Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke oplossing voor mp tegen broodfokverkoop

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: welke oplossing voor mp tegen broodfokverkoop

Ongelezen bericht door Jaap* »

yuki schreef:Er zijn ook mensen die van zichzelf denken dat ze wel verder kijken. Die naar een dierenwinkel gaan omdat dat vertrouwen schept, het is immers een winkel en die is niet volgende week ineens verdwenen ofzo. Zo ook een buurvrouwtje van mij hier verderop: mens van jaar of 65 die haar shitzu daar kocht. Haar insteek was dat die dierenwinkel het zich niet kon veroorloven om zieke honden te verkopen omdat anders niemand daar meer een hondje kocht.
Dat haar shitzutje vermoedelijk uit het oostblok kwam en nog veel jonger oogde dan waar hij voor verkocht was wilde ze niet aan. ("Meid, ik kom al jaren bij die dierenwinkel, ze kennen me daar" :roll: )
Juist! Zó gaat het.
En dat 'wij' niet zo zijn weten we nu onderhand wel :wink:
Maar ik ben wel benieuwd waar de mensen die hun afkeuring zo graag uitspreken dan wél een oplossing in zien.
Of moeten we het gewoon maar accepteren met z'n allen en nog een glas en een plas doen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jaap* schreef:
yuki schreef:Er zijn ook mensen die van zichzelf denken dat ze wel verder kijken. Die naar een dierenwinkel gaan omdat dat vertrouwen schept, het is immers een winkel en die is niet volgende week ineens verdwenen ofzo. Zo ook een buurvrouwtje van mij hier verderop: mens van jaar of 65 die haar shitzu daar kocht. Haar insteek was dat die dierenwinkel het zich niet kon veroorloven om zieke honden te verkopen omdat anders niemand daar meer een hondje kocht.
Dat haar shitzutje vermoedelijk uit het oostblok kwam en nog veel jonger oogde dan waar hij voor verkocht was wilde ze niet aan. ("Meid, ik kom al jaren bij die dierenwinkel, ze kennen me daar" :roll: )
Juist! Zó gaat het.
Maar ik ben wel benieuwd waar de mensen die hun afkeuring zo graag uitspreken dan wél een oplossing in zien.
Of moeten we het gewoon maar accepteren met z'n allen en nog een glas en een plas doen?
De oplossing ligt denk ik in het finacieel onaantrekkelijk maken van het broodfokken ,valt de (hoge) winst weg is het snel over met het gefuk op bestelling.
Dat is samenwerking met voorlichting voor de echt onwetende zou een mooi begin zijn wellicht.
Jaap*
Zeer actief

tineke schreef:De oplossing ligt denk ik in het finacieel onaantrekkelijk maken van het broodfokken ,valt de (hoge) winst weg is het snel over met het gefuk op bestelling.
Dat is samenwerking met voorlichting voor de echt onwetende zou een mooi begin zijn wellicht.
Een aanpak op meerdere fronten zou inderdaad mooi zijn. Maar dan heb je al snel te maken met wetgeving.
En ik heb niet de indruk dat er veel werk zal worden gemaakt van het toezicht daarop :wink:
Hoe zou je dat voor je zien?
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

tineke schreef:
Jaap* schreef:
Juist! Zó gaat het.
De oplossing ligt denk ik in het finacieel onaantrekkelijk maken van het broodfokken ,valt de (hoge) winst weg is het snel over met het gefuk op bestelling.
Jaap, dat "wij" niet zo zijn staat voor mij niet vast hoor :wink: Deze mensen zijn ook hier vertegenwoordigd :wink:

Het gat tussen broodfok en bonafide fok is qua prijs in ieder geval zo groot dat mensen blijkbaar het risico durven te nemen. Als fokkers iets zouden willen bijdragen, gaan ze zelf eens objectief naar de prijzen van hun ras kijken. Helaas wil de nederlander ook liefst voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je mensen de keus zou geven voor ietsje meer een pup met garantie en stamboom te krijgen, zouden mensen een stuk minder vaak zegen: stamboom vinden wij niet belangrijk.....

