En dat mag ik ook doen van ze, met Freek kan je zelfs wat trutten zo van laat eens kijken, bij Baco moet je het gewoon doen en niet gaan staan mutsen, ik heb dat de da ook aangeleerd, doe je ding en ga hem niet eerst proberen te paaien want dat werkt niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie kan wat doen bij zijn/haar hond
Moderator: moderatorteam
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Re: Wie kan wat doen bij zijn/haar hond
Aangezien ik alleen ben, doe ik alle leuke maar ook vervelende dingen.
En dat mag ik ook doen van ze, met Freek kan je zelfs wat trutten zo van laat eens kijken, bij Baco moet je het gewoon doen en niet gaan staan mutsen, ik heb dat de da ook aangeleerd, doe je ding en ga hem niet eerst proberen te paaien want dat werkt niet.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Wij kunnen volgens mij alles wel bij beide honden. Zelfs de dierenarts mag alles, ik sta wel bij Arie's hoofd voor de zekerheid want een vinger in zijn kont bij ontstoken anaalklieren vond hij minder prettig, maar accepteerde het toch.
Ik ben gezegend met twee vrij zoete hondjes
Ik ben gezegend met twee vrij zoete hondjes
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Gos
- Zeer actief
Etensbak wegpakken kunnen we allebei bij allemaal, wondjes verzorgen kunnen we ook allebei maar bij mij zijn ze dan wat rustiger, daarentegen heeft manlief weer meer overwicht. Voorwerpen afpakken kunnen we allebei bij allemaal behalve Laika, bij haar lukt het me niet altijd even overtuigend al wordt het wat beter de laatste tijd.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Ik kan alles doen bij Nilsson.
Mijn vriend kan denk ik ook alles wel bij hem doen maar ik ben wat doortastender, ik ben van het niet zeuren het moet.
De voerbak/botjes/ gepikt voer kan ik ook zonder problemen afpakken.
Aan anti-vlooienspray en wassen heeft hij een bloedhekel maar zolang ik met hem blijf praten blijft hij staan. ( wat ik dan allemaal uitkraam....
)
En aan de haren tussen zijn pootjes knippen heeft hij een hekel maar dat lost hij gewoon op door af en toe zijn poot weg te trekken en door mijn arm te likken, eigenlijk hetzelfde als bij bovenstaande zolang ik maar tegen hem praat gaat het prima.
Mijn vriend kan denk ik ook alles wel bij hem doen maar ik ben wat doortastender, ik ben van het niet zeuren het moet.
De voerbak/botjes/ gepikt voer kan ik ook zonder problemen afpakken.
Aan anti-vlooienspray en wassen heeft hij een bloedhekel maar zolang ik met hem blijf praten blijft hij staan. ( wat ik dan allemaal uitkraam....
En aan de haren tussen zijn pootjes knippen heeft hij een hekel maar dat lost hij gewoon op door af en toe zijn poot weg te trekken en door mijn arm te likken, eigenlijk hetzelfde als bij bovenstaande zolang ik maar tegen hem praat gaat het prima.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
Assie&Dessie
- Actief
- Mijn ras(sen): De Kangal
Wij kunnen beide alles doen met de honden...de dierenarts ook,geen probleem.

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij kunnen ook allebei alles met de honden, zeker op het gebied van verzorging en beheersen van situaties met de honden. Ik kan echter ook uitgebreid over mijn honden heen liggen dweilen, vooral bij Toby, daar mag ik echt alles mee, zelfs bovenop hem liggen, maar als Tim dat doet dan is dat toch net een beetje teveel van het goede. Dan klinkt er licht protest en probeert Toby zo snel mogelijk uit die situatie te komen. Tenzij ze samen op de bank liggen, dan mag ook weer wel alles. Eigenlijk mogen we dus gewoon alles bij Toby. Yentie vindt sommige dingen eng, over haar heen hangen, geluiden, autorijden (vooral bij mij
) maar ze doet niks raars. Als je haar pijn doet (wat per ongeluk kan gebeuren) dan hapt ze wel, maar niet raak. Puur waarschuwend. En dat vind ik ook prima. Honden mogen best hun grenzen aan geven. Maar eigenlijk kan je in de basis met haar ook alles, zolang ze zich maar veilig voelt. En zij voelt zich bij Tim weer veiliger dan bij mij.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Wij kunnen beide alles doen bij ons trio. Ook bij de dierenarts zijn de behandelingen geen probleem. Als is Yaro wel erg bang maar laat wel gewoon alles toe. Vreemde kunnen bij Luca en Fahim niets, ze zullen niets doen maar gewoon wegrennen en eventueel blaffen.
