Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
leuke oefeningen puppycursus?
Moderator: moderatorteam
leuke oefeningen puppycursus?
Ik geef momenteel les bij de puppycursus.
Hebben jullie nog leuke oefeningen voor de afwisseling?
Ik heb laatst de honden laten wennen aan geluiden (ratel, hoepel met steentjes erin) en aan rare objecten (paraplu, grote vlag wapperen).
Maar het is altijd leuk om iets nieuws te doen voor de afwisseling.
Iemand nog tips?
Hebben jullie nog leuke oefeningen voor de afwisseling?
Ik heb laatst de honden laten wennen aan geluiden (ratel, hoepel met steentjes erin) en aan rare objecten (paraplu, grote vlag wapperen).
Maar het is altijd leuk om iets nieuws te doen voor de afwisseling.
Iemand nog tips?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Re: leuke oefeningen puppycursus?
Wij hebben nog wel wat oefeningen, lopen over zeil, keer laten zitten erop, onder hoogtesprong door met deken eroverheen, wapperen met zeil, door de tunnel, vooruitsturen, voedselwijgeren, over latjes lopen, door hoepel heen, de kleine katteloop, zoekspelletje, alle speeltjes apporteren....en nog meer..
Groetjes Lianne
klinkt hartstikke leuk!lianne05 schreef:Wij hebben nog wel wat oefeningen, lopen over zeil, keer laten zitten erop, onder hoogtesprong door met deken eroverheen, wapperen met zeil, door de tunnel, vooruitsturen, voedselwijgeren, over latjes lopen, door hoepel heen, de kleine katteloop, zoekspelletje, alle speeltjes apporteren....en nog meer..
zeil is inderdaad een goede, andere ondergrond waar ze dan overheen moeten lopen.
voedselwijgeren, hoe pak je dat aan bij de pups? (ik ken het wel van de KNPV maar denk niet dat je de pups op deze manier kunt aanpakken)
over latjes laten lopen, hoe bedoel je? wat voor latjes?
En zoekspelletjes, hoe pak je dat aan?
alvast bedankt!
-
- Zeer actief
Men neemt een bakje met een in de magnetron verwamde frikandel, laten ruiken aan de pups, in het midden zetten, de geleirder loopt met de pup erop af zodra de pup het wil pakken (ervoor dus) dan een correctie en woord nee erbij en meelokken naar de plek waar je vandaan kwam met een lekker koekje, voordat ik nu allemaal commentaar krijg dat een pup wordt gecorrigeerd, wij werken alleen bij deze oefening met een correctie, omdat we niet willen dat de hondjes gevaarlijke en giftige dingen van straat eten..ik doe deze oefening ook pas als de hondjes wat ouder zijn. Vaak werkt het uitstekend en de tweede keer dat ze er naartoe lopen weten de honden precies wat de bedoeling is.wendy1986 schreef:klinkt hartstikke leuk!lianne05 schreef:Wij hebben nog wel wat oefeningen, lopen over zeil, keer laten zitten erop, onder hoogtesprong door met deken eroverheen, wapperen met zeil, door de tunnel, vooruitsturen, voedselwijgeren, over latjes lopen, door hoepel heen, de kleine katteloop, zoekspelletje, alle speeltjes apporteren....en nog meer..
zeil is inderdaad een goede, andere ondergrond waar ze dan overheen moeten lopen.
voedselwijgeren, hoe pak je dat aan bij de pups? (ik ken het wel van de KNPV maar denk niet dat je de pups op deze manier kunt aanpakken)
over latjes laten lopen, hoe bedoel je? wat voor latjes?
En zoekspelletjes, hoe pak je dat aan?
alvast bedankt!
Latjes bedoel ik mee de latjes van bijv. een hoogtesprong, die op de grond neerleggen stuk of 5 achter elkaar en dan er over heen lopen, zo leren de pups dat ze ook een achterkant hebben..
Zoekspelletje gebruik ik halve bollen voor met een gat aan de bovenkant daaronder gaat een koekje en zoeken maar, zodra de hond aangeeft iets te hebben gevonden gaat de bol omhoog en mag ie het koekje pakken...wel eerst het zoeken aanleren...
Groetjes Lianne
-
- Zeer actief
Even een toevoeging op mn laatste bericht, wel eerst het nee commando aanleren bij oefening voedselwijgeren!
En eerst ff overleggen met je collega-instructeurs want het is zo lastig uit te leggen zo.
En eerst ff overleggen met je collega-instructeurs want het is zo lastig uit te leggen zo.
Groetjes Lianne
Bedankt, hartstikke leuk!!
dat ga ik zeker proberen!

dat ga ik zeker proberen!

- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat ik miste op de laatste puppycursus was het aanleren van "Nee" zodat ze een snoepje niet pakken totdat je het zegt. Dat vond ik altijd een heel leuk trucje.
Verder wat grappige oefeningetjes als Twist, plat rond, andere kant, touch (aanleren van de clicker), close, high five, pootje geven etc.
Verder wat grappige oefeningetjes als Twist, plat rond, andere kant, touch (aanleren van de clicker), close, high five, pootje geven etc.
Ik heb momenteel een clubje beginners. En wanneer er nu NEE gezegd word is dit ter correctie. ik denk dat het nu nog te verwarrend is om een snoepje te geven (word geassosieerd met beloning) en dan NEE te zeggen. Dit kan wel met een groep die al iets verder is. dus dat ga ik zeker wel meenemen.laura86 schreef:Wat ik miste op de laatste puppycursus was het aanleren van "Nee" zodat ze een snoepje niet pakken totdat je het zegt. Dat vond ik altijd een heel leuk trucje.
twist, wat is dit dan?
plat rond? dit zegt mij niets. Wat bedoel je hiermee?
andere kant, dus het links en rechts aanleren gebeurd inderdaad bij de groepjes die iets verder zijn. Is altijd moeilijk omdat ze het een gewend zijn en dan aan de andere kant moeten lopen, haha.
touch (aanleren van de clicker) hier werken we niet mee.
close, dit zegt mij niets. Wat bedoel je hiermee?
high five, pootje geven ja dit kan inderdaad ook. Vaak leren de baasjes dit thuis al aan. :smile1:
-
- Zeer actief
Ja maar hoe heb je die NEE dan aangeleerd??? Juist bij beginners moet je het met een brokje aanleren, ik snap je bovenstaande tekst niet helemaal, of helemaal niet...leg is uit...wendy1986 schreef:Ik heb momenteel een clubje beginners. En wanneer er nu NEE gezegd word is dit ter correctie. ik denk dat het nu nog te verwarrend is om een snoepje te geven (word geassosieerd met beloning) en dan NEE te zeggen. Dit kan wel met een groep die al iets verder is. dus dat ga ik zeker wel meenemen.laura86 schreef:Wat ik miste op de laatste puppycursus was het aanleren van "Nee" zodat ze een snoepje niet pakken totdat je het zegt. Dat vond ik altijd een heel leuk trucje.
Groetjes Lianne
Misschien dat ik het verkeerd begrijp of uitleg.lianne05 schreef: Ja maar hoe heb je die NEE dan aangeleerd??? Juist bij beginners moet je het met een brokje aanleren, ik snap je bovenstaande tekst niet helemaal, of helemaal niet...leg is uit...
Wanneer de hond iets doet wat niet mag, zegt de geleider NEE/Foei.... zoiets.
Ik bedoel niet het commando NEE zeg maar. Ik denk dat dit zeker een goede oefening is om ze af te leren alles maar op te pakken wat op straat ligt! Dus ik ga dit ook meenemen, voor als mijn groepje wat verder is.
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Dat is volgens mij inderdaad gewoon een manier om nee aan te leren. En als je nee zegt geeft je dus juist geen snoepje. Hoe weet hij dan dat hij iets fout doet al je nee zegt?wendy1986 schreef:Ik heb momenteel een clubje beginners. En wanneer er nu NEE gezegd word is dit ter correctie. ik denk dat het nu nog te verwarrend is om een snoepje te geven (word geassosieerd met beloning) en dan NEE te zeggen. Dit kan wel met een groep die al iets verder is. dus dat ga ik zeker wel meenemen.laura86 schreef:Wat ik miste op de laatste puppycursus was het aanleren van "Nee" zodat ze een snoepje niet pakken totdat je het zegt. Dat vond ik altijd een heel leuk trucje.
twist, wat is dit dan?
andere kant, dus het links en rechts aanleren gebeurd inderdaad bij de groepjes die iets verder zijn. Is altijd moeilijk omdat ze het een gewend zijn en dan aan de andere kant moeten lopen, haha.
high five, pootje geven ja dit kan inderdaad ook. Vaak leren de baasjes dit thuis al aan. :smile1:
twist is een rondje om zijn eigen as
plat is plat op zijn zij gaan liggen
rond is een rondje om je heen draaien
andere kant daar ben ik juist mee begonnen omdat door het kiekeboe effect pups het vaak heel erg leuk vinden