Van mijn herplaatsers vond ik het ook niet belangrijk, maar had als ik kon best de afstamming willen weten. Eentje uit het asiel had achteraf gezien wel een boom en al had ik deze niet in bezit, vond ik het toch interssant om uit te zoeken waar ze vandaan kwam en wie de ouders waren.

Maar voorlichting heeft toch mijn voorkeur. Omdat de andere optie een utopie lijkt. Gooi de mensen maar dood met een schokkend pb51 filmpje. Laat ze zich voor mijn part ergeren aan dat irritante filmpje dat te pas en te onpas voorbij komt, en dat ze gegeven moment wegzappen. Als ze de boodschap maar onthouden, wellicht juist omdat het filmpje ze ergert?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh de regring zal wel beter uit kijken.
Die halen miljoenen binnen door al die omzet binnen honden gebeuren.
Ook van broodfokkers die belasting betalen.
Wat de kleine hobbymatige fokker [ max 3 nesten ] niet hoeft.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
yuki
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Oh de regring zal wel beter uit kijken.
Dat geloof ik echt niet hoor. Misschien de puppykennels wel, maar de vakkundig weggestopte broodfokschuurhouders, boeren die het "erbij" doen, echt niet!

Er zat een broodfokker in Someren (een veeboer), kwam in het nieuws doordat hij zijn minder begaafde knecht jarenlang mishandelde, niet betaalde etc. Werd een rechtzaak vanwege het misbruik van die knecht en is hiervoor veroordeeld. Dat hij daarbij nog flink fokte met bulldoggen, sharpeis enz. kwam nooit verder in het nieuws.....
Als je dit leest, is het schokkend als je weet dat deze man dus ook stallen vol honden heeft zittten. Als je leest hoe hij al bv met mensen omgaat :S:

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... van_knecht" onclick="window.open(this.href);return false;

Esther
Jaap*
Zeer actief

Nanna schreef:
Jaap* schreef: En dat 'wij' niet zo zijn weten we nu onderhand wel :wink:
Dat laatste.
Ik denk zelfs dat als mensen de keus hebben tussen een broodfokpup uit schoonmoeders schone huisje een straat verderop óf een stamboompup die 30 km. verder te verkrijgen is, ze voor die broodfokpup gaan. Al zullen die pups niks in prijs schelen.
Wat jammer dat je geen nuance kunt, of wilt, aanbrengen in de groep waar je over praat.
Want zo kom je sowieso nergens :19:
Veroordelen en dan weglopen. Waar is dat goed voor vraag ik u af?
Angelcollies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotseherder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelcollies »

Ik vind een pup kopen bij een broodfokker pure gemakzucht , mensen zeggen vaak ( als je met iemand in gesprek raakt ) dat ze geen pup bij een fokker kopen vanwegen de prijs ....er word ook altijd gedacht dat ik met peperdure honden op straat loop .....een broodfok collie koop je voor zo'n 400 a 500 euro , bij de grote broodfok schuren betaal je zo'n 600 euro .....bij een fokker zo'n 700 ...... wat is dan nog het verschil in prijs ?.... dat vind ik niet meer intressant dat verschil ..... dan ga je toch niet naar een broodfokker ?

Ik ken de prijzen niet van andere rassen .....
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

bouvierpoedel schreef:Juist Nanna zoveel mensen zoveel kleuren en gedrag .
De maatschappij vult in waar er behoefte/vraag naar is en niet anders.
De appie of de c1000.
De disign toko of de wibra.
Jan de bouvrie of de meubelgigant.
Nu ben ik een nitwit op meubelgebied en kan dus echt geen onderscheid maken tussen een kastje van de meubelgigant of van Jan des Bouvier [ zolas ik graag mag zeggen :wink: ] Enige voorlichting over prijs/kwaliteitsverhouding is aan mij wel besteed in dit geval.

Ik merk aan mensen dat er enorme vooroordelen kleven aan stamboomhonden. Ze hebben daar soms echt irriele voorstellingen bij. Soms zelfs zo irrieel dat ze denken dat het boven hun "stand"is om een stamboomhondje te hebben. Liever 300 euro minder betalen om vervolgens datzelfde bedrag [ of meer] bij de DA te deponeren.

