Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy, vingers bijten.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Raevin
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): xHH/MH

Puppy, vingers bijten.

Ongelezen bericht door Raevin »

Hoi Allemaal,

Ik heb op dit moment een klein xHollands/Mechelse Herder pup van 7 weken oud. Het is mijn eerste pup en
wil daar ook mee op de KNPV gaan. Het is een ontzettend druk en enthousiast die het prachtig vind om in dingetjes
te bijten (speelgoed, doeken, bench tralies enz), maar ook mijn vingers wat nog wel eens pijn kan doen.
Nu hadden wij vroeger twee Rottweilers waarvan één op jonge leeftijd precies hetzelfde deed.
Dit werd langzamerhand opgelost door "heel" hard AU! te roepen zodra dit gebeurde. Nu kan het misschien
zo zijn dat ik iets te ver denk, maar ik wil de hond uiteraard niet zover krijgen dat
ie gaat denken dat bijten helemaal niet goed is (in objecten bijv.) en daarom niet geschikt zal zijn voor de KNPV (ipo).
Het bijten gebeurd niet expres, meestal als ie iets in de tuin aan het opeten is zoals een eikeltje of steentje waarna ik
het uit z'n bek probeer te halen maar ook als ik met em aan het spelen ben en hij om één of andere manier denkt dat
we aan het spelen zijn. Maar toch, de schrammen zitten er wel :)

Hebben jullie misschien nog tips of suggesties om dit probleempje te verhelpen ?

Alvast heel erg bedankt!
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Re: Puppy, vingers bijten.

Ongelezen bericht door Selena »

afleiden, speeltje geven, voor de rest negeren, bijtgedrag zakt af na een week of 12. Daarna kan je met een verbaal verbod en aanbieden waar hij wel in wel mag bijten aanbieden.
Schrammen en bijtpuntjes horen erbij. Puppen bij ons in het nest mogen mij altijd bijten, gewoon jezelf een beetje harden.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Bij m'n eerste 2 honden, ook rottweilers, wist ik nog niet zo veel als ik nu weet. (nu weet ik nog niet veel hoor, maar een beetje meer :wink: )
Dat bijten, oef, dat mocht absoluut NIET, moest afgeleerd. Boos worden, lipje tussen tandjes enzo.
Oef... (schaam smilie werkte niet...)

Intussen weet ik beter hierin. Afleiden, 'Nee', zeggen en gewoon maar een beetje nemen zoals het is. Gaat écht vanzelf over. Pups weten ook niet beter, voor hun is het ook zoeken en uitproberen hoe en wat.
Met Indy hebben we er weinig aandacht aan besteed, als het gebeurde afgeleid met een speeltje.
En het is ook helemaal over gegaan.

Nu speelt ze wel een bijtend met onze handen, maar dat mag. Ze weet hierin precies hoe ver ze kan en mag gaan.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Waarom zou een hond later niet meer willen bijten? Natuurlijk zal hij bijten op het pak. Hoewel ik dat vaker hoor, dat je het niet moet afstraffen anders willen ze niet bijten. :denken:
Perry en Noah

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb Jan nooit in mijn vingers laten bijten, gewoon afgeleerd door hem iets anders aan te bieden en daar even samen met hem mee te spelen, en die had een beet als een bankschroef hoor op de club.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Selena schreef:afleiden, speeltje geven, voor de rest negeren, bijtgedrag zakt af na een week of 12. Daarna kan je met een verbaal verbod en aanbieden waar hij wel in wel mag bijten aanbieden.
Schrammen en bijtpuntjes horen erbij. Puppen bij ons in het nest mogen mij altijd bijten, gewoon jezelf een beetje harden.
Zo hebben wij het met Cash ook gedaan. En die beet verschrikkelijk veel en hard in handen, voeten/armen/benen.
Als het mij te gortig werd bood ik hem iets anders aan. Verder heb ik er weinig aandacht aan besteed en nu (Cash is 4 maanden) is het zo goed als over.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

duitse herder schreef:Waarom zou een hond later niet meer willen bijten? Natuurlijk zal hij bijten op het pak. Hoewel ik dat vaker hoor, dat je het niet moet afstraffen anders willen ze niet bijten. :denken:
Dat heb ik ook nooit zo begrepen.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”