Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nadeel gevonden aan agility!

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Nadeel gevonden aan agility!

Ongelezen bericht door Valerie »

Misschien is je hond er te jong voor of wilt hij liever wat anders? Als het zoveel met je doet zou ik ook zeker stoppen dit is niet leuk voor jullie beiden..
Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Hij doet het ook met gehoorzaamheid sinds vorige les. Niet enkel bij agility!

Helemaal niet met hem trainen? Daar heb ik geen goed gevoel bij... Ik heb net het gevoel dat ik nu zeker geen training mag missen!

Zolang ik met hem alleen ben, dan luistert hij eigenlijk héél goed. Maar zodra er andere honden bij zijn, dan zijn die veel interessanter! Toen hij rond de tien maanden was, had hij ook zo'n periode... Die was eigenlijk net gedaan (zo'n dikke twee maanden) en nu begint het dus weer in alle hevigheid!

Ik begrijp het niet... Hij vindt agility duidelijk leuk (zit te 'trillen' tot ik het startsein geef en doet het allemaal ook wel keurig) en de eerste lessen mochten er andere honden naast hem een parcour aan het rennen zijn, hij lette enkel op mij. En nu ineens zijn de rollen helemaal omgedraaid! De instructeurs zeggen er niet veel van, die zijn er van overtuigd dat het de leeftijd is en dat hij het binnen twee maanden vanzelf wel ontgroeid zal zijn (mits ik nu handel natuurlijk).

Zolang ik alleen ben met hem (lees: geen andere hond erbij), dan is hij een echte schoothond. Dan is hij overal waar ik ook ben. Hij zou mee in de douche kruipen. Laatst zat hij in de tuin bij mijn vriend en ik kwam thuis van het werk. Elmo begon ,zodra hij mij hoorde, hysterisch te janken om bij mij te zijn. Op zo'n moment denk ik dat de band niet slecht is. Het is echt als er andere honden zijn, dat hij me 'in de steek laat'. Twee weken geleden waren ze nog tegen mij aan het zeggen tijdens de agility dat mijn hond zo loyaal bij mij bleef en duidelijk voor me wilde werken, en nu... Hoe kan dat nu ineens zo veranderen?

Pppffffft... Heb nu twee weken vakantie, ik ga nog maar eens extra tijd aan hem besteden, zodat hij me terug leuker gaat vinden dan andere honden...
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Ik denk dat je twee kanten moet belichten. Aan de ene kant moet je oefenen (oefenen, oefenen, oefenen) op het gedrag dat je graag wil, dus het hierkomen. Eerst zonder afleiding, dan met weinig afleiding etc. Gebruik beloningen die voor je hond de moeite waard zijn en varieer met je beloningen.

Aan de andere kant moet je ook duidelijker leiding geven. Meer bepalen wat er gebeurd en wanneer het gebeurd. Dus niet op schoot als hij wil, niet aaien als hij daarom komt zeuren etc. Eigenlijk moet je structureel bedenken "Wat wil mijn hond nu van mij" en als je het antwoord weet, dan doe je dat dus niet. Opspringen of janken om jouw aandacht te krijgen? Niet aandacht geven dus. Speelgoed komen brengen om een spelletje uit te lokken? Niet spelen dus. Jouw hond bepaald dingen in het leven. En als hij dat in het gewone leven mag bepalen, waarom denk jij dan dat jij in moeilijke situaties iets kunt bepalen?

