Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als je hond iemand bijt op eigen terrein.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Als je hond iemand bijt op eigen terrein.
Bianca, zoals je het nu opschrijft, lijkt het alsof een burger ook zijn hond mag inzetten, ook al is het dan in zeer uitzonderlijke omstandigheden, en zou er geen verschil zijn tussen een beveiliger en een burger. Waarom moet jij dan je examens halen en je hond ook?
- Kymarack
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelsche herders
Beveiligers hebben de zelfde rechten als een burger. Beveiliger mag iemand aanhouden (op heterdaad) en een burger ook (bijv.) in het artikel staat ook niet of het om een diensthond gaat of een huishond.
Artikel 425
Met hechtenis van ten hoogst zes maanden of geldboete van de derde categorie word gestraft:
1 hij die een dier op een mens aanhits of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt.
2 hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.
en volgens mij mag je in noodweer je hond inzetten of je nou een diensthond hebt of een huishond.
Als je in de beveiliging werkt moet je idd een diploma halen, dit omdat je als beveiliger een aantal dingen moet weten, zoals wetkennis, wat te doen bij enz. en als hondengeleider moet je idd een toetsing hebben puur omdat je gericht met je hond aan het werk word gezet.
Artikel 425
Met hechtenis van ten hoogst zes maanden of geldboete van de derde categorie word gestraft:
1 hij die een dier op een mens aanhits of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt.
2 hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.
en volgens mij mag je in noodweer je hond inzetten of je nou een diensthond hebt of een huishond.
Als je in de beveiliging werkt moet je idd een diploma halen, dit omdat je als beveiliger een aantal dingen moet weten, zoals wetkennis, wat te doen bij enz. en als hondengeleider moet je idd een toetsing hebben puur omdat je gericht met je hond aan het werk word gezet.
Groetjes Bianca Kyra en Mack
- dagmar88
- Zeer actief
Bij mijn weten moet je op all in/uitgangen het blauwe verboden toegang bordje + wetsartikel (de inbreker heeft daar natuurlijk een boodschap aan?
) en een bord dat aangeeft dat je honden hebt zichtbaar op hebben hangen.
Ergens heb ik ook nog gelezen dat het handig is om een gebroken riem thuis te hebben liggen,zodat je aan kunt tonen dat je je hond hebt geprobeerd tegen te houden...
T is toch verdorie de omgekeerde wereld.
Mijn man heeft jaren geleden ook meegemaakt dat iemand bij hem door het badkamerraampje naar binnen kroop. De man (die waarschijnlijk toch wel iets van drugs zal hebben genuttigd) verklaarde dat hij zijn slaapkamer kwam kraken en zijn huisraad zou verkopen.
(mijn man deed destijds mee aan de sterkste man competitie)
Toen hij meerdere malen de meneer vriendelijk had verzocht het huis te verlaten heeft hij hem uiteindelijk maar zelf richting uitgang gewerkt waarbij de inbreker van de trap is gevallen en zijn arm heeft gebroken. Heel jammer, maar risico van het vak zou je dan denken?
Mijn man heeft de politie gebeld terwijl hij de inbreker vast hield en het hele verhaal gedaan. 5 minuten later za hi zelf in het arrestatiebusje
Charlie heeft er geen problemen mee dat wie dan ook in en uit ons huis loopt; maar komt iemand aan ons dan pakt ze 100%.

Ergens heb ik ook nog gelezen dat het handig is om een gebroken riem thuis te hebben liggen,zodat je aan kunt tonen dat je je hond hebt geprobeerd tegen te houden...
T is toch verdorie de omgekeerde wereld.
Mijn man heeft jaren geleden ook meegemaakt dat iemand bij hem door het badkamerraampje naar binnen kroop. De man (die waarschijnlijk toch wel iets van drugs zal hebben genuttigd) verklaarde dat hij zijn slaapkamer kwam kraken en zijn huisraad zou verkopen.
Toen hij meerdere malen de meneer vriendelijk had verzocht het huis te verlaten heeft hij hem uiteindelijk maar zelf richting uitgang gewerkt waarbij de inbreker van de trap is gevallen en zijn arm heeft gebroken. Heel jammer, maar risico van het vak zou je dan denken?
Mijn man heeft de politie gebeld terwijl hij de inbreker vast hield en het hele verhaal gedaan. 5 minuten later za hi zelf in het arrestatiebusje

