Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar Chihuahua kopen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Muisje
Vaste gebruiker

Waar Chihuahua kopen

Ongelezen bericht door Muisje »

Hallo,

Heel graag zou ik iets aan jullie willen vragen.
Als het goed is gaan we thuis over tot de aanschaf van een Chihuahua.
Na lang lezen over hondenrassen en nadenken welke het beste past zijn we er eindelijk uitgekomen.

Ik hoor en lees hele verschillende dingen over waar mensen hun Chihuahua kopen.
Er zijn mensen die zeggen je moet absoluut een Chihuahua bij een erkende fokker kopen maar er zijn ook veel mensen die op Marktplaats een pup hebben gekocht bij bijvoorbeeld iemand die eenmalig een nestje had.

Ik vind het zelf heel erg moeilijk omdat ik zoveel verschillende verhalen heb gelezen en heb gehoord.

Heel graag zou ik jullie het volgende willen vragen:

* Hebben jullie allemaal jullie Chihuahua bij een erkende fokker gekocht of hebben jullie ook wel een Chihuahua gekocht van een particulier (bijvoorbeeld een gezin) die een advertentie op Marktplaats had gezet?

* Ik lees op Marktplaats ook hele verschillende prijzen.
De een vraagt 800 euro voor een pup zonder stamboom, de ander vraagt 550 euro en weer andere vragen 650/700 euro voor een pup zonder stamboom.
Graag zou ik willen vragen wat een goede prijs is voor een Chihuahua zonder stamboom?

Alvast hartelijk bedankt.

Muisje
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Waar Chihuahua kopen

Ongelezen bericht door Kit »

Ik zou een goede fokker zoeken die pups MET stamboom fokt
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat denk je zelf dat een goede prijs is?

De kosten zijn pakweg 150 euro voor een nest van drie pups (als je geen stambomen hebt althans).
En als je de dekking moet betalen wel wat meer maar geen 1000 euro of zo.
Gezondheidsonderzoeken zijn nooit gedaan dus dat kost ook niks.
Garantie heb je ook niet.

Kortom: ga gewoon voor een pup van een goede fokker die stambomen heeft en gezondheidsonderzoeken laat doen, en verantwoord bezig is.
Vraag informatie bij de rasvereniging.
En blijf weg van Marktplaats, zeker voor een ras als een chi, waar goud geld verdiend wordt door bastaardjes te fokken en dus enorm mee gerotzooid wordt.
Geloof me, je gaat eens het bedrag aan dierenartskosten kwijt zijn en als je pech hebt nog veel meer dan dat.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ben er niet echt een tegenstander van als iemand een hond koopt uit een "pretnest" zonder stamboom. Maar met een ras als dit. Weet niet. Dit ras is op het moment zo populair en er wordt maar mee aangefokt en aangefokt, dat ik in jouw geval denk ik toch wat meer uit mijn zak zou trekken en voor een goed aangeschreven fokker zou gaan. Misschien via een rasvereniging of wat dan ook. succes in ieder geval, en veel plezier met de voorpret. :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

kitty2 schreef:Ik zou een goede fokker zoeken die pups MET stamboom fokt
Precies. :ok:
Uit je laatste zin haal ik dat je liever een boomloze Chi wil.
Waarom?
Gerotzooid word er m.i al te veel met dit populaire ras.
Gewoon eentje halen bij een goede fokker, die met boom fokt.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Even op jouw vraag. Wij hebben onze chihuahua via Marktplaats gekocht, zonder stamboom ca. € 750,-. We hebben wel veel geluk gehad (zo te lezen).
Het was een eenmalig nestje en hebben nog lang contact gehad met de mensen waar we onze hond gekocht hebben. Misschien een idee om op de website van de nationale chihuahuaclub te kijken. Daar staan ook erkende fokkers en informatie op. Ik hoop dat je er iets aan hebt. In elk geval veel succes met zoeken, mocht je het ook via Marktplaats doen, let zéér goed op!!! Er zijn met dit ras zeer veel broodfokkers en oplichters. En ga vooral niet af op advertenties waar teacup boven staat. De teacupchihuahua is helemaal niet erkend en vaak zijn het zieke hondjes. Ze hebben meestal een groot open fontanel, waardoor ze zeer kwetsbaar zijn.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Chi's zijn momenteel behoorlijk in de mode helaas. Dat maakt dat er veel mensen een slaatje uit zullen willen slaan en fokken met mogelijk ook minder gezonde honden.
Chihuahua's zijn hondjes die best zo hun erfelijke problemen hebben. Ik zou dus zelf kiezen voor een fokker die serieus probeert goede hondjes te fokken. Goed van gezondheid, dus niet belachelijk klein en goed van karakter.
Dat het meer kost om zo'n hondje aan te schaffen is waar, maar als je je bedenkt dat je mogelijk 15 jaar aan een hondje vast zit is het aanschafbedrag te verwaarlozen.
Beter een fijn goed hondje voor een paar honderd euro meer dan een hondje wat mogelijk problemen geeft met zijn gezondheid of gedrag en waardoor je er mogelijk ook minder plezier van hebt. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Muisje
Vaste gebruiker

