Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips hondenschool?

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Tips hondenschool?

Ongelezen bericht door Moos »

Nu die auto hele nieuwe perspectieven opent :mrgreen:, wil ik met Vera heel graag behendigheid gaan doen. Puntje is alleen dat we nooit meer gedaan hebben dan de puppencursus, en ik als ik zo eens google heel vaak zie dat de hond eerst cursussen zus en zo gedaan moet hebben voordat ze mee mogen doen aan de behendigheid.
Nou wil ik niet arrogant zijn ( :engel: ), maar Vera luistert erg goed, let op mij, en kent de basisdingen als blijf e.d ook wel. Ik denk dus dat ze best leuk beginners behendigheid zou kunnen trainen zonder rare dingen te doen. En ik heb zelf geen zin om eerst nog weet ik het hoe lang gehoorzaamheidscurussen te moeten doorlopen :wink:

Ik wil van de week eens contact opnemen met een hondenschool hier vlakbij, of er niet de mogelijkheid is om toch eventueel gewoon in te stromen bij een beginnersgroep.
En ik vraag me dus af of mensen hier toevallig een tip hebben om behendigheid te doen in de buurt van Amstelveen? Ik wil de auto wel graag nog even mee laten gaan, dus het moet ook weer niet erg ver rijden zijn :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Tips hondenschool?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Een tip voor een hondenschool heb ik niet, maar ik denk dat het bij veel scholen best mogelijk is om op een andere manier in te stromen. Ik train met Izzie ook bij eens school waar regels zijn mbt diploma's. Maar ja, ik doe helemaal geen gewone gehoorzaamheid. En toch luistert ze best aardig :mrgreen: Gewoon even uitleggen dus en aanbieden om een keer langs te komen zodat ze zelf kunnen zien dat je geen hond hebt die van groep naar groep gaat rennen (overigens zijn er nog genoeg honden die dit doen terwijl ze al diploma's hebben, maar dit terzijde). Zit en blijf is idd belangrijk. Trekken aan de riem e.d. maakt geen klap uit (gelukkig voor mij).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Een tip voor een hondenschool heb ik niet, maar ik denk dat het bij veel scholen best mogelijk is om op een andere manier in te stromen. Ik train met Izzie ook bij eens school waar regels zijn mbt diploma's. Maar ja, ik doe helemaal geen gewone gehoorzaamheid. En toch luistert ze best aardig :mrgreen: Gewoon even uitleggen dus en aanbieden om een keer langs te komen zodat ze zelf kunnen zien dat je geen hond hebt die van groep naar groep gaat rennen (overigens zijn er nog genoeg honden die dit doen terwijl ze al diploma's hebben, maar dit terzijde). Zit en blijf is idd belangrijk. Trekken aan de riem e.d. maakt geen klap uit (gelukkig voor mij).
Oke, dan ga ik dat iig proberen bij de hondenschool hier in de buurt :ok: Zit en blijft kan ze prima, en als ze met mij bezig is ziet ze andere honden niet eens. In ieder geval zeker niet als ze op een ander deel van het veld lopen :wink:
Trekken aan de riem doet Vera enorm op dat soort plekken ja :mrgreen: Maar ik had al zo'n vermoeden dat dat niet uit zou maken haha.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Er is een hondenschool die op een veld naast een zwembad traint. Mijn tip is daar niet heen te gaan :wink: Is denk ik ook wat uit jouw buurt maar ik dacht ik zeg het even :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Hahaha, nou als ik een zwembad zie zal ik uit de buurt blijven :mrgreen:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Inderdaad gewoon eens langs gaan. Als jij kan laten zien dat je hond gehoorzaam is, is er niks aan het handje meestal.
En ach meeste basisgehoorzaamheidscursussen duren 10 weken, ben je ook zo doorheen, zeker als je hond het al kan. Gewoon vragen of je eerder examen mag doen enzo ;)
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Leuk voor jullie! :cheer: Ik zou idd zeker gewoon een afspraak maken zonder me in te schrijven voor een basis-gehoorzaamheid; maar vaak is dat geen enkel probleem!
Moos
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Leuk voor jullie! :cheer: Ik zou idd zeker gewoon een afspraak maken zonder me in te schrijven voor een basis-gehoorzaamheid; maar vaak is dat geen enkel probleem!
Dat ga ik zeker proberen dan :ok: Saar mag dan een uurtje op de bank liggen bij mijn tante, dus die is ook onder de pannen hihi.
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Voor OK scholen moet je toch een stukje rijden. Zelf nooit bij Alphen getrained, maar ik zit wel eens in een workshop met iemand die daar wel traint en training geeft en ik kan mij goed vinden in haar ideeen.

