Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juniorhandling

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Juniorhandling

Ongelezen bericht door LongFields »

truusje schreef:Ik vind het altijd zo mooi om te zien die interactie van baas en hond in de ring. De trots van de baas over zijn hond en andersom. Heerlijk. Daar kan kan geen prof handler tegenop.
Helemaal met je eens. :ok:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Martijn schreef:
Nou, dat is toch ziekelijk?
Natuurlijk is dat ziekelijk. :wink:
Maar een keer een (bevriende) handler vragen of zij/hij de hond wil showen omdat je zelf poepzenuwachtig bent, of om wat voor reden ook niet naar de show kunt of ook andere honden moet showen , vind ik niks mis mee.
Ik show mijn meesten honden gewoon zelf en af en toe èèn van een collegafokker.
Ik zou dat trouwens niet kunnen , een ander mijn hond laten showen als ik zelf ook op de show aanwezig ben. Gewoon omdat ik showen zelf veel te leuk vindt en het liever zelf doe.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

truusje schreef:Ik vind het altijd zo mooi om te zien die interactie van baas en hond in de ring. De trots van de baas over zijn hond en andersom. Heerlijk. Daar kan kan geen prof handler tegenop.
^

da's waar...iig ben ik niet zinnens om Giorgio in de toekomst te laten showen door iemand anders, ik doe het liever zelf (heb ook geen lessen showhandling gedaan) wàt we behalen is onze eigen verdienste en daar ben ik dan dubbel zo trots op...
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Martijn schreef:
LongFields schreef:
Martijn schreef: Wat is er mis met het gewoon door een bekende laten doen? Het lijkt me dat er wel iemand op een show te vinden is die een rondje met je hond kan rennen.
Dat vind ik ook hoor. Bij ons lopen we zelfs regelmatig als fokkers onderling met elkaars honden in de showring. En nee, daar komt geen geld aan te pas verder. :wink:
Hahaha! Een colaatje light kun je krijgen. :mrgreen:
Nou, daar doe ik het voor hoor. :wink:
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Nanna schreef:Toch blijf ik erbij dat een professionele handler moet kunnen.
OP VOORWAARDE dat de beste hond blijft winnen.
En ach, daar hoef je vaak geeneens een prof handler voor te zijn ;-) Een baantje in het bestuur of vriendjes zijn met de keurmeester volstaat meestal ook wel :mrgreen:

Klopt nanna, heb in het verleden vaak genoeg als schrijfster naast de keurmeester gezeten. Heb genoeg gezien en gehoord wdb.
Afbeelding

So Sweet :I:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

truusje schreef:
Nanna schreef:Toch blijf ik erbij dat een professionele handler moet kunnen.
OP VOORWAARDE dat de beste hond blijft winnen.
En ach, daar hoef je vaak geeneens een prof handler voor te zijn ;-) Een baantje in het bestuur of vriendjes zijn met de keurmeester volstaat meestal ook wel :mrgreen:

Klopt nanna, heb in het verleden vaak genoeg als schrijfster naast de keurmeester gezeten. Heb genoeg gezien en gehoord wdb.
Ik geloof zeker dat dat wel gebeurt, maar ik vraag me toch ernstig af wat ik "op mijn kerfstok" heb van de genoemde opties waardoor mijn honden zo regelmatig winnend de ring uit zijn gekomen... :scratch:
Ik ben me van geen kwaad bewust namelijk, ben niet bevriend met enig keurmeester en zit al helemaal niet in het bestuur (ik kijk wel uit!).
Iemand een verklaring? :19:
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Mss ook wel omdat de Laekense een relatief "klein"ras is. En natuurlijk zijn lang niet alle km zo. Maar het gebeurt wel, echt.
Overigens zit ik daar absoluut niet mee. Ik kom voor mijn plezier, welke plaatsingmijn hond ook heeft.
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef: En de Laekense is een zeer klein ras met weinig bekende koppen. Kom je in een numeriek groot ras met bekende fokkers dan piep je vaak al snel anders ;-)
Een klein ras, daar kan ik me wel in vinden (zéér klein is wat overdreven, lijkt me).
Maar weinig bekende koppen? Waarop baseer jij dat, heb je ervaring met het ras?
Ik loop inmiddels al weer een jaar of 10 af en toe een show, en kom toch vaak dezelfde koppen tegen hoor.
Dus die vlieger gaat niet op, lijkt me.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
LongFields schreef: Een klein ras, daar kan ik me wel in vinden (zéér klein is wat overdreven, lijkt me).
Maar weinig bekende koppen? Waarop baseer jij dat, heb je ervaring met het ras?
Ik loop inmiddels al weer een jaar of 10 af en toe een show, en kom toch vaak dezelfde koppen tegen hoor.
Dus die vlieger gaat niet op, lijkt me.
Met zeer klein ras bedoel ik de aantallen op shows. Ik kan niet zeggen dat ik op een gemiddelde show over de Laekense herder struikel ;-) Denk dat je met 3 of 4 inschrijvingen al heel ruim bedeeld bent, niet? En dan is er al snel voor iedereen een prijsje.Bij numeriek grote(re) rassen gaan naar mijn zin te vaak heel ander mechanismes in werking treden.
Tjesus Nanna, wat doe je laatdunkend zeg!

