Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stelling: je hebt een zieke pup, en dan...
Moderator: moderatorteam
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Stelling: je hebt een zieke pup, en dan...
Ik neem mezelf voor dat ik plaats heb voor één huishond. Momenteel is dat Ds... zolang ik Ds heb, komt er geen huishond bij.
Er kunnen wel nog honden bijkomen, die zijn dan effectief voor de sport (en eventueel fok, maar dat hangt samen met de sport. Indien niet sportgeschikt, is het in mijn ogen ook niet fokgeschikt.).
Stel dat er één niet sportgeschikt is (en duidelijk niet sportgeschikt door een probleem), en ik heb Ds nog rondlopen, dan ga ik hem wegdoen. Dat vind ik maar zo eerlijk tov de hond, zodat hij nog steeds alle aandacht kan krijgen die hij verdient.
Moest ik Ds niet meer hebben en de hond blijkt verder een hele leuke huishond te zijn, zou ik hem allicht dan houden als huishond.
Er kunnen wel nog honden bijkomen, die zijn dan effectief voor de sport (en eventueel fok, maar dat hangt samen met de sport. Indien niet sportgeschikt, is het in mijn ogen ook niet fokgeschikt.).
Stel dat er één niet sportgeschikt is (en duidelijk niet sportgeschikt door een probleem), en ik heb Ds nog rondlopen, dan ga ik hem wegdoen. Dat vind ik maar zo eerlijk tov de hond, zodat hij nog steeds alle aandacht kan krijgen die hij verdient.
Moest ik Ds niet meer hebben en de hond blijkt verder een hele leuke huishond te zijn, zou ik hem allicht dan houden als huishond.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
malinois schreef:Nee ik zie honden niet als gebruiksvoorwerp (maar dat zul jij vast anders zien)...christo schreef:Dan zie jij honden in eerste plaats als een gebruiksvoorwerp. En zou ik sowieso al geen pup van jou afgenomen hebben, want bij de volgende pup maak ik vantevoren duidelijke afspraken.malinois schreef:dan komt de hond terug, daar ben ik dan als fokker weer heel makkelijk in. Ik heb ook een nestje gefokt ism mijn fokker... pups mochten terug, dan krijg je je geld terug. Hou je de pup prima, dan krijg je geen geld terug. Eventueel kun je met korting uit het volgende nest een pup krijgen als er echt iets mis is met de pup.
Wil je dit niet, moet je een andere fokker zoeken...
Lijkt me sowieso erg verstandig om vooraf afspraken te maken, dat doe ik nl nog steeds bij elke pup... maar mensen die zoiets gaan eisen kunnen al direct beter een andere fokker zoeken daar ga ik niet mee in zee.
Ik vraag me eigenlijk af welke fokker dat wel zou doen, en de pup houden en geld geheel terug....
ik niet. als er wat zou zijn neem ik de pup terug tegen het gehele of een aangepast bedrag maar de pup heb ik dan wel terug.
ik wil trouwens geen pup van jou mal.. die zijn eng :N:
(aaahh! ik wil weer!!! )

- Berrie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitseherder/Rottweiler
- Contacteer:
helemaal mee eens ri@, dit overkomt mij ook geen tweede keer. Ondanks dat deze pup maar 2 weken bij ons gezeten heeft, deed het toch pijn.Ri@ schreef: Je hebt geen invloed meer op wat er verder met hem gebeurt, en het was wel jouw pup. Het idee dat er dingen gebeuren die ik triest vind voor zo'n hondje en daar dan niks aan kan doen zou ik niet willen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je op zo'n moment er geen raad mee weet en vertrouwen hebt in de fokker en dan de pup terug brengt.
Maar ik zou nooit een hond terug brengen, om welke reden dan ook. Vanaf minuut 1 is het mijn hond en blijft het mijn hond.

