Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
silken windhound
Moderator: moderatorteam
-
Sandor
Re: silken windhound
Waarom wordt er gesproken over 'stropen' ipv 'jagen' ? Wat is het verschil?
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Officiëel is jagen legaal en stropen illegaal.Sandor schreef:Waarom wordt er gesproken over 'stropen' ipv 'jagen' ? Wat is het verschil?
Maar een jagende hond is natuurlijk niet altijd legaal bezig, honden kennen namelijk het onderscheid niet
Er zit een nuanceverschil in wat vaak de doorslag geeft, jagen kan zijn in de zin van opjagen; stropen is het pakken van wild.
Ik vind het niet zo erg als mijn hond een konijn opjaagt maar wel als hij het zou pakken.
-
willekebarens
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ierse wolfshond en Silken windhound
ikkwam net een filmpje tegen dat een tijdje gel;eden heb gemaakt, daar zie je iets van hun geren - en van hun luid grommend gespeel, want dat hoort er ook bij natuurlijk.
http://www.youtube.com/watch?v=7fVhxBTJN9w
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
willekebarens schreef:ikkwam net een filmpje tegen dat een tijdje gel;eden heb gemaakt, daar zie je iets van hun geren - en van hun luid grommend gespeel, want dat hoort er ook bij natuurlijk.
Wat leuk!! Dat doen de Podenco's ook
- langehond1
- Zeer actief
Jacht is het vangen van wild. Stropen is illegale jacht, voor een wetgever. Jagen met windhonden kan helaas niet meer in Nederland.
L
L
-
willekebarens
- geregistreerd lid
ik heb nog wel een paar filmpjes, de een wat leuker dan de ander:
http://www.youtube.com/watch?v=BjzIckwK ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=pFKHjVWU ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=v4RoJVfSNvQ&NR=1
het is me nog niet echt gelukt om ze op film te krijgen, ze zijn zo razendsnel <g>. ik blijf het proberen!
het is me nog niet echt gelukt om ze op film te krijgen, ze zijn zo razendsnel <g>. ik blijf het proberen!
- Marie-Josée
- Erelid
Doe maar ja, het is erg leuk om te zien, vooral als ze op snelheid komenwillekebarens schreef:ik heb nog wel een paar filmpjes, de een wat leuker dan de ander:
- langehond1
- Zeer actief
Mooie hondjes wel. Precies een mini barsoi.
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Persoonlijk zou ik helaas vervangen door gelukkig. Gillend haas tussen 2 honden maakt je niet blij.langehond1 schreef:Jacht is het vangen van wild. Stropen is illegale jacht, voor een wetgever. Jagen met windhonden kan helaas niet meer in Nederland.
L
Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Marie-Josée
- Erelid
Daar heb je gelijk in.Veenmug schreef:Persoonlijk zou ik helaas vervangen door gelukkig. Gillend haas tussen 2 honden maakt je niet blij.langehond1 schreef:Jacht is het vangen van wild. Stropen is illegale jacht, voor een wetgever. Jagen met windhonden kan helaas niet meer in Nederland.
L
Mvg Veenmug
- langehond1
- Zeer actief
Mwoah het is een moment met gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het zielig maar aan de andere kant ben je blij voor je hond en met het eetbare dier. Het heeft een soort van brute schoonheid, het is veel ouder, fijnzinniger en natuurlijker dan wild schieten. En voor je windhond is het de reden van zijn bestaan.
L
L
- Marie-Josée
- Erelid
Ik snap wat je wil zeggen hoor,maar ik vind er niets fijnzinnigs aan en mijn honden mogen het dan ook niet.langehond1 schreef:Mwoah het is een moment met gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het zielig maar aan de andere kant ben je blij voor je hond en met het eetbare dier. Het heeft een soort van brute schoonheid, het is veel ouder, fijnzinniger en natuurlijker dan wild schieten. En voor je windhond is het de reden van zijn bestaan.
L
-
Veenmug
- Zeer actief
Duidelijk heb je het nooit meegemaakt en het zijn geen seconden. Oordeel over waar je verstand van hebt.Martijn schreef:Ik zit er niet mee.