Het zal echt niet liggen aan de band die je hebt met je hond. Tenzij je hem chronisch straft voor niet bij je komen, maar dat lees ik in je verhaal niet terug. Kortom, kop op! Lekker oefenen met hem en iets strenger in de huis-tuin-en-keuken dingen. Dan komt het echt wel goed.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

zou ook niet meteen stoppen maar inderdaad eerst trainen met weinig tot geen afleiding en dit opbouwen naar meer afleiding.
Heb met Toya ook een hond die het moeilijk heeft met veel afleiding. Veel bewegende honden is drijven volgens haar.
Lijn haar tussen door veel aan en doe korte oefeningen.
Beloon het gedrag als ze rustig langs mij zit en maak het niet te moeilijk voor haar.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Moeilijk voor je! Probeer te relativeren. Neem een stapje terug, stel je voorlopige doelen even bij. Zoek een manier die voor jullie werkt. Ik vind het niet gek dat je die met 15 maanden nog niet helemaal gevonden hebt hoort. Zoek een beloning die zo leuk is, dat hij door meer op gefocust gaat worden.
Afbeelding
Chasing Clouds
Zeer actief

Gisteren gehoorzaamheid gedaan met tonnen salami in mijn zakken.
Elmo heeft één keer geprobeerd weg te lopen, maar na een metertje is hij dan toch naar zijn plaats gegaan (was de oefening terugsturen). De rest van de les was hij voorbeeldig! Ik kreeg weer veel complimentjes van de instructeurs... De leukste was dat veel hondeneigenaren zouden tekenen voor een hond die zo goed zijn baasje volgt! :mrgreen: Ik was héél trots! :cheer:
Morgen hebben we agility... Ik hoop dat hij daar ook zo op mij let. Ik vrees dat ik anders (even?) zal stoppen met agility. Dan kan hij de vrijheid volgens mij toch niet echt aan. Of vindt hij het toch niet zo leuk? Ik ben ook absoluut niet goed in het sturen van mijn hond. Ik doe altijd wel iets verkeerd met mijn lichaam, waardoor hij naar mij toe komt ipv door de tunnel (bijvoorbeeld). Wie weet is dat de frustrerend voor hem? Want dan wordt de oefening telkens weer stopgezet en moet hij weer opnieuw beginnen (halverwege het parcour ergens). Meestal is dat ook het moment dat hij wegloopt naar een andere hond.
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Waarom stop je dan? Loop gewoon het parcours af alsof er niks verkeerd is gegaan en probeer het later nog eens. Zeker als jij degene bent die fouten maakt (en wees eerlijk, die hond doet het allemaal wel), zou ik altijd gewoon doorrennen en later mezelf voor mijn hoofd slaan en nog eens proberen. Maar niet stoppen en opnieuw. Als er iets demotiverend is voor je hond ....
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inderdaad, niet stoppen hoor. Ik ga altijd door, moet ook van mijn trainers. Ik stuur Bram wel eens compleet de verkeerde kant op, pets mezelf op m'n kop en hoor dan van de kant 'doorgaan!!'. Als ik zou stoppen, zou Bram denken dat hij iets verkeerd doet. Stel dat hij een weigering heeft, dan stuur ik hem ook alsnog de hindernis over. Belonen en daarna de oefening opnieuw.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chasing Clouds
Zeer actief

Maar Elmo loopt dan naar mij toe.

Bijvoorbeeld (toen op de catastrofale training):
Elmo moest volgend parcour doen: sprong - kattenloop - sprong - tunnel - wip. Allemaal recht achter elkaar, geen wissels. Enkel de tunnel lag in een bocht, en daarachter was direct de wip. Ik ging steeds de fout in bij de tunnel. Elmo moest even op het raakvlak van de kattenloop wachten (en werd daarvoor met snoepje beloond). Ik moest hem daarna dus over de sprong en naar de tunnel sturen. Over de sprong ging, maar hij miste altijd (2 van de 3 keer) de tunnel. Na zijn sprong kwam hij direct naar mij toe. Is mijn fout, ik deed telkens "iets" (moet nog uitzoeken wat juist, waarschijnlijk loop ik te rechtdoor en moet ik zelf ook een beetje afbuigen naar de tunnel). Maar hij komt dan voor mij zitten. Hoe kan ik dan doorgaan met de oefening? Gewoon zelf blijven lopen, naar de wip toe ofzo? Want nu ik er over nadenk, ik stop inderdaad met lopen als Elmo iets mist. En dan zet ik hem dus terug op het raakvlak van de kattenloop om het opnieuw te doen. En zo ben ik twee keer opnieuw begonnen. En uiteindelijk is hij dus gaan lopen.
Soms peert hij hem ook als hij een oefening wél goed doet en we het gewoon 'nog eens' doen. Dan is hij dus uitvoerig beloond met voer en balletje of trektouw.

