Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenscholen voor kinderen.
Moderator: moderatorteam
Hondenscholen voor kinderen.
Hallo,
ik ben 13 jaar en ik wil graag met Dino op behendigheid,
maar ik kan niet een hondenschool vinden waar kinderen ook samen met hun hond(je) behendigheid mogen volgen. Zouden jullie daarbij willen/kunnen helpen met zoeken?
Het liefste in Friesland, meer eisen heb ik niet echt. De afstand moet natuurlijk niet te ver zijn, maar dat wil ik ook zelf wel bekijken op de website(of andere contacts mogelijkheden) bekijken.
Groetjes van mij en
pootjes van Bobby, Dino en Amber.
ik ben 13 jaar en ik wil graag met Dino op behendigheid,
maar ik kan niet een hondenschool vinden waar kinderen ook samen met hun hond(je) behendigheid mogen volgen. Zouden jullie daarbij willen/kunnen helpen met zoeken?
Het liefste in Friesland, meer eisen heb ik niet echt. De afstand moet natuurlijk niet te ver zijn, maar dat wil ik ook zelf wel bekijken op de website(of andere contacts mogelijkheden) bekijken.
Groetjes van mij en
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Hondenscholen voor kinderen.
Waarom niet bij volwassenenscholen? Ik train ook gewoon tussen de volwassenen. Niet in behendigheid, weliswaar.

-
- Zeer actief
Bij de meeste hondenscholen mag je zo jong niet trainen, ongeacht wat.
Vaak is de ondergrens 16.
De reden is meestal dat er geen voldoende "overwicht" is op de hond als de geleider een (jong) kind is.
Ik neem aan dat je al wel gehoorzaamheid met je hondje gedaan hebt? Je hondje zal in ieder geval wat dingen vanuit gehoorzaamheid moeten kunnen, zowiezo luisteren
maar ook 'zit en blijf' en links en rechts volgen/meelopen.
Vaak stellen hondenscholen waar je behendigheid wil gaan doen, eisen aan de gehoorzaamheid, soms zelfs dat je alelen behendheid mag doen 'daar' als je 'daar' ook gehoorzaamheid gedaan hebt. Soms hoef je allen maar aan te tonen dat je elders gehoorzaamheid gedaan hebt of stomweg aan te tonen dat je hond gehoorzaam IS.
Als je dus nog niets met je hondje gedaan hebt, zou dat mijn eerste advies zijn; zorg dat je een hondenschool vind waar je überhaupt mag trainen (er zal wel een ouder/begeleider moeten aanwezig zijn) en doe dan eerst een gehoorzaamheidscursus.
Hoe oud is het hondje en wat voor ras/kruising is het? Dat speelt ook nog mee vaak.
Suzanne
Vaak is de ondergrens 16.
De reden is meestal dat er geen voldoende "overwicht" is op de hond als de geleider een (jong) kind is.
Ik neem aan dat je al wel gehoorzaamheid met je hondje gedaan hebt? Je hondje zal in ieder geval wat dingen vanuit gehoorzaamheid moeten kunnen, zowiezo luisteren

Vaak stellen hondenscholen waar je behendigheid wil gaan doen, eisen aan de gehoorzaamheid, soms zelfs dat je alelen behendheid mag doen 'daar' als je 'daar' ook gehoorzaamheid gedaan hebt. Soms hoef je allen maar aan te tonen dat je elders gehoorzaamheid gedaan hebt of stomweg aan te tonen dat je hond gehoorzaam IS.
Als je dus nog niets met je hondje gedaan hebt, zou dat mijn eerste advies zijn; zorg dat je een hondenschool vind waar je überhaupt mag trainen (er zal wel een ouder/begeleider moeten aanwezig zijn) en doe dan eerst een gehoorzaamheidscursus.
Hoe oud is het hondje en wat voor ras/kruising is het? Dat speelt ook nog mee vaak.
Suzanne
Hij is 2 jaar (sinds november 2009)Suzanne123 schreef:
Hij is een Jack-Russell x (met waarschijnlijk teckel)
Dino heeft nog geen basisdingen gehad, maar als dat moet dan ben ik dat wel van plan om te doen, natuurlijk.
Groetjes van mij en
-
- Zeer actief
Hoi,BobbyDinoAmber schreef:Hij is 2 jaar (sinds november 2009)Suzanne123 schreef:
Hij is een Jack-Russell x (met waarschijnlijk teckel)
Dino heeft nog geen basisdingen gehad, maar als dat moet dan ben ik dat wel van plan om te doen, natuurlijk.
Groetjes van mij en
Dan zou ik daarmee beginnen, want je hond moet beslist dingen kunnen om behendigheid te gaan doen. Hij moet ook gewend zijn om in een groep te "werken" en daarbij toch veel aandacht voor jou te hebben. Bovendien is het voor "het spelletje" beter als hij wat basisdingen kent. Zowiezo vind ik dat voor honden belangrijk eigenlijk!

