Ik heb op dit moment een klein xHollands/Mechelse Herder pup van 7 weken oud. Het is mijn eerste pup en
wil daar ook mee op de KNPV gaan. Het is een ontzettend druk en enthousiast die het prachtig vind om in dingetjes
te bijten (speelgoed, doeken, bench tralies enz), maar ook mijn vingers wat nog wel eens pijn kan doen.
Nu hadden wij vroeger twee Rottweilers waarvan één op jonge leeftijd precies hetzelfde deed.
Dit werd langzamerhand opgelost door "heel" hard AU! te roepen zodra dit gebeurde. Nu kan het misschien
zo zijn dat ik iets te ver denk, maar ik wil de hond uiteraard niet zover krijgen dat
ie gaat denken dat bijten helemaal niet goed is (in objecten bijv.) en daarom niet geschikt zal zijn voor de KNPV (ipo).
Het bijten gebeurd niet expres, meestal als ie iets in de tuin aan het opeten is zoals een eikeltje of steentje waarna ik
het uit z'n bek probeer te halen maar ook als ik met em aan het spelen ben en hij om één of andere manier denkt dat
we aan het spelen zijn. Maar toch, de schrammen zitten er wel

Hebben jullie misschien nog tips of suggesties om dit probleempje te verhelpen ?
Alvast heel erg bedankt!