Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zoek stok! schreef:
Agility vind ik een redelijk 'los' gebeuren als je kijkt naar omgang met honden. Mensen zijn vaak behoorlijk prestatiegericht. Onderling vind ik het niet altijd even leuk gaan, maar dat zal wellicht bij elke sport zo zijn.
Tja, ik herken het niet hoor.
Bij ons gunt iedereen elkaar het plezier en het succes.
Ik denk dat dat vooral ligt aan wat je zelf opzoekt.
@Martijn, ik weet niet of jij al vaker bent geweest bij B1, B2/C wedstrijden....daar is veel geroddel en afgunst tussen de verschillende trainingsgroepen en kennels. Geroddel gaat vaak over de gezondheid & werkvermogen van de honden en ophande zijnde combinaties voor puppies....afschuwelijk dat dat niet gewoon openlijk besproken kan worden. Waarschijnlijk hele dagen langs de kant zitten wachten totdat je weer mag helpt dit in de hand....als je niets te doen hebt...ga je maar roddelen
Ik weet nu wat wij zaterdag de hele dag gaan doen
Meestal ben ik druk met foto's maken en krijg het op wedstrijden eigenlijk helemaal niet zo mee.
Op seminars daarentegen :N:
Sepp schreef:Waarschijnlijk hele dagen langs de kant zitten wachten totdat je weer mag helpt dit in de hand....als je niets te doen hebt...ga je maar roddelen
Het is natuurlijk ook wel idioot dat je een hele dag onder de pannen bent voor drie keer een rondje van nog geen minuut. Dat maakt inderdaad dat er veel kletstijd is
Ja en dan ga je ook nog je best doen om dat rondje zo snel mogelijk te lopen...
Worden de kosten per seconde ook nog meer!
Sepp schreef:Waarschijnlijk hele dagen langs de kant zitten wachten totdat je weer mag helpt dit in de hand....als je niets te doen hebt...ga je maar roddelen
Het is natuurlijk ook wel idioot dat je een hele dag onder de pannen bent voor drie keer een rondje van nog geen minuut. Dat maakt inderdaad dat er veel kletstijd is
met mobiele media is het tegenwoordig al zo dat de laatste combi nog niet gelopen of heel agilityland is al op de hoogte van de gebeurtenissen en daarbij zijn sommigen al tot grond toe afgebrand.
Valerie schreef:
Daar heb je wel gelijk in. Op de doe dag ga ik behendigheid proberen en kijken of het wat voor ons is Al wil ik ook graag speuren (zweetspoor).
Een zweetspoor kun je op de doedag op het agilityveld vinden. Nadat ik geweest ben.
Kun je combineren.
Flyball: vrijheid blijheid. Sport voor luie baasjes
Behendigheid: sportieve mensen, maar plezier staat toch wel hoog.
IPO: Harde sport, hoog ego gehalte, prestatiegericht
Ik doe nu apporteersport en behendigheid. Behendigheid past denk ik wel beter bij me, maar dat is misschien ook omdat ik de sport an sich leuker vindt (maar Jip vindt het apporteren weer zó leuk dat ik het ook wel leuk moet vinden ).
Wij hebben bij behendigheid ook wel een hele leuke groep. Fanatiek maar het moet vooral leuk zijn. En als het rot ging is dat jammer. Meestal is er wel een stukje wat dan nog wel lekker ging en anders is het de volgende keer beter. Sommige behendigheidsmensen zijn me wel iets te fanatiek. Ik wil ook nog graag een leven naast behendigheid.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
Zoek stok! schreef:
Agility vind ik een redelijk 'los' gebeuren als je kijkt naar omgang met honden. Mensen zijn vaak behoorlijk prestatiegericht. Onderling vind ik het niet altijd even leuk gaan, maar dat zal wellicht bij elke sport zo zijn.
Tja, ik herken het niet hoor.
Bij ons gunt iedereen elkaar het plezier en het succes.
Ik denk dat dat vooral ligt aan wat je zelf opzoekt.
@Martijn, ik weet niet of jij al vaker bent geweest bij B1, B2/C wedstrijden....daar is veel geroddel en afgunst tussen de verschillende trainingsgroepen en kennels. Geroddel gaat vaak over de gezondheid & werkvermogen van de honden en ophande zijnde combinaties voor puppies....afschuwelijk dat dat niet gewoon openlijk besproken kan worden. Waarschijnlijk hele dagen langs de kant zitten wachten totdat je weer mag helpt dit in de hand....als je niets te doen hebt...ga je maar roddelen
Is dit niet wat zich voornamelijk in de Large afspeelt? Ik moet zeggen dat ik het bij de small wel mee vindt vallen (sta nog best vaak bij de c small te kijken).
Vroeger keek ik bijna nooit bij de large, maar sinds ik de border als 'misschien ooit mijn volgende ras' kijk ik er wat vaker en is er inderdaad veel afgunst tussen verschillende groepen/kennels.
Ik bemoei me nergens mee op een wedstrijd en ga vaak lekker op mijn stoeltje zitten kijken in de hoop van anderen te leren. Ik ben dan ook niet mega fanatiek, dat ik per se de top moet halen. Maar ik wil graag wat beter worden in m'n handlen.