Ik ben niet thuis in de FHN scholen maar volgens mij zit er ook eentje in New Vennep.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sepp schreef:Voor OK scholen moet je toch een stukje rijden. Zelf nooit bij Alphen getrained, maar ik zit wel eens in een workshop met iemand die daar wel traint en training geeft en ik kan mij goed vinden in haar ideeen.

Ik ben niet thuis in de FHN scholen maar volgens mij zit er ook eentje in New Vennep.
Nou het lastige wat dat betreft is dat het denk ik niet handig is echt afstanden te gaan rijden, wekelijks, met deze auto.
Ik heb ook niet echt wedstrijdambities ofzo hoor :wink: En als ik echt denk dat het niks is stoppen we wel :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Als je bij een FHN gaat trainen zit je trouwens wel vast aan de SHH diploma's, maar goed, dan kan je vaak gewoon op de examendag even komen opdraven...
Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Bij ons, maar dat is dus België, moeten de beginners eerst een proef afleggen. Dit stelt niet zoveel voor: je moet je hond achterlaten en hem oproepen tussen de andere honden door (die staan met baasjes op twee rijen opgesteld). Ook moet je hem los laten volgen tussen de toestellen door. Ben je geslaagd, dan mag je beginnen!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Valerie schreef:Er is een hondenschool die op een veld naast een zwembad traint. Mijn tip is daar niet heen te gaan :wink: Is denk ik ook wat uit jouw buurt maar ik dacht ik zeg het even :mrgreen:
Bedoel je de KC Kennemerland, die trainen ook op een veld naast een zwembad namelijk. Daar train ik, en met veel plezier moet ik zeggen. Dus ik weet niet waarom jij die tip geeft, als het tenminste om dezelfde hondenschool gaat.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Sepp schreef:Voor OK scholen moet je toch een stukje rijden. Zelf nooit bij Alphen getrained, maar ik zit wel eens in een workshop met iemand die daar wel traint en training geeft en ik kan mij goed vinden in haar ideeen.

In Nieuw Vennep train ik met zeer veel plezier! vanaf 24 april gaan we weer beginnen. Groot voordeel vind ik dat je inderdaad zonder cursus kan beginnen. Het is erg makkelijk te rijden ook
Perry en Noah

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

LongFields schreef:
Valerie schreef:Er is een hondenschool die op een veld naast een zwembad traint. Mijn tip is daar niet heen te gaan :wink: Is denk ik ook wat uit jouw buurt maar ik dacht ik zeg het even :mrgreen:
Bedoel je de KC Kennemerland, die trainen ook op een veld naast een zwembad namelijk. Daar train ik, en met veel plezier moet ik zeggen. Dus ik weet niet waarom jij die tip geeft, als het tenminste om dezelfde hondenschool gaat.
Ik bedoel deze

http://www.hondenforum.nl/plaza/agility ... hendigheid" onclick="window.open(this.href);return false;

Alle onderdelen worden meteen hoog genomen ipv eerst verlaagd en rustig aangeleerd, honden rennen overal los, niet al teveel kennis en er liep ook een bijtende hond waar niets tegen gedaan werd. Voor de rest was het wel gezellig :mrgreen:
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik ben zelf wel tevreden over KC Woerden, dingen worden rustig en goed opgebouwd. Volgens mij stromen er wel meer honden in zonder diploma, het is denk ik geen probleem om te startten met een goed luisterende hond. Als je een keer wil kijken, kan je wel meerijden vanaf mijn huis, carpoolen we wel naar Woerden :ok:
Moos
Zeer actief