Ik denk dat iedereen die ze kennen ze kunnen behandelen, bij de een zullen ze rustiger zijn als bij de ander.
Ik denk dat iedereen die ze kennen ze kunnen behandelen, bij de een zullen ze rustiger zijn als bij de ander.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik kan mijn hand in Luka zijn etensbak steken, maar owee
als hij een koek heeft gekregen dat word ie ineens een woest monster
Ik kan niet aan Luka zijn poten trekken, niet rukken uiteraard, maar gewoon zachtjes trekken.
Hij is supergevoelig aan alles wat met huid en haar te maken heeft.
ik heb daar geen verklaring voor, de hondenkapster zegt dat ze geen probleem heeft met hem. Maar misschien is
dat het onbekende.
Eigenlijk is Luka een beetje een seuteke.
De dierenarts is ie kwaad op.
als hij een koek heeft gekregen dat word ie ineens een woest monster
Ik kan niet aan Luka zijn poten trekken, niet rukken uiteraard, maar gewoon zachtjes trekken.
Hij is supergevoelig aan alles wat met huid en haar te maken heeft.
ik heb daar geen verklaring voor, de hondenkapster zegt dat ze geen probleem heeft met hem. Maar misschien is
dat het onbekende.
Eigenlijk is Luka een beetje een seuteke.
De dierenarts is ie kwaad op.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Zowel Pieter als ik kunnen allebei bijna alles bij beide honden doen.
Bij Kaya is er één ding wat we alle twee niet kunnen doen en dat is haar gebit schoonmaken. Door heel veel ellende met haar gebit,
vindt ze de tandenborstel echt iets doods engs en ik acht haar ertoe in staat dat ze op een bepaald moment zou uithalen. Om dit laatste
te voorkomen, maken we haar gebit dus niet schoon terwijl het eigenlijk wel zou moeten na het trekken van twee kiezen.
Bij Puchu is er als het erop aan komt wel één verschil... doordat ik bijna nooit iets van hem afpakt, vertrouwt hij me wat dit betreft meer dan
Pieter. Als pup rende hij direct weg of slikte iets meteen door als wij het wilde afpakken (gevaarlijke dingen en zo heeft hij bv een keer een bal en een tampon doorgeslikt
). Door zijn vertrouwen te winnen, kan ik nu als het echt moet iets afpakken zonder dat hij weg rent of het doorslikt (agressie komt hierbij totaal niet voor, want die vorm heeft hij nooit gehad: het was bij hem altijd wegrennen of doorslikken).
Bij Pieter zou hij nog kunnen kiezen voor wegrennen.
Botten, voerbakken, wonden verzorgen, poten afdrogen, oogjes/oortjes schoonmaken, enz. enz. is hier gelukkig geen enkel probleem.
Puch heeft dan wel een bloedhekel aan nagels knippen, maar ook dat lukt uiteindelijk wel.
Als een vreemde het zou moeten doen, zouden ze denk ik ook bijna alles bij Puchu kunnen doen, die is absoluut niet snel agressief.
Bij Kaya zou het minder snel kunnen.
Bij Kaya is er één ding wat we alle twee niet kunnen doen en dat is haar gebit schoonmaken. Door heel veel ellende met haar gebit,
vindt ze de tandenborstel echt iets doods engs en ik acht haar ertoe in staat dat ze op een bepaald moment zou uithalen. Om dit laatste
te voorkomen, maken we haar gebit dus niet schoon terwijl het eigenlijk wel zou moeten na het trekken van twee kiezen.
Bij Puchu is er als het erop aan komt wel één verschil... doordat ik bijna nooit iets van hem afpakt, vertrouwt hij me wat dit betreft meer dan
Pieter. Als pup rende hij direct weg of slikte iets meteen door als wij het wilde afpakken (gevaarlijke dingen en zo heeft hij bv een keer een bal en een tampon doorgeslikt
Bij Pieter zou hij nog kunnen kiezen voor wegrennen.
