje, neem ook altijd een kopie van de stamboom mee daar kunnen ze naar vragen en is in duitsland verplicht ( is mij op de bundessieger 2006 gebeurt ) de chips zijn ook op de europasieger in 2008 gecontroleerd, ik gok omdat ik 3 bijna dezelfde podencos bij me had.
mijn honden krijgen elk jaar de cocktail en eens in de 3 jaar nobivac rabies. in 2006 pikten ze de 3-jaarsregeling nog niet, inmiddels wel bij nobivac dan , niet bij alle rabiesvaccins.
muilkorf is niet nodig, dat geldt alleen in bepaalde deelstaten en met bepaalde rassen volgens mij. Mijn honden die ik daar show, zijn allemaal boven de 60 cm schoft en de reuen boven de 70 cm en ben er nog nooit op aangesproken, niet op de shows en ook niet de dag ervoor of erna als we gewoon de stad e.d. ingaan.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.