Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden crematorium
Moderator: moderatorteam
- _Do_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Honden crematorium
Geen leuk onderwerp, maar zoals het er nu naar uit ziet moet ik er binnenkort gebruik van maken.
Wie heeft ervaring met het cremeren van zijn hond/huisdier?
En welk crematorium?
Voor ons is Smilde het dichtste bij en we kunnen ze 7 dagen per week bereiken, ook wel fijn.
Slechte ervaringen wil ik bijna liever horen dan goede...
En welk crematorium?
Voor ons is Smilde het dichtste bij en we kunnen ze 7 dagen per week bereiken, ook wel fijn.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Honden crematorium
Ik heb een "goede" ervaring met het hondencrematorium in Boxtel.
De man die Matje op kwam halen was erg aardig, rustig en netjes.
Hij nam echt de tijd en ik heb er geen nare smaak van over gehouden.
De man die Matje op kwam halen was erg aardig, rustig en netjes.
Hij nam echt de tijd en ik heb er geen nare smaak van over gehouden.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Nanni is hier gecremeerd:
http://www.ducamsterdam.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze waren zeer vriendelijk en niet zakelijk of iets. Ook met de urn ophalen waren ze belangstellend
Ze waren zeer vriendelijk en niet zakelijk of iets. Ook met de urn ophalen waren ze belangstellend
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar is Saar ook gecremeerd. Ik vond het een hele prettige plek met aardige mensen.duitse herder schreef:Nanni is hier gecremeerd:
- krullie
- Zeer actief
mijn kerels zijn gecremeerd bij majesta..
zeer netjes en respectvol..
er was een hoop mogelijk om afscheid te nemen..
en het contact was erg netjes..
kwamen hem ook discreet halen..
zeer netjes en respectvol..
er was een hoop mogelijk om afscheid te nemen..
en het contact was erg netjes..
kwamen hem ook discreet halen..
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mijn Sam is hier gecremeerd http://www.debreborgh.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
voor zover het een positieve ervaring kon zijn, was dat het wel, hoewel ze wel de verkeerde Urn geleverd hebben, achteraf was ik daar godsblij om, op het moment dat ik keuzes moest maken, was ik zo in de war, dat ik dat heel vlot heb gedaan, dus toen een strooibus gevraagd ( zat zo in mijn kop dat ik haar uit ging strooien)
maar ik kreeg een ( mooie) vaste urn terug.... achteraf dus helemaal fijn, want ik wil haar helemaal niet uitstrooien.... maar goed, het was wel een foutje natuurlijk.
voor zover het een positieve ervaring kon zijn, was dat het wel, hoewel ze wel de verkeerde Urn geleverd hebben, achteraf was ik daar godsblij om, op het moment dat ik keuzes moest maken, was ik zo in de war, dat ik dat heel vlot heb gedaan, dus toen een strooibus gevraagd ( zat zo in mijn kop dat ik haar uit ging strooien)
maar ik kreeg een ( mooie) vaste urn terug.... achteraf dus helemaal fijn, want ik wil haar helemaal niet uitstrooien.... maar goed, het was wel een foutje natuurlijk.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Bedan is gecremeerd bij de Kolleweidenhof. Bij Bedan was het compleet onverwacht en ben ik op internet gaan zoeken. De site van Kolleweidenhof sprak mij het meeste aan. Ik vond dat alles netjes gebeurde. Maandagochtend gebeld en hoefde geen tijd af te spreken om hem te brengen. Samen met Suus hem gebracht en kon alles op mijn manier doen en kreeg alle tijd. Daan was mee en mocht ook mee naar binnen. De urn had ik al uitgezocht, die keuze was niet moeilijk want ik zag de urnen op de site staan en wist meteen welke bij Bedan paste. Heb er nog steeds een goed gevoel over. Een volgende keer wil ik weer zelf mijn dier wegbrengen en zelf weer ophalen mocht ik op dat moment weer kiezen voor cremeren.

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
De Breborgh vind ik een prima plek. Ik ben ook een aantal keer bij Delfzijl geweest en dat vind/vond ik niks. Er ging niks fout, maar ik kreeg er ook geen fijn gevoel bij.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb maar 1 ervaring met een crematorium en dat was geen goede.
Toen ik Nika liet inslapen had de dierenartsassistente voor mij het crematorium gebeld, zij zouden Nika om 12 uur ophalen (Nika werd om 11 uur ingeslapen). Om half 2 waren ze er nog niet. Toen ik belde vertelden ze me dat ze tussen 5 en 6 uur 's avonds zouden komen. Het was bloedheet buiten, Nika lag op de bank en ik wilde haar daar niet veel langer laten liggen.
Dus erg boos geworden en gezegd dat ze niet meer hoefden te komen. Heb direct daarna een begraafplaats gebeld in Best en haar daarnaartoe gebracht, wat heel goed voelde gelukkig.
Als ik wederom een hond moet verliezen breng ik die were naar Best.