Botten, voerbakken, wonden verzorgen, poten afdrogen, oogjes/oortjes schoonmaken, enz. enz. is hier gelukkig geen enkel probleem.
Puch heeft dan wel een bloedhekel aan nagels knippen, maar ook dat lukt uiteindelijk wel.
Als een vreemde het zou moeten doen, zouden ze denk ik ook bijna alles bij Puchu kunnen doen, die is absoluut niet snel agressief.
Bij Kaya zou het minder snel kunnen.
-
Sepp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Sepp is van het type..zolang je maar aan mij zit dan vind ik het allemaal allang prima. Moet hierbij wel zeggen dat ik nog nooit een handeling heb moeten uitvoeren die echt pijn bij hem doet.
Roef schiet al in de stress op het moment dat zij vermoedt dat ik iest "naars" bij haar moet uitvoeren. Teken weghalen, vlooienspul enzo. Ze kruipt dan weg onder de tafel. Ik kan haar dan wel rustig pakken en alles bij haar doen. Ze ondergaat het gelaten. Eigenlijk is ze dan een heel lief frummeltje.
Super schattig is als ze bijvoorbeeld in iets scherps heeft gestaan of een takje blijft hangen in haar vacht. Ik vraag dan altijd..zal ik je helpen...Dan blijft ze staan en met alle gemaak kan ik dan bijvoorbeeld een doorntje uit haar voetzooltje halen.
Bij de Da is Sepp ontspannen. Roef is bang en holt het liefste naar buiten, maar laat zich wel behandelen.
Groetjes
nanda
Roef schiet al in de stress op het moment dat zij vermoedt dat ik iest "naars" bij haar moet uitvoeren. Teken weghalen, vlooienspul enzo. Ze kruipt dan weg onder de tafel. Ik kan haar dan wel rustig pakken en alles bij haar doen. Ze ondergaat het gelaten. Eigenlijk is ze dan een heel lief frummeltje.
Super schattig is als ze bijvoorbeeld in iets scherps heeft gestaan of een takje blijft hangen in haar vacht. Ik vraag dan altijd..zal ik je helpen...Dan blijft ze staan en met alle gemaak kan ik dan bijvoorbeeld een doorntje uit haar voetzooltje halen.
Bij de Da is Sepp ontspannen. Roef is bang en holt het liefste naar buiten, maar laat zich wel behandelen.
Groetjes
nanda

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Bij Diesel mogen we niet aan zijn poten en staart komen. Niet dat hij gaat happen, maar hij gaat met zijn mond naar je hand toe zo van ga weg ik wil dit niet. Oren en ogen schoonmaken moeten we ook met ze 2en doen, hij doet niets maar gaat weglopen, ik kan dan onmogelijk en de hond vasthouden en zijn oren/ogen schoonmaken.
Met eten en botten enz kunneen we alles afpakken..
We hebben Diesel nu 3 maanden dus we zijn druk bezig om te zorgen dat we wel aan zijn poten/staart mogen zitten.
Met eten en botten enz kunneen we alles afpakken..
We hebben Diesel nu 3 maanden dus we zijn druk bezig om te zorgen dat we wel aan zijn poten/staart mogen zitten.

-
doggy
Ik kan alles doen bij Beike.
Als ik het doe, laat hij het gewoon gebeuren, alhoewel kammen de laatste tijd wat meer tijd vergt.
Meneer vind dat niet zo leuk meer.
Maar als ik gewoon doorzet, dan laat hij het wel geworden.
Bij een vreemde moet hij eerst aan die persoon wennen, voordat hij het vertrouwt.
Maar soms kan een vreemde het ook direct doen, is maar net hoe diegene hem benadert.
Of hij vertrouwt het bij een vreemde helemaal niet, maar dat merk ik snel genoeg.
Hij zal niet bijten ofzo, maar bang weg lopen en steun zoeken bij mij.
Als ik het doe, laat hij het gewoon gebeuren, alhoewel kammen de laatste tijd wat meer tijd vergt.