Hartelijk bedankt voor jullie reacties!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Muisje schreef:Hartelijk bedankt voor jullie reacties!
das mooi,maar doe je nog iets met de reakties hier?
bijv: waar je hondje vandaan gaat komen?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Misschien aardig: de chihuahua mag géén open fontanel hebben!!!

Laat je dus niets wijsmaken door mensen die zeggen dat het mag of zelfs normaal is:
het mag niet en het is niet normaal.

Afbeelding

Muisje
Vaste gebruiker

Hallo,

Uiteraard ga ik ook iets doen met de reacties.
Helaas ben ik thuis niet de enige die erover gaat waar het hondje vandaan gaat komen maar ik denk dat we het beste bij fokkers kunnen gaan informeren en als dat mogelijk is eens gaan kijken/bezoeken.

Muisje
Kimsjen
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Marjoleine schreef:Misschien aardig: de chihuahua mag géén open fontanel hebben!!!

Laat je dus niets wijsmaken door mensen die zeggen dat het mag of zelfs normaal is:
het mag niet en het is niet normaal.
Helemaal mee eens!!! Een open fontanel is zeer slecht, het maakt het hondje zeer kwetsbaar. Wij hebben onze hond bij de dierenarts laten checken op een fontanel, gelukkig was dit niet het geval.
Een (groot) open fontanel komt vaak voor bij de zogenaamde "teacups".
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Muisje schreef:Helaas ben ik thuis niet de enige die erover gaat waar het hondje vandaan gaat komen maar ik denk dat we het beste bij fokkers kunnen gaan informeren en als dat mogelijk is eens gaan kijken/bezoeken.
Misschien iets om je argumenten te ondersteunen:

Als je een pup zonder stamboom koopt heb je geen enkel recht en zul je geen cent krijgen als er problemen zijn. Met wat pech ben je dan de aankoopprijs ook kwijt aan de dierenarts (je zou de eerste niet zijn) waardoor je pup twee keer zo duur is als je dacht.

Als je een pup met stamboom en bij een goede fokker koopt, een dus die werkt met een contractje, heb je recht op een bijdrage in de dierenartskosten ter waarde van de aanschafprijs van de pup, als die problemen zich binnen 6 maanden na de aanschaf voordoen.

Oftewel: goedkoop is in dit soort gevallen maar al te vaak duurkoop.

Afbeelding

smoekie
Zeer actief

Oftewel. Het verschil tussen het kopen van een auto bij een particulier of bij een dealer :wink:

Bij de 1 heb je garantie tot de voordeur, en bij de ander voor een bepaalde periode.

Al is dat ook weer niet zo heel zwart wit. Zelfs bij het kopen van een hond via een particulier als van het kopen van een auto bij een particulier heb je als koper bepaalde rechten, en zij bepaalde plichten, maar om die rechten te kunnen ontlenen zul je bij 1e wel heel ver moeten gaan en is het bij de 2e iets makkelijker :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Klijntjuh
Zeer actief

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Let alsjealsjealsjeblieft ook bij een stamboomfokker op wat je in huis haalt!
Je zal niet de eerste zijn die ook hierbij een 'miskoop' heeft gedaan!