Toen ik Nika liet inslapen had de dierenartsassistente voor mij het crematorium gebeld, zij zouden Nika om 12 uur ophalen (Nika werd om 11 uur ingeslapen). Om half 2 waren ze er nog niet. Toen ik belde vertelden ze me dat ze tussen 5 en 6 uur 's avonds zouden komen. Het was bloedheet buiten, Nika lag op de bank en ik wilde haar daar niet veel langer laten liggen.
Dus erg boos geworden en gezegd dat ze niet meer hoefden te komen. Heb direct daarna een begraafplaats gebeld in Best en haar daarnaartoe gebracht, wat heel goed voelde gelukkig.
Als ik wederom een hond moet verliezen breng ik die were naar Best.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- yuki
- Zeer actief
Wij hebben beide keren onze hond naar Tussenwijck (Wijk aan Zee) gebracht.
De laatste keer is met al onze wensen rekening gehouden. Wij wilden hem niet aldaar een nacht in een koelcel, dus hebben hem kort voor de crematie gebracht, wij wilden geen vreemde handen aan onze hond, dus mijn ex heeft hem zelf in de oven mogen leggen. Al de volgende dag konden we de as ophalen. Voor zover je er een goed gevoel bij kunt hebben, hadden wij dat daar dus.
De laatste keer is met al onze wensen rekening gehouden. Wij wilden hem niet aldaar een nacht in een koelcel, dus hebben hem kort voor de crematie gebracht, wij wilden geen vreemde handen aan onze hond, dus mijn ex heeft hem zelf in de oven mogen leggen. Al de volgende dag konden we de as ophalen. Voor zover je er een goed gevoel bij kunt hebben, hadden wij dat daar dus.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
http://www.hdc-oost.nl/index.php?option ... &Itemid=53" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier heb ik ook al hele goeie dingen over gehoord.
Als je het wil mag je overal bij zijn,je mag je hond zelf in de oven schuiven en later de as in de urn doen.
Tis maar net wat je zelf wil.
Hier heb ik ook al hele goeie dingen over gehoord.
Als je het wil mag je overal bij zijn,je mag je hond zelf in de oven schuiven en later de as in de urn doen.
Tis maar net wat je zelf wil.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Wij hebben Roan bij Jori in Roosendaal laten cremeren.
Hele lieve mensen daar. Thuis toen ze hem kwame. Halen namen ze uitgebreid de tijd, die mevrouw heeft er toch zeker een uur gezeten.
Toen hij op de brancard ging raakte Elena helemaal overstuur, die mevr kon t toen ze dat zag ook niet meer drooghouden.
Toen we de as gingen ophalen vroeg ze ook meteen naar Elena.
ze had er al die tijd aan moeten denken.
De as is verdeelt in 2 urnen. En ook toen werd er weer de tijd genomen.
We hebben er een goed gevoel aan over gehouden.
Huduc ( hoop dat ik t goed schrijf ) op Heinkeszand schijnt ook een goede te zijn
Hele lieve mensen daar. Thuis toen ze hem kwame. Halen namen ze uitgebreid de tijd, die mevrouw heeft er toch zeker een uur gezeten.
Toen hij op de brancard ging raakte Elena helemaal overstuur, die mevr kon t toen ze dat zag ook niet meer drooghouden.
Toen we de as gingen ophalen vroeg ze ook meteen naar Elena.
ze had er al die tijd aan moeten denken.
De as is verdeelt in 2 urnen. En ook toen werd er weer de tijd genomen.
We hebben er een goed gevoel aan over gehouden.
Huduc ( hoop dat ik t goed schrijf ) op Heinkeszand schijnt ook een goede te zijn
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Gelukkig nog maar één ervaring. Wij zijn naar Drachtstercompagnie geweest, http://www.dierencrematorium.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Bente hebben we op vrijdagmiddag in laten slapen en zaterdags gebracht. We werden keurig ontvangen en vragen gesteld wat we wilden (as meenemen bewaar of 'uitstrooipotje', daar uitstrooien) en er was nog de gelegenheid om in een speciale ruimte, waar Bente daarna lag, afscheid te nemen.
In de loop van de volgende week kon haar as opgehaald worden.
Deze as hebben we een jaar later in de tuin uitgestrooid.
Sterkte, goed dat je er alvast over na denkt. Bij ons is de dierenarts thuis gekomen voor het laatste spuitje en op het moment dat het zo ver is met de volgende hond zou ik het weer zo willen doen.
Bente hebben we op vrijdagmiddag in laten slapen en zaterdags gebracht. We werden keurig ontvangen en vragen gesteld wat we wilden (as meenemen bewaar of 'uitstrooipotje', daar uitstrooien) en er was nog de gelegenheid om in een speciale ruimte, waar Bente daarna lag, afscheid te nemen.
Sterkte, goed dat je er alvast over na denkt. Bij ons is de dierenarts thuis gekomen voor het laatste spuitje en op het moment dat het zo ver is met de volgende hond zou ik het weer zo willen doen.
- _Do_
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag was het zo ver.
Helaas
Ze wilde niet meer leven. Ze heeft zaterdag ochtend een hersenbloeding of een zwelling in haar hersenen gehad.