Misschien moet ik tussen de keren dat hij loopt ook gewoon wat gehoorzaamheid met hem oefenen. Nu wordt hij aan een paaltje vastgemaakt en ga ik kijken naar andere honden/ praatje slaan met andere mensen. En de eerste lessen was hij dan mij in het oog aan het houden. Nu dus andere honden... Echt fixeren. Vaak zijn dat ook de honden waar hij dan naar toe loopt.
Zoek stok!
Zeer actief

Als hij het toestel mist, gewoon opnieuw er over heen sturen. Hop hop, wip had ik gezegd. Jaaaaa brave hond. Ik heb overigens wel het idee dat jullie veel willen van honden die net begonnen zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
SimoneA
Zeer actief

Ongelezen bericht door SimoneA »

Zoek stok! schreef:Ik heb overigens wel het idee dat jullie veel willen van honden die net begonnen zijn.
Dat vind ik sowieso van veel beginnende combinaties hier.
Ik lees dat er meerdere hindernissen en toestellen bij de eerste lessen achter elkaar gedaan worden. Paaltjes al een heel eind :hmmm: Bij ons echt niet.

Mijn honden gaan niet verder in training als ze niet bv 4 sprongen vooruit kunnen doen zelfstandig.

Is trouwens ook wat de instructeurs bij de Band cursus voor instructeurs leren.....
Peter is daar docent voor de instructeurs (dus redelijk up to date kennis en veel praktijkervaring)

Maar het is wrs ook je insteek, wat wil je met je hond bereiken. Geeft niets, maar dan is de aanpak ook anders. :W:

Groetjes
Chasing Clouds
Zeer actief

Dat hij die donderdag een klein parcourtje liep kwam omdat ik te laat was. De training is een kwartier eerder gezet en ik had dat gemist. Dus ik kwam te laat en ze hadden niets opgezet voor de prille beginners.
Normaal zetten ze enkele sprongen, het straatje en één toestel apart voor de beginners. En dan oefenen we met de sprongen en dat toestel (soms al eens dat toestel met één sprong ervoor of erachter). Na een half uurtje moeten de gevorderde beginners even aan de kant en doen we alle toestellen één voor één.
Maar omdat ik dus te laat was én omdat Elmo vorige lessen al vier sprongen zelfstandig achter elkaar kon, moest ik dus eens proberen.
Volgende lessen gaan het normaal weer kleine stukjes zijn. Veel sprongen (daar is hij nog het hardst mee te motiveren) en af en toe een toestel.

Ik denk dat die trainingsmethode niet slecht is, toch? Normaal had hij dus geen klein parcourtje gelopen. Was echt toeval. Als ze op het moment dat ik aankwam nog alle beginnersspullen zouden opzetten, dan had dat een kwartier van de trainingstijd van anderen gekost.

