Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boris apporteert over water

Moderator: moderatorteam

Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Boris apporteert over water

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

een maand geleden stond Boris nog zo te doen bij sloten...
http://s285.photobucket.com/albums/ll58 ... 010099.flv" onclick="window.open(this.href);return false;

en inmiddels gaat het apporteren over water zo:
http://s285.photobucket.com/albums/ll58 ... 010108.flv" onclick="window.open(this.href);return false;

we doen het gewoon voor de fun, niks geen regeltjes of iets, gewoon lekker samen bezig zijn. Nu nog goed oefenen met de bal echt bij ons brengen (bart was alleen en met filmpen tegelijk lukte dat niet helemaal).
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Boris apporteert over water

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een enorm verschil :ok:

Jouw hond doet me met apporteren een beetje denken aan een van mijn teckels.
Hij rende wel achter het balletje aan, maar dan stond hij er bij te blaffen dat ik weer moest gooien in plaats van dat hij hem terug bracht.
Op een gegeven moment bedacht ik dat ik eigenlijk een soort bediende aan het worden was :tongue:
Zomaar, van het ene op het andere moment heb ik me omgedraaid als hij zijn "bevelen" ging geven.
En binnen een minuut of 10 kwam hij de bal brengen.
Hij was zo gek op het spelletje dat hij graag door wilde gaan.
En aangezien ik niet meer bij hem kwam ............................ :wink:

Waarom heb je die lijn er aan.
Gaat hij er anders van tussen?
Ik vind het een beetje griezelig als hij aan de overkant is en dan met die loshangende lange lijn er aan moet terug zwemmen :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marlieke met Boris
Zeer actief

Boris is erg dol op zn bal, zo dol, dat hij hem liever niet terug brengt. ERbij staan blaffen doet hij niet, hij wil hem hebben, voor zichzelf. Daarom inderdaad de lijn eraan. Zou die er niet aan zitten, komt hij niet eens onze kant op met bal... we zijn dus druk aan het oefenen met bal hierrrr brengen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Marlieke met Boris schreef:Boris is erg dol op zn bal, zo dol, dat hij hem liever niet terug brengt. ERbij staan blaffen doet hij niet, hij wil hem hebben, voor zichzelf. Daarom inderdaad de lijn eraan. Zou die er niet aan zitten, komt hij niet eens onze kant op met bal... we zijn dus druk aan het oefenen met bal hierrrr brengen.
Als hij gek is op lekkers kan je zo'n "bal hierrrrr" redelijk eenvoudig aanleren.
Houdt hij van speciale dingen zoals hondenworst en dergelijke?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Marlieke met Boris
Zeer actief

ja daar houdt hij van, maar nog meer van zn bal!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Marlieke met Boris schreef:ja daar houdt hij van, maar nog meer van zn bal!
Ook als je (kort) aangelijnd met hem speelt, hem zijn bal laat vangen en die weer laat afgeven voor iets heel lekkers, waarna hij die bal weer mag vangen enz.

Soms moet je even een gewoonte doorbreken door er een andere gewoonte tegenover te stellen.
Het werkte bij de hond van een vriendin van mij uiteindelijk wel.
Heeft wel een paar maanden geduurd :wink:
En hem dan natuurlijk in de tussentijd niet ook nog zelf met die bal laten spelen zonder lijn.
Anders wordt het niks bij zulke fanatiekelingen :mrgreen:
Afbeelding
Marlieke met Boris
Zeer actief

ja zo zijn wij er ook mee bezig hoor! we hebben genoeg tips en het gaat al erg vooruit, maar we zijn nog lang niet zo ver dat hij weer zonder lijn met bal kan spelen. Gister had hij de bal uit bart zn jas gejat, en mooi dat je hem dan dus niet meer terug krijgt. Zelfs niet ruilen tegen een andere bal (dat werkt soms wel).
Ons heertje is hier dus erg vast beraden bij. Verder is het een super luisterende hond hoor, we klagen niet. Alleen zn bal drift, is een beetje uit de hand gaan lopen.
Maar op een keer komen we er wel. Intussen oefenen we hard verder, bal vangen, bal apporteren, bal zoeken, bal speuren, bal uit water halen, alles oefenen we en dan bal afgeven. Aan de lijn laat hij hem nu gewoon los als we het zeggen, alleen nog een stukkie dichterbij zou makkelijk zijn en dan zonder lijn eraan loslaten, zou ook leuk zijn.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Marlieke met Boris schreef:ja zo zijn wij er ook mee bezig hoor! we hebben genoeg tips en het gaat al erg vooruit, maar we zijn nog lang niet zo ver dat hij weer zonder lijn met bal kan spelen. Gister had hij de bal uit bart zn jas gejat, en mooi dat je hem dan dus niet meer terug krijgt. Zelfs niet ruilen tegen een andere bal (dat werkt soms wel).
Ons heertje is hier dus erg vast beraden bij. Verder is het een super luisterende hond hoor, we klagen niet. Alleen zn bal drift, is een beetje uit de hand gaan lopen.
Maar op een keer komen we er wel. Intussen oefenen we hard verder, bal vangen, bal apporteren, bal zoeken, bal speuren, bal uit water halen, alles oefenen we en dan bal afgeven. Aan de lijn laat hij hem nu gewoon los als we het zeggen, alleen nog een stukkie dichterbij zou makkelijk zijn en dan zonder lijn eraan loslaten, zou ook leuk zijn.
Als dat gebeurt nooit de strijd aangaan.
Gebeurde dat pikken van de bal in huis?
Dan lijn je hem aan.
En als hij aangelijnd de bal wel loslaat dan hoef je er geen strijd over te voeren :wink:
Wat ook handig kan zijn is een bal met een touwtje er aan.
Dan heb je beter grip.
Alleen geen trekspelletje er van maken.
Afbeelding
Marlieke met Boris
Zeer actief

nee dat gebeurde in Reeuwijk en bart is ook geen strijd met hem aangegaan, dat winnen we toch nooit. Aanlijnen lukt in zo'n geval ook niet, gelukkig sprong hij op de parkeerplaats aangekomen gewoon in de auto, alsof het de normaalste zaak van de wereld was... :tong:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Marlieke met Boris schreef:nee dat gebeurde in Reeuwijk en bart is ook geen strijd met hem aangegaan, dat winnen we toch nooit. Aanlijnen lukt in zo'n geval ook niet, gelukkig sprong hij op de parkeerplaats aangekomen gewoon in de auto, alsof het de normaalste zaak van de wereld was... :tong:
:mrgreen:
Ze stellen je altijd weer voor verrassingen :wink:

Misschien is een bal aan touwtje beter om mee te werken/spelen in dit geval.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”