Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Transport hond van Ierland naar Nederland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Iriss
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Transport hond van Ierland naar Nederland

Ongelezen bericht door Iriss »

Ik hoop dat dit hier goed staat, en jullie mij een beetje kunnen helpen!
Ik zit op het moment in Ierland, en hoop hier een hele poos nog te gaan blijven. Binnenkort komt er een (golden retriever) pup. Natuurlijk wil ik me erop voorbereiden, dat mocht er onverhoopt wat misgaan, ik, met hond natuurlijk!, naar huis gaan kan. Vandaar alvast mijn vraag!

Is er een periode dat de hond niet kan vliegen, of is dit alleen de 3 weken na de Rabiesenting?

Waar moet je rekening mee houden aan 'vergeet' dingen, zoals de gezondheidsverklaring en passpoort?

Wat zijn nou ongeveer de kosten (begreep rond de 600 E)

Zijn er maatschappijen die direct vliegen van Dublin op Nederland, of zit je altijd aan Duitsland/Belgie vast (wat ook geen probleem is!)?

Alvast enorm bedankt, alle meedenkhulp is meer dan welkom!
Enne, voor de Golden eigenaren: zou iemand zo lief willen zijn om zijn/haar hond eens te meten tot het puntje van zijn hoofd (hoogste punt) en de lengte, ivm de benchmaten die ik moet doorgeven voor een prijsindicatie bij de vliegmaatschappijen! Bij gebrek aan een voorbeeldhond hier! :lol1: Ik heb geen voorkeur voor een reu of teefje overigens, dus graag van een reu de maten als iemand zo lief zou willen zijn!

Ik hoop op veel tips, want ik denk dat hier de meeste kenners zitten!

Alvast bedankt!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Transport hond van Ierland naar Nederland

Ongelezen bericht door M@scha »

geen idee hoe het met de hond moet, maar ik ben direct van schiphol naar dublin gevlogen met een ierse maatschappij..

air lingus
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Aer Lingus vliegt vanuit dublin direct op schiphol. Heb vorig jaar een aantal keer gedaan...
Weet alleen niet of Aer Lingus ook huisdieren overvliegt er staat me namelijk iets van bij dat dit niet het geval is maar goed daar kun je even informeren.

Je hondje moet de juiste inentigen hebben en wat tests hebben gehad volgens mij maar er zijn vast mensen die eerder met dit bijltje gehakt hebben dus die weten daar vast wel de benodigde informatie over...
Karni-Mata
Actief

Ongelezen bericht door Karni-Mata »

Per vliegtuigmaatschappij kan het wisselen wat de vereisten zijn.
Je moet erop rekenen dat een pup vanaf de 12 weken (als hij de rabiesenting heeft gehad) mag vliegen.
Hier kun je nog wat nalezen over het stukje Douane voor als je met de pup op schiphol aan gaat komen.
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... P290_19428" onclick="window.open(this.href);return false;
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Naar Engeland moet de hond een rabies enting hebben gehad, een bloedtest die goed is en dan 6 maanden later mag je pas vliegen. Ik weet niet hoe het met ierland zit.
Karin
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karin »

hmm rechtstreeks terug gaat niet lukken, ik heb wel eens geinformeerd om te vliegen met de hond naar Ierland ik vond het erg duur, dus ga altijd met de boot.
Als je terug van Ierland een hond meeneemt letten ze nergens op( als je met de boot gaat) , alleen als je engeland in wilt dus als je met de boot terug gaat enten voor rabies en gaan

En verder ben ik ergggg benieuwd hoeveel je voor evt een ticket voor vliegen kwijt zou zijn
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate
Afbeelding
Karni-Mata
Actief

Karin schreef:Als je terug van Ierland een hond meeneemt letten ze nergens op( als je met de boot gaat) , alleen als je engeland in wilt dus als je met de boot terug gaat enten voor rabies en gaan
Hier zou ik niet vanuit gaan. :wink:
Maar als je de boot naar Nederland neemt dan zijn de normale 3? entingen en de rabies enting voldoende om door de douanecontrole te komen.
Iriss
geregistreerd lid