Meneer vind dat niet zo leuk meer.
Maar als ik gewoon doorzet, dan laat hij het wel geworden.
Bij een vreemde moet hij eerst aan die persoon wennen, voordat hij het vertrouwt.
Maar soms kan een vreemde het ook direct doen, is maar net hoe diegene hem benadert.
Of hij vertrouwt het bij een vreemde helemaal niet, maar dat merk ik snel genoeg.
Hij zal niet bijten ofzo, maar bang weg lopen en steun zoeken bij mij.
- -Quinty-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising PoedelXMaltezer
Ik, mijn zusje en ouders kunnen alles doen bij Quinty.
Nu was ze vandaag naar de dierenarts geweest, omdat haar hoektandjes verwijderd moesten worden. Toen we haar weer op kwamen halen vertelde de assistente dat ze niet heel lief voor dierenarts en assistente was geweest. Ze had de tandjes er wel even in gezet :lol: . Ze zal na de operatie wel gedacht hebben, jullie komen niet meer aan mijn lijf.
Nu was ze vandaag naar de dierenarts geweest, omdat haar hoektandjes verwijderd moesten worden. Toen we haar weer op kwamen halen vertelde de assistente dat ze niet heel lief voor dierenarts en assistente was geweest. Ze had de tandjes er wel even in gezet :lol: . Ze zal na de operatie wel gedacht hebben, jullie komen niet meer aan mijn lijf.
Groetjes Kimberly & Quinty

-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik negeer heftig gebrom en tandeshowerij en kan dan alles doen wat ik wil. Enig geprunnik bij de achterkant vermijd ik zo veel mogelijk omdat
ik dan niet zo zeker ben van Sarah's respect voor mijn bedoelingen....ik mag niet aan haar kont komen.
ik dan niet zo zeker ben van Sarah's respect voor mijn bedoelingen....ik mag niet aan haar kont komen.
-
*Jolanda*
bij magic kunnen we allebeide alles doen.
Bij timber kunnen vrouwen meer doen dan mannen en dat is altijd al zo geweest...
Bij timber kunnen vrouwen meer doen dan mannen en dat is altijd al zo geweest...
-
Ayurveda
- Zeer actief
iedereen in het gezin kan alles bij de honden doen
ook kunnen mijn vriend en ik alles bij bikkel doen, naja bij bikkel kan zowiezo iedereen alles doen haha!
Tandenpoetsen vinden ze misschien wat minder en dan willen ze zoch nog wel is uit je armen wringen maar ja ik ben de baas dus ze hebben het maar te ondergaan...
ik mag dan misschien ook maar kleine hondjes hebben maar dit zou ook zeker gelden bij een grotere hond hoor
ook kunnen mijn vriend en ik alles bij bikkel doen, naja bij bikkel kan zowiezo iedereen alles doen haha!
Tandenpoetsen vinden ze misschien wat minder en dan willen ze zoch nog wel is uit je armen wringen maar ja ik ben de baas dus ze hebben het maar te ondergaan...
ik mag dan misschien ook maar kleine hondjes hebben maar dit zou ook zeker gelden bij een grotere hond hoor

-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Nog nooit iets tegen gekomen wat ik niet bij de dames kan doen. Ook bij de da lekker rustig. Denk ook dat andere veel kunnen doen als gebeurt dat nooit.
Samantha, wil je de nagels van denia een keer proberen??? Bekkie poetsen kunnen we het effe proberen hahaha
Samantha, wil je de nagels van denia een keer proberen??? Bekkie poetsen kunnen we het effe proberen hahaha

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Haha is goed hoorheidie schreef:Nog nooit iets tegen gekomen wat ik niet bij de dames kan doen. Ook bij de da lekker rustig. Denk ook dat andere veel kunnen doen als gebeurt dat nooit.
- Paddle
- Zeer actief
Er is eigenlijk maar 1 ding dat niemand kan doen bij Angel en dat is haar wegnemen bij zelfgevonden eten. Dan kan je een uitval of hap verwachten.
Verder kunnen goede bekenden (dus ik, vriend, ouders, broers) alles met haar doen, maar bij mij laat ze het iets gemakkelijker toe, ik ben net wat strenger soms als de rest
.