Ik werk op de puppycursus ook niet met de clicker, maar ik vind het wel leuk dat er toch aandacht aan besteed werd. Touch is heel makkelijk aangeleerd en zo weten mensen ook gelijk wat een clicker is.
Aan de voet of close: je kan ze aanleren naast je te zitten door een rondje om je heen te draaien of door zich om te draaien aan eén kant en zo naast je te komen. Beetje lastig uit te legen.
-
- Zeer actief
Voor mij is er maar 1 NEE (dat noem ik een commando) dat gebruik ik inderdaad voor dingen die niet mogen, maar dat moet je altijd eerst aanleren voordat je het kan gebruiken en dat gaat heel makkelijk via de koekjes in je hand methode, hand open, wil de hond het pakken hand dicht en nee erbij, als de hond het mag pakken zeg je bijv. toe maar...wendy1986 schreef:Misschien dat ik het verkeerd begrijp of uitleg.lianne05 schreef: Ja maar hoe heb je die NEE dan aangeleerd??? Juist bij beginners moet je het met een brokje aanleren, ik snap je bovenstaande tekst niet helemaal, of helemaal niet...leg is uit...
Wanneer de hond iets doet wat niet mag, zegt de geleider NEE/Foei.... zoiets.
Ik bedoel niet het commando NEE zeg maar. Ik denk dat dit zeker een goede oefening is om ze af te leren alles maar op te pakken wat op straat ligt! Dus ik ga dit ook meenemen, voor als mijn groepje wat verder is.
Hoe weet een pup nou wat NEE betekend als dat wordt geroepen en nog nooit is aangeleerd???? Dan kan je net zo goed STOEL roepen bijv. Dat moet je zowiezo aanleren! dat zit bij een hond niet ingeprent (helaas)
Groetjes Lianne
Ja ik begrijp wat je bedoeld. Het is inderdaad een goede manier om NEE aan te leren.laura86 schreef: Dat is volgens mij inderdaad gewoon een manier om nee aan te leren. En als je nee zegt geeft je dus juist geen snoepje. Hoe weet hij dan dat hij iets fout doet al je nee zegt?
andere kant daar ben ik juist mee begonnen omdat door het kiekeboe effect pups het vaak heel erg leuk vinden![]()
Ik werk op de puppycursus ook niet met de clicker, maar ik vind het wel leuk dat er toch aandacht aan besteed werd. Touch is heel makkelijk aangeleerd en zo weten mensen ook gelijk wat een clicker is.
Aan de voet of close: je kan ze aanleren naast je te zitten door een rondje om je heen te draaien of door zich om te draaien aan eén kant en zo naast je te komen. Beetje lastig uit te legen.
''close'' noemen wij VOET, en dat is inderdaad even moeilijk, maar wel een goed commando.
andere kant daar ben ik juist mee begonnen omdat door het kiekeboe effect pups het vaak heel erg leuk vinden

Ja ik heb een van mijn cursisten met hondje twist zien doen, dat had ze thuis geleerd. Is inderdaad leuk voor de afwisseling.
Ja dat klopt.lianne05 schreef: Voor mij is er maar 1 NEE (dat noem ik een commando) dat gebruik ik inderdaad voor dingen die niet mogen, maar dat moet je altijd eerst aanleren voordat je het kan gebruiken en dat gaat heel makkelijk via de koekjes in je hand methode, hand open, wil de hond het pakken hand dicht en nee erbij, als de hond het mag pakken zeg je bijv. toe maar...
Hoe weet een pup nou wat NEE betekend als dat wordt geroepen en nog nooit is aangeleerd???? Dan kan je net zo goed STOEL roepen bijv. Dat moet je zowiezo aanleren! dat zit bij een hond niet ingeprent (helaas)
Het is inderdaad een goede manier om NEE aan te leren.
Ik ga het toch eens in de groep gooien.
-
- Zeer actief
Maar hoe doe je dat anders dan? Want je zegt wel dat jullie het gebruiken als correctie als iets niet mag...hoe is dat aangeleerd dan???
Groetjes Lianne
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Hier zou ik niet de trainingsbollen voor gebruiken, maar onder plastic bloempotten doen of zo. Als iemand later in de GG gaat trainen heb je kans dat ze met de bollen aan de haal gaan. (zou niet de eerste keer zijnZoekspelletje gebruik ik halve bollen voor met een gat aan de bovenkant daaronder gaat een koekje en zoeken maar, zodra de hond aangeeft iets te hebben gevonden gaat de bol omhoog en mag ie het koekje pakken...

