Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zeehondenjacht 2010: Vioolspelen terwijl Rome brandt

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Zeehondenjacht 2010: Vioolspelen terwijl Rome brandt

Ongelezen bericht door Badu »

Afbeelding

http://www.kintera.org/cms.asp?id=96281 ... id=6084663" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan de tekst hieronder gebruiken of de Engelse tekst van de site...

---------------------------------------------------
Dear Excellence,

I write you with the request to give support to the Canadian Senator Harb, in his efforts to stop the Canadian sealhunting.

This hunting is only continued because this will be financed with money paid by Canadian taxpayers.
A large majority of the Canadian and more worried people from all over the world has been sad and disappointed that the hunt on seals hasn't ended until now.

I would like you to use your unique and powerful position as a representing of the Canadian people and people outside of Canada to make an end to this cruel, wasteless, slaughtering of harmless animals....

The world is intensely watching and hoping for better times for the Canadian seals...!!

---------------------------------------------------------------
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
langehond1
Zeer actief

Re: Zeehondenjacht 2010: Vioolspelen terwijl Rome brandt

Ongelezen bericht door langehond1 »

Mwoah. Zo zielig is het niet. Als Canada er genoeg heeft waarom zouden ze ze niet exploiteren? Het is een belangrijke bron van inkomsten in een gebied waar verder weinig is. Ik zie liever dat ze hun zeehonden verstandig beheren en bont verkopen dan dat er naar olie/gas wordt geboord. Zeker als een belangrijk deel van het geld naar de Inuit gaat. Een verbod op handel in bont maakt voor deze mensen veel kapot. Zeehondenbont lijkt me ethisch gezien beter dan bont van dieren in kleine kooitjes.

En...een zeehond is geen hond.

L
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Bont is simpelweg overbodig! Dat jij het allemaal niet zo zielig vindt, zal mij een worst wezen. Het feit dat ze gedood worden (of dat nu voor vlees of bont of waarvoor dan ook is) is één punt, maar het gaat mij om de manier waarop.
Dat vind ik walgelijk. En daarom teken ik. :ok:
langehond1
Zeer actief

Prima! Dan hoop ik dat je ook vegetarier bent en zo weinig mogelijk olie en gas probeert te gebruiken anders dan draaien de zeehonden alnog naar de knoppen :ok:

L
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

langehond1 schreef:Prima! Dan hoop ik dat je ook vegetarier bent en zo weinig mogelijk olie en gas probeert te gebruiken anders dan draaien de zeehonden alnog naar de knoppen :ok:

L
Dus als je vlees eet en je huis verwarmt vind je dieren doodknuppelen oke??
Oww, dan heb ik even wat gemist denk ik.

als het dan toch zo nodig moet dan denk ik dat ze op een diervriendelijkere manier doodgemaakt kunnen worden dan doodknuppelen.

En nee, ben geen vegetarier :mrgreen: eet wel biologisch vlees en gebruik ook andere pruducten biologisch en probeer inderdaad zo wienig mogelijk olie en gas te gebruiken ja
langehond1
Zeer actief

Nah als je goedkoop vlees eet werk je mee aan ernstiger dierenleed dan bij het oogsten van wilde zeehonden vind ik. En als je rijkelijk olie en gas gebruikt zou het wel eens kunnen dat hun habitat wordt verwoest door boren en risico op olierampen in een kwetsbaar gebied. Nog even los van of we een klimaatverandering veroozaken waardoor hun habitat en de visstand veranderd.

Ik vind knuppelen een vrij humane methode, zeker. Mits goed geprakiseerd, je slaat de hersenen vrij makkelijk en snel kapot waarna een dier snel dood is. Je zou ook een kogel in het hoofd kunnen schieten of een soort schietmasker gebruiken zoals wij het doen bij koeien en varkens, dan maak je ook snel de hersens kapot, maar dat is extra gedoe, duurder en levert een risico op bedrijfsongevallen.