Bij onbekenden zou ik haar ook wel vertrouwen, maar ze zou een stuk moeilijker rustig te krijgen zijn denk ik.
Verder kunnen goede bekenden (dus ik, vriend, ouders, broers) alles met haar doen, maar bij mij laat ze het iets gemakkelijker toe, ik ben net wat strenger soms als de rest
Bij onbekenden zou ik haar ook wel vertrouwen, maar ze zou een stuk moeilijker rustig te krijgen zijn denk ik.

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Kan alles met beide honden en denk dat andere ook alles met Harley kunnen al is hij dan wel heel erg timide.
Vreemde kunnen in zovere alles met Toya dat het handelingen zijn zonder haar aan te hoeven te raken want ze laat zich door vreemde niet pakken als ik er niet bij ben
Vreemde kunnen in zovere alles met Toya dat het handelingen zijn zonder haar aan te hoeven te raken want ze laat zich door vreemde niet pakken als ik er niet bij ben
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
Jisz
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua's
Ook ik mag alles bij allebei, zelfs als het pijn doet of als ze het niet leuk vinden.
Laatst nog, had Sep ee splinter in z'n poot en m'n vriend wou 'm er uithalen, maar Sep trok steeds z'n poot weg.
Dus toen ik maar proberen, op zn rug gelegd en eerst lekker geaait enzo, toen ff z'n pootje bekeken (kijken waar die splinter zat).
Meneer piepen en doen, maar bleef wel liggen, uiteindelijk dus (op een beetje piepen na) moeiteloos er uitgekregen.
Het is denk ik ook zo dat mijn vriend niet echt geduld heeft, de hond dat aanvoelt en denkt: jaa daaaag.
Wat dat betreft heb ik meer geduld dan hem en stel m'n hondje eerst gerust.
Nagels knippen vinden ze trouwens ook niks, maar als ik het pootje vasthoud en een beetje knuffel en tegen ze praat, gaat het een stuk beter.
Ik ben ook meer thuis dan m'n vriend, dus denk dat ze daarom meer van mij accepteren dan van mijn vriend...
Laatst nog, had Sep ee splinter in z'n poot en m'n vriend wou 'm er uithalen, maar Sep trok steeds z'n poot weg.
Dus toen ik maar proberen, op zn rug gelegd en eerst lekker geaait enzo, toen ff z'n pootje bekeken (kijken waar die splinter zat).
Meneer piepen en doen, maar bleef wel liggen, uiteindelijk dus (op een beetje piepen na) moeiteloos er uitgekregen.
Het is denk ik ook zo dat mijn vriend niet echt geduld heeft, de hond dat aanvoelt en denkt: jaa daaaag.
Wat dat betreft heb ik meer geduld dan hem en stel m'n hondje eerst gerust.
Nagels knippen vinden ze trouwens ook niks, maar als ik het pootje vasthoud en een beetje knuffel en tegen ze praat, gaat het een stuk beter.
Ik ben ook meer thuis dan m'n vriend, dus denk dat ze daarom meer van mij accepteren dan van mijn vriend...
My little dogs - a heartbeat at my feet
-
Aleyne
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Mijn vriend en ik kunnen hier ook alles met Karas doen!
Voer wegpakken, botjes/koekjes wegpakken (of het nou uit ze bekkie is of uit ze mand, maakt hem geen moer uit) kammen, over hem heen hangen, ook pijnlijke dingen vindt hij goed maar hij verwacht daarna natuurlijk wel een beloning! ook is de DA geen probleem, als we daar binnen komen dan weet hij al waar de koekjes staan
Maar owee als vreemde het zouden proberen
Voer wegpakken, botjes/koekjes wegpakken (of het nou uit ze bekkie is of uit ze mand, maakt hem geen moer uit) kammen, over hem heen hangen, ook pijnlijke dingen vindt hij goed maar hij verwacht daarna natuurlijk wel een beloning! ook is de DA geen probleem, als we daar binnen komen dan weet hij al waar de koekjes staan
Maar owee als vreemde het zouden proberen
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Ik kan alles met mij beide hondjes doen. Het zijn ook echt mijn hondjes. Ik doe de (meeste) leuke dingen maar ook de minder leuke dingen.
