Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de RAD is een lachetje.

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

Casa La Luna
Actief
Mijn ras(sen): Dogo-Canario
Contacteer:

de RAD is een lachetje.

Ongelezen bericht door Casa La Luna »

De RAD is een klucht destijds verzonnen door ène Gabor en in werking gezet door zogenaamde kenners die zich lieten adviseren door hondenhaters!
Door de RAD zijn er zeker alleen al 10.000 APBT vermoord en dan nog maar niet te spreken over de andere Rassen die zwaar geraakt zijn door de RAD.
Er is ook nu weer een site actief die het heeft over gevaarlijke honden die niet thuis horen in Nederland. Als je naar de lijst kijkt krijg je spontaan kotsneigingen en dan begrijp je ook waarom dat volk van zo'n site graag anoniem wil blijven!

Destijds liet de RVB zich ook niet horen omdat de APBT een niet erkend RAS is volgens de FCI en dat was nou net wat voor Mensen als Gabor de deur wagenwijd openzette.
De Amerikaanse Bulldog is ook al jaren vogelvrij!
De Rottweiler, Dogo-Argentino,Duitse herder,Am-staff enz enz.

Van de Dierenbescherming uit werd er ook niet gereageerd en greenpeace dook gelijk onder de ijskap onder het mom wij zijn er voor de Walvis en andere bedreigde diersoorten :blah:
Gelukkig is er nu internet waar veel mensen zich vinden in Rasverenigingen enz. Samen sta je sterk in welk Ras je Hart en Ziel dan ook ligt.
De Gevaarlijkste diersoort is nog steeds de mens en dan vooral het type Verslaggever werkend bij fabeltjeskranten als de Telegraaf etc. Het meest domme wat je ook kunt doen als stichting of Rasvereniging is met de media praten.

Iemand :pop:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: de RAD is een lachetje.

Ongelezen bericht door lieke »

Ja, en??? :denken:
De RAD is allang afgeschaft, voor het geval je het nieuws hebt gemist.
En heel veel rv's kunnen heel gewoon met de media praten hoor. Als je tenminste iets zinnigs te zeggen hebt.

En wat is nu verder je punt?
Afbeelding
Casa La Luna
Actief
Mijn ras(sen): Dogo-Canario
Contacteer:

Ongelezen bericht door Casa La Luna »

Er is een nieuwe wet in de maak en daar valt elke Hond onder, natuurlijk politiek gezien met de beste bedoelingen!!

punt
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Casa La Luna schreef:Er is een nieuwe wet in de maak en daar valt elke Hond onder, natuurlijk politiek gezien met de beste bedoelingen!!

punt
Als je de zoekfunctie gebruikt kan je zien dat het hier al behoorlijk besproken is dus heel nieuw is het niet punt
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Wahya
Actief