Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Drijven - Izzie

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Drijven - Izzie

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

spijkerhond schreef:Hmmmm, ik ben een complete leek en alle respect dat je alles hier zo plaatst maar het filmpje moedigt mij nog niet erg aan om de schapendrijfsport te gaan uit proberen in ieder geval. Ligt vast aan mij maar ik zie niet helemaal wat dit rondjes draaien achter hollende schaapje in een heel kleine ruimte moet gaan worden? :denken:
Uiteindelijk moet het zoiets gaan worden: " onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht kunnen jij en je Aussie direct meedoen aan trials, wij hebben wat meer training nodig :F: Je moet niks hoor :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

_Do_ schreef:
Zoek stok! schreef:Hersenproblemen? Dat klinkt niet goed, sterkte.
Dank je, het mocht niet meer baten
Wat erg, veel sterkte.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wow, er is zeker progressie te zien zeg. Izzie is al veel beheerster :ok:
Vind je het wel leuk om te doen Linda?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Carma schreef: Vind je het wel leuk om te doen Linda?
Nou ja kijk, ik doe liever iets wat ik kan. Dat zal ik eerlijk zeggen. Agility en obedience begrijp ik nu een beetje. Drijven niet. Maar toen ik een beetje grip begon te krijgen, begon ik het wel leuk te vinden. Het is vooral de tijd wat een lastige factor is. Als ik het wil leren, moet ik vaker gaan. Maar ondertussen heb ik de GG/obedience en agilitytrainingen plus het wedstrijdseizoen voor Bram dat start. En de JJ Ranch is bepaald niet naast de deur. Maar ik ga kijken of het me lukt om toch regelmatig te gaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik vind het er knap uitzien. :ok:

Zou alleen niets voor mij zijn. Blijf het toch een beetje zielig vinden voor die schapen in zo'n kleine ruimte met een hond en handler die het nog niet snappen. Lijkt mij toch best stressvol voor die schapen. Ik begrijp dat de honden het moeten leren, maar ik vraag mij af of dat niet anders kan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:Ik vind het er knap uitzien. :ok:

Zou alleen niets voor mij zijn. Blijf het toch een beetje zielig vinden voor die schapen in zo'n kleine ruimte met een hond en handler die het nog niet snappen. Lijkt mij toch best stressvol voor die schapen. Ik begrijp dat de honden het moeten leren, maar ik vraag mij af of dat niet anders kan.
Daar heb ik ook over nagedacht, maar ik zou niet weten hoe. Zet je er een hek tussen, dan is het effect totaal anders. En op de grote weide is het nog veel lastiger omdat de schapen dan eerder uit elkaar gaan. Heb ook naar filmpjes gezocht hoe andere Aussies het doen met aanleren en dat gaat eigenlijk hetzelfde. En ja, ik deel je mening dat het stressvol voor de schapen is. Ik doe m'n best om het in rap tempo te verbeteren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

spijkerhond schreef:Hmmmm, ik ben een complete leek en alle respect dat je alles hier zo plaatst maar het filmpje moedigt mij nog niet erg aan om de schapendrijfsport te gaan uit proberen in ieder geval. Ligt vast aan mij maar ik zie niet helemaal wat dit rondjes draaien achter hollende schaapje in een heel kleine ruimte moet gaan worden? :denken:
hahahahaha, sorry moet hard lachen om de formulering, tja ieder zijn ding.

Linda, ik vind het geweldig om te zien, het is toch super om je hond zo in z`n element te zien? Gaat vast goed komen.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef:
Sita schreef:Ik vind het er knap uitzien. :ok:

Daar heb ik ook over nagedacht, maar ik zou niet weten hoe. Zet je er een hek tussen, dan is het effect totaal anders. En op de grote weide is het nog veel lastiger omdat de schapen dan eerder uit elkaar gaan. Heb ook naar filmpjes gezocht hoe andere Aussies het doen met aanleren en dat gaat eigenlijk hetzelfde. En ja, ik deel je mening dat het stressvol voor de schapen is. Ik doe m'n best om het in rap tempo te verbeteren.
Ik was ook al aan het denken, maar kwam ook niet veel verder. Misschien iets treibball achtigs om de commando's aan te leren. Maar denk dat een hond het toch heel anders ziet als er dan ipv een bal, een kudde schapen staan.