Ik vind het een gedroomd leven voor een dier dat uiteindelijk door mensen opgegeten wordt. En dat is nu eenmaal vaak het geval.
Vrij leven en pas de laatste twee, drie seconden doorhebben dat er iets anders bestaat dan eten en rondwippen?
Ik teken ervoor hoor.
De konijnen in de supermarkt hebben het heel anders hoorde ik mw. Thieme dinsdag zeggen.
Mvg Veenmug
-
Veenmug
- Zeer actief
Dus hond belangrijker dan prooidier??langehond1 schreef:Mwoah het is een moment met gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het zielig maar aan de andere kant ben je blij voor je hond en met het eetbare dier. Het heeft een soort van brute schoonheid, het is veel ouder, fijnzinniger en natuurlijker dan wild schieten. En voor je windhond is het de reden van zijn bestaan.
L
Mvg Veenmug
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Een konijn is ook niet dom, die rent weg en zo'n achtervolging kan gerust een paar minuten duren hoor. Niet meegemaakt (gelukkig) , wel geleerd . Zou jij maar zo'n konijn wezen. Ik haat jagen / stropen, hoe je het ook wilt noemen. Het is gewoon leedvermaak. Ook als het "per ongeluk" gebeurd, want je had het dan kunnen voorkomen.Martijn schreef:Ik heb het wel degelijk vaak genoeg meegemaakt.Veenmug schreef:Duidelijk heb je het nooit meegemaakt en het zijn geen seconden. Oordeel over waar je verstand van hebt.Martijn schreef:Ik zit er niet mee.
Ik vind het een gedroomd leven voor een dier dat uiteindelijk door mensen opgegeten wordt. En dat is nu eenmaal vaak het geval.
Vrij leven en pas de laatste twee, drie seconden doorhebben dat er iets anders bestaat dan eten en rondwippen?
Ik teken ervoor hoor.
De konijnen in de supermarkt hebben het heel anders hoorde ik mw. Thieme dinsdag zeggen.
Mvg Veenmug

-
Veenmug
- Zeer actief
Heeft absoluut niets te maken met het bewust windhonden inzetten op de jacht op haas/ree. Ook mij honden pakten wel eens een myx-konijn en ben zelf blij om een doodsstrijd van dagen om te kunnen zetten in een snelle dood middels een klap in de nek.Martijn schreef:Ik heb het wel degelijk vaak genoeg meegemaakt.Veenmug schreef:Duidelijk heb je het nooit meegemaakt en het zijn geen seconden. Oordeel over waar je verstand van hebt.Martijn schreef:Ik zit er niet mee.
Ik teken ervoor hoor.
Mvg Veenmug
Ik zoek het niet op of zo maar mijn honden hebben heus weleens een konijn gepakt hoor.
Mvg Veenmug
-
Veenmug
- Zeer actief
Snelle honden geen appel maar: Los moet kunnen is anders zo zielig. Jammer voor het konijntje en evt Bambi.Martijn schreef:Nou, dat waren niet allemaal myxomatose konijnen hoor. Dat vind ik ook meteen weer zo'n verhaal.
Ik heb toevallig snelle honden. Vooral Cleo de podenco/husky was prima in staat om een gezond konijn te pakken toen ze nog jong en strak was.
Eva zou het ook kunnen maar die is daar niet zo mee bezig.
Mvg Veenmug
- M@ri@nne
- Zeer actief
Haha een hert ineens Bambi noemen om de zieligheidfactor te verhogen. 
Groetjes, Marianne.

- langehond1
- Zeer actief
Ethiek en jacht, tricky onderwerp.
Ik weet nog dat ik me realiseerde hoe een "coming out" moest voelen voor homo's of anderszins onbegrepenen toen ik voor het eerst bij het clubdinner van de engelse Saluki Coursing Club was. Ik vond het ronduit een verademing om in het gezelschap te zijn van normale mensen die ook echt "verliefd zijn" op coursen en het vangen van wild met hun honden.
Wat mij persoonlijk raakt is dat de valkerij nog springlevend en legaal is in Nederland en internationaal zelfs tot het wereld cultuurerfgoed wordt gerekend terwijl het op hetzelfde neerkomt als de jacht met windhonden. Maar goed ze hebben altijd een betere lobby en status gehad en het helpt ook zeker dat ze vooral vogels vangen met vogels en dat levert bij veel mensen toch andere gevoelens op dan "haar op haar".