Mijn trainer liet me altijd opnieuw beginnen, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik ook echt stopte met lopen en Elmo voor me ging zitten (tja, gehoorzaamheidslessen hebben hun invloed hé). Hij is voor de rest super hoor! Zorgt ervoor dat ik niet te snel wil gaan en kent er véél wat van. Hij heeft me nadat ik in tranen uitbarste donderdag ook op het einde bij hem geroepen om het vertrouwen wat terug op te krikken. Elmo heeft dan enkele héél eenvoudige dingen gedaan (één keer door de band, één sprong...) waarbij hij amper kon weglopen (trainer stond dan als buffer tussen ons en de andere honden). Heeft me toen deugd gedaan. Hij heeft me ook gerustgesteld dat héél veel honden dit in het begin doen, tot ze doorhebben dat het spelletje met de baas gedaan moet worden. En dat Elmo geen agressieve neigingen heeft, dus dat hij er geen problemen in zag. Volgens hem gaat Elmo binnen twee maanden enkel maar oog hebben voor de agility. Echt een toppievent! :ok:
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Door je uitleg wordt meer duidelijk wat er anders was dat hij zo reageerde; je bent zelf gehaast/gestresst begonnen en hij moest direct een moeilijke oefening voor een hond (en baas!) die nog maar een paar lessen gehad heeft; te veel druk. Zo te horen ben je gelukkig wel goed opgevangen zo te lezen, komt wel goed inderdaad, paar stapjes terug doen en weer rustig verdergaan.
Chasing Clouds
Zeer actief

Vanavond weer agility... Ik hoop dat Elmo zijn manieren houdt!
Elmo is wel een hond die erg gefixeerd is op andere honden, hij is direct afgeleid als een andere hond loopt of speelt in de buurt van hem. Dan wil hij meedoen en vergeet hij mij helemaal!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay heeft dat ook. Heb afgelopen 2 weken met Breitensport meegetraind. Kwestie van trainen en bezig blijven met de hond. Tja helaas kan je dan niet sociaal doen in de cursus. Dus geen praatje tijdens de cursus, dat moet dan maar voor of na de tijd.
Afbeelding
Chasing Clouds
Zeer actief

Net training gehad en ik ben helemaal euforisch! :cheer:

Elmo heeft het supergoed gedaan!
Hij is geen één keer weggelopen. Op een gegeven moment kwam een Tervuurse Herder (die Trees noemt :roll: en altijd wegloopt om andere honden te gaan 'pitsen') aangelopen terwijl Elmo net een rondje aan het lopen was. Elmo kon niet anders dan gaan lopen... Ik riep hem echter en hij kwam meteen terug waarop ik de enge herder heb weggejaagd! :cheer:

Verslagje van de training:

We zijn heel rustig begonnen. We waren met drie prille beginners (waarbij ik dus het prilste).

1) sprong/ straatje/ sprong: Dit deed Elmo direct! Dit drie keer herhaald.

2) vier sprongen/ kattenloop/ tunnel/ sprong. Ik zei tegen de instructeur dat ik dit nog niet zag zitten, dus heb ik eerst alles in stukken gedaan met Elmo: eerst twee sprongen achter elkaar, dan drie en uiteindelijk vier. Dan kattenloop en tunnel met sprong. Dit ging allemaal goed... Dus mocht ik toch eens alles achter elkaar, maar dit is nog te moeilijk. Ik stuur nog véél te slecht, waardoor Elmo enkele sprongen mist. Maar ik ben blijven lopen met hem ookal mistte hij iets. Daardoor bleef hij super enthousiast!

3) de slurf : ging super! Ze moesten zelfs de zak niet openhouden!

4) sprong/ dak/ sprong. Geen probleem... Elmo ging braaf op zijn raakvlak (ookal gleed ik op het gras uit :mrgreen: )...

5) sprong/ dak/ drie sprongen... ook geen probleem!

6) de belgische wissel. Kwestie van het baasje ook te trainen. Dat begint te lukken, ik ben niet zo goed in sturen.

7) de wip... Ik heb er geen sprongen bij gedaan, want Elmo is dan te wild waardoor hij een terugslag in zijn poten krijgt. Dus een paar keer de wip alleen gedaan, hij deed het super!

Tussendoor heb ik véél gespeeld, véél aandachtsoefeningen gedaan... Hij heeft de kans niet gehad om naar andere honden te kijken.
Op het einde was hij wel wat afgeleid. Hij was moe... Maar toch braaf gewerkt!