Dus ja....een constante voorlichte tussen programma's door, korte flitsen met korte uitleg en beelden, zodat het op gegeven moment wel moet blijven hangen.
Afbeelding

So Sweet :I:
Jaap*
Zeer actief

Nanna schreef:Vergelijk het met roken. Iedereen weet dat het slecht is maar van de verstokte rokers stoppen er maar bitter weinig hoor, alhoewel op al die pakjes vrolijk staat dat je er je longen mee volteert. :ok:
In 1996 rookte nog 22 procent van de tweedeklassers. In 2006 was dat aantal gedaald naar acht procent. Onder de vierdeklassers daalde dat percentage in diezelfde periode van 38 naar 22 procent. Opvallend was dat de daling in alle schooltypen (VMBO, HAVO en VWO) ongeveer gelijk is. Ook waren er geen verschillen tussen jongens en meisjes.

Bron http://www.zorgkrant" onclick="window.open(this.href);return false; 21-08-2009

Roken is in korte tijd verworden van sociaal geaccepteerd tot niet sociaal geaccepeteerd.
Waar veel (jonge) mensen tot voor kort meenden status te ontlenen aan het roken, is nu vaak het omgekeerde aan de hand.
Een roker is in de ogen van veel mensen een soort paria geworden.

Die omslag kost tijd, maar het is best mogelijk om invloed uit te oefenen op de publieke opinie. Je kunt net zo veel voorbeelden van 'dat soort lui' aan halen als je wilt, en die zul je misschien niet meer kunnen beinvloeden, maar hun kinderen misschien wel.
tineke

Jaap* schreef:
tineke schreef:De oplossing ligt denk ik in het finacieel onaantrekkelijk maken van het broodfokken ,valt de (hoge) winst weg is het snel over met het gefuk op bestelling.
Een aanpak op meerdere fronten zou inderdaad mooi zijn. Maar dan heb je al snel te maken met wetgeving.
En ik heb niet de indruk dat er veel werk zal worden gemaakt van het toezicht daarop :wink:
Hoe zou je dat voor je zien?
Iets van een torenhoge belasting ofzo op dat massale gefok en invoer van pups met de bedoeling die voor veel geld door te verkopen ,als er geld mee kan worden verdiend dan kan die regelgeving er wellicht wel komen.
Ik ben niet een ontzettende fan van regelgeving maar klaarblijkelijk lukt het zonder dat niet.
Regelgeving die echt dierenleed een halt toebrengt ben ik wel voor .
tineke

Nanna schreef:
Jaap* schreef: Roken is in korte tijd verworden van sociaal geaccepteerd tot niet sociaal geaccepeteerd.
Waar veel (jonge) mensen tot voor kort meenden status te ontlenen aan het roken, is nu vaak het omgekeerde aan de hand.
Een roker is in de ogen van veel mensen een soort paria geworden.
Het interesseert mensen nog minder dan niks of men hen een paria vindt :mrgreen:
Waarom stoppen ze met roken?
26 februari 2010, 16:31 | ANP
DEN HAAG (ANP) - Steeds meer mensen stoppen met roken omdat hun verslaving te duur wordt. In 2009 gaf bijna een kwart van de stoppers aan dat ze voor hun portemonnee hun gewoonte opgaven. Een jaar eerder was dat iets meer dan 14 procent.

Mensen willen blijkbaar pas een slechte gewoonte opgeven als dat teveel geld gaat kosten. :mrgreen:
Misschien een idee om het houden van een hond zó duur te maken dat alleen de werkelijke liefhebbers overblijven. :idea: En ik geloof niet dat die liefhebbers bij de broodfokschuren zullen gaan shoppen.
Nou ik denk toch wel dat het niet alleen met de prijs te maken heeft maar wel degelijk met het paria zijn ook.
Ik stoor me niet aan rokers in mijn huis maar als mijn kleinkinderen er zijn kan je dus wel mooi buiten gaan staan ,en zo zie ik veel meer mensen buiten of bij het raam staan roken in hun eigen huis ,dan vroeger.
In dat opzicht is er dus wel degelijk een kentering die gekomen si door meer voorlichting.
Mijn vader rookte vroeger ''gewoon '' thuis , er was toen veel minder bekend over de gevolgen van meeroken dan nu .
Nu zou het dat zeker niet meer doen ,goede man is al jaren dood hoor ,overigens aan de gevolgen van longkanker :ugh: maar zou met de kennis van tegenwoordig dat zeker niet meer in zijn hoofd halen.
Jaap*
Zeer actief