Ik weet nog dat ik me realiseerde hoe een "coming out" moest voelen voor homo's of anderszins onbegrepenen toen ik voor het eerst bij het clubdinner van de engelse Saluki Coursing Club was. Ik vond het ronduit een verademing om in het gezelschap te zijn van normale mensen die ook echt "verliefd zijn" op coursen en het vangen van wild met hun honden.
Wat mij persoonlijk raakt is dat de valkerij nog springlevend en legaal is in Nederland en internationaal zelfs tot het wereld cultuurerfgoed wordt gerekend terwijl het op hetzelfde neerkomt als de jacht met windhonden. Maar goed ze hebben altijd een betere lobby en status gehad en het helpt ook zeker dat ze vooral vogels vangen met vogels en dat levert bij veel mensen toch andere gevoelens op dan "haar op haar".
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, wat dacht je van frettenjacht? Gewoon legaal hoor.langehond1 schreef:Ethiek en jacht, tricky onderwerp.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Hertje.......Veenmug schreef:Snelle honden geen appel maar: Los moet kunnen is anders zo zielig. Jammer voor het konijntje en evt Bambi.Martijn schreef:Nou, dat waren niet allemaal myxomatose konijnen hoor. Dat vind ik ook meteen weer zo'n verhaal.
Ik heb toevallig snelle honden. Vooral Cleo de podenco/husky was prima in staat om een gezond konijn te pakken toen ze nog jong en strak was.
Eva zou het ook kunnen maar die is daar niet zo mee bezig.
Mvg Veenmug
Maar wie zegt dat mensen met een windhond deze ook laten jagen? Er zijn genoeg andere hondenrassen die ook wild afmaken als ze het te pakken krijgen.
En jagen om de fun vind ik ook eigenlijk niet kunnen.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
bon-zoiz
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Silken Windhound & Barsoi
Hoera, ik mag ook meedoen!
Goed, het lijkt me dat er inmiddels aardig is afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp, nl het nog niet erkende amerikaanse ras de Silken Windhound. Om maar meteen bij de jacht te beginnen, in de US hebben i.m. enkele Silkens deel genomen aan OFC ofwel Open Field Coursing, de jacht op de plaatselijke Jackrabbits (maatje tussen ons konijn en haas in, erg snel). Zoals voor alle windhonden waren die snelle jongens machtig interessant en de Silkens hebben er ook achteraan gezeten maar bij mijn weten niets gevangen...
Wat loslopen aangaat, vele Silkens zijn zó aan hun mensen gehecht dat ze niet ver weg gaan, het op stap gaan wat ik van de Barsoi ken (en gehoord heb van andere windhonden) is minder aanwezig bij ze. Misschien het restant sheltie/collie genen?? Ik heb wel gemerkt dat ze veel makkelijker te trainen zijn dan mijn Barsoi
, probeerde ik bv de oefeningen van de Silken met de Barsoi te doen (gewoon EG, niks moeilijks) keek hij me aan van: "Wát?? Wèrken voor een brokje?? Dacht van niet, geef op!" Niet dat hij totaal niet luistert, ik heb hem wat in "model" geslepen maar hij vond er niks aan... Terwijl ik in de US gehoorzaamheidskampioenen heb zien werken...dus ze kunnen het wel..
De Silken is echt bedoeld voor wie de Barsoi te groot en de Whippet te bloot vindt... Het leuke is dat ik van alle 3 de rassen wat in ze terug zie: het luie en gemakzuchtige wat ik van mijn Barsois ken, het fanatieke achtervolgen van het kunsthaas zoals de Whippet máár...het keurig terugkomen à la sheltie als het haas eenmaal stil ligt... Gelukkig zijn het (overwegend) niet zulke blaffers!
Behalve coursen is ook de renbaan een leuk spel, gehoorzaamheidscursus een must waar ze menigeen zullen verbazen, behendigheid en flyball zijn eveneens prima te doen. Kortom, het zijn echte all-round sporthonden, ze doen graag dingen met hun mensen. Daarbij zijn het overwegend echte knuffelkonten, liggen het liefst stijf tegen je aan op de bank.