Met fiets langs de puppen rijden al of niet bellend is ook een leuke. Hoe men de pup op een JUISTE manier optilt is vaak ook geen overbodige luxe.
-
- Zeer actief
Ja je hebt gelijk maar er gaan zo weinig mensen door naar de GG dat dit wel te doen is...maar ik weet wat je bedoeld ik heb het zelf ook gehad, het is er overigens nu wel uit...Shima schreef:Hier zou ik niet de trainingsbollen voor gebruiken, maar onder plastic bloempotten doen of zo. Als iemand later in de GG gaat trainen heb je kans dat ze met de bollen aan de haal gaan. (zou niet de eerste keer zijnZoekspelletje gebruik ik halve bollen voor met een gat aan de bovenkant daaronder gaat een koekje en zoeken maar, zodra de hond aangeeft iets te hebben gevonden gaat de bol omhoog en mag ie het koekje pakken...)
Met fiets langs de puppen rijden al of niet bellend is ook een leuke. Hoe men de pup op een JUISTE manier optilt is vaak ook geen overbodige luxe.
Inderdaad fietsen doe ik ook, toevallig deze week gedaan, ik laat de mensen een stukje lopen met de fiets, ik ga een stukje fietsen terwijl iedereen aan het spelen is met de hond..beetje bellen enzo...gelijk een stuk theorie mbt fietsen...
Optillen doe ik ook, daar gebruik ik een tafel voor zo is het dus een oefening tillen en een oefening betasten daarna...Ik vind dit eigenlijk allemaal als vanzelfsprekend dat je dat krijgt bij een puppencursus...wij doen erg veel van dit soort dingen...
Groetjes Lianne
Ja met een fiets! dat is inderdaad een goede! Vooral de jonge pups zijn bang van fietsers.lianne05 schreef:Ja je hebt gelijk maar er gaan zo weinig mensen door naar de GG dat dit wel te doen is...maar ik weet wat je bedoeld ik heb het zelf ook gehad, het is er overigens nu wel uit...Shima schreef:Hier zou ik niet de trainingsbollen voor gebruiken, maar onder plastic bloempotten doen of zo. Als iemand later in de GG gaat trainen heb je kans dat ze met de bollen aan de haal gaan. (zou niet de eerste keer zijnZoekspelletje gebruik ik halve bollen voor met een gat aan de bovenkant daaronder gaat een koekje en zoeken maar, zodra de hond aangeeft iets te hebben gevonden gaat de bol omhoog en mag ie het koekje pakken...)
Inderdaad fietsen doe ik ook, toevallig deze week gedaan, ik laat de mensen een stukje lopen met de fiets, ik ga een stukje fietsen terwijl iedereen aan het spelen is met de hond..beetje bellen enzo...gelijk een stuk theorie mbt fietsen...
Optillen doe ik ook, daar gebruik ik een tafel voor zo is het dus een oefening tillen en een oefening betasten daarna...Ik vind dit eigenlijk allemaal als vanzelfsprekend dat je dat krijgt bij een puppencursus...wij doen erg veel van dit soort dingen...
Dat ga ik zeker doen, een vrijwilliger zoeken (oftewel opdracht geven) die een rondje om het veld fietst en wat doet bellen haha.