Nanna schreef:Mensen willen blijkbaar pas een slechte gewoonte opgeven als dat teveel geld gaat kosten. :mrgreen:
Misschien een idee om het houden van een hond zó duur te maken dat alleen de werkelijke liefhebbers overblijven. :idea: En ik geloof niet dat die liefhebbers bij de broodfokschuren zullen gaan shoppen.
Nou, kijk eens aan. Een oplossing :mrgreen:
Weliswaar geen politiek correcte, maar toch :tongue:
tineke

Nanna schreef:Ik geloof ook echt niet dat mensen uit kwaadwillendheid hun pup bij een broodfukker kopen hoor.
Iedereen wil natuurlijk een leuk gezond hondje.
.
Is niet helemaal waar hoor Nanna is mijn ervaring, van het kopen bij broodfokkers is er echt een behoorlijk percentage die het echt gewoon geen ruk uitmaakt als hun maar het hondje krijgen wat ze .op dat moment ,dat dan weer wel ,willen hebben.
Buiten de onwetende uiteraard die het andere deel van het percentage voor zijn rekening neemt
bouvierpoedel
Zeer actief

Hondenbelasting lekker duur maken.??
Word het ook zo'n lekker elitair produkt .
Jaag je mensen juist naar de fokschuren.
Omdat er dan maar op de aanschaf bezuinigd moet worden om dat de hondenbelasting al zo duur is.

Vraag mij af of er nu echt zoveel verschil is.
Neem 1000 honden van goede fokkers en ook 1000 van de zgn fukkers.
Hoeveel % blijft van allen gezond en oud.??
Angelcollies
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Angelcollies schreef: Ik ken de prijzen niet van andere rassen .....
Er zijn rassen waarbij RUIM boven de 1500 euro (als het al geen 2000 euro is) voor een stamboompup neergeteld mag worden hoor.

Dan ben ik bang dat er altijd mensen zullen zijn die liever 500 euro betalen aan de broodfokker met alle risico's van dien dan 2000 euro aan een fokker ....bij de collie gaat het in elk geval nergens over als je kiest voor een broodfok pup want dat prijs verschil is haast niks .

Veel mensen zitten graag voor een dubbeltje op de eerte rang en willen een pup NU als ze dat ineens bedenken op zondag ochtend en de fokschuren hebben ze te kust en te keur op elk moment van de dag en zelfs op afbetaling .....ik zou niet weten wat je tegen zo iets in moet brengen wat ook aan komt :19:
yuki
Zeer actief

Angelcollies schreef:Ik vind een pup kopen bij een broodfokker pure gemakzucht , mensen zeggen vaak ( als je met iemand in gesprek raakt ) dat ze geen pup bij een fokker kopen vanwegen de prijs ....er word ook altijd gedacht dat ik met peperdure honden op straat loop .....een broodfok collie koop je voor zo'n 400 a 500 euro , bij de grote broodfok schuren betaal je zo'n 600 euro .....bij een fokker zo'n 700 ...... wat is dan nog het verschil in prijs ?.... dat vind ik niet meer intressant dat verschil ..... dan ga je toch niet naar een broodfokker ?

De prijs van een pei met stamboom, variert tussen de 1000 - 1500 euro. (met enkele uitschieters naar onder, ca 800 tot naar boven 2000 euro)
Pups uit de broodfok kun je bv vanuit Someren al vanaf 200 euro aanschaffen. :piew: Het verschil is dus een groot gapend gat, anders dan zoals jij bij de collies beschrijft dus. Want wie gaat nou een risico nemen voor 'zo'n 200 euro tussen een broodfokcollie en een "officiele"????

