Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom dit gedrag van fokkers op shows?

Moderator: moderatorteam

carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Waarom dit gedrag van fokkers op shows?

Ongelezen bericht door carine »

ik wordt nagenoeg elke show aangesproken over Giorgio en ik sta de mensen héél graag te woord...ze krijgen een kaartje mee met zijn blog en verwijzing naar zijn website maar ze mogen vragen én aaien...
enkel als ik al sta te wachten om in de ring te mogen moet dat effe wachten...nadien weer wel tijd...
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat zal ook per ras verschillen en ik kan me voorstellen dat mensen er van balen als iedereen aan je honden gaat zitten. Het is mij eigenlijk nog nooit overkomen. Iedereen vraagt eigenlijk netjes. Maar om daarom maar serieus geinteresseerden met serieuse vragen te negeren vind ik te ver gaan hoor. Je ziet meestal toch wel of iemand echt geinteresseerd is of zich maar wat verveelt.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Renske schreef:Veel fokkers vinden het niet prettig als je ze aanspreekt voordat hun hondjes gekeurd zijn, dus zeg maar een gedragsregel om ze ná de keuring aan te spreken.
Als je uren moet wachten voordat je aan de beurt bent, vind ik gesprekken met geïnteresseerden wel prettig om de tijd te doden :D Ik herken me er ook niet in; net voordat ik de ring in moet liever niet maar daarbuiten is iedereen welkom.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Kristy schreef:Ik vind het de laatste tijd wel erg jammer dat er zo veel chihuahua fokkers opduiken als championnetjes uit de grond en dat ze zich gelijk ook de top fokker vinden op de show..
Ik moet eerlijk toe geven dat ik ook niet erg spraakzaam ben op een show maar dat is meer omdat ik druk bezig ben op de show met mijn honden en de ringen in de gaten te houden.
ik kan vaak zat gelijk weg lopen van een gesprek omdat ik de ring in moet.
Gister op de show in Groningen werd ik gek van het gehand rond mijn ren met mijn honden. zelfs dat ik een kind van 2 weg moest halen omdat ze in mijn ren klom. wat ik vaak tegen kom zijn mensen die mij dingen gaan vertellen over de chihuahua wat compleet onzin is of dingen van mij niet aannemen. Dan ben ik er altijd snel klaar mee.
Wat voor hondjes had je bij je? (Chihuahua's neem ik aan, maar lh/kh en welke kleur?
Kristy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kristy »

sjm schreef:
Kristy schreef:Ik vind het de laatste tijd wel erg jammer dat er zo veel chihuahua fokkers opduiken als championnetjes uit de grond en dat ze zich gelijk ook de top fokker vinden op de show..
Ik moet eerlijk toe geven dat ik ook niet erg spraakzaam ben op een show maar dat is meer omdat ik druk bezig ben op de show met mijn honden en de ringen in de gaten te houden.
ik kan vaak zat gelijk weg lopen van een gesprek omdat ik de ring in moet.
Gister op de show in Groningen werd ik gek van het gehand rond mijn ren met mijn honden. zelfs dat ik een kind van 2 weg moest halen omdat ze in mijn ren klom. wat ik vaak tegen kom zijn mensen die mij dingen gaan vertellen over de chihuahua wat compleet onzin is of dingen van mij niet aannemen. Dan ben ik er altijd snel klaar mee.
Wat voor hondjes had je bij je? (Chihuahua's neem ik aan, maar lh/kh en welke kleur?
ik had alleen een korthaar reu bij me uit de jeugdklas....ik had ook 2 toy poedels bij me en 3 pups..oja en niet te vergeten mijn black en tan monster Kees...
Maar ik zat deze keer niet bij de chihuahua's maar bij de poedels.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Kristy schreef: zelfs dat ik een kind van 2 weg moest halen omdat ze in mijn ren klom.
Gewoon een slotje op je ren, probleem opgelost lijkt me.
Kristy
Vaste gebruiker