suzan25 schreef:Ik ben zelf wel tevreden over KC Woerden, dingen worden rustig en goed opgebouwd. Volgens mij stromen er wel meer honden in zonder diploma, het is denk ik geen probleem om te startten met een goed luisterende hond. Als je een keer wil kijken, kan je wel meerijden vanaf mijn huis, carpoolen we wel naar Woerden :ok:
Oh, dat is een lief aanbod van je :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Is de AHC te doen voor je qua afstand? Mijn topografie is rampzalig :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Trekken aan de riem doet Vera enorm op dat soort plekken ja :mrgreen: Maar ik had al zo'n vermoeden dat dat niet uit zou maken haha.
Ik heb Izzie de hele les los, maar vanuit de auto naar het veld zit ze aan de riem. Nou ja, het is meer dat ik aan de riem zit :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Is de AHC te doen voor je qua afstand? Mijn topografie is rampzalig :wink:
Mijn topografie is ongeveer net zo rampzalig :mrgreen: Ik zal het adres van de AHC even opzoeken en invullen op de routeplanner!
Zoek stok! schreef:Ik heb Izzie de hele les los, maar vanuit de auto naar het veld zit ze aan de riem. Nou ja, het is meer dat ik aan de riem zit :wink:
Ja, zo gaat het bij mij ook dan ja :F:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef:Is de AHC te doen voor je qua afstand? Mijn topografie is rampzalig :wink:
Dat is denk ik een half uurtje rijden vanuit Amstelveen. Een collega van mij woont in Alphen en die rijdt in twintig minuten naar Mijdrecht. En je kan helemaal binnendoor, rijdt fijner dan via de snelweg.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sita schreef:
Dat is denk ik een half uurtje rijden vanuit Amstelveen. Een collega van mij woont in Alphen en die rijdt in twintig minuten naar Mijdrecht. En je kan helemaal binnendoor, rijdt fijner dan via de snelweg.
Ja haha, het is inderdaad 30 min volgens de routeplanner. Dat is misschien ook nog wel te doen dan!
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Moos schreef:
Sita schreef:
Ja haha, het is inderdaad 30 min volgens de routeplanner. Dat is misschien ook nog wel te doen dan!
Het is echt een leuke hondenschool en ze hebben ervaring met agility en goldens :wink:

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sita schreef:
Het is echt een leuke hondenschool en ze hebben ervaring met agility en goldens :wink:
Ah kijk da's altijd leuk :mrgreen: :wink:
Ik ga eens even kijken hoe het allemaal voelt qua rijden de komende tijd, en dan kunnen we daar misschien wel elke week heen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nou dan wist ik het wel Marloes. Hop hop naar de AHC :wink: Echt een leuke hondenschool, ik heb er puppycursus met Izzie gedaan terwijl ik dat helemaal niet van plan was. Je kunt daar ook apporteersport doen he.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Nou dan wist ik het wel Marloes. Hop hop naar de AHC :wink: Echt een leuke hondenschool, ik heb er puppycursus met Izzie gedaan terwijl ik dat helemaal niet van plan was. Je kunt daar ook apporteersport doen he.
Oh da's ook leuk :ok: Nou dan gaan we eens daarnaar kijken binnenkort als 't autootje het leuk bljft doen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

AHC hoor ik hier in de buurt inderdaad heel leuke dingen over. Mij is ook al meerdere keren gezegd daar te gaan trainen met Fenja, maar ik ben zo iemand die als ze ergens eenmaal traint daar vastgeroest blijft zitten :mrgreen:

Misschien dat ik er toch ook wel een keertje ga kijken
Sita
Zeer actief

Ik ben donderdag voor het eerst geweest en ik vond het er super! Mooi terrein, goede instructeurs en ook nog gezellig :ok:

Het is voor mij drie kwartier, valt dus ook best mee. En vrijdagochtend moeten mijn collega's maar even rustig doen :mrgreen:

Afbeelding
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

LongFields schreef:
Marloes ik ben afgelopen woensdag daar naar ringtraining geweest en toen waren ze op het zelfde veld ook met andere cursussen bezig. Hoe het eraan toegaat daar had ik geen tijd voor om op te letten :mrgreen: maar het zag er prima
verzorgd uit. Als je wil kun je woensdag mee om rond te kijken en te informeren.

groet Brigitte
Afbeelding
Moos
Zeer actief

bydevries schreef:
LongFields schreef:
Marloes ik ben afgelopen woensdag daar naar ringtraining geweest en toen waren ze op het zelfde veld ook met andere cursussen bezig. Hoe het eraan toegaat daar had ik geen tijd voor om op te letten :mrgreen: maar het zag er prima
verzorgd uit. Als je wil kun je woensdag mee om rond te kijken en te informeren.

groet Brigitte
Wat een lief aanbod ook! Hoe lang is het rijden daarnaartoe? :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”