Had ook een tumor kunnen zijn, aangezien ze ook elders tumoren heeft.
De da heeft haar thuis in laten slapen, ze ligt nog in de woonkamer.
Om 7 uur hebben wij een afspraak bij het crematorium in Smilde. Is een filiaal/dependance van Majesta.
Ik laat wel even weten hoe dat was.
Hoop nu even klaar te zijn met de dood... Vriendin van mij heeft 2 weken geleden haar 14 jaar oude lab in laten slapen na een hersenbloeding....
Helaas
Ze wilde niet meer leven. Ze heeft zaterdag ochtend een hersenbloeding of een zwelling in haar hersenen gehad.
Om 7 uur hebben wij een afspraak bij het crematorium in Smilde. Is een filiaal/dependance van Majesta.
Hoop nu even klaar te zijn met de dood... Vriendin van mij heeft 2 weken geleden haar 14 jaar oude lab in laten slapen na een hersenbloeding....
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
- zhuyang
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De sharpei
Ach,
Heel veel sterkte met het verlies.
Tamara
Heel veel sterkte met het verlies.
Tamara
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Renske schreef:Gelukkig nog maar één ervaring. Wij zijn naar Drachtstercompagnie geweest, http://www.dierencrematorium.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Van dit crematorium heb ik twee keer gebruik van gemaakt.
Vond alles erg rustig en netjes.
Sonja en Max staan nu in een urn boven op de kast.
We weten nog niet wanneer dat we het gaan uitstrooien..
Trouwens heel veel sterkte met het verlies.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ik hoor veel goede verhalen over Roermond, ook via m'n dierenarts bijv. Is alleen een beetje ver weg vanuit Drenthe.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Wat triest. Heel veel sterkte_Do_ schreef:Vandaag was het zo ver.
Helaas
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
veel sterkte,
Wij werken vanuit de praktijk veel samen met Majesta, ik kan ze alleen maar positief benoemen
Wij werken vanuit de praktijk veel samen met Majesta, ik kan ze alleen maar positief benoemen
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
heel veel sterkte
groetjes gonnie
groetjes gonnie
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Pfff...wilde mijn ervaring al gaan schrijven, maar las net het bericht dat ze al overleden is. Ik wens je heel veel sterkte 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- Bonnie F
- Zeer actief
Sterkte, ik hoop dat het afscheid mooi verloopt!

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- _Do_
- Zeer actief
- Contacteer:
Iedereen bedankt voor de lieve woorden.
We hebben haar gister avond zelf naar het crematorium gebracht. Werden erg netjes ontvangen en we kregen alle tijd die we nodig hadden.
Daarna werden onze wensen door gesproken. We krijgen een kaartje thuis gestuurd als ze gecremeerd is en dan moeten we een afspraak maken om de as weer op te halen.
Alles gebeurde netjes en het zag er ook erg verzorgd uit. Alleen jammer dat bijna iedereen daar een wierrookje brand. Niet mijn ding...
We hebben haar gister avond zelf naar het crematorium gebracht. Werden erg netjes ontvangen en we kregen alle tijd die we nodig hadden.
Daarna werden onze wensen door gesproken. We krijgen een kaartje thuis gestuurd als ze gecremeerd is en dan moeten we een afspraak maken om de as weer op te halen.
Alles gebeurde netjes en het zag er ook erg verzorgd uit. Alleen jammer dat bijna iedereen daar een wierrookje brand. Niet mijn ding...
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
_Do_ schreef:Geen leuk onderwerp, maar zoals het er nu naar uit ziet moet ik er binnenkort gebruik van maken.
En welk crematorium?
Bereiken is nog niet beschikbaar zijn helaas. Een van mijn honden overleed op zaterdagmiddag en helaas deed ze dat na 2en en was de enige mogelijkheid nog dat ik mijn hond maandag bracht of op liet halen.
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Mijn vorige hond Jumbo heb ik hier ook laten cremeren ... absoluut vriendelijk en belangstellend... alleen wat ik wel minder vond was de betaling .. we waren in gesprek over hoe hij was enzo en opeens komt ze pats boem tussen het gesprek door : 'zullen we afrekenen' daar schrok ik wel van ... maja ken ook zijn omdat ik zo emotioneel was en het gewoon even verkeerd viel.Geer schreef:Daar is Saar ook gecremeerd. Ik vond het een hele prettige plek met aardige mensen.duitse herder schreef:Nanni is hier gecremeerd:
Voor de rest prachtig ( begraafplaats niet trouwens
Maar ook mijn andere dieren zullen daar gecremeerd worden.

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Oh jeetje sorry ... ik had niet genoeg gelezen en ben mijn reactie gaan schrijven.
Excuses...
Heel veel sterkte met je verlies ..
Excuses...
Heel veel sterkte met je verlies ..

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik moest van te voren betalen. Degene die ik aan de telefoon had verontschuldige zich nog dat het op die manier moest en dat ze het moest vragen, waar ik geen probleem mee had trouwens
Nanni viel trouwens ook onder middelgrote hond ipv grote
-
zoe
- Zeer actief