L
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

langehond1 schreef:Nah als je goedkoop vlees eet werk je mee aan ernstiger dierenleed dan bij het oogsten van wilde zeehonden vind ik. En als je rijkelijk olie en gas gebruikt zou het wel eens kunnen dat hun habitat wordt verwoest door boren en risico op olierampen in een kwetsbaar gebied. Nog even los van of we een klimaatverandering veroozaken waardoor hun habitat en de visstand veranderd.
Tja ik eet dus geen euroknallers. en wat is rijkelijk gas en olie gebruiken? Ben het niet met je oneens, maar vind de vergelijking dat als je wel euroknallers eeet (als je het bv. niet zo breed hebt) of als je je huis verwarmd ook voor het neerknuppelen van zeehondjes bent erg kort door de bocht.
langehond1 schreef: Ik vind knuppelen een vrij humane methode, zeker. Mits goed geprakiseerd, je slaat de hersenen vrij makkelijk en snel kapot waarna een dier snel dood is. Je zou ook een kogel in het hoofd kunnen schieten of een soort schietmasker gebruiken zoals wij het doen bij koeien en varkens, dan maak je ook snel de hersens kapot, maar dat is extra gedoe, duurder en levert een risico op bedrijfsongevallen.
L
Ik vind dat niet. Want ik heb diverse filmpjes gezien waarin het dus niet goed gepraktiseerd werd. Er een heleboel paniek ontstond bij de beestjes en er 4 x aangehaald moest worden voor ze fatsoenlijk raak sloegen. Ik vind zeehondenbont totaal onnodig overigens.
Als de "humanere manier" dan bedrijfsrisico's opleverd dan is dat pech hebben. En ja, ik weet dat er mensen zijn die dat werk ook alleen maar doen omdat ze geen andere optie hebben.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

flamme schreef: Ik vind dat niet. Want ik heb diverse filmpjes gezien waarin het dus niet goed gepraktiseerd werd. Er een heleboel paniek ontstond bij de beestjes en er 4 x aangehaald moest worden voor ze fatsoenlijk raak sloegen. Ik vind zeehondenbont totaal onnodig overigens
Zeehondenbont is nodig voor de zeehond :pffff:
Als de "humanere manier" dan bedrijfsrisico's opleverd dan is dat pech hebben. En ja, ik weet dat er mensen zijn die dat werk ook alleen maar doen omdat ze geen andere optie hebben.
Hoezo geen andere optie? Je kan toch keuzes maken in je leven. Die lui die jaarlijks op het ijs staan, staan daar niet gedwongen door omstandigheden hoor.. Het is jammer genoeg nog steeds een bijzonder lucratieve bezigheid :kotz:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Badu schreef:
flamme schreef: Als de "humanere manier" dan bedrijfsrisico's opleverd dan is dat pech hebben. En ja, ik weet dat er mensen zijn die dat werk ook alleen maar doen omdat ze geen andere optie hebben.
Hoezo geen andere optie? Je kan toch keuzes maken in je leven. Die lui die jaarlijks op het ijs staan, staan daar niet gedwongen door omstandigheden hoor.. Het is jammer genoeg nog steeds een bijzonder lucratieve bezigheid :kotz:
Ik heb een reportage gezien op TV. Dat ging toen over de zeehondenjacht en over mannen die dat werk deden maar ook met tegenzin. In dat gebied heerste toen grote werkloosheid en de sociale voorzieningen waren slecht. Dan is een dergerlijk baantje lucratief. Dat bedoel ik met andere optie. Ze hadden een gezin te onderhouden en dat was, al dan niet goedgekeurd, de enige baan die ze koen krijgen. Ik ben het met je eens hoor, dat er ws. ook mensen zijn die er niks om geven en zo'n zeehondje gewoon voor wat extra dollars de kop inslaan en niet puur omdat ze hun gezin moeten onderhouden. Maar ik denk niet dat iedereen dat voor "zijn lol" doet. Dat kwam toen in ieder geval in die reportage wel goed naar voren. Ik weet niet meer hoe die heette. Is ook al lang geleden dat ik dat gezien heb.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

wat een %%$$##@!$ reactie zeg L!
doodknuppelen mits goed geprakiseerd, denk je nou echt dat dat zo wordt gedaan daar!?
dit gaat nu over het doden van de zeehond en niet over andere soorten. en voor bond, kom op zeg.
bond kun je toch niet vergelijken met een stukje vlees.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”