Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulp te laat voor zwaar verwaarloosde hond Diesel
Moderator: moderatorteam
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Re: Hulp te laat voor zwaar verwaarloosde hond Diesel
vreselijk zeg. ik las het vanmorgen in de krant.
Ik woon in Hoogezand, het idee dat dit hondje vlak bij mij in de buurt voor zijn leven heeft gevochten...
Ik woon in Hoogezand, het idee dat dit hondje vlak bij mij in de buurt voor zijn leven heeft gevochten...

Cash v Heiligental en Flow.
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
jezus... als je die foto ziet zou je verwachten dat ie al een week dood was toen de foto genomen werd
Wat een afschuwelijke lijdensweg 

Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): santos onze newfoundlander en luna en roxy onze franse bulldogjes
ook ik woon in hoogezand en kan dan kun je niet voorstellen dat zoiets zodicht bij gebeurd , triest gewoon , ze moeten de eigenaar aan zijn b-llen op hangen , niet normaal .
Hoop dat er eens iemand gaat praten en adres gegevens bekend gaan worden , denk niet dat hij daar dan prettig blijft wonen
gr sylvia
Hoop dat er eens iemand gaat praten en adres gegevens bekend gaan worden , denk niet dat hij daar dan prettig blijft wonen
gr sylvia
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Heel verschrikkelijk, het dier heeft in feite maandenlang in een vrijwel leeg huis gelopen zonder te eten of te drinken”, zegt bedrijfsleidster Paulien Huiting, die er naar van was. „De buitenlandse eigenaar was naar verluidt maanden van huis. Hij beweerde dat de hond elke dag te eten kreeg, maar dat kan niet waar zijn. Zoiets heb ik in de zeventien jaar dat ik dit doe nog niet gezien.”
met filmpje en andere foto's http://stadskanaal.citysite.nl/link/1/n ... iesel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
met filmpje en andere foto's http://stadskanaal.citysite.nl/link/1/n ... iesel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- theab
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
- Contacteer:
Dus allemaal niet aarzelen maar op de Partij voor Dieren stemmen.
Niet dat dit gelijk zichtbare resultaten geeft maar ieder jaar een beetje scheelt vaak al veel leed.
Niet dat dit gelijk zichtbare resultaten geeft maar ieder jaar een beetje scheelt vaak al veel leed.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik moest huilen bij het filmpje
Het valt mij ook op dat dit soort honden vaak oververtegenwoordigd zijn, maar denk dat het er ook mee te maken heeft met t feit dat dit voor bepaalde mensen alleen een statussymbool is, geen levend wezen dat liefde en aandacht wil.

Het valt mij ook op dat dit soort honden vaak oververtegenwoordigd zijn, maar denk dat het er ook mee te maken heeft met t feit dat dit voor bepaalde mensen alleen een statussymbool is, geen levend wezen dat liefde en aandacht wil.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik kan mij echt nooit voorstellen hoe mensen moedwillig de basisbehoefte van een hond niet nakomen
Gewoon geen eten geven... Wat is het nou voor moeite om eten te geven?

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- yuki
- Zeer actief

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
- Zeer actief
Je kunt ook vertrouwen op verkeerde mensen waar je bijvoorbeeld de afspraak mee hebt gemaakt dat ze je dier verzorgen.. en dat ze dat uiteindelijk blijkbaar niet doen...duitse herder schreef:Ik kan mij echt nooit voorstellen hoe mensen moedwillig de basisbehoefte van een hond niet nakomenGewoon geen eten geven... Wat is het nou voor moeite om eten te geven?
Heb het in mijn omgeving meegemaakt, dat ging gelukkig om een week (wel eten, geen aandacht niet goed uitlaten..) , maar de hond was er wel door van slag uiteraard..
Ik vind het vreselijk dit arme dier.. zo uitgemergeld.. wat een lijdensweg..
- iones
- Zeer actief
Die vent heeft gewoon gelogen en een sectie op de hond (vetgehalte in beenmerg) zou dat uit kunnen wijzen. Wordt hij vervolgd? Mag hij nog huisdieren hebben????
ik zou bijna willen dat deze rassen niet meer gefokt worden omdat er van die idioten op af komen. Want die fokkers geven er kennelijk niets om waar hun honden terecht komen.
Het zijn inderdaad vooral de "stoere" honden die dit overkomt, keer op keer. Valt mij ook op.Nanna schreef: Niet helemaal waar, maar het valt mij ook op dat de Staff/Pitbull bovengemiddeld vertegenwoordigt is bij mishandelde honden.
Misschien moesten de fokkers hun pupkopers eens wat beter screenen. Zonde dat ik het zeg, maar er komen helaas zát debielen op deze rassen af.
ik zou bijna willen dat deze rassen niet meer gefokt worden omdat er van die idioten op af komen. Want die fokkers geven er kennelijk niets om waar hun honden terecht komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
-
- Zeer actief
Ik zou haast zeggen dat hij gelukkig dit soort dingen niet meer hoeft te ondergaan nu
dit soort dingen zou je je ergste vijand nog niet gunnen :M:

dit soort dingen zou je je ergste vijand nog niet gunnen :M:
-
- Zeer actief
geen woorden.........................................................
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
Hier precies hetzelfde.........mercedes2803 schreef:Ik moet meteen weer denken aan Max...de bordeauxdog van ruim 8 jaar geleden...
En eerlijk ? Die zag er nog "minder" slecht uit dan deze arme stakker![]()
Machteloosheid en frustratie is wat ik voel want ik weet dat hij de laatste niet zal zijn en dat de straffen niet zomaar plostklapts omhoog gaan en dat er nog niet structureel gewerkt wordt aan een Dierenpolitie en ga zo maar door....
- Maltezers
- Zeer actief
Een paar uurtjes dat is alles wat ik nodig heb,gewoon een paar uurtjes met de hufter die dit op zijn geweten heeft.Zo ga je nergens mee om nooit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- Contacteer:
Maltezers schreef:Een paar uurtjes dat is alles wat ik nodig heb,gewoon een paar uurtjes met de hufter die dit op zijn geweten heeft.Zo ga je nergens mee om nooit.
Mag ik helpen??

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
Ik wil wel weten wie dit is, die dit gedaan heeft.
Ik ben hier kotsmisselijk van.
het helpt niks weet ik door te weten wie dit is.
maar ow ow ow wat zou ik hem graag even tegen willen komen
Ik ben hier kotsmisselijk van.
het helpt niks weet ik door te weten wie dit is.
maar ow ow ow wat zou ik hem graag even tegen willen komen

- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
Afschuwelijk, moest huilen bij het zien van het filmpje. Echt te erg dit.
Eigenaar ook 3 maanden opsluiten zonder eten en drinken,
wat een .....Kl...
Eigenaar ook 3 maanden opsluiten zonder eten en drinken,

- Lieke67
- Zeer actief
Ik ben vreselijk geschokt, tranen sprongen in mijn ogen bij het zien van deze foto.
Waarom zijn mensen zo wreed tegen dieren, waarom...
Arm arm beestje..
Waarom zijn mensen zo wreed tegen dieren, waarom...
Arm arm beestje..
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
-
- Zeer actief
Maltezers schreef:Een paar uurtjes dat is alles wat ik nodig heb,gewoon een paar uurtjes met de hufter die dit op zijn geweten heeft.Zo ga je nergens mee om nooit.
Nee? Nooit? nergens mee?
En jij dan? wat wilde je dan met die eigenaar gaan doen?
Lees wat je schrijft, je spreekt jezelf zo hard tegen: zo ga je nergens mee om, nooit......
Je hebt het recht niet om iemand iets aan te doen, wat hij ook gedaan heeft.
Ik zou liever hebben dat er eindelijk eens passende straffen komen voor mensen die zulke vreselijke dingen op hun geweten hebben.
Zelf heb ik drie jaar terug een hond bij iemand weggehaald, als ik niet op tijd was geweest, was die hond op dezelfde manier aan haar eind gekomen...
Het dier was al broodmager, woog nog maar 17kg terwijl ze er 25 hoorde te wegen.
Ze had twee zwaar ontstoken oren, lag in haar eigen uitwerpselen, en kreeg geen eten, ze moest het doen met de vuilniszakken die in de hal werden gegooid waar ze leefde op het beton.
Ik was geschokt, verdrietig, ik was heel boos op de eigenaar.
Maar ik heb hem niets aangedaan, wat heb ik eraan? En wat heeft die hond eraan?
Het enige dat ik ermee bereik is dat ik zijn familie verdriet aandoe, en die denken vervolgens weer net zo over mij, moeten zij mij dan ook maar iets aandoen? En mijn familie ook weer het zelfde?
Een betere wereld begint bij jezelf wordt wel eens gezegd
Soms word ik bijna bang van hondenliefhebbers. Die zijn in staat tot veel ergere dingen uit wraak.
In het nieuws zie je vaak moorden, waarbij mensen soms erg gemarteld zijn. Dan roepen we met zijn allen hoe erg dat wel niet is etc. Misschien is het wel gedaan uit wraak omdat die persoon dit een dier heeft aangedaan? Keur je het dan wel ineens goed allemaal? Is het dan gerechtvaardigd dat die persoon heeft moeten lijden? Is het dan gerechtvaardigd dat de familie en vrienden kapot gaan van verdriet en angst etc.?