LongFields schreef:
Kristy schreef: zelfs dat ik een kind van 2 weg moest halen omdat ze in mijn ren klom.
gaat moeilijk met een open ren van boven ;)
Kristy
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Onder stroom zetten :mrgreen:
dat is een optie......
jaren terug had ik mijn Harry bij en die beet altijd naar de handen....was altijd zo afgelopen..
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Kristy schreef:
LongFields schreef:
gaat moeilijk met een open ren van boven ;)
Waarom moeten ze dan perse in een ren? Ik snap dat zo wie zo niet zo goed en ik show toch al jaren :19: Grote bench is veel veiliger.
Afbeelding
Porsche
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chinese Crested Dogs

Ongelezen bericht door Porsche »

Ik probeer ook altijd iedereen met interesse netjes te woord te staan, maar inderdaad niet voordat ik de ring in moet of mijn ras in de ring staat.
Meestal show ik meerdere hondjes, en dan heb ik even genoeg aan mezelf en mijn honden :D
Mochten mensen dan komen dan vraag ik ze ook gewoon om over een half uur terug te komen, dan heb ik tijd zat :)
Maar inderdaad het op en neer lopen naar enkel de uitlaatplaats is soms al een urendurende kwestie... (ik heb dus chinese naakthonden).
Heel veel mensen willen voelen hoe dat voelt, maar middenin het gangpad met allemaal andere honden erom heen en honden die moeten plassen is dat niet de meest gunstige plaats.
Dan zeg ik ook vaak dat ik nu geen tijd heb, maar dat ik aan ringnr zoveel zit en ze daar welkom zijn.
Jammer dat jij zo behandeld werd op de show :scratch:
Afbeelding
Kristy
Vaste gebruiker

ladybird schreef:
Waarom moeten ze dan perse in een ren? Ik snap dat zo wie zo niet zo goed en ik show toch al jaren :19: Grote bench is veel veiliger.
Omdat ik mijn honden niet uitlaat op die vieze uitlaat plaatsen...dan neem ik mijn eigen ren mee..Als ik mijn honden in een grote bench doe pissen ze alles onder en dan zitten ze in hun eigen pis...lijkt mij niet zo fris met witte vacht honden de hele dag.
Dus vandaar een ren waar ze hun behoeftens in doen en waar ze ook in kunnen spelen.
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Kristy schreef:
ladybird schreef:
Omdat ik mijn honden niet uitlaat op die vieze uitlaat plaatsen...dan neem ik mijn eigen ren mee..Als ik mijn honden in een grote bench doe pissen ze alles onder en dan zitten ze in hun eigen pis...lijkt mij niet zo fris met witte vacht honden de hele dag.
Dus vandaar een ren waar ze hun behoeftens in doen en waar ze ook in kunnen spelen.
Dus in de ren mogen ze in hun eigen plas spelen? Wat is dan het verschil met de uitlaatplaats?
Afbeelding
Kristy
Vaste gebruiker

wel eens gehoord van schoon maken???? kranten??
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik sta altijd iedereen te woord, en ik heb ook geen ervaring met fokkers of exposanten die dat niet willen doen, maar het zal wel per ras verschillen denk ik. Haat en nijd onder fokkers onderling ken ik helaas wel bij veel rassen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Kristy schreef:wel eens gehoord van schoon maken???? kranten??
Nou als mensen de kans krijgen om honden uit de ren te halen en er bekant mee weg te lopen, dan zou ik toch een andere optie gaan benutten. Er worden vaker honden op shows gestolen en globaal wordt er amper opgelet op de honden als ik naar de rennetjes kijk die vol met honden zitten :19:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb die ervaring juist helemaal niet, de mensen die ik aansprak (geen idee of dat ook fokkers waren) hebben mij altijd heel vriendelijk te woord gestaan, ook als duidelijk was dat ik niet de bedoeling had dat ras aan te schaffen maar er gewoon wat meer over wilde weten.
Heb een keer wel een uur zitten praten met een mevrouw die Ierse Wolfshonden had en heb ooit ook op de winner een een hele tijd doorgebracht rond de flat-coated retriever ring, al pratend met eigenaren en waarschijnlijk ook wel fokkers.
Twee jaar geleden op de winner heb ik tijdens een rookpauze wel een half uur staan kleppen met een border collie mevrouw en dat was wel een fokker.

Maar als iemand chagrijnig zit te kijken ga ik hem of haar ook niet aanspreken, dat nou ook weer niet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Show”