Maar goed, je hebt een ietwat scheef beeld geloof ik, in Groningen stonden 9 Laekense bijvoorbeeld (tegenover 2 Puli's, anders dan wit, voor jouw beelvorming), en op de Winner 11 (tegenover 7 Puli's anders dan wit en 2 Puli's, wit).
3 of 4 inschrijvingen komt ook wel voor, maar veel minder vaak dan pakweg 10 jaar geleden.
Op de Jonge Hondendag van de rasvereniging afgelopen herfst waren er in totaal meer Laekense dan Groenendaelers ingeschreven, en stonden we met maar liefst 12 pups van 6 tot 9 maanden oud in de ring, in 1 klasse dus.
Op de Clubmatches waar jij meestal vertoeft zul je inderdaad kleinere aantallen van het ras zien rondlopen, of niet één Laekense aan kunnen treffen waar je met je maat 43 overheen kan struikelen. Maar ik denk dat de gemiddelde Laekense Herder-eigenaar net zo lief naar een wat grotere show gaat dan de Clubmatches van de KC Schubbekutterveen en omstreken te bezoeken.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

LongFields schreef:
Nanna schreef:Met zeer klein ras bedoel ik de aantallen op shows. Ik kan niet zeggen dat ik op een gemiddelde show over de Laekense herder struikel ;-) Denk dat je met 3 of 4 inschrijvingen al heel ruim bedeeld bent, niet? En dan is er al snel voor iedereen een prijsje.Bij numeriek grote(re) rassen gaan naar mijn zin te vaak heel ander mechanismes in werking treden.
LongFields schreef:Op de Clubmatches waar jij meestal vertoeft zul je inderdaad kleinere aantallen van het ras zien rondlopen, of niet één Laekense aan kunnen treffen waar je met je maat 43 overheen kan struikelen. Maar ik denk dat de gemiddelde Laekense Herder-eigenaar net zo lief naar een wat grotere show gaat dan de Clubmatches van de KC Schubbekutterveen en omstreken te bezoeken.
Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet :19:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marion. schreef:
LongFields schreef:
Nanna schreef:Met zeer klein ras bedoel ik de aantallen op shows. Ik kan niet zeggen dat ik op een gemiddelde show over de Laekense herder struikel ;-) Denk dat je met 3 of 4 inschrijvingen al heel ruim bedeeld bent, niet? En dan is er al snel voor iedereen een prijsje.Bij numeriek grote(re) rassen gaan naar mijn zin te vaak heel ander mechanismes in werking treden.
LongFields schreef:Op de Clubmatches waar jij meestal vertoeft zul je inderdaad kleinere aantallen van het ras zien rondlopen, of niet één Laekense aan kunnen treffen waar je met je maat 43 overheen kan struikelen. Maar ik denk dat de gemiddelde Laekense Herder-eigenaar net zo lief naar een wat grotere show gaat dan de Clubmatches van de KC Schubbekutterveen en omstreken te bezoeken.
Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet :19:
Het verschil is dat mijn opmerking pas komt nádat Nanna zo laatdunkend deed. Waar het bij háár vandaan is gekomen, ik heb geen flauw idee... :scratch:
Waarschijnlijk omdat ze met een feit werd geconfronteerd waar ze eigenlijk niet omheen kon, dus dan liever maar verkleinwoorden gaan gebruiken om iemands resultaten mee te bagatelliseren. Niet echt chique.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Het kwam op mij in de context nogal denigrerend over. Maar ik begrijp dat dat niet de opzet was.
Ga je nu nog showen met Hoppa dan, nu hij gewoon van jezelf is geworden en je dus geen verplichtingen meer jegens de fokker hebt?
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Bij de cockers zijn vaak tussen de 30/40 inschrijvingen. De kans dat de km een "bekende "treft is dan best aanwezig. Waarmee ik zeer zeker niet mee wil beweren dat er bij de cockers sprake is van vriendjespolitiek.
Dat houd je toch, waardan ook en ik zit er niet mee.
Afbeelding

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

suzan25 schreef:Gewoon netjes hoort er bij op een show. Maar geen mantelpakjes enz. Ik vind dat bij volwassenen al niet mooi en bij kinderen al helemaal niet.
Mantelpakjes bij bepaalde vrouwen kan ik best heel erg mooi vinden.... :lol1: :lol1: :mann:
Mantelpakjes bij jongeren (zo onder de 20 ongeveer) vind ik dan echter echt geen porum, en kan ik echt van in een lachstuip raken.

Ach als ze er zo bij willen lopen prima hoor. Hou ik voorlopig nog wat te grinneken op shows... :mrgreen: :pffff:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”