Marjoleine schreef:Galgo, reu, 2 jaar.
Licht gestrekte reu van correct type. Fraai gestrekt hoofd met correcte stop. Schedel correct gevormd. Goed geplaatst oog met de juiste expressie, dat echter iets donkerder had mogen zijn. Correct geplaatste en gedragen oren.
Goede hals.
Goede belijning, juiste borstdiepte en -breedte. Goede borstdiepte.
Prima ribwelving.
Goed front en rechte benen, ellebogen op voldoende afstand van het lichaam geplaatst.
Goede rugbelijning en buikbelijning, fraai geplaatst bekken, voldoende kniehoeking, hak mocht iets krachtiger tonen. Juist geplaatste staart die in rust meer spanning zou mogen tonen. Uitmuntende bespiering.
In gangen toont de hond de juiste beweging. Fraaie paslengte, goede stuwing en prima uitgrijpende gangen in de voorhand.
filmpje voor stand + gangwerk, 23 maanden oud
http://www.freewebs.com/oxymoronbasenji ... nvow-galgo
18 maanden
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Keuring Barry
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Keuring Barry
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Keuring Barry
jaa daar is mijn barrebasje dan :I:
dat heb je prima verwoord Marjoleine :ok:
ik snap alleen niet zo goed wat je met "Juist geplaatste staart die in rust meer spanning zou mogen tonen" bedoeld ( jaja " juist geplaatst" snap ik wel natuurlijk haha )
1 klein dingetje echter wat je wellicht wel gezien hebt maar niet hebt omschreven, is iets wat bij de galgo erg belangrijk is en waar het heel vaak aan mankeert , en dat is de juiste staartlengte :) maar goed dat is voor de echte km's natuurlijk maar jij wilt ook leren dus :mann: :rofl:
dat heb je prima verwoord Marjoleine :ok:
ik snap alleen niet zo goed wat je met "Juist geplaatste staart die in rust meer spanning zou mogen tonen" bedoeld ( jaja " juist geplaatst" snap ik wel natuurlijk haha )
1 klein dingetje echter wat je wellicht wel gezien hebt maar niet hebt omschreven, is iets wat bij de galgo erg belangrijk is en waar het heel vaak aan mankeert , en dat is de juiste staartlengte :) maar goed dat is voor de echte km's natuurlijk maar jij wilt ook leren dus :mann: :rofl:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zie nu pas jouw vraag, Marianne!
In rust moet de staart volgens de standaardin een sikkel hangen. Dan staat er ds enige spanning op, anders gebeurde dat niet.
Bij jouw hond hangt de staart recht naar beneden, hij heeft dus geen spanning op de spieren daar en dus geen sikkel.
Dat bedoelde ik. ;)
In rust moet de staart volgens de standaardin een sikkel hangen. Dan staat er ds enige spanning op, anders gebeurde dat niet.
Bij jouw hond hangt de staart recht naar beneden, hij heeft dus geen spanning op de spieren daar en dus geen sikkel.
Dat bedoelde ik. ;)
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ah nu begrijp ik het, thanks !
er zijn maar bar weinig galgo's met de gewenste sikkel in hun staart in rust, de meeste galgo's hebben ook een veel te korte staart, Barry's lengte van de staart is iets waar hij veel complimenten op krijgt van de keurmeesters hahaha
er zijn maar bar weinig galgo's met de gewenste sikkel in hun staart in rust, de meeste galgo's hebben ook een veel te korte staart, Barry's lengte van de staart is iets waar hij veel complimenten op krijgt van de keurmeesters hahaha