Floortje vind prutsen zelfs lekker. Pootjes knippen, oogjes schoonmaken, oren plukken en schoonmaken dat soort dingen.
Cazz was het niet zo gewend maar staat het nu wel allemaal toe.
Mijn partner kan bij Floortje alles. Bij Cazz mag hij ook steeds meer.
Floortje vind de dierenarts erg eng, vooral zodra ze op tafel moet staan. blijft alleen rustig omdat ik erbij ben. Is alleen mijn vriend erbij dan probeerd ze van tafel te springen.
Hoe Cazz zich gedraagt bij de dierenarts gaan we binnenkort uitvonden. Over 2 weken voor de jaarlijkse prikken naar de dierenarts. (we hebben hem nog geen jaar)
Eten uit de bek halen, bak weg halen en meer van dat soort dingen is bij beide nooit geen probleem geweest.
Goede vrienden en mijn familie mogen bij Floortje ook best prutsen, behalve haar voetzolen. Bij Cazz mogen goede vrienden en mijn familie overal aaien.
Vreemden mogen mijn honden over hun lijf aaien. Hun kop zullen ze beide weg draaien.
Floortje vind prutsen zelfs lekker. Pootjes knippen, oogjes schoonmaken, oren plukken en schoonmaken dat soort dingen.
Cazz was het niet zo gewend maar staat het nu wel allemaal toe.
Mijn partner kan bij Floortje alles. Bij Cazz mag hij ook steeds meer.
Floortje vind de dierenarts erg eng, vooral zodra ze op tafel moet staan. blijft alleen rustig omdat ik erbij ben. Is alleen mijn vriend erbij dan probeerd ze van tafel te springen.
Hoe Cazz zich gedraagt bij de dierenarts gaan we binnenkort uitvonden. Over 2 weken voor de jaarlijkse prikken naar de dierenarts. (we hebben hem nog geen jaar)
Eten uit de bek halen, bak weg halen en meer van dat soort dingen is bij beide nooit geen probleem geweest.
Goede vrienden en mijn familie mogen bij Floortje ook best prutsen, behalve haar voetzolen. Bij Cazz mogen goede vrienden en mijn familie overal aaien.
Vreemden mogen mijn honden over hun lijf aaien. Hun kop zullen ze beide weg draaien.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ben alleen en doe dus ook alles en de dames vinden het prima.
Het enige waar ik voorzichtig mee ben is als Biène iets heeeeeeeeeeeeeeel lekkers krijgt (zoals een kip of een lap vuile pens oid). Dan gaat ze de kennel in want dan komt de oerhond in haar boven.
Het enige waar ik voorzichtig mee ben is als Biène iets heeeeeeeeeeeeeeel lekkers krijgt (zoals een kip of een lap vuile pens oid). Dan gaat ze de kennel in want dan komt de oerhond in haar boven.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Sandor
Ik kan zowat alles doen bij itoewa Ze wil altijd aangeraakt worden. Behalve als ze losloopt int bos, dan verandert ze.
Bij andere mensen blijft ze wel minder rustig.
Het lukt nu ook eindelijk om, als ze een duif ofzo gevangen heeft, die uit haar bek te nemen, zonder dat ze wegloopt en kat en muis begint te spelen.
Bij andere mensen blijft ze wel minder rustig.
Het lukt nu ook eindelijk om, als ze een duif ofzo gevangen heeft, die uit haar bek te nemen, zonder dat ze wegloopt en kat en muis begint te spelen.
- Helen87
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): De mooiste westpointers die er bestaan :-)
- Contacteer:
Wij kunnen beide eigenlijk alles wel doen bij onze honden. Eten/bot weghalen, inspecteren en weghalen van teekjes incl. de vervelende plek tussen en onder de tenen en in de oren, vervelende handelingen bij wondjes oid, tabletten in de bek.
Mmh, wat tot nu toe niet nodig is geweest is nagels knippen. Dat zou misschien minder makkelijk gaan. Ik hoop dat dat niet nodig is
haha.