Charlie heeft er geen problemen mee dat wie dan ook in en uit ons huis loopt; maar komt iemand aan ons dan pakt ze 100%.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Hoe het is is het, maar op het moment dat iemand mijn huis binnen komt en denkt de rotzooi weg te kunnen stelen en mijn hond valt em aan heeft ie pech gehad. Wat de regels daarover ook schrijven. Dan is mijn hond daarna gewoon weg
Er zijn zoveel regels hier in Nederland waarbij je denkt ze zijn
En dit is er 1 van. Als ik een inbreker kort sla ben ik uiteindelijk de dader ipv slachtoffer etc. Kom nou 

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- DoggyLove
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Franse bulldog & Bichon
Oeps
Ik heb zelf een rottweiler kruising gehad
En er kwam ooit een dronken man de achtertuin in
tja de tanden gaven zich bloot en hij was niet te stoppen
we hadden ook een 'waak bordje' (heeft niet geholpen).
maar goed de man is goed gebeten in zijn buik en heftig ook. maar geen boete of iets gehad
toen de hond nog leefde moest me vader (toestemming) geven of de 'vreemde mensen er wel in mochten'.
Maar ik vind het onzin allemaal
want als de hond in de tuin of erf staat mag er gewoon gewaakt worden mensen die zonder toestemmig of vreemd zijn mogen gewoon nog niet erop komen.
Ik heb zelf een rottweiler kruising gehad

En er kwam ooit een dronken man de achtertuin in

maar goed de man is goed gebeten in zijn buik en heftig ook. maar geen boete of iets gehad

toen de hond nog leefde moest me vader (toestemming) geven of de 'vreemde mensen er wel in mochten'.
Maar ik vind het onzin allemaal
want als de hond in de tuin of erf staat mag er gewoon gewaakt worden mensen die zonder toestemmig of vreemd zijn mogen gewoon nog niet erop komen.

Ik hou van me honden als Ouders met kinderen
- Frysian Beer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Bulldog
Deze doen het ook altijd leuk.
De mensen kijken eerst altijd naar binnen.

De mensen kijken eerst altijd naar binnen.

Geval apart.
- pammetje
- Zeer actief
oke dan doe ik deze

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
mooi 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief

Tot ik vorige week de woonkamer in liep met een veiligheidsbril op...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
- Contacteer:
Wij hebben een verboden toegangsbord, 2 hier waak ik borden aan het hek en 1 bij het keukenraam, komt er nog 1tje bij.
Ik zoek nog een leuke tekst voor het bordje aangezien ik het bordje zelf samen mag stellen.
Ik zoek nog een leuke tekst voor het bordje aangezien ik het bordje zelf samen mag stellen.

Groetjes Nancy

-
- Actief
- Aantal honden: 3
ik heb in afrika eens een bordje zien hangen met de tekst:
WARNING THIS PROPERTY IS GUARDED BY 25 VICIOUS PITBULLS WITH AIDS...
t stond in een tuintje van 3 bij 5 haha
WARNING THIS PROPERTY IS GUARDED BY 25 VICIOUS PITBULLS WITH AIDS...
t stond in een tuintje van 3 bij 5 haha
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Dogo-Canario
- Contacteer:
Heb je een eigen tuin of terrein, even na het gemeentehuis en een bordje "verboden Toegang" halen en je hebt nooit en te nimmer gezeur! Of ze kunnen niet lezen
Saludos Rudi.

