Moderator: moderatorteam
Ik hoorde toevallig vandaag een uitspraak die neerkwam op op 'Waarom moeten slachtoffers/omstanders altijd netjes en beschaafd blijven?'Maltezers schreef:Paulala schreef:Maltezers schreef:Een paar uurtjes dat is alles wat ik nodig heb,gewoon een paar uurtjes met de hufter die dit op zijn geweten heeft.Zo ga je nergens mee om nooit.
Nee? Nooit? nergens mee?
En jij dan? wat wilde je dan met die eigenaar gaan doen?
Lees wat je schrijft, je spreekt jezelf zo hard tegen: zo ga je nergens mee om, nooit......
Je hebt het recht niet om iemand iets aan te doen, wat hij ook gedaan heeft.
Ik zou liever hebben dat er eindelijk eens passende straffen komen voor mensen die zulke vreselijke dingen op hun geweten hebben.
Zelf heb ik drie jaar terug een hond bij iemand weggehaald, als ik niet op tijd was geweest, was die hond op dezelfde manier aan haar eind gekomen...
Het dier was al broodmager, woog nog maar 17kg terwijl ze er 25 hoorde te wegen.
Ze had twee zwaar ontstoken oren, lag in haar eigen uitwerpselen, en kreeg geen eten, ze moest het doen met de vuilniszakken die in de hal werden gegooid waar ze leefde op het beton.
Ik was geschokt, verdrietig, ik was heel boos op de eigenaar.
Maar ik heb hem niets aangedaan, wat heb ik eraan? En wat heeft die hond eraan?
Het enige dat ik ermee bereik is dat ik zijn familie verdriet aandoe, en die denken vervolgens weer net zo over mij, moeten zij mij dan ook maar iets aandoen? En mijn familie ook weer het zelfde?
Een betere wereld begint bij jezelf wordt wel eens gezegd
Soms word ik bijna bang van hondenliefhebbers. Die zijn in staat tot veel ergere dingen uit wraak.
In het nieuws zie je vaak moorden, waarbij mensen soms erg gemarteld zijn. Dan roepen we met zijn allen hoe erg dat wel niet is etc. Misschien is het wel gedaan uit wraak omdat die persoon dit een dier heeft aangedaan? Keur je het dan wel ineens goed allemaal? Is het dan gerechtvaardigd dat die persoon heeft moeten lijden? Is het dan gerechtvaardigd dat de familie en vrienden kapot gaan van verdriet en angst etc.?
Beste Paulala,
IK schrijf wat ik schrijf niet meer niet minder en dit is mijn reactie. Ik zet een zin neer en vervolgens interpreteer jij die alsof ik neerzet dat ik, ik weet niet wat voor misdaad ga begaan.Waar haal je het vandaan is het misschien alleen aan jou om ergens een mening over te mogen hebben? Dat dacht ik toch niet, misschien is het een idee om iets genuanceerder te reageren en voordat je dingen neerzet die kant nog wal raken.Je hoeft hier niets mee hoor het is maar een ideetje.
Keurig verwoord!!!!!!Hanneke2 schreef:
Ik hoorde toevallig vandaag een uitspraak die neerkwam op op 'Waarom moeten slachtoffers/omstanders altijd netjes en beschaafd blijven?'
Vroeger sleepten ze een boef naar het marktplein waar hij onder luid gejoel en hoera-geroep onthoofd of opgehangen werd. Op die manier zijn waarschijnlijk een hoop onschuldige mensen aan hun eind gekomen wegens een nogal gebrekkige rechtspraak destijds, maar het volk, wij dus, had daarna geen last meer van de frustraties die we nu wel hebben omdat klootzakken een weekie taakstraf krijgen en na wat dagen papiertjes prikken het volgende paard mogen verkrachten of de volgende pup zijn pootjes afknippen.
Als een flinke vent een andere flinke vent een gebroken neus slaat, nou ja, dat is niet netjes. Maar als volwassen mensen weerloze wezens zoals dieren en kinderen lichamelijk en geestelijk welbewust afgrijselijke pijn doen, gaan bij mij de lichten op rood en dan zou ik willen dat ik een flinke vent was.
En justitie en dus de overheid werkt alleen maar mee aan die frustratie door niet streng genoeg te straffen. Als dierenmishandeling of doelbewuste verwaarlozing zomaar levenslang betekende, en kinderverkrachters werden zonder pardon gecastreerd en kregen dan alsnog levenslang, dan sliep ik heel wat beter na elk gruwelijk nieuwsbericht.