Onze verzamelsite
- Berrie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
De pup is op diverse zaken nagekeken. Maar iets van een mri of iets dergelijks is niet gemaakt ivm het korte tijdsbestek waarin dit allemaal gebeurd is. er is wel gekeken naar bloedwaarde's e.d. echter zit hier ook gelijk een handicap bij. Bij pups zijn de bloedwaarde's e.d. nooit stabiel. dus je hebt geen duidelijk beeld over de 'status' Deze pup vertoonde het gedrag alsof hij mogelijk een hersenbloeding had gehad.Nanna schreef:Is de pup op een shunt getest?Berrie schreef: Echter na een week begonnen de klachten op een morgen. De pup begon rondjes te lopen, kleine cirkels en maar 1 kant op.
Dat het beestje er een tik aan over gehouden moge wel duidelijk zijn. De instabiliteit die hij had, is er nog steeds maar wel in veel mindere mate. Wat wel te zien is op een video van het beestje is ook zijn tegen zaken aanlopen (mogelijk omdat hij het niet goed ziet?!)
Als je dit filmpje nuchter bekijkt zonder beinvloedt te zijn dan denk je wat een domme lompe pup.
Echter na het nodige uitleg, begrijp je meteen waar op gedoelt wordt.
Maar omdat het filmpje nogal herkenbare beelden laat zien van de fokker, en gezien dat de hondenwereld klein is en ik geen 'smaad' gezeur wil hebben (en de hondensporters weten wat ik bedoel) kan ik dit filmpje niet laten zien.
gr Berrie

Onze verzamelsite
-
Fin
- Zeer actief
Die pup blijft bij mij omdat ik hem/haar het beste leventje kan bieden. Meestal is dat ook de koper, die had ruimte voor een nieuwe hond, anders nam je geen pup. Dat ik wel een compensatie wil voor de betaalde pupprijs vind ik alleen maar redelijk als er hoge dierenartskosten aan verbonden zijn. Bij Aidan was ik 1000 euro kwijt voor de pupprijs en daarna binnen de korste keren nog eens over de 1000 aan zijn knie-operatie. Ondertussen had de fokker zo'n 10*1000 euro opgestreken uit het hele nest. Ik heb nu achteraf nog steeds wel eens spijt dat ik dat niet aangekaart heb met ze, vooral omdat er een heel reëel vermoeden is dat de aandoening erfelijk is. Persoonlijk vind ik dan ook dat een houding als 'of je houdt de pup en ik het geld, of je geeft de pup terug en ik geef je een deel van de pupprijs terug' ook een vorm van chantage is richting de pupkoper. Het is geen kapotte TV die je even terugbrengt. Ik snap best dat je je als fokker ook verantwoordelijk voelt voor de pup die je geboren hebt zien worden en twee maanden meegemaakt hebt, en dat daar een deel van de 'dan neem ik de pup terug' houding vandaan komt. Maar de pupkoper is er ook nog.massam schreef:ik niet. als er wat zou zijn neem ik de pup terug tegen het gehele of een aangepast bedrag maar de pup heb ik dan wel terug.
-
Fin
- Zeer actief
Maar je verwacht wel dat ik met de pup om kan gaan als was het een gebruiksvoorwerp. Zo'n pupkoper ben ik niet, daarom zal ik bij een volgende pup ook van te voren duidelijke afspraken maken.malinois schreef:Nee ik zie honden niet als gebruiksvoorwerp (maar dat zul jij vast anders zien)...
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik vind dat ook niet gek hoor.christo schreef: Dat ik wel een compensatie wil voor de betaalde pupprijs vind ik alleen maar redelijk als er hoge dierenartskosten aan verbonden zijn.