SUPER...
Chasing Clouds
Zeer actief

Elmo is weer helemaal terug!
Hij doet het weer supergoed tijdens de agility! Ik word niet meer apart genomen om te trainen, Elmo kan redelijk veel. We zijn nu volop aan het werken aan het vooruit sturen. Dat is nog moeilijk, hij let heel erg op waar het baasje blijft. En baasje is trager dan hondje. Dus dan draait hij vaak af na bijvoorbeeld een sprong. Met een balletje lukt het al aardig nu. Raakvlakken zijn super! Hij mist er geen enkel. Hij moet nog steeds wachten op het vlak voor hij verder mag natuurlijk. Twee lessen geleden nam hij het dak en ik schoof halverwege uit in een plas. Meneer is toch braaf op zijn vlak gaan zitten tot ik rechtgekrabbeld was om het voertje erin te duwen :mrgreen: .

Ik denk dat het aan mezelf lag dat hij wegliep:
Tijdens de periode dat hij wegliep, was ik redelijk gestresseerd. Druk op het werk, véél stress in de bouw hier en ruzie met het ventje (om de belachelijkste reden eerst). Dus zware dagen en dan toch willen trainen want "je doet anders je hond tekort". Altans, dat dacht ik. Ik ga als ik zo'n zware dag heb gehad dus niet toch nog naar het trainingsveld. Ik breng alle spanningen over op de hond dan. Ik ga dan in de plaats lekker uitwaaien tijdens een wandeling in het Netevallei hier iets verder. Hondje blij en baasje blij.

Ook tijdens de gehoorzaamheid is hij braaf!
Al neemt hij (of probeert het toch) wel de toestellen tijdens het volgen. Langs een buis volgen, neen hoor, Elmo gaat erdoor. Twee stappen op een schutting, neen hoor, Elmo gaat tot boven. Maar tot komt wel goed, hij moet nog leren dat niet elke les agility is. Aan de afwerking van de oefeningen moet ook nog gewerkt worden. Meestal is hij zo enthousiast, dan hij daardoor slecht afwerkt. Haha!
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

leuk om te lezen dat het weer goed gaat :D

ik vind dat jullie al veel kunnen :ok: ik ben nu in mei één jaar bezig, wel veel lessen uitgevallen maar wij beheersen minder dan jij beschijft.
Afbeelding
Chasing Clouds
Zeer actief

Elmo is dan ook zo snel met alles weg...

De trainers vonden het niet meer nodig om voor mij een aparte trainer te voorzien. Ik zit nog steeds in de beginnersklas, hoor. En ik train nog steeds geen hele parcouren. Gewoon kleine stukjes. Veel sprongen met af en toe en toestel erbij. Gisteren hebben we bijvoorbeeld de kattenloop, tunnel, band, kasteel NIET geoefend. Hij moet vooral vooruit leren werken. Hij is teveel bezig met waar ik me bevind. Dus dan komt hij de slurf uit en in plaats van de sprong ervoor te nemen, draait hij zich om en zoekt mij. Vaak ben ik nog niet bij de sprong aangekomen. En bij de sprong gaan staan op voorhand helpt niet, dan zoekt hij mij alsnog achter de slurf... Als ik meeloop doorheen het parcourtje wél, maar jah... Dan beperk ik hem in snelheid hé. Balletje gooien als hij halverwege is, lijkt te helpen.
In de beginnersklas zijn er nu twee niveaus: degene die nog geen parcour lopen en degene die dat al wel kunnen en binnenkort voor het brevet gaan. Elk niveau is met +/- drie honden gemiddeld en één trainer. En de grote baas loopt ook altijd rond, die wisselt wat af. Eerder was ik dus het derde niveau, de pure beginnenling die 1op1 les kreeg van de grote baas :mrgreen: . Tja, Elmo was die fase al snel ontgroeit.
Zoek stok!
Zeer actief

mariaa schreef:ik ben nu in mei één jaar bezig, wel veel lessen uitgevallen maar wij beheersen minder dan jij beschijft.
Laat je niet gek maken hoor. Waar jij traint, hameren ze enorm op de basis. Uiteindelijk heb je daar veel voordeel van als je verder komt. Ik ben nog veel minder ver dan jij. Cursisten met tien lessen op zak zouden mij en Iz nog uitlachen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chasing Clouds
Zeer actief