Ja wij hebben ook een tafel die gebruikt word voor 'tandjes kijken' en betasten, staan etc voor als ze naar de dierenarts gaan. Dat vind ik een goede oefening. Want niet iedere pup vind dat leuk.
-
- Zeer actief
Wat voor dingen heb je tot nu toe in je cursus zitten? welke oefeningen doen jullie gedurende de les (van een uur?)wendy1986 schreef:
Ja met een fiets! dat is inderdaad een goede! Vooral de jonge pups zijn bang van fietsers.
Dat ga ik zeker doen, een vrijwilliger zoeken (oftewel opdracht geven) die een rondje om het veld fietst en wat doet bellen haha.![]()
Ja wij hebben ook een tafel die gebruikt word voor 'tandjes kijken' en betasten, staan etc voor als ze naar de dierenarts gaan. Dat vind ik een goede oefening. Want niet iedere pup vind dat leuk.
Groetjes Lianne
de nieuwe pups hebben 45 min les, als ze wat verder zijn een uur.lianne05 schreef: Wat voor dingen heb je tot nu toe in je cursus zitten? welke oefeningen doen jullie gedurende de les (van een uur?)
- voorstellen (zoals bij examen moet)
- volgen met verschillende wendingen (rechts, links, keerdwending)
- zit, af, staan
- tandjes kijken
- behendigheidsparcours (slurf, tunnel, wipwap, kattenrug/loop, A-schutting, ingegraven tunnel, tafel, paaltjes voor slalom, hoogtesprong)
- vooruit sturen
- hier roepen
- slalommen bij elkaar. (dus iedereen op een rij, erdoorheen volgen)
- in de circel, omstebeurt 1 in het midden en dan alle honden naar het midden, laten zitten, liggen of staan.
- apporteren
- spelen natuurlijk
met de hondjes die al iets verder zijn
- voet
- blijf
- groeplopen (een variant daarop)
Nu heb ik het gevoel dat ik weer vanalles vergeet. Maar daar kom ik dan nog wel op

Iedere les is anders, sommige lessen gaan we ergens dieper op in, de andere lessen weer wat anders. Dus dan blijft het leuk. Als ze iedere week hetzelfde moeten doen is de lol er zo af...
-
- Zeer actief
Hoe oud zijn je honden dan dat je nu al oefeningen zoals voet, staan, blijf en volgen erin hebt zitten?? Als ik het over puppen heb dan is dat tussen de 8wkn en 20wkn. ongeveer...Mijn inziens hebben puppen dat nog lang niet nodig, bij ons is de puppenles veel lullen tegen de mensen en de puppen spelenderwijs kennismaken met van alles....na de puppen kunnen ze naar de A waar een begin wordt gemaakt met de oefeningen, de honden zijn dan 6mnd.wendy1986 schreef:de nieuwe pups hebben 45 min les, als ze wat verder zijn een uur.lianne05 schreef: Wat voor dingen heb je tot nu toe in je cursus zitten? welke oefeningen doen jullie gedurende de les (van een uur?)
- voorstellen (zoals bij examen moet)
- volgen met verschillende wendingen (rechts, links, keerdwending)
- zit, af, staan
- tandjes kijken
- behendigheidsparcours (slurf, tunnel, wipwap, kattenrug/loop, A-schutting, ingegraven tunnel, tafel, paaltjes voor slalom, hoogtesprong)
- vooruit sturen
- hier roepen
- slalommen bij elkaar. (dus iedereen op een rij, erdoorheen volgen)
- in de circel, omstebeurt 1 in het midden en dan alle honden naar het midden, laten zitten, liggen of staan.
- apporteren
- spelen natuurlijk
met de hondjes die al iets verder zijn
- voet
- blijf
- groeplopen (een variant daarop)
Nu heb ik het gevoel dat ik weer vanalles vergeet. Maar daar kom ik dan nog wel op
Iedere les is anders, sommige lessen gaan we ergens dieper op in, de andere lessen weer wat anders. Dus dan blijft het leuk. Als ze iedere week hetzelfde moeten doen is de lol er zo af...
Groetjes Lianne
Ja dat klopt je hebt gelijk. Wij hebben een soort van overgangsgroepje, waar de honden die geen pup meer zijn naar toe gaan voor ze naar de A gaan. Wij hebben 8 instructeurs en allemaal eigen groepje, de hond begint met 8 weken bij het begin en iedere keer als ie vorderd gaat ie een groepje omhoog zeg maar. Na de puppycursus, een gevorderde groep, dan naar A, dan GG/EG noem maar op, wat de geleider nog wil doen.lianne05 schreef: Hoe oud zijn je honden dan dat je nu al oefeningen zoals voet, staan, blijf en volgen erin hebt zitten?? Als ik het over puppen heb dan is dat tussen de 8wkn en 20wkn. ongeveer...Mijn inziens hebben puppen dat nog lang niet nodig, bij ons is de puppenles veel lullen tegen de mensen en de puppen spelenderwijs kennismaken met van alles....na de puppen kunnen ze naar de A waar een begin wordt gemaakt met de oefeningen, de honden zijn dan 6mnd.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat ik nog wel een wil doen bij een puppycursus:
Over spiegel lopen
Verstoppertje (achter parasol) (i.c.m voorkomen)
tandjes (i.c.m verhaal wisselen) (niet verwarren met bek openen, dit vind ik meer voor gehoorzame huishond)
stukje verzorging (nagels knippen, borstelen, oren schoonhouden e.d.)
een parcours lopen (met een lepel met water in de hand, waar ook de riem in zitten, pup moet dus niet trekken, einde cursus, oefening aandacht vragen)
Los en vast (=spelen+ uitleg spelregels)
Over spiegel lopen
tandjes (i.c.m verhaal wisselen) (niet verwarren met bek openen, dit vind ik meer voor gehoorzame huishond)
een parcours lopen (met een lepel met water in de hand, waar ook de riem in zitten, pup moet dus niet trekken, einde cursus, oefening aandacht vragen)