-
- Actief
Ikzit weer tranen weg te pinken.
Arme Diesel........
Je eerste reaktie is inderdaad dat je die vind wel eens een lesje wil keren.
Maar hopelijk is hier toch wel iedereen er van overtuigd dat je je niet moet laten verlagen tot hetzelfde niveau.
Het wordt gewoon echt tijd voor een dierenpolitie en een goede aangepaste wet.
Dieren zijn levende wezens en wij die zo graag deze dieren om ons heen hebben zijn verantwoordelijk voor ze.
Wij moeten opkomen voor de dieren die niet juist worden behandeld en we moeten dat op de juiste manier doen.
Als de dierenpolitie een feit is in Nederland sta ik absoluut in de rij om te solliciteren.
Arme Diesel........

Je eerste reaktie is inderdaad dat je die vind wel eens een lesje wil keren.
Maar hopelijk is hier toch wel iedereen er van overtuigd dat je je niet moet laten verlagen tot hetzelfde niveau.
Het wordt gewoon echt tijd voor een dierenpolitie en een goede aangepaste wet.
Dieren zijn levende wezens en wij die zo graag deze dieren om ons heen hebben zijn verantwoordelijk voor ze.
Wij moeten opkomen voor de dieren die niet juist worden behandeld en we moeten dat op de juiste manier doen.
Als de dierenpolitie een feit is in Nederland sta ik absoluut in de rij om te solliciteren.
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Walgelijk.
Géén enkel dier verdient het om zo te leven of te sterven.
Hopelijk krijgt die (afwezige) eigenaar een deftige straf, én een cursus 'hoe om te gaan met honden'.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

- Maltezers
- Zeer actief
Paulala schreef:Maltezers schreef:Een paar uurtjes dat is alles wat ik nodig heb,gewoon een paar uurtjes met de hufter die dit op zijn geweten heeft.Zo ga je nergens mee om nooit.
Nee? Nooit? nergens mee?
Lees wat je schrijft, je spreekt jezelf zo hard tegen: zo ga je nergens mee om, nooit......
Ik zou liever hebben dat er eindelijk eens passende straffen komen voor mensen die zulke vreselijke dingen op hun geweten hebben.
Zelf heb ik drie jaar terug een hond bij iemand weggehaald, als ik niet op tijd was geweest, was die hond op dezelfde manier aan haar eind gekomen...
Het dier was al broodmager, woog nog maar 17kg terwijl ze er 25 hoorde te wegen.
Ze had twee zwaar ontstoken oren, lag in haar eigen uitwerpselen, en kreeg geen eten, ze moest het doen met de vuilniszakken die in de hal werden gegooid waar ze leefde op het beton.
Het enige dat ik ermee bereik is dat ik zijn familie verdriet aandoe, en die denken vervolgens weer net zo over mij, moeten zij mij dan ook maar iets aandoen? En mijn familie ook weer het zelfde?
Soms word ik bijna bang van hondenliefhebbers. Die zijn in staat tot veel ergere dingen uit wraak.
In het nieuws zie je vaak moorden, waarbij mensen soms erg gemarteld zijn. Dan roepen we met zijn allen hoe erg dat wel niet is etc. Misschien is het wel gedaan uit wraak omdat die persoon dit een dier heeft aangedaan? Keur je het dan wel ineens goed allemaal? Is het dan gerechtvaardigd dat die persoon heeft moeten lijden? Is het dan gerechtvaardigd dat de familie en vrienden kapot gaan van verdriet en angst etc.?
Beste Paulala,
IK schrijf wat ik schrijf niet meer niet minder en dit is mijn reactie. Ik zet een zin neer en vervolgens interpreteer jij die alsof ik neerzet dat ik, ik weet niet wat voor misdaad ga begaan.Waar haal je het vandaan is het misschien alleen aan jou om ergens een mening over te mogen hebben? Dat dacht ik toch niet, misschien is het een idee om iets genuanceerder te reageren en voordat je dingen neerzet die kant nog wal raken.Je hoeft hier niets mee hoor het is maar een ideetje.
- essieonline
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Bullmastiff en Rhodesian Ridgeback
Jeetje, afschuwelijk! Wat ik voel als ik deze foto zie: woede, medeleven met deze sterke schat, verdriet, ongeloof, frustratie, en ga zo maar even door.
Rust zacht sterk beestje. Hopen dat je in de hondenhemel krijgt wat je verdient
heel veel liefde en lekker spelen met de andere hondjes op de wolken. Met heerlijk eten en voldoende aandacht
En wat betreft de baas; laat hem ditzelfde maar eens meemaken...
Rust zacht sterk beestje. Hopen dat je in de hondenhemel krijgt wat je verdient