Dus, zoek een hondenschool waar je zowel gehoorzaamheid kunt doen en behendigheid en vraag of je daar 's mag komen kijken met (een van) je ouder(s). Vraag dan wat de mogelijkheden zijn om daar cursussen te volgen. MOgelijk moet je eerst "op proef" omdat de hond nog niets kent/kan en jij zo jong bent.
Ik kom niet uit jouw buurt dus kan je niet helpen helaas. Ik schat overigens in dat het lastig kan worden om wat te vinden omdat je nog zo jong bent ;-(
Google leverde dit:
http://www.hondenschooljoka.nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenschoolshanna.nl/hs_index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cunos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind zelf "clickeren" erg leuk om te doen, maar zorg in ieder geval dat je een hondenschool zoekt waar ze positief met honden omgaan. De hondenschool die prikbanden adviseert (aan welk ras dan ook) daar zou ik aan voorbijgaan.
Groetjes, en succes!
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 20 mar 2010 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankjewel, ik had al eens een hondenschool gevraagt bij mij in de buurt ze zeiden dat het niet mocht maar ik kan nog wat verder informeren of het in principe wel zou mogen met mijn ouders erbij. Daar zal ik eerst gaan informeren en als het dan nog niet lukt dan ga ik zoeken voor andere hondenscholen.
Ik houd jullie op de hoogte
.
Ik houd jullie op de hoogte

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon rondvragen. Toen wij ons eerste hondje kregen heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht, niemand thuis eigenlijk, ik zou gewoon de cursus gaan doen (ik was toen ook 13). Ook nooit een probleem geweest
Ik heb zelf ook ooit een meisje van een jaar of 10 in de groep gehad, nou daar konden heel veel volwassenen wat van leren 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wij hebben nu bij de behendigheid ook twee jonge meisjes zitten, die doen het heel leuk! Ouders zijn er wel bij om in te grijpen als de hond het te bont maakt
Maar als de hond zich goed gedraagt denk ik dat het bij de meeste hondenscholen geen probleem is hoor. Die bij ons hebben dus beide Shelties, hele leuke sportieve hondjes, goed met andere honden en geen vervelend gedrag. Ik heb overigens ook eens in een groep gestaan waar een meisje van 10 (schat ik) met een enorme, geirriteerde macho Bouvier reu liep. Daar word ik dan weer minder vrolijk van 

Ik denk niet dat, dat met Dino zo'n probleem is. Hij heeft wel eens een paar keer meegedaan in een cursus en dat ging heel goed, hij was gewoon aan het begin even heel enthousiast, maar dat stopte al snel... Dus het gedrag van Dino zal niet een probleem zijn.
Ik heb geprobeerd om te mailen naar een hondenschool dicht bij mij in de buurt maar dat e-mail adres deed het niet, dus misschien maar bellen dan?
Als iemand een hondenschool in Friesland weet waar kinderen ook heen mogen met hun hond(je) laat het me dan weten.
Ik heb geprobeerd om te mailen naar een hondenschool dicht bij mij in de buurt maar dat e-mail adres deed het niet, dus misschien maar bellen dan?
Als iemand een hondenschool in Friesland weet waar kinderen ook heen mogen met hun hond(je) laat het me dan weten.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Inderdaad, maar ook het omgaan met/lesgeven aan kinderen is niet voor iedereen even makkelijk. Ik zat als cursist in een groep waar een 15 jarige jongen met een Rottweiler trainde. Hij heeft van de 5 lessen dat hij geweest is, 3 lessen huilend het veld verlaten. Deels uit frustratie omdat het niet lukte en deels omdat hij geen kritiek aankon.De reden is meestal dat er geen voldoende "overwicht" is op de hond als de geleider een (jong) kind is.
Natuurlijk zijn er genoeg kinderen die wel kritiek aankunnen, maar een hondenschool moet natuurlijk regels hebben. Als de regel is dat kinderen mogen trainen vanaf 16 jaar, dan moet de school zich daaraan houden. Bij ons zei laatst iemand: maar onze zoon wordt over een half jaartje 16! Toen zei de instructeur, laat u uw zoon al brommer rijden op de openbare weg? Nee natuurlijk niet, zeiden de ouders dat mag niet. Juist, zei de instructeur.