Saludos Rudi.
- pammetje
- Zeer actief
en dat geloof je zelf heilig????Casa La Luna schreef:Heb je een eigen tuin of terrein, even na het gemeentehuis en een bordje "verboden Toegang" halen en je hebt nooit en te nimmer gezeur! Of ze kunnen niet lezen![]()
Saludos Rudi.
dat werkt dus echt zo niet

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
- Zeer actief
In dit kader, om toch idd wat bordjes op te kunnen hangen aan de schuur 
Weet iemand waar je (weersbestendige) bordjes evt kunt laten "drukken " / maken met foto's van eigen of andermans honden (met toestemming) en een eigen text?
Suzanne

Weet iemand waar je (weersbestendige) bordjes evt kunt laten "drukken " / maken met foto's van eigen of andermans honden (met toestemming) en een eigen text?
Suzanne
Weet ik zo niet, wat ik wel weet is dat zulke bordjes niet rechtsgeldig zijnSuzanne123 schreef:In dit kader, om toch idd wat bordjes op te kunnen hangen aan de schuur
Suzanne
-
- Zeer actief
Dat weet ikMissDorien schreef:Weet ik zo niet, wat ik wel weet is dat zulke bordjes niet rechtsgeldig zijnSuzanne123 schreef:In dit kader, om toch idd wat bordjes op te kunnen hangen aan de schuur
Suzanne

Maar, voor zover ik weet is het wel "nodig" om ze te hebben en zo niet.. vind ik het gewoon wel leuk

Het gaat me er dus niet om om me in te dekken, al weet ik ook dat als ik bordjes heb hangen met "betreden zonder toestemming op eigen risico" ik veiliger ben dan zonder zulke bordjes.
Er zijn er zat kant en klaar te koop, ook met afbeeldingen van mijn ras maar ik zou het wel leuk vinden om ze te hebben van mijn eigen honden.
Suzanne
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Ik heb niet alles gelezen maar k had wel laatst een discussie met verschillende mensen over het "recht" in eigen hand nemen. Hierbij gaf iemand aan die bij de beveiliging werkt dat jij, als burger, 2x moet aangeven dat die persoon jou terrein/huis moet verlaten en dat je daarna jezelf mag verdedigen. Als je hond dan aan jou zij staat, heeft die persoon gewoon dikke pech had ie maar weg moeten gaan. Maar hoe het wettelijk precies zit met bijten op eigen terrein weet ik niet. Al kan ik me niet voorstellen dat de politie een heel onderzoek gaat instellen als het een inbreker betreft. Politie denkt dan ook eigen schuld dikke bult. Als dealers elkaar afmaken wordt daar ook geen moordonderzoek naar gedaan. Dan wordt er bij de politie gezegd "opgeruimd staat netjes".
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ehm, jij hebt teveel films gezien denk ik. Voor de rest is het maar goed dat die beveiliger in de beveiliging werkt en geen rechten doceert, want daar heeft ie niet veel kaas van gegeten in ieder geval.Me_and_Sandy schreef:Ik heb niet alles gelezen maar k had wel laatst een discussie met verschillende mensen over het "recht" in eigen hand nemen. Hierbij gaf iemand aan die bij de beveiliging werkt dat jij, als burger, 2x moet aangeven dat die persoon jou terrein/huis moet verlaten en dat je daarna jezelf mag verdedigen. Als je hond dan aan jou zij staat, heeft die persoon gewoon dikke pech had ie maar weg moeten gaan. Maar hoe het wettelijk precies zit met bijten op eigen terrein weet ik niet. Al kan ik me niet voorstellen dat de politie een heel onderzoek gaat instellen als het een inbreker betreft. Politie denkt dan ook eigen schuld dikke bult. Als dealers elkaar afmaken wordt daar ook geen moordonderzoek naar gedaan. Dan wordt er bij de politie gezegd "opgeruimd staat netjes".
Met andere woorden alles wat je hier stelt is niet waar, van het 2x aangeven tot het niet instellen van een moordonderzoek in het kader van opgeruimd staat netjes.