Zolang de AKC het ras niet erkent (en dat duurt nog ff, ze zijn nog te jong als ras) kan de Silken Windhound niet door de FCI erkend worden en dus nergens meedoen. Uiteraard is er een uitzondering, Slovenië heeft het ras op nationaal niveau erkend zodat ze de SLO kampioenstitel kunnen behalen. Nou ja, net als in Duitsland moet er daar 1 jaar + 1 dag zitten tsn 1e en laatste CAC, en Slovenië ligt niet om de hoek...zoveel kampioenen zijn er dus niet.
De ISWS (Silken club) organiseert eigen shows, coursings en ovale baan rennen maar daar heb je toch een aardig aantal honden voor nodig, die hier (nog) niet zijn. Het is i.m. wel gelukt om 2x een Silken show (met Ch.punten!) te organiseren maar ach, 1x per jaar zet dat ook weinig zoden aan de dijk. Dus, wie voor het ras valt moet rekening houden met de beperkingen, hoewel er best genoeg mogelijkheden zijn om ze onder de aandacht te brengen. Ik heb een standje op de Winner '06 gehad en heb op Animal Event '09 gestaan met ze.
Nou, als er vragen zijn, laat maar lezen!
Goed, het lijkt me dat er inmiddels aardig is afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp, nl het nog niet erkende amerikaanse ras de Silken Windhound. Om maar meteen bij de jacht te beginnen, in de US hebben i.m. enkele Silkens deel genomen aan OFC ofwel Open Field Coursing, de jacht op de plaatselijke Jackrabbits (maatje tussen ons konijn en haas in, erg snel). Zoals voor alle windhonden waren die snelle jongens machtig interessant en de Silkens hebben er ook achteraan gezeten maar bij mijn weten niets gevangen...
Wat loslopen aangaat, vele Silkens zijn zó aan hun mensen gehecht dat ze niet ver weg gaan, het op stap gaan wat ik van de Barsoi ken (en gehoord heb van andere windhonden) is minder aanwezig bij ze. Misschien het restant sheltie/collie genen?? Ik heb wel gemerkt dat ze veel makkelijker te trainen zijn dan mijn Barsoi
De Silken is echt bedoeld voor wie de Barsoi te groot en de Whippet te bloot vindt... Het leuke is dat ik van alle 3 de rassen wat in ze terug zie: het luie en gemakzuchtige wat ik van mijn Barsois ken, het fanatieke achtervolgen van het kunsthaas zoals de Whippet máár...het keurig terugkomen à la sheltie als het haas eenmaal stil ligt... Gelukkig zijn het (overwegend) niet zulke blaffers!
Behalve coursen is ook de renbaan een leuk spel, gehoorzaamheidscursus een must waar ze menigeen zullen verbazen, behendigheid en flyball zijn eveneens prima te doen. Kortom, het zijn echte all-round sporthonden, ze doen graag dingen met hun mensen. Daarbij zijn het overwegend echte knuffelkonten, liggen het liefst stijf tegen je aan op de bank.
Zolang de AKC het ras niet erkent (en dat duurt nog ff, ze zijn nog te jong als ras) kan de Silken Windhound niet door de FCI erkend worden en dus nergens meedoen. Uiteraard is er een uitzondering, Slovenië heeft het ras op nationaal niveau erkend zodat ze de SLO kampioenstitel kunnen behalen. Nou ja, net als in Duitsland moet er daar 1 jaar + 1 dag zitten tsn 1e en laatste CAC, en Slovenië ligt niet om de hoek...zoveel kampioenen zijn er dus niet.
De ISWS (Silken club) organiseert eigen shows, coursings en ovale baan rennen maar daar heb je toch een aardig aantal honden voor nodig, die hier (nog) niet zijn. Het is i.m. wel gelukt om 2x een Silken show (met Ch.punten!) te organiseren maar ach, 1x per jaar zet dat ook weinig zoden aan de dijk. Dus, wie voor het ras valt moet rekening houden met de beperkingen, hoewel er best genoeg mogelijkheden zijn om ze onder de aandacht te brengen. Ik heb een standje op de Winner '06 gehad en heb op Animal Event '09 gestaan met ze.