Maar zelfs een hoop fokkers die fokken volgens de RVB maken er een potje van. Ik heb er meerdere malen mensen op aangesproken die zich een goedkoop exemplaar hadden aangeschaft. En ik hoorde ook dat het prijsverschil in hun ogen zo enorm was, dat zij dachten: "zelfs als ie wat mankeert en ik moet naar de dierenarts (zonder garantie) ben ik nog steeds goedkoper uit". Wat vaak genoeg niet klopt, maar dan laten ze zo'n dier wel inslapen en schaffen een nieuwe aan. De hond is in onze maatschappij soms net een wegwerpprodukt. :(

Esther
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Jaap* schreef: Maar ik ben wel benieuwd waar de mensen die hun afkeuring zo graag uitspreken dan wél een oplossing in zien.
De aandacht van de mensen er op vestigen op een manier waar ze er niet onder uit kunnen. Net zoals met reclame. Dat wordt te pas en te onpas door je strot gedrukt.
Een postbusreclame valt op het moment dat mensen naar een programma kijken. Het duurt niet te lang zodat ze hun belangstelling net niet verliezen.
Met 1 filmpje kom je er niet want daar kan niet alle informatie in passen in de manier waarop broodfokkers hun honden behandelen en de gevolgen ervan, en de manier waarop mensen er in tuinen. Er zullen dus denk ik wel 3 verschillende postbusreclames gemaakt moeten worden.
Dat is de enige manier waarop ik oplossing in zie. In de filmpjes moet nadruk worden gelegd op de manier waarop de fokteven gehouden worden, met name in boerenschuren. (je weet wel, die lege varkensstallen die nog wat op moeten leveren). Dan krijgen hondenaankopers het besef van wat voor markt zij mee helpen in stand te houden.

Het heeft verder geen zin om de mediaaandacht erop te vestigen: helaas is het toegestaan en de welzijnsregels t.a.v. dieren zijn zo gering, daar kan de media niets mee. Controle is dus geen optie. Alles mag immers.
bouvierpoedel schreef:Oh de regring zal wel beter uit kijken.
Ik denk dat de meesten dat zwart doen. Hier in de buurt al helemaal!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Angelcollies
Zeer actief
Contacteer:

yuki schreef:
Angelcollies schreef:Ik vind een pup kopen bij een broodfokker pure gemakzucht , mensen zeggen vaak ( als je met iemand in gesprek raakt ) dat ze geen pup bij een fokker kopen vanwegen de prijs ....er word ook altijd gedacht dat ik met peperdure honden op straat loop .....een broodfok collie koop je voor zo'n 400 a 500 euro , bij de grote broodfok schuren betaal je zo'n 600 euro .....bij een fokker zo'n 700 ...... wat is dan nog het verschil in prijs ?.... dat vind ik niet meer intressant dat verschil ..... dan ga je toch niet naar een broodfokker ?

De prijs van een pei met stamboom, variert tussen de 1000 - 1500 euro. (met enkele uitschieters naar onder, ca 800 tot naar boven 2000 euro)
Pups uit de broodfok kun je bv vanuit Someren al vanaf 200 euro aanschaffen. :piew: Het verschil is dus een groot gapend gat, anders dan zoals jij bij de collies beschrijft dus. Want wie gaat nou een risico nemen voor 'zo'n 200 euro tussen een broodfokcollie en een "officiele"????

Maar zelfs een hoop fokkers die fokken volgens de RVB maken er een potje van. Ik heb er meerdere malen mensen op aangesproken die zich een goedkoop exemplaar hadden aangeschaft. En ik hoorde ook dat het prijsverschil in hun ogen zo enorm was, dat zij dachten: "zelfs als ie wat mankeert en ik moet naar de dierenarts (zonder garantie) ben ik nog steeds goedkoper uit". Wat vaak genoeg niet klopt, maar dan laten ze zo'n dier wel inslapen en schaffen een nieuwe aan. De hond is in onze maatschappij soms net een wegwerpprodukt. :(
ja ...dat is diep triest ...als je een Sharpei kunt kopen voor zo'n 200 euro dan kun je wel een gokje of twee wagen als je dat afzet tegen een Sharpei met stamboom voor 1000 euro ...en zo word een hond een gebruiks voorwerp .
Bij de collie is dat verschil gelukkig niet zo groot .... op een enkele keer na ....