Gr. Aniek

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Leuk he, wat mensen elkaar allemaal wijs maken tijdens verjaardagenBudkes schreef:Ehm, jij hebt teveel films gezien denk ik. Voor de rest is het maar goed dat die beveiliger in de beveiliging werkt en geen rechten doceert, want daar heeft ie niet veel kaas van gegeten in ieder geval.Me_and_Sandy schreef:Ik heb niet alles gelezen maar k had wel laatst een discussie met verschillende mensen over het "recht" in eigen hand nemen. Hierbij gaf iemand aan die bij de beveiliging werkt dat jij, als burger, 2x moet aangeven dat die persoon jou terrein/huis moet verlaten en dat je daarna jezelf mag verdedigen. Als je hond dan aan jou zij staat, heeft die persoon gewoon dikke pech had ie maar weg moeten gaan. Maar hoe het wettelijk precies zit met bijten op eigen terrein weet ik niet. Al kan ik me niet voorstellen dat de politie een heel onderzoek gaat instellen als het een inbreker betreft. Politie denkt dan ook eigen schuld dikke bult. Als dealers elkaar afmaken wordt daar ook geen moordonderzoek naar gedaan. Dan wordt er bij de politie gezegd "opgeruimd staat netjes".
Met andere woorden alles wat je hier stelt is niet waar, van het 2x aangeven tot het niet instellen van een moordonderzoek in het kader van opgeruimd staat netjes.

Linda, Izzie en Bram
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Over die beveiliging weet ik niet wat er qua recht waar is. Maar 2 keer waarschuwen lijkt mij nog steeds meer dan voldoende.
Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 12 jun 2010 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Leuk he, wat mensen elkaar allemaal wijs maken tijdens verjaardagenBudkes schreef:Ehm, jij hebt teveel films gezien denk ik. Voor de rest is het maar goed dat die beveiliger in de beveiliging werkt en geen rechten doceert, want daar heeft ie niet veel kaas van gegeten in ieder geval.Me_and_Sandy schreef:Ik heb niet alles gelezen maar k had wel laatst een discussie met verschillende mensen over het "recht" in eigen hand nemen. Hierbij gaf iemand aan die bij de beveiliging werkt dat jij, als burger, 2x moet aangeven dat die persoon jou terrein/huis moet verlaten en dat je daarna jezelf mag verdedigen. Als je hond dan aan jou zij staat, heeft die persoon gewoon dikke pech had ie maar weg moeten gaan. Maar hoe het wettelijk precies zit met bijten op eigen terrein weet ik niet. Al kan ik me niet voorstellen dat de politie een heel onderzoek gaat instellen als het een inbreker betreft. Politie denkt dan ook eigen schuld dikke bult. Als dealers elkaar afmaken wordt daar ook geen moordonderzoek naar gedaan. Dan wordt er bij de politie gezegd "opgeruimd staat netjes".
Over die beveiliging weet ik niet wat er qua recht waar is. Maar 2 keer waarschuwen lijkt mij nog steeds meer dan voldoende.
Toen er in mijn straat een dealer werd doodgestoken, zei de dienstdoende agent waar mensen op straat bijstonden "opgeruimd staat netjes" tegen zijn collega. Er heeft ook nooit wat over in de krant gestaan, over die moord. Ik heb dat lijk zelf zien liggen en de woorden uit heer agent zelf gehoord (met nog stuk of 8 andere mensen!!) Niks geen film en ik heb nog meer voorbeelden wat je nooit zal geloven, laat ik die dan maar voor de verjaardagen bewaren

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kangal 2x
Ik vind het sowieso erg onduidelijk over dat inbraak gedoe.
Ik heb thuis waardevolle spullen waar ik kei en KEIHARD voor heb gewerkt.
Als een inbreker mijn terrein inkomt om ze van mij weg te nemen en mijn honden bijten hem, terwijl er staat dat het gevaarlijk is om te enteren, waar zit mijn fout dan? Hij hoort gewoon niet aanwezig te zijn op mijn terrein. Zelfs de politie komt zonder verklaring niet je huis binnen, laat staan een dief
Ik heb thuis waardevolle spullen waar ik kei en KEIHARD voor heb gewerkt.
Als een inbreker mijn terrein inkomt om ze van mij weg te nemen en mijn honden bijten hem, terwijl er staat dat het gevaarlijk is om te enteren, waar zit mijn fout dan? Hij hoort gewoon niet aanwezig te zijn op mijn terrein. Zelfs de politie komt zonder verklaring niet je huis binnen, laat staan een dief