Nou, als er vragen zijn, laat maar lezen!
-
Brigitte
- Zeer actief
Foto's van je Barzoi's? 
-
willekebarens
- geregistreerd lid
hoera, het is gelukt!!
- langehond1
- Zeer actief
Nah Marc fretteren is zeer zeker leuk en legaal maar het is geen hondenwerk. Met een fret heb je ook geen band zoals met een hond, tenminste ik niet. Een fret doet ook makkelijker zijn werk goed, je hoeft m niet zo naar fitness te conditioneren en op te voeden zeg maar. Hij is minder je vriend dan een hond vind ik.
Ha Bon Zoi is er en het ging tenslotte over silkens.
Aloof als barsoi en luisterend en fel en klein als whippet...dat klinkt goed!
Mijn voornaamste vragen over silkens...
1) zijn ze blessuregevoelig? Wat voor blessures zie je als er veel mee gedaan wordt? Sommige whippet "strains" hebben altijd wat lijkt het en andere komen met allerlei ongelukken weg. Hoe zit het met silkens?
2) weet jij hoe snel ze klokken op zeg 350 meter ofzo? Zijn ze net zo rap als whippets?
3) Is er een showpopulatie die je liever niet wilt als je ermee wilt "werken" of zijn "alle silkens 1"?
Gr
L
Ha Bon Zoi is er en het ging tenslotte over silkens.
Aloof als barsoi en luisterend en fel en klein als whippet...dat klinkt goed!
Mijn voornaamste vragen over silkens...
1) zijn ze blessuregevoelig? Wat voor blessures zie je als er veel mee gedaan wordt? Sommige whippet "strains" hebben altijd wat lijkt het en andere komen met allerlei ongelukken weg. Hoe zit het met silkens?
2) weet jij hoe snel ze klokken op zeg 350 meter ofzo? Zijn ze net zo rap als whippets?
3) Is er een showpopulatie die je liever niet wilt als je ermee wilt "werken" of zijn "alle silkens 1"?
Gr
L
-
willekebarens
- geregistreerd lid
er is vast wel een barzoi-draadje ergens voor barzoi-foto's! zal ook eens kijken of er ergens een ierendraadje is!
-
bon-zoiz
- nieuw lid
Bon Zoi'z is mijn kennelnaam, Bon van zowel "bonsai" als bon=goed, zoi spreekt voor zich toch?
Ik wist nl dat het fokken van Barsoi's niet zo makkelijk zou lukken, de "bonsai-Barsoi" wel...en de kennelnaam moet niet te lang zijn, dan heb je meer ruimte voor de hondennaam.
Hmm, blessure gevoeligheid....nu een teer punt in dit huis aangezien ik een brekebeentje heb, de pechvogel stapte vorig jaar met zo'n 20-25Km per uur in een gat--->voorpoot gebroken
.... Het is heel voorspoedig genezen, hij had al weer 3 maanden ruig rond gerost over het strand toen ik hem 30/1 weer liet coursen...FOUT! Pechvogel verstapte zich in het mulle zand en jawel! wéér gebroken, en minder fraai...<zucht>... Dankzij fantastisch reponeer- en schroefwerk van de chirurg, ondersteund door homeopatische middelen en reiki is meneer al weer op de been, mocht 3 weken eerder dan de vorige keer gaan lopen... Maar coursen, dat mag hij niet meer, volgend jaar misschien de ovale baan.... maar hij is één van de zeer weinigen waar ik van weet/gehoord heb dat het zó ging, tot nu toe weinig melding van blessures op mijn Silken discussieList dus ik neem aan dat het, ondanks toenemende aantallen coursende honden, wel meevalt.
Nee, er is geen verschil tussen show- en werkhond en het streven is om dat zo te houden, form follows function nietwaar? Maar het is nog een jong ras (24 jr) en de show freaks hebben nog niet de kans gekregen om er serieus mee aan de slag te gaan...iets waar ik wel voor vrees als ze eenmaal AKC erkend zijn....