Er is zat te vinden over de omstandigheden waarin de teefjes etc leven in die fokschuren en toch kiezen mensen er voor daar toch een pup te halen :19:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Angelcollies schreef:
Nanna schreef: ....bij de collie gaat het in elk geval nergens over als je kiest voor een broodfok pup want dat prijs verschil is haast niks .

:
Godzijdank hebben de broodfokkers mijn ras nog niet ontdekt. Maar je zier ze soms op MP staan , meestal voor meer dan de gemiddelde BT fokker vraagt. Maanden geleden stond er een advertentie op MP voor " zeldzame " leverkleurige BT`s. De beestjes moesten 2500,- opbrengen. Zoveel vraagt een gewone fokker niet. Het ligt dus niet altijd aan de " hoge " pupprijzen die er door de fokkers gevraagd wordt . :19:

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
tineke

bouvierpoedel schreef:Hondenbelasting lekker duur maken.??
Word het ook zo'n lekker elitair produkt .
Jaag je mensen juist naar de fokschuren.
Omdat er dan maar op de aanschaf bezuinigd moet worden om dat de hondenbelasting al zo duur is.

Vraag mij af of er nu echt zoveel verschil is.

dat is niet het enigste wat telt ,ook hoe er omgegaan wordt met de fokdieren zou voor mij een criterium zijn.
Anno 2010 moet je je toch doodschamen als maatschappij met fokschuren waar dieren het daglicht nooit zien.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Vraag mij af of er nu echt zoveel verschil is.
Ben ik toch ook echt wel "reuze" benieuwd naar. Ik denk persoonlijk dat dat al met al reuze mee zal vallen en dat het verschil niet "noemenswaardig" zal zijn :19:

Angelcollies schreef:
Nanna schreef:
Angelcollies schreef: Ik ken de prijzen niet van andere rassen .....
Er zijn rassen waarbij RUIM boven de 1500 euro (als het al geen 2000 euro is) voor een stamboompup neergeteld mag worden hoor.
Dan ben ik bang dat er altijd mensen zullen zijn die liever 500 euro betalen aan de broodfokker met alle risico's van dien dan 2000 euro aan een fokker.
Bang? Waarom? Zo vreemd vind ik het persoonlijk niet hoor. Wat is de reden dat men vlak 4000 nlg - 5500 nlg voor een pup met stamboom neer zou moeten tellen? Tis toch niet zo vreemd dat men met zulke bedragen (ongeacht ras) zijn heil zoekt tot de welbekende "broodfokkers"

MonaToetje schreef:
Angelcollies schreef:
Nanna schreef: ....bij de collie gaat het in elk geval nergens over als je kiest voor een broodfok pup want dat prijs verschil is haast niks .

:
Godzijdank hebben de broodfokkers mijn ras nog niet ontdekt. Maar je zier ze soms op MP staan , meestal voor meer dan de gemiddelde BT fokker vraagt. Maanden geleden stond er een advertentie op MP voor " zeldzame " leverkleurige BT`s. De beestjes moesten 2500,- opbrengen. Zoveel vraagt een gewone fokker niet. Het ligt dus niet altijd aan de " hoge " pupprijzen die er door de fokkers gevraagd wordt . :19:

Linda
Jij mag wat dat betreft zeker blij zijn dat ze "jouw ras" nog niet ontdekt hebben. In alle eerlijkheid en interesse. Wat vraag jij als goede fokker met stamboompups nu per pup?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Angelcollies
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:
Angelcollies schreef:

:

Linda
Toen ik mijn oudste teef kocht 5 jaar geleden betaalde ik bij de fokker 550 euro en toen stonden de collie pups in Baarle - Nassau voor 650 en kennelijk verkoopt het toch :19:

Wat mij betreft hoeft er ook nooit een Lassie film meer te komen .
Ik vind de prijzen voor een collie met stamboom best netjes .de meeste mensen vinden het haarballen waar veel te veel werk aan zit en laat dat maar zo blijven op de liefhebber na
Angelcollies
Zeer actief
Contacteer:

Bang? Waarom? Zo vreemd vind ik het persoonlijk niet hoor. Wat is de reden dat men vlak 4000 nlg - 5500 nlg voor een pup met stamboom neer zou moeten tellen? Tis toch niet zo vreemd dat men met zulke bedragen (ongeacht ras) zijn heil zoekt tot de welbekende "broodfokkers
daarom zeg ik ook , dan ben ik bang dat mensen naar de broodfokker zullen gaan .

Soms is het verschil enorm en soms gaat het nergens over
smoekie
Zeer actief

Angelcollies schreef:
Bang? Waarom? Zo vreemd vind ik het persoonlijk niet hoor. Wat is de reden dat men vlak 4000 nlg - 5500 nlg voor een pup met stamboom neer zou moeten tellen? Tis toch niet zo vreemd dat men met zulke bedragen (ongeacht ras) zijn heil zoekt tot de welbekende "broodfokkers
daarom zeg ik ook , dan ben ik bang dat mensen naar de broodfokker zullen gaan .

Ja, maar dan hebben we het in alle eerlijkheid niet over "jouw" ras :neenee: tenzij jij iemand kent die meer dan 1500 per pup vraagt :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Angelcollies
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Angelcollies schreef:

Ja, maar dan hebben we het in alle eerlijkheid niet over "jouw" ras :neenee: tenzij jij iemand kent die meer dan 1500 per pup vraagt :engel:
Nee :D bij de collie ken ik niemand die die bedragen vraagt voor een pup :D

De collie is denk ik geen ras voor iedereen mischien dat ze daarom redelijk van prijs zijn :19: ...... ik vraag me ook best wel eens af waar het voor nodig is dat sommige rassen zo duur zijn ....maar dat zal de populariteit zijn :19: en dat is jammer , dat is niet goed voor een ras en daar springen broodfokkers direct op in .
smoekie
Zeer actief

Angelcollies schreef:Nee :D bij de collie ken ik niemand die die bedragen vraagt voor een pup :D

De collie is denk ik geen ras voor iedereen mischien dat ze daarom redelijk van prijs zijn :19: ...... ik vraag me ook best wel eens af waar het voor nodig is dat sommige rassen zo duur zijn ....maar dat zal de populariteit zijn :19: en dat is jammer , dat is niet goed voor een ras en daar springen broodfokkers direct op in .

dat zal het zijn. :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Op zich zijn er regels/wetten hoe je honden moet houden/huisvesten en hoe je bedrijfsvoering is als je beroeps matig fokt.
Dus als er zoveel ellende is , en de instantie's doen daar niets aan.
Dan gaan er echt geen PB51 spotjes komen hoor.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

iones schreef: Ik denk dat de meesten dat zwart doen. Hier in de buurt al helemaal!
Niet allemaal hoor. Bij mij op school zaten namelijk 2 broodfokkers. Zij moesten perse HKB halen, anders waren ze vergunning kwijt
Perry en Noah

Afbeelding
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

heb even een hoop berichtjes gemist, maar ik lees hier en daar dat alleen rashonden dan via mp verkocht zouden mogen worden. Ik vind dat onzin. Iemand die toevallig een leuk kruising nestje heeft zou van mij ook mogen verkopen op mp maar zou die persoon dat 2 keer per jaar doen van dezelfde combi dan vind ik al dat er een aantekening zou moeten komen bij die persoon. Ook zouden ze klachten over bepaalde fokkers bij moeten houden over huisvesting e.d. en fokkers die vele rassen hebben helemaal moeten bannen.
Maar ja dat zou moeten ,maar is natuurlijk veel te intensief en te kostbaar, begrijp ik ook wel. Dus daarom zou ik zeggen verbied helemaal maar op mp. Broodfokkers raken volgens mij nergens zo snel hun pups kwijt als via mp.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”