BobbyDinoAmber, ik hoop dat je een hondenschool vind die het wel wil doen!

http://www.dehondenclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in Boelenslaan
Die kun je eens vragen.
Weet niet of ze het doen, maar ze geven veel lessen enz.
Ik heb er zelf ook getraind, vroeger.
Erg leuk.
Die kun je eens vragen.
Weet niet of ze het doen, maar ze geven veel lessen enz.
Ik heb er zelf ook getraind, vroeger.
Erg leuk.
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Cosmo in Wijnjewoude heeft een groep met kinderen, Raquel loopt daar met Enya behendigheid op dinsdags. Zij is 10 jaar 

Dankjewel,
@ Doggy daar heb ik al gevraagd, daar mocht het niet.
@Pumi misschien kan ik daar dan wel proberen, dankjewel.
!
@ Doggy daar heb ik al gevraagd, daar mocht het niet.
@Pumi misschien kan ik daar dan wel proberen, dankjewel.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Je zou hier mogen trainen maar de behendigheidsgroepen zitten vol. Ik heb nog wel plek voor gehoorzaamheid.
Je mag me mailen voor meer informatie.
Groetjes van Esther
Je zou hier mogen trainen maar de behendigheidsgroepen zitten vol. Ik heb nog wel plek voor gehoorzaamheid.
Je mag me mailen voor meer informatie.
Groetjes van Esther
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja bij mij kwam Cosmo inderdaad ook als eerst op. Hier zie ik regelmatig kinderen trainen. Maar geen wedstrijden volgens mij? Cunos behendigheid traint momenteel in Boelenslaan en je zou het altijd kunnen vragen. Met mijn vorige hond was ik 16 toen ik daar begon, maar er trainde nog een meisje bij mij in de groep wat volgens mij wel iets jonger was dan ik (maar weet niet zeker). Cunos loopt wedstrijden bij FHN. Ik start daar naar de zomervakantie zelf ook weer met behendigheidlessen. Verder zou je eens kunnen informeren bij KC Sneek, deze trainen namelijk normaliter ook in Beetsterzwaag (en momenteel in de Hemrik vanwege verbouwing manege Lindensteyn), maar ook hier geen wedstrijden volgens mij?

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Cosmo doet inderdaad geen wedstrijden, Cunos wel. Maar daar start de volgende A-cursus pas na de zomergyanty schreef:Tja bij mij kwam Cosmo inderdaad ook als eerst op. Hier zie ik regelmatig kinderen trainen. Maar geen wedstrijden volgens mij? Cunos behendigheid traint momenteel in Boelenslaan en je zou het altijd kunnen vragen. Met mijn vorige hond was ik 16 toen ik daar begon, maar er trainde nog een meisje bij mij in de groep wat volgens mij wel iets jonger was dan ik (maar weet niet zeker). Cunos loopt wedstrijden bij FHN. Ik start daar naar de zomervakantie zelf ook weer met behendigheidlessen. Verder zou je eens kunnen informeren bij KC Sneek, deze trainen namelijk normaliter ook in Beetsterzwaag (en momenteel in de Hemrik vanwege verbouwing manege Lindensteyn), maar ook hier geen wedstrijden volgens mij?

Ik heb geïnformeerd bij Cosmo, en daar mocht het.
Ze zeiden dat ik beter eens langs kon komen met Dino,
maar het was(volgensmij) wel goed dat ik daar ging trainen
.
Ong. in mei ga ik starten denk ik dat komt voor mij het beste uit.
Dankjewel voor jullie hulp!

Ze zeiden dat ik beter eens langs kon komen met Dino,
maar het was(volgensmij) wel goed dat ik daar ging trainen

Ong. in mei ga ik starten denk ik dat komt voor mij het beste uit.
Dankjewel voor jullie hulp!

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Wat leuk dat je bij Cosmo kan trainen.
Ik wens je daar veel plezier toe.
Groetjes van Esther
Ik wens je daar veel plezier toe.
Groetjes van Esther