Als ik de filmpjes zie die je soms plaatst van Izzie, dan sta je vééééél verder als ik hoor.
Zover sta ik toch helemaal niet? :scratch: Af en toe twee sprongen met een toestel (meestal tunnen ofzo, iets zonder raakvlakken) ertussen. Die ene les was uitzonderlijk, kwam omdat ik te laat was.
Ik train nu vooral het vooruit sturen en de raakvlakken. Raakvlakken toestel per toestel.

Het is een andere methode dan die van jullie, vooral het aanleren van de raakvlakken dan.
Maar er wordt wél voldoende tijd aan besteed. De honden waar ik nu vooral mee samen train, zitten al een jaar ofzo daarop te trainen. Pas nu gaan ze stillaan over tot kleine parcourtjes en hogere sprongen. En dan duurt het vaak nog maaaanden vooraleer ze nog maar denken aan brevet spelen. (dan zit je bij ons in graad1 en mag je wedstrijd spelen, er zijn in totaal drie graden) Ik zie Elmo binnen een jaar nog steeds in de beginnersklas, hoor. Weliswaar dat hij dan hopelijk af en toe een parcoutje mag lopen natuurlijk. Agility wil ik erg rustig opbouwen. Bij gehoorzaamheid was dat iets anders, daar is het tot voor de debutanten erg saai (en erg demotiverend voor een leergierige hond als Elmo). Nu ik in de debutanten zit, is het weer lekker rustig aan.
Zoek stok!
Zeer actief

Chasing Clouds schreef:Als ik de filmpjes zie die je soms plaatst van Izzie, dan sta je vééééél verder als ik hoor.
Zover sta ik toch helemaal niet? :scratch: Af en toe twee sprongen met een toestel (meestal tunnen ofzo, iets zonder raakvlakken) ertussen. Die ene les was uitzonderlijk, kwam omdat ik te laat was.
Ik train nu vooral het vooruit sturen en de raakvlakken. Raakvlakken toestel per toestel.
Izzie doet geen raakvlaktoestellen en we zijn weer terug naar vier sprongen vooruit (waarbij ik blijf staan). Plus bochtjes om 1 hindernis heen en insteek palen. That's all :wink: Ik zeg ook niet dat het niet goed is bij jou, maar reageer op mariaa die aangeeft dat ze veel minder ver is terwijl ze meer lessen heeft gehad. Haar hond zou prima parcoursen kunnen lopen binnen no time, maar ik zou hem eerst meer trainen in de blik vooruit. De rest komt later wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chasing Clouds
Zeer actief

Dus eigenlijk leggen beide trainingsmethodes de nadruk op hetzelfde, niet?

Ik ben namelijk ook bezig met de vooruit, al loop ik ofwel nog helemaal mee ofwel stop ik pas na de tweede sprong en gooi dan een balletje zodat Elmo blijft gaan. Dit staat nog maanden op het programma.
De raakvlakken oefen jij met een plank (heb ik zo gezien dacht ik in je filmpje ooit) en wij doen dit toestel per toestel.

Van het hele uur les doen we dan nog tien minuutjes iets gecombineerd (bv: sprong/ band/ sprong). Maar de raakvlaktoestellen doen we (Elmo en ik) nog niet erg vaak gecombineerd met een sprong. Héél af en toe eens...

Elmo zou, met een betere handler, ook een parcourtje kunnen lopen, maar dan zou hij op den duur te slordig gaan werken en terug de raakvlakken gaan missen. Dus we drillen dat per toestel er goed in. Zodat hij het hopelijk later niet gaat overslagen.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”