-
- Zeer actief
Ja dat is een hele leuke, ik was niet geamuseerdShima schreef:Hier zou ik niet de trainingsbollen voor gebruiken, maar onder plastic bloempotten doen of zo. Als iemand later in de GG gaat trainen heb je kans dat ze met de bollen aan de haal gaan. (zou niet de eerste keer zijnZoekspelletje gebruik ik halve bollen voor met een gat aan de bovenkant daaronder gaat een koekje en zoeken maar, zodra de hond aangeeft iets te hebben gevonden gaat de bol omhoog en mag ie het koekje pakken...)
er is maar een manier om een CC pup van 40 kilo op te tillen namelijk niet

de fietser hebben wij ook gehad,
voerbak, met brokjes en pas op commando mogen eten.
door iemand benaderd worden en hand geven terwijl de pup blijft zitten

maar heel eerlijk gezegd vind ik de puppy cursus zoveel gedoe, dat ik me kan voorstellen dat mensen blij zijn dat ze er klaar mee zijn en er niet over piekeren om verder te gaan

-
- Zeer actief
Op de spiegel na doe ik al jou dingen ook in mijn cursus, na ongeveer 5 lessen krijgen ze een theorieavond waar ik nader inga op de theorie en een stukje gedrag, voornamelijk het honden leren lezen..ze komen dan ook zonder hondgyanty schreef:Wat ik nog wel een wil doen bij een puppycursus:
Over spiegel lopen
Verder doe ik elke les bij de oefeningen een uitleg en een waarom, bijv. spelen, waarom spelen etc. Maagtorsie en stikken leg ik ook altijd uit wat te doen...
poeh het is zoveel maar ik probeer de mensen altijd heel veel mee te geven, in de winter bijv. niet op het ijs en voetzolen en pekel, in de zomer denken aan hitteshock etc.
De laatste les is een parcours, met de kattenloop, tunnel, hoogtesprong met deken, voedselwijgeren, en hoepels waar de hond in moet zitten en af. lopen met een lepel met een bal erin...dit alles gaat op tijd en de winnaar krijgt een kleinigheid...daarna krijgt iedereen een vragenlijst die we invullen met een kop kofiie en wat lekkers...
Groetjes Lianne
Over spiegel lopen, dat is een goeie, alleen moet ik een grote stevige spiegel regelen, de spiegel is altijd een verassing voor pups, wat zie ik nou??gyanty schreef:Wat ik nog wel een wil doen bij een puppycursus:
Over spiegel lopen

Tandjes kijken doen we inderdaad ook regelmatig. En op het tafeltje laten we ze betasten en zo alsof ze bij de dierenarts zijn, dan raken ze daaraan gewend, dat is wel fijn.
Ja zeker leuke tips!