Linda, Izzie en Bram
- M@scha
- Zeer actief
christo schreef:Die pup blijft bij mij omdat ik hem/haar het beste leventje kan bieden. Meestal is dat ook de koper, die had ruimte voor een nieuwe hond, anders nam je geen pup. Dat ik wel een compensatie wil voor de betaalde pupprijs vind ik alleen maar redelijk als er hoge dierenartskosten aan verbonden zijn. Bij Aidan was ik 1000 euro kwijt voor de pupprijs en daarna binnen de korste keren nog eens over de 1000 aan zijn knie-operatie. Ondertussen had de fokker zo'n 10*1000 euro opgestreken uit het hele nest. Ik heb nu achteraf nog steeds wel eens spijt dat ik dat niet aangekaart heb met ze, vooral omdat er een heel reëel vermoeden is dat de aandoening erfelijk is. Persoonlijk vind ik dan ook dat een houding als 'of je houdt de pup en ik het geld, of je geeft de pup terug en ik geef je een deel van de pupprijs terug' ook een vorm van chantage is richting de pupkoper. Het is geen kapotte TV die je even terugbrengt. Ik snap best dat je je als fokker ook verantwoordelijk voelt voor de pup die je geboren hebt zien worden en twee maanden meegemaakt hebt, en dat daar een deel van de 'dan neem ik de pup terug' houding vandaan komt. Maar de pupkoper is er ook nog.massam schreef:ik niet. als er wat zou zijn neem ik de pup terug tegen het gehele of een aangepast bedrag maar de pup heb ik dan wel terug.
voor een deel eens maar dan ligt het wel aan de aandoening en of die erfelijk is.
als dat echt zo is ben ik de eerste die bijlegt, maar niet zomaar.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
je vergeet eventjes de kosten die een fokker heeft gemaakt, die heeft niet netto 10 x 1000 euro opgestreken.christo schreef:Die pup blijft bij mij omdat ik hem/haar het beste leventje kan bieden. Meestal is dat ook de koper, die had ruimte voor een nieuwe hond, anders nam je geen pup. Dat ik wel een compensatie wil voor de betaalde pupprijs vind ik alleen maar redelijk als er hoge dierenartskosten aan verbonden zijn. Bij Aidan was ik 1000 euro kwijt voor de pupprijs en daarna binnen de korste keren nog eens over de 1000 aan zijn knie-operatie. Ondertussen had de fokker zo'n 10*1000 euro opgestreken uit het hele nest. Ik heb nu achteraf nog steeds wel eens spijt dat ik dat niet aangekaart heb met ze, vooral omdat er een heel reëel vermoeden is dat de aandoening erfelijk is. Persoonlijk vind ik dan ook dat een houding als 'of je houdt de pup en ik het geld, of je geeft de pup terug en ik geef je een deel van de pupprijs terug' ook een vorm van chantage is richting de pupkoper. Het is geen kapotte TV die je even terugbrengt. Ik snap best dat je je als fokker ook verantwoordelijk voelt voor de pup die je geboren hebt zien worden en twee maanden meegemaakt hebt, en dat daar een deel van de 'dan neem ik de pup terug' houding vandaan komt. Maar de pupkoper is er ook nog.massam schreef:ik niet. als er wat zou zijn neem ik de pup terug tegen het gehele of een aangepast bedrag maar de pup heb ik dan wel terug.
De pupkoper kan al kiezen, die heeft 2 mogelijkheden, die geeft de pup terug en krijgt het geld terug. Of die houdt de pup en krijgt niets terug of een eventuele korting op een pup uit een volgend nest. Hij wordt dus al voldoende tegemoetgekomen.
De fokker moet in jouw ogen dus alles maar betalen, want daar komt het gewoon op neer, tja dat gaat niet snel gebeuren. Dan ben ik bang dat jij hierna geen pup meer zult krijgen want er zullen maar heel weinig fokkers zijn die dit op papier gaan zetten... persoonlijk denk ik geen enkele.
Als de aandoening erfelijk is dan zal een fokker vaak best een gedeelte mee willen betalen in de DA kosten...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Fin
- Zeer actief