Stitch kan af en toe wel geirriteerd kijken, en dan zie je een snauw aankomen. Maar als je dan snel haar naam zegt. Op zo'n toon van pas op! Probeer het niet. Dan gaat ze liggen/zitten met een zucht van pfff okeeeee
(En je ziet haar denken, Ik ben zooooooooo zielig) haha.
Ik pak wel regelmatig het bot/eten even weg. Niet echt wegzetten maar een paar seconde ermee staan en weer terug. Gewoon om dat erin te houden.
Mmh, wat tot nu toe niet nodig is geweest is nagels knippen. Dat zou misschien minder makkelijk gaan. Ik hoop dat dat niet nodig is
Stitch kan af en toe wel geirriteerd kijken, en dan zie je een snauw aankomen. Maar als je dan snel haar naam zegt. Op zo'n toon van pas op! Probeer het niet. Dan gaat ze liggen/zitten met een zucht van pfff okeeeee
Ik pak wel regelmatig het bot/eten even weg. Niet echt wegzetten maar een paar seconde ermee staan en weer terug. Gewoon om dat erin te houden.

De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan - Mahatma Gandhi
- Helen87
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): De mooiste westpointers die er bestaan :-)
- Contacteer:
Edit: andere kunnen niks doen bij ze. Windi zal wegkruipen en vooral bang zijn als iemand in de buurt komt. Stitch zal wel wat sneller echt happen. Ze heeft nu al af en toe de neiging om iemand een 'snapje' in de kuiten ofzo te geven. Yes, I knowww dit tolereren we uiteraard niet en hier zijn we heel streng op. Ze is nu nog jong dus gelijk leren dat dat niet geaccepteerd wordt.
Een dierenarts kan trouwens wel dingen doen. Maar dat is misschien omdat iemand die bij ons thuis komt wat voorzichtiger is en wat angstiger. Een dierenarts is vaak hup, kordaat. Op tafel die hond, zoo even kijken. En dan zijn ze zo overdondert dat ze niet veel tegenspraak geven.
Alhoewel, laatst wou de dierenarts nog even iets uitleggen maar stonden ze beide alweer op de grond. Hij wilde iets aanwijzen waarbij hij Windi aan moest raken. Zijn hand ging richting Windi en Stitch vloog erheen. Niks aan de hand verder. Maar de reactie.. stiekem vond ik het wel schattig zo beschermend voor Windi. 'Kom je aan Windi, dan moet je eerst langs mij'
maar goed, het kan natuurlijk niet.
Een dierenarts kan trouwens wel dingen doen. Maar dat is misschien omdat iemand die bij ons thuis komt wat voorzichtiger is en wat angstiger. Een dierenarts is vaak hup, kordaat. Op tafel die hond, zoo even kijken. En dan zijn ze zo overdondert dat ze niet veel tegenspraak geven.
Alhoewel, laatst wou de dierenarts nog even iets uitleggen maar stonden ze beide alweer op de grond. Hij wilde iets aanwijzen waarbij hij Windi aan moest raken. Zijn hand ging richting Windi en Stitch vloog erheen. Niks aan de hand verder. Maar de reactie.. stiekem vond ik het wel schattig zo beschermend voor Windi. 'Kom je aan Windi, dan moet je eerst langs mij'

De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan - Mahatma Gandhi
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik kan alles doen bij hem, mijn moeder niet erg veel, mijn vader en broertje helemaal niets. En vreemden ook niets.

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Niet echt verrassend bij een ras als de mijne, maar ik kan alles bij hem doen, mijn vriend ook. Ook als we hem pijn doen gaat hij er nog van uit dat wij het beste met hem voor hebben, bijv. toen we glas uit zijn poot moesten halen. Maar vreemden mogen niets, helemaal niets bij hem doen. Hij zal als hij heel erg pijn wordt gedaan of in het nauw gedreven wordt ook wel gaan bijten, hoewel hij eerder zal vluchten. Gelukkig komt dat nooit voor, op die keer met dat glas na. Wij kregen het niet uit zijn poot en zijn naar de dierenarts gegaan, die moest hem wel muilkorven, maar hij hield zich heel lang goed. Daar was ik wel blij mee, hij zou nooit zomaar happen. Er zijn een handjevol bekenden die ook veel met hem mogen, maar dat zijn er maar een stuk of 3.