en ook de parasol of paraplu, dat vinden ze zo eng in het begin, die ga ik zeker gebruiken!
Dat is ook leuk ja, we zijn nu bezig om een clubwedstrijd te organiseren waarbij alle pups mee kunnen doen en ze ook een prijs kunnen winnen (beker). En natuurlijk een troostprijsje. Er zijn sommige mensen lekker fanatiek en vinden een wedstrijdje wel leuk. Niet iedereen vind dat leuk. haha.lianne05 schreef: Op de spiegel na doe ik al jou dingen ook in mijn cursus, na ongeveer 5 lessen krijgen ze een theorieavond waar ik nader inga op de theorie en een stukje gedrag, voornamelijk het honden leren lezen..ze komen dan ook zonder hond
Verder doe ik elke les bij de oefeningen een uitleg en een waarom, bijv. spelen, waarom spelen etc. Maagtorsie en stikken leg ik ook altijd uit wat te doen...
poeh het is zoveel maar ik probeer de mensen altijd heel veel mee te geven, in de winter bijv. niet op het ijs en voetzolen en pekel, in de zomer denken aan hitteshock etc.
De laatste les is een parcours, met de kattenloop, tunnel, hoogtesprong met deken, voedselwijgeren, en hoepels waar de hond in moet zitten en af. lopen met een lepel met een bal erin...dit alles gaat op tijd en de winnaar krijgt een kleinigheid...daarna krijgt iedereen een vragenlijst die we invullen met een kop kofiie en wat lekkers...
Over het behendigheidsparcours. Wij hebben dat altijd staan, en doen iedere les een paar rondjes over het parcours, alleen de kattenrug/kattenloop (of hoe dat ding ook heet) doen we niet meteen, daar wachten we mee tot de pup verder is. de wipwap is al supereng voor de meeste. haha.
En de hoepel waar ze in moeten zitten of liggen. Dat is een goeie! Zo had ik het nog niet bekeken!? Ik laat ze er meestal doorheen gaan.
maar die ga ik dus ook proberen.
Ook een leuke.
Volgen met de hond tussen de benen.
Voor de dominante honden erg moeilijk als je baasje zo over je heen hangt. Dit doen ze ook bij de GG, en het is leuk om alvast een keer te proberen met de pups.
Volgen met de hond tussen de benen.
Voor de dominante honden erg moeilijk als je baasje zo over je heen hangt. Dit doen ze ook bij de GG, en het is leuk om alvast een keer te proberen met de pups.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
wat voor honden heb je in je groepjes Wendy? Voornamelijk 'werkhonden', denk ik?
Hoi! Nee ik heb allerlei hondjes in de groep. We hebben nu bij de puppycursus zo'n 75 honden met 8 instructeurs, de hondjes beginnen bij instucteur 1 en gaan iedere keer een groepje verder (wanneer ze vorderen). Zo blijven ze bijleren en nieuwe hondjes leren kennen en nieuwe mensen etc.Rosita Compagner schreef:wat voor honden heb je in je groepjes Wendy? Voornamelijk 'werkhonden', denk ik?
Ik heb nu een paar staffords, een boxer, duitse herder, border collie, chihuahua, vuilnisbakras. Maar het blijft wisselen, en dat is erg leuk!
Zo leer ik ook verschillende rassen kennen. Zelf heb ik een mechelse herder, en dat is toch net een ander verhaal als de meeste honden :smile1:
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Alaskan malamute
bek openen (op de juiste manier, dus eerst alle lippen rustig wegvouwen e.d.) borstelen, op een tafel zetten en de dierenarts nadoen (inclusief witte jas), een keer een training midden in de stad geven, naar de kinderboerderij, naar het park met z'n allen en daar een keer trainen (of bos), betasten, oren kijken, speuroefening ter afwisseling (leuk om pups hun neus te leren gebruiken in combinatie met de baas) enz.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het verbaast me een beetje dat je blijkbaar puppy-instructeur bent en bovenstaande zaken geen bekende dingen voor je zijn?wendy1986 schreef:Ik heb momenteel een clubje beginners. En wanneer er nu NEE gezegd word is dit ter correctie. ik denk dat het nu nog te verwarrend is om een snoepje te geven (word geassosieerd met beloning) en dan NEE te zeggen. Dit kan wel met een groep die al iets verder is. dus dat ga ik zeker wel meenemen.
twist, wat is dit dan?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'