Kiezen uit twee kwaden is geen keuze.malinois schreef:De pupkoper kan al kiezen, die heeft 2 mogelijkheden, die geeft de pup terug en krijgt het geld terug. Of die houdt de pup en krijgt niets terug of een eventuele korting op een pup uit een volgend nest. Hij wordt dus al voldoende tegemoetgekomen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb deze test destijds bij Lola ook laten doen, toen ze een paar weken oud was en duidelijk achterbleef bij de rest qua ontwikkeling en heel wankel was vergeleken met de anderen. Dan neemt de dierenarts het bloed af, wordt het direct in een buisje op ijs gedaan want het bloed moet heel koud zijn om de ammoniakwaarde te kunnen bepalen, en ben ik zelf met het bekertje met ijs en het buisje bloed naar het (humane) ziekenhuis gereden alwaar ze het bloed getest hebben.Nanna schreef: Een shunt test je door de ammoniakwaardes te meten. Daar komt een shunt altijd uit.
Bij sommige rassen (IW, Cairn terrier, Deerhound) wordt standaard hierop getest, voordat ze naar hun nieuwe baas gaan.
HIER kun je er meer over lezen.
Bij haar was er geen shunt en zijn we er later achtergekomen wat ze wél had (en wat gelukkig niet ernstig was en ook helemaal overgegaan is toen ze nog bij ons was), maar ik wilde een shunt in ieder geval uitgesloten hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat geen 2 kwaden, er is voldoende keuze... aan jou dus de keus...christo schreef:Kiezen uit twee kwaden is geen keuze.malinois schreef:De pupkoper kan al kiezen, die heeft 2 mogelijkheden, die geeft de pup terug en krijgt het geld terug. Of die houdt de pup en krijgt niets terug of een eventuele korting op een pup uit een volgend nest. Hij wordt dus al voldoende tegemoetgekomen.
Nogmaals ik ben bang dat geen enkele fokker op papier gaat zetten dat jij EN de pup mag houden EN je pupgeld terugkrijgt als je hem met een week terugbrengt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Fin
- Zeer actief
Misschien niet in de africhtingswereld, maar daar komt mijn volgende dober toch niet vandaan.malinois schreef:Ik vind dat geen 2 kwaden, er is voldoende keuze... aan jou dus de keus...christo schreef:Kiezen uit twee kwaden is geen keuze.malinois schreef:De pupkoper kan al kiezen, die heeft 2 mogelijkheden, die geeft de pup terug en krijgt het geld terug. Of die houdt de pup en krijgt niets terug of een eventuele korting op een pup uit een volgend nest. Hij wordt dus al voldoende tegemoetgekomen.
Nogmaals ik ben bang dat geen enkele fokker op papier gaat zetten dat jij EN de pup mag houden EN je pupgeld terugkrijgt als je hem met een week terugbrengt.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
denk toch ook dat het buiten de africhtingswereld zo werkt.....christo schreef:Misschien niet in de africhtingswereld, maar daar komt mijn volgende dober toch niet vandaan.malinois schreef: Ik vind dat geen 2 kwaden, er is voldoende keuze... aan jou dus de keus...
hier komt er na vervelende ervaringen uit t verleden in elkgeval geen pupkoper meer die of geld terug krijgt, of een nieuwe pup krijgt zonder dat de hond hier terug is......
nl meegemaakt dat ik dus een nieuwe pup gaf zonder dat ze de hond terug hoefden te geven, maar later bleek dat de hond waar ze "vervanging" voor hadden gekregen voor meer dan het dubbele van de pupprijs verkocht was.....
- M@scha
- Zeer actief
christo schreef:Misschien niet in de africhtingswereld, maar daar komt mijn volgende dober toch niet vandaan.malinois schreef:
Ik vind dat geen 2 kwaden, er is voldoende keuze... aan jou dus de keus...
en ok niet in de "gewone" wereld...
pupkopers van mij hebben mij doelbewust voorgelogen bij de aankoop. hier geweest op gesprek, mailcontact, pupbezoek en later het ophalen.. niks hebben ze laten weten over de problemen die er waren. zelfs toen pupje daar was alleen positieve berichten. tot precies een week na het ophalen.. belden ze op.. hij kon het niet meer aan, psychische problemen en dit was al het tweede pupje wat niet lukte... tweede pupje? ze hadden nog nooit een hond gehad zeiden ze mij!
ik heb ze voorgerekend wat het terugbrengen mij ging kosten en heb ze wat overbleef teruggegeven.
natuurlijk is dat anders dan een medisch iets, maar zomaar geld teruggeven doe ik niet. en ik fok geen werkhonden trouwens

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die zijn er bijna niet (doberfokkers die puur werkhonden fokken), zeker niet in NL in ieder geval.. Maar juist bij de doberfokkers krijg je dat echt niet op papier hoor, dat kan ik je nu alvast wel vertellen...christo schreef:
Misschien niet in de africhtingswereld, maar daar komt mijn volgende dober toch niet vandaan.
Ik heb een heel strak contract gehad bij beide dobers, maar je kreeg het bij beiden (verschillende fokkers, de een NL en de ander D) nooit voor elkaar om meer te krijgen dan de hond moet terug naar de fokker dan wordt er geld terug gegeven. De Duitse hond mag zelfs nog terug tot zijn 3e jaar om het volledige bedrag vergoedt te krijgen, maar dat is dan ook alles.
Ik denk dat je bij de werkhondenfokkers juist veel sneller iets voor elkaar krijgt, tenminste dat is mijn ervaring.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Wil je geen Xantos-babytje???massam schreef:ik wil trouwens geen pup van jou mal.. die zijn eng :N:kijk maar naar martijns avatar... daar stond ik 5 minuten eerder..
(aaahh! ik wil weer!!! )

- M@scha
- Zeer actief
malinois schreef:Wil je geen Xantos-babytje???massam schreef:ik wil trouwens geen pup van jou mal.. die zijn eng :N:kijk maar naar martijns avatar... daar stond ik 5 minuten eerder..
(aaahh! ik wil weer!!! )
wel, maar als de baby-punten op zijn mag je hem weer terug

-
Fin
- Zeer actief
Ik weet het niet, uiteindelijk is het een kwestie van wederzijds vertrouwen. Wat ik erg vind aan het pup terug of geld terug verhaal is dat je dan met pupkopers als ondergetekende als fokker nauwelijks verantwoordelijk gehouden wordt voor het fokken van honden met erfelijke ziektes, ik zou graag zien dat dat de portomonnaie van de fokker raakt want dat heeft toch het meeste effect. Nu kan dat amper omdat het consumentenrecht op de pupaankoop van toepassing is en de wet een pup als niets anders ziet dan een toaster.crutz schreef:hier komt er na vervelende ervaringen uit t verleden in elkgeval geen pupkoper meer die of geld terug krijgt, of een nieuwe pup krijgt zonder dat de hond hier terug is......
nl meegemaakt dat ik dus een nieuwe pup gaf zonder dat ze de hond terug hoefden te geven, maar later bleek dat de hond waar ze "vervanging" voor hadden gekregen voor meer dan het dubbele van de pupprijs verkocht was.....
- M@scha
- Zeer actief
als het erfelijk is zal de fokker vast wel bijspringen.
maar het is niet zomaar de schuld van de fokker hoor!
de eigenaar heeft ook een verantwoordelijkheid! emotioneel en met raad en daad sta ik klaar, maar ik wil wel weten dat het mijn fout is voor ik de knip trek.
jouw hond, jouw verantwoordelijkheid óf er moet al iets mis geweest zijn toen je hem van me kocht. en dat is meestal wel te achterhalen.
de eigenaar heeft ook een verantwoordelijkheid! emotioneel en met raad en daad sta ik klaar, maar ik wil wel weten dat het mijn fout is voor ik de knip trek.
jouw hond, jouw verantwoordelijkheid óf er moet al iets mis geweest zijn toen je hem van me kocht. en dat is meestal wel te achterhalen.

- Jackira
- Zeer actief
Dat kan ik me voorstellen en ik vind het ook erg voor je. Veel sterkte.Berrie schreef:helemaal mee eens ri@, dit overkomt mij ook geen tweede keer. Ondanks dat deze pup maar 2 weken bij ons gezeten heeft, deed het toch pijn.Ri@ schreef: Je hebt geen invloed meer op wat er verder met hem gebeurt, en het was wel jouw pup. Het idee dat er dingen gebeuren die ik triest vind voor zo'n hondje en daar dan niks aan kan doen zou ik niet willen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je op zo'n moment er geen raad mee weet en vertrouwen hebt in de fokker en dan de pup terug brengt.
Maar ik zou nooit een hond terug brengen, om welke reden dan ook. Vanaf minuut 1 is het mijn hond en blijft het mijn hond.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik ken genoeg voorbeelden waarbij de eigenaar wel degelijk een tegemoetkoming in de dierenartskosten heeft gekregen. En terecht ook. Mooie boel dat je als pupkoper en een flink bedrag hebt neergeteld voor een goed gefokte pup en daarboven op nog bakken met geld kwijt bent aan dierenartskosten. Ik vind het niet meer dan normaal dat de fokker dan een deel van het aankoopbedrag teruggeeft. Er vanuit gaande dat het erfelijk is natuurlijk of dat de pup direct ziek wordt.

Linda, Izzie en Bram
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
oh, dus als ik je goed begrijp vind jij het prima dat ik hierchristo schreef:Ik weet het niet, uiteindelijk is het een kwestie van wederzijds vertrouwen. Wat ik erg vind aan het pup terug of geld terug verhaal is dat je dan met pupkopers als ondergetekende als fokker nauwelijks verantwoordelijk gehouden wordt voor het fokken van honden met erfelijke ziektes, ik zou graag zien dat dat de portomonnaie van de fokker raakt want dat heeft toch het meeste effect. Nu kan dat amper omdat het consumentenrecht op de pupaankoop van toepassing is en de wet een pup als niets anders ziet dan een toaster.crutz schreef:hier komt er na vervelende ervaringen uit t verleden in elkgeval geen pupkoper meer die of geld terug krijgt, of een nieuwe pup krijgt zonder dat de hond hier terug is......
450 euro verkoopprijs (circa 200 euro over na aftrek kostprijs als alles goed gaat, had deze pup nl heel makkelijk kunnen verkopen, heb mensen af moeten zeggen) aan "misloop"
omdat 1 van mijn gefokte puppen een "erfelijke afwijking" (HD C heupen, de enige uit t nest, de enige van de 4 nesten van die reu, de rest allemaal A) heeft, wat mss wel door trauma ontstaan kan zijn (was een groeischijf te vroeg gesloten was op de foto's te zien, gaf ook een beenlengte verschil)
en dat de pupkoper er de volgende winst uit haalt
- 450 euro wat ze niet uit hoeven te geven voor de hond
- 1000 euro wat ze voor de hond gekregen hebben bij verkoop
de afspraak gemaakt in vertrouwen was overigens
jonge hond gratis (oke, dat was een (foute) aanname van mij) herplaatsen
of als ze nog geen goed adres gevonden hadden bij ophalen van de pup aan mij retour.....
-
Fin
- Zeer actief
De OCD kwam bij Aidan naar voren met vier maanden oud. Zou een pup met een jaar oud HD blijken te hebben en de ouders zijn daarop getest dus het was niet te voorzien, dan zou je mij daar niet over horen, dat is gewoon pech. Bij TS kwamen de problemen naar voren na een week, dan vind ik het ook nog wel reëel om naar de fokker te kijken.massam schreef:als het erfelijk is zal de fokker vast wel bijspringen.
- Berrie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
In ons geval maakt het niet uit of het erfelijk is, moederhond is alles kwijtgeraakt tijdens de bevalling. (Door keizersnee en 2 achterblijvende pups) Dus is voor de fokker eigenlijk geen interessante informatie.massam schreef:als het erfelijk is zal de fokker vast wel bijspringen.
Gr Berrie

Onze verzamelsite
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Waarom zou het dan ineens niet meer interessant zijn voor de fokker? Omdat er met die bewuste teef niet meer gefokt kán worden?
Ook als dat zo zou zijn, zou ik als fokker wél willen weten of er iets erfelijks is opgetreden bij 1 van haar pups. Ook omdat je als fokker gewoon verantwoordelijk gesteld kunt worden voor erfelijke gebreken bij honden die door jou gefokt zijn.
Ook als dat zo zou zijn, zou ik als fokker wél willen weten of er iets erfelijks is opgetreden bij 1 van haar pups. Ook omdat je als fokker gewoon verantwoordelijk gesteld kunt worden voor erfelijke gebreken bij honden die door jou gefokt zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist!massam schreef:als het erfelijk is zal de fokker vast wel bijspringen.
Verhalen van mensen die een hond al een half jaar laten rondlopen met een gebroken poot en uiteindelijk aankloppen bij de fokker dat de hond een erfelijk gebrek heeft en of de fokker eventjes het aankoopbedrag, smartegeld en de DA kosten wil terugstorten, ze kunnen nl geen afstand meer doen van het hondje.... (maar wel de hond een half jaar met gebroken poot laten lopen)
En dit spelen tot de rechter aan toe zijn helaas geen uitzondering.

- Berrie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
LongFields schreef:Waarom zou het dan ineens niet meer interessant zijn voor de fokker? Omdat er met die bewuste teef niet meer gefokt kán worden?
Je hebt gelijk hoor! Ik was ook vergeten te melden dat dit eigenlijk een citaat was van de fokker zelf.

Onze verzamelsite
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Eh, ik zeg dan toch ook dat zo'n hond bij ons gewoon zou blijven, aangezien ik die ambitie en illusie niet heb? Er zijn ook mensen die hem wél terug zouden sturen, quote die danMartijn schreef:Het mag hoor. Maar ik denk dat je als je denkt dat je de topsport in kunt zonder jezelf aan een hond te verpachten, je van een kouwe kermis thuis komt.Frederiek schreef: Ik kan me echter indenken dat iemand die wel grote sportambities heeft daar anders over denkt en het hondje wél terugstuurt naar de fokker.
...
Dat gedoe over honden die precies zo uitpakken als je bedoeld had. Dat bestaat helemaal niet, joh.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Vervelend gedoe allemaal! mara je hebt inmiddels een nieuwe pup?
Groetjes Lianne