Zou toch jammer zijn als je zelfs van je stamboomhondje moet uitleggen dat het 'toch echt een chihuahua is' en 'zelfs een stamboom heeft' als je weer de zoveelste persoon tegenkomt die zegt: 'nee joh! chihuahua's zijn die kleintjes, met die grote oren'..

stamboom is GEEN garantie.. ook niet op erfelijke ziektes..
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

http://www.chihuahuaclub.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

En ga shows bij langs, praat met fokkers, bekijk de hondjes kritisch. Wat je wel en niet mooi vindt.
Priscill@
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Ik weet niet of je ondertusssen al een fokker gevonden heb, maar je kan ook eens kijken op http://www.chihuahua.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false; hier staan ook erkende fokkers op. En let vooral ook op hoe de ouders zijn, en niet alleen of ze mooi zijn, maar ook of ze een fijn karakter hebben.
Ik hoop dat je een leuk hondje kan vinden heel veel succes ermee.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

http://www.teacupchihuahua.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ook een interessante link. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Een stamboomloze chihuahua of kruisinkje ervan is net zo lief hoor, die van mij komt oorspronkelijk van marktplaats.nl, weegt 5 Kilo en is niet helemaal raszuiver. We kregen een compliment van de dierenarts over hoe gezond, fit, lief en vrolijk hij was tijdens z'n APK afgelopen week. :)

Vroeger bij mn ouders thuis waren het juist de stamboomloze kruisinkjes die het langst en zonder gezondheidsproblemen hebben geleefd, terwijl de honden die van erkende fokkers afkwamen wel gezondheidsproblemen kregen, en helaas niet oud zijn geworden.

Kan toeval zijn, maar doe mij toch maar een vuilnisbakkie. :mrgreen:
Afbeelding
Priscill@
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Lucky luke schreef:Een stamboomloze chihuahua of kruisinkje ervan is net zo lief hoor, die van mij komt oorspronkelijk van marktplaats.nl, weegt 5 Kilo en is niet helemaal raszuiver. We kregen een compliment van de dierenarts over hoe gezond, fit, lief en vrolijk hij was tijdens z'n APK afgelopen week. :)

Vroeger bij mn ouders thuis waren het juist de stamboomloze kruisinkjes die het langst en zonder gezondheidsproblemen hebben geleefd, terwijl de honden die van erkende fokkers afkwamen wel gezondheidsproblemen kregen, en helaas niet oud zijn geworden.

Kan toeval zijn, maar doe mij toch maar een vuilnisbakkie. :mrgreen:
Ben ik helemaal met je eens. Alleen verkopen ze tegenwoordig zoveel kruisingen van chihuahua voor een belachelijk dure prijs. En als mensen dan geen kruising willen kunnen ze beter met stamboom kopen denk ik.
Maar de mijne hebben ook geen stamboom hoor en vind ze geen haar minder als met stamboom. Ze zijn rond de 3 kilo, maar al hadden ze 7 kilo gewogen had het ook geen probleem geweest.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Het gaat er niet om of ze net zo lief zijn :roll: daar zegt ook helemaal niemand iets over, het gaat erom dat je bij een hond zonder stamboom minder of helemaal niets weet over de gezondheid van de lijn waaruit je hond komt. En zeker bij een ras als de Chihuahua zou ik daar heel erg op letten.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Joera schreef:Het gaat er niet om of ze net zo lief zijn :roll: daar zegt ook helemaal niemand iets over, het gaat erom dat je bij een hond zonder stamboom minder of helemaal niets weet over de gezondheid van de lijn waaruit je hond komt. En zeker bij een ras als de Chihuahua zou ik daar heel erg op letten.

Dat weet je bij ene hond met stamboom ook niet. Enige wat je daarvan weet is dat je een "raszuiver" hondje koopt waarvan de (voor)ouders bekend zijn. Over de gezondheid van de hond weet je dan nog steeds niets aangezien er op een stamboom geen "gezondheidsverklaringen" vermeld staan. Uitgezonderd indien er getest is op HD bijv. Maar ja, dergelijke fokkers zullen ongetwijfeld weer wel gezondheidsverklaringen hebben indien de ouder honden op het e.o.a. getest is welke een "hobbyfokker" vaak achterwege laat.

Ik ben niet iemand die zal zeggen dat je ten alle tijde het beste een stamboomhondje kunt kopen, maar in geval van bijv een chi zou ik zeggen dat je er dan beter iets meer geld en tijd voor uit kunt trekken door tijd te investeren in de zoektocht naar een goede fokker. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”