Aloof zei je? Sommige willen de kat uit de boom kijken maar als er aardig tegen ze gepraat wordt, komen ze wel een aai halen, alleen niet op de manier van de labrador
. Natuurlijk maakt opvoeding ook verschil, ik moedig de mijne steeds aan om naar mensen toe te gaan (als die interesse tonen), ik hou niet van weglopende honden. Tenslotte vormen ze een mooi plaatje en dat willen mensen graag voelen. Het is me al meerdere keren gebeurd dat mensen helemaal enthousiast van de fiets stapten om de honden aan te halen...
Overigens, wie de Silkens wil ontmoeten, op 22 mei houdt de Ned.barsoi Club de kampioenschapsclubmatch op het terrein van Dierencentrum Sevenum en daar zijn wij ook. De Barsoi wordt niet ingeschreven maar als bestuurslid ben ik wel aanwezig dus kom gezellig kijken en het span "live" ontmoeten!
Hoe voeg ik een foto toe aan deze tekst?? Weten jullie tenminste hoe mijn 4-tal eruit ziet...
Ik wist nl dat het fokken van Barsoi's niet zo makkelijk zou lukken, de "bonsai-Barsoi" wel...en de kennelnaam moet niet te lang zijn, dan heb je meer ruimte voor de hondennaam.
Hmm, blessure gevoeligheid....nu een teer punt in dit huis aangezien ik een brekebeentje heb, de pechvogel stapte vorig jaar met zo'n 20-25Km per uur in een gat--->voorpoot gebroken
Nee, er is geen verschil tussen show- en werkhond en het streven is om dat zo te houden, form follows function nietwaar? Maar het is nog een jong ras (24 jr) en de show freaks hebben nog niet de kans gekregen om er serieus mee aan de slag te gaan...iets waar ik wel voor vrees als ze eenmaal AKC erkend zijn....
Aloof zei je? Sommige willen de kat uit de boom kijken maar als er aardig tegen ze gepraat wordt, komen ze wel een aai halen, alleen niet op de manier van de labrador
Overigens, wie de Silkens wil ontmoeten, op 22 mei houdt de Ned.barsoi Club de kampioenschapsclubmatch op het terrein van Dierencentrum Sevenum en daar zijn wij ook. De Barsoi wordt niet ingeschreven maar als bestuurslid ben ik wel aanwezig dus kom gezellig kijken en het span "live" ontmoeten!
Hoe voeg ik een foto toe aan deze tekst?? Weten jullie tenminste hoe mijn 4-tal eruit ziet...
-
bon-zoiz
- nieuw lid
Sorry, ik heb 1 vraag niet beantwoord, nee, ze zijn niet zo snel als de Whippet.
Ik heb een bovenmaatse Silken (66cm, = 6cm teveel) die op de baan in Rotterdam bij de 350 op 20,15 seconden is geklokt. toen was hij wel in prima conditie, een jaar later deed hij het in 24 seconden...
Voor het "haas-vast" heeft hij met een Barsoi teef gelopen, ging perfect.
Ik heb een bovenmaatse Silken (66cm, = 6cm teveel) die op de baan in Rotterdam bij de 350 op 20,15 seconden is geklokt. toen was hij wel in prima conditie, een jaar later deed hij het in 24 seconden...
Voor het "haas-vast" heeft hij met een Barsoi teef gelopen, ging perfect.
-
Veenmug
- Zeer actief
Dus gewoon stropen en jij bent niet in staat een langdurig een haas najagende hond te stoppen.MARC_S schreef:langehond1 schreef:. Maar konijnen en hazen zijn al zo ongeveer dood als de hond ze te pakken heeft. De keren dat ik gezien heb dat Cleo bv een haas ving dan was de achtervolging al heel lang en vervolgens gaf de haas niet eens meer een gil en hij was dood. Die hond bijt gewoon in de haas z'n borst en nek en dan is het echt meteen over.
Mvg Veenmug
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee, kan ik niks aan stoppen. Of het gewoon stropen is vraag ik me af want de haas hoef ik niet.Veenmug schreef: Dus gewoon stropen en jij bent niet in staat een langdurig een haas najagende hond te stoppen.
Mvg Veenmug
Nu is de hond te oud en dus kan ze het niet meer. Zal wel een hele geruststelling voor je zijn. Dan mogen de jagers weer die haasjes afknallen op zondag