Sorry, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, maar ik weet inderdaad dat er vluchten rechstreeks zijn, oa Ryanair, maar het ging puur om de hond!
Verder gaat het er alleen om ván Ierland, náár Nederland, niet andersom.
Ik kies hier nu voor vliegen, ivm de bloedonderzoeken die nodig zijn om met de boot te gaan, omdat je dan over Engeland gaat (bij mijn weten).
Het gaat dus puur om ervaringen van vliegen van Ierland naar Nederland, rechtstreeks op NL/DL/Belgie.
Enorm bedankt voor het meedenken en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!
Karni-Mata
Actief

Mocht je via Duitsland of Belgie komen, denk er dan aan om je in te lezen/te laten informeren over de eisen van de douane aldaar om probleemloos langs de douane te komen. :wink:
Mochten er vragen zijn over de eisen van de douane in Nederland dan mag je me altijd vragen.
Ik haal de informatie direkt van de werkvloer bij de douane. :wink:

De kosten van 600 lijken me wel erg hoog, maar ook dat verschilt per vliegmaatschappij.
Hopelijk kan iemand je meer vertellen over het vliegen zelf.
Misschien anders even bellen met een reisbureau ofzo?
Hoe zou je je eigen reisticket regelen? Daar moet je ook zijn voor de regels wat betreft huisdieren die meevliegen lijkt me.
Iriss
geregistreerd lid

Ik pb je even!
Ik vlieg zelf met Ryanair op Eindhoven op en neer (woon ik vlakbij) dus dat is makkelijk! Maar bij mijn weten vliegt Ryanair geen huisdieren! Vandaag dus het gezoek allemaal! Op het moment kan ik helaas niet bellen door het ontbreken van een telefoon/bereik, maar als het goed is krijg ik volgende week een nieuwe telefoon en kan ik aan het bellen slaan!
Ik hoop nogsteeds op mensen met vliegervaringen!
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Valerie schreef:Naar Engeland moet de hond een rabies enting hebben gehad, een bloedtest die goed is en dan 6 maanden later mag je pas vliegen. Ik weet niet hoe het met ierland zit.
Het land uit is er géén bloedtest nodig! Rabiës en gezondheidsverklaring wel. Pedigree stamboom. Laat de pup ook daar nog chippen vóór de rabiës enting, dan kun je eventueel ook meteen ( na 30 dagen) in NL de bloedtest doen, mocht je van plan zijn om weer met de hond naar de overkant te gaan.
Maggie
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Iriss schreef:Sorry, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, maar ik weet inderdaad dat er vluchten rechstreeks zijn, oa Ryanair, maar het ging puur om de hond!
Verder gaat het er alleen om ván Ierland, náár Nederland, niet andersom.
Ik kies hier nu voor vliegen, ivm de bloedonderzoeken die nodig zijn om met de boot te gaan, omdat je dan over Engeland gaat (bij mijn weten).
Het gaat dus puur om ervaringen van vliegen van Ierland naar Nederland, rechtstreeks op NL/DL/Belgie.
Enorm bedankt voor het meedenken en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!
Vanuit Ierland naar Engeland is bij mijn weten niets nodig. Je betaald ook niet voor de hond op de boot. Vanuit Engeland naar het vasteland volstaan Rabiës en de gezonheidsverklaring.
Maggie
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

maten golden reu : hoogte grond - hoofd staand 76 cm, zittend 80 cm. liggend van het puntje van z'n neus tot z'n achterkant (zonder staart) : ongeveer een meter. De andere was liggend van het achtereind tot z'n voorpoten 110 cm.
Afbeelding
Iriss
geregistreerd lid

Elvira schreef:maten golden reu : hoogte grond - hoofd staand 76 cm, zittend 80 cm. liggend van het puntje van z'n neus tot z'n achterkant (zonder staart) : ongeveer een meter. De andere was liggend van het achtereind tot z'n voorpoten 110 cm.
Super bedankt!!! :E:

Weet er iemand uberhaupt een vliegmaatschappij die huisdieren vliegt VAN Ierland, NAAR Nederland/Belgie/Duitsland? Ik zit echt helemaal vast, ik kan er geen een vinden..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”