Hij is van een onzekere hond veranderd naar een zeer blije en ontspannen hond op het trainingsveld

Toen we hem 1,5 jaar geleden voelde hij zich helemaal niet zo prettig op de hondenschool, hij was erg onzeker naar vreemde mensen en honden. Gelukkig haalde hij altijd wel veel voldoening en zekerheid uit de training.
Ik heb afgelopen periode altijd veel tijd en aandacht besteed aan opbouwen van zijn zelfvertrouwen door een uur vooraf de les al aanwezig te zijn om daar rond te lopen en aandacht oefeningen te doen en veel te belonen met voer.
3/4 jaar geleden zijn we begonnen met behendigheid, hij kon in het begin nog niet los omdat hij dan vaak gromde of snapte naar andere honden. Inmiddels is dit dus helemaal omgeslagen, hij kent nu alle honden en is elke week super blij om ze allemaal te zien.
Hij joelt zelf bij aanvang van de les naar de trainer en de mensen die bij ons in de groep zitten, dit doet hij alleen als hij super blij is.

Ook vreemde honden die voorbij lopen boeien hem niet meer, hij heeft voldoende zelfvertrouwen om er niet op af te vliegen. Hij is ook helemaal gefucust op de behendigheid, hij vind het echt super!
Sinds een aantal weken trainen we ook op een andere hondenschool en deze positieve ontwikkeling laat hij ook daar zien.
Je ziet dat hij behendigheid zó leuk vind dat hij tijdens de training erg ontspannen en vrolijk is en hierdoor is hij veel zelfverzekerder naar vreemde honden en mensen.
Hij laat zich tegenwoordig zelfs aanhalen door vreemde mensen....
Ik ben daarom echt super trots op Buck , dit is voor mij een nog groter prestatie dan een foutloos parcours.