Zo te zien aan het laatste stukje, gaat dat verbeteren je echt wel lukken :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoek stok! schreef:
Nou ja kijk, ik doe liever iets wat ik kan. Dat zal ik eerlijk zeggen. Agility en obedience begrijp ik nu een beetje. Drijven niet. Maar toen ik een beetje grip begon te krijgen, begon ik het wel leuk te vinden. Het is vooral de tijd wat een lastige factor is. Als ik het wil leren, moet ik vaker gaan. Maar ondertussen heb ik de GG/obedience en agilitytrainingen plus het wedstrijdseizoen voor Bram dat start. En de JJ Ranch is bepaald niet naast de deur. Maar ik ga kijken of het me lukt om toch regelmatig te gaan.
Ik kan me dit zo goed voorstellen :wink:
Maar agility en obedience heb je óók moeten leren natuurlijk...

Het trekt mij niet echt, maar kan me voorstellen dat je graag je hond de kans wil geven om te doen waarvoor ze in eerste instantie zijn gefokt en eerlijk is eerlijk, het is ook hardstikke gaaf om te zien dat ze er zoveel plezier in heeft. Nu jij nog :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef: Ik was ook al aan het denken, maar kwam ook niet veel verder. Misschien iets treibball achtigs om de commando's aan te leren. Maar denk dat een hond het toch heel anders ziet als er dan ipv een bal, een kudde schapen staan.

Zo te zien aan het laatste stukje, gaat dat verbeteren je echt wel lukken :ok:
Maar om de commando's gaat het nu eigenlijk nog helemaal niet. Het gaat om beheersing. En dan is een bal idd heel wat anders dan schapen. Ik oefen overigens wel om een stoel heen lopen en af tijdens het lopen. Zodat ik dat later kan toepassen als we bij de schapen staan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Carma schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik kan me dit zo goed voorstellen :wink:
Maar agility en obedience heb je óók moeten leren natuurlijk...

Het trekt mij niet echt, maar kan me voorstellen dat je graag je hond de kans wil geven om te doen waarvoor ze in eerste instantie zijn gefokt en eerlijk is eerlijk, het is ook hardstikke gaaf om te zien dat ze er zoveel plezier in heeft. Nu jij nog :ok:
Ja dat klopt, het aanleren van obedience en agility vond ik ook niet je van dat. Ligt aan mij hoor :wink: Als er maar wel progressie in zit. Dat ik over een half jaar niet nog hetzelfde sta te stuntelen. We zien het wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

De kleine ruimte viel mij ook op
Met Toya oefen ik op een open veld groter als een voetbalveld.
Schapen kunnen daar ook weg omdat het afgezet is voor paarden en niet voor schapen.
Schapen zijn wel kudde dieren die toch weer naar elkaar toe gaan. Heb nog nooit gehad dat de schapen weg waren omdat ze de schapen uit zichzelf naar mij toe brengt. Neem aan dat een aussie dat ook doet.
Wat je schrijft over dat gaan staan bij de koppen das lastig en helaas erg herkenbaar. Toya doet dat ook en is daardoor moeilijk in 12 uur positie te brengen en te houden.
De afstand tussen hond en de schapen is bij ons ook veel groter als wat ik op het filmpje zie.
Zodra Toya zo dicht er op zit gaan de schapen ook rennen. Het verbaasde mij daarom dat je er toch voor kon blijven lopen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

*Anita* schreef: De afstand tussen hond en de schapen is bij ons ook veel groter als wat ik op het filmpje zie.
Zodra Toya zo dicht er op zit gaan de schapen ook rennen. Het verbaasde mij daarom dat je er toch voor kon blijven lopen.
De schapen zijn dat gewend denk ik. Verschil Aussie/Border he. Aussies zitten dichter op het vee.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Wellicht kunnen jij en je Aussie direct meedoen aan trials, wij hebben wat meer training nodig Je moet niks hoor
Snap ik en denk niet dat me gaat zien op die wedstrijden; bedoelde alleen dat ik door dit fimpje niet erg gestimuleerd wordt om het ook maar uit te proberen :mrgreen: Ik zie er niet meer meer in dan gehol achter, inderdaad, gestresste schaapjes die geen kant op kunnen in een heel erg kleine paddock. Maar als de kenners zeggen dat het knap is en de manier om het aan te leren dan zal dat best hoor maar niet mijn ding.

Denk dat ik het ga houden bij schapen negeren, wel zo handig als je er een weiland van vol van de buurman hebt naast je erf :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”