En wat betreft de baas; laat hem ditzelfde maar eens meemaken...

Een natte lebber en heel veel pootjes van Bentley

- Naima
- Zeer actief
Ze zegt toch ook niet dat je geen menng mag hebben of niets mag schrijven? Zezegt alleen dat je in je reactie jezelf tegenspreekt en dat is ook zo.Maltezers schreef:Paulala schreef:Maltezers schreef:Een paar uurtjes dat is alles wat ik nodig heb,gewoon een paar uurtjes met de hufter die dit op zijn geweten heeft.Zo ga je nergens mee om nooit.
Nee? Nooit? nergens mee?
Beste Paulala,
IK schrijf wat ik schrijf niet meer niet minder en dit is mijn reactie. Ik zet een zin neer en vervolgens interpreteer jij die alsof ik neerzet dat ik, ik weet niet wat voor misdaad ga begaan.Waar haal je het vandaan is het misschien alleen aan jou om ergens een mening over te mogen hebben? Dat dacht ik toch niet, misschien is het een idee om iets genuanceerder te reageren en voordat je dingen neerzet die kant nog wal raken.Je hoeft hier niets mee hoor het is maar een ideetje.
- Naima
- Zeer actief
Maar je gaat toch geen máánden weg zonder je huisdier? Kijk een weekje kan ik nog inkomen, hoewel ik persoonlijk echt mn hond niet de godganse dag alleen zou laten zitten met alleen iemand die komt uitlaten en voeren en even knuffelen? Vind dat je dan toch wel je hond netjes hoort onder te brengen bij iemand tot je terugbent.blondie schreef:Je kunt ook vertrouwen op verkeerde mensen waar je bijvoorbeeld de afspraak mee hebt gemaakt dat ze je dier verzorgen.. en dat ze dat uiteindelijk blijkbaar niet doen...duitse herder schreef:Ik kan mij echt nooit voorstellen hoe mensen moedwillig de basisbehoefte van een hond niet nakomenGewoon geen eten geven... Wat is het nou voor moeite om eten te geven?
Heb het in mijn omgeving meegemaakt, dat ging gelukkig om een week (wel eten, geen aandacht niet goed uitlaten..) , maar de hond was er wel door van slag uiteraard..
Ik vind het vreselijk dit arme dier.. zo uitgemergeld.. wat een lijdensweg..
- pammetje
- Zeer actief
nou moet toch zeggen dat als ik deze eigenaar tegen zou komen
dat ik vergat te remmen
en reed nog een keer terug om te kijken wat ik toch had geraakt
dan laat me maar een aso zijn
dat ik vergat te remmen
en reed nog een keer terug om te kijken wat ik toch had geraakt
dan laat me maar een aso zijn

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Verschrikkelijk wat mensen in hun kop halen! Eng dat dit soort mensen er op aarde leven (en veel te veel ook)
Wat ik nog het meest indrukwekkend vind is dat honden die zulke mishandelingen hebben moeten doorstaan (als ze het overleven) het vertrouwen in de mensen bijna nooit verliezen....of hebben verloren maar toch weer terug krijgen bij een nieuwe baas...
Wat ik nog het meest indrukwekkend vind is dat honden die zulke mishandelingen hebben moeten doorstaan (als ze het overleven) het vertrouwen in de mensen bijna nooit verliezen....of hebben verloren maar toch weer terug krijgen bij een nieuwe baas...
Groetjes Lianne
- geronimo
- Actief
- Mijn ras(sen): marron een jack russell
cheyenne australian cattledog
sam de bordercollie - Locatie: Bunschoten
Met je eens "pammetje"
Ik zou ook vergeten te remmen en als kan nog een keer over hem heen rijden
Ik zou ook vergeten te remmen en als kan nog een keer over hem heen rijden

“And they called us native”
Geronimo