Groeten van Tuba en Alpa
Pootje van Toros & Sultan
Pootje van Toros & Sultan
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Als je een kapotte riem in huis hebt zeg je dat hij losgebroken was.
Dan mag het wel.
Ik denk trouwens dat de meeste inbrekers eerst kijken of er een hond in huis is.
Dan maakt het niet uit of het een kleine hond of grote hond is want als er geblaft wordt dan worden ze gestoord.
Ik heb zelf wel een bordje maar ik vraag me af of hij echt wat zal doen.
Hij lijkt heel wat maar is eigenlijk lulletje rozenwater

Dan mag het wel.
Ik denk trouwens dat de meeste inbrekers eerst kijken of er een hond in huis is.
Dan maakt het niet uit of het een kleine hond of grote hond is want als er geblaft wordt dan worden ze gestoord.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Of de gegrepen meneer over het tuinhekje kiepelen en daarna 112 bellen dat je een gewonde meneer hebt gevonden.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
'Ja, hij lach daar ineensCarmen schreef:Of de gegrepen meneer over het tuinhekje kiepelen en daarna 112 bellen dat je een gewonde meneer hebt gevonden.

- Hilde
- Zeer actief
Oh gutNanna schreef:Tuttuttut. Wat een DIJK van een schrijffout....Hilde schreef: 'Ja, hij lach daar ineens
Het is nog vroeg!

-
- Zeer actief
Er zijn inbrekers die echt maling hebben aan het feit dat er een hond in huis ligt. Bij een hele goede vriend van ons hebben ze het geprobeerd. Op dat moment had hij 2 Staffords waarvan 1 nog een pup en 1 volwassen teef. Hij was diep in de nacht nog achter zijn computer op de eerste verdieping. Hij hoorde zijn hond grommen. Hij geeft een brul dat ze stil moet zijn maar dat doet ze niet. Ook niet na diverse waarschuwingen. Dus hij stuift naar beneden en op het moment dat hij naar de hond toe wil lopen ziet hij bij de schuifpui (waar de hond stond te grommen) iemand aan het slot rommelen. Je zou toch denken dat het gegrom van die hond te horen is zo dicht bij het raam en dat het afschrikt. Nou mooi dus niet. Die vriend van ons heeft als een speer de pui van het slot gehaald en open gegooid. De hond ging er gelijk achteraan. De persoon in kwestie was net even sneller over de schutting dan dat de hond hem te pakken kreeg. De neiging om de poort van de tuin open te gooien en de hond te laten gaan, heeft ie maar onderdrukt wat dat schiet niet op.Joepie schreef:Als je een kapotte riem in huis hebt zeg je dat hij losgebroken was.![]()
Dan mag het wel.
Maar over inbrekers die rekening houden met honden gesproken......
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Achgut wat sneu, hij heeft een hersenschudding breng hem maar gauw naar het ziekenhuisHilde schreef:'Ja, hij lach daar ineensCarmen schreef:Of de gegrepen meneer over het tuinhekje kiepelen en daarna 112 bellen dat je een gewonde meneer hebt gevonden.' en als die meneer dan zegt dat jouw hond hem heeft aangevallen dan zeg je gewoon 'Oooh, ik denk dat hij op z'n hoofd is gevallen.. Jee.. Wat naar.. Ik hoop dat hij er snel weer boven op is'

- Hilde
- Zeer actief
En niet te veel geloven hoor, hij heeft denk ik een béétje wat dingen door elkaar gehaaldCarmen schreef:Achgut wat sneu, hij heeft een hersenschudding breng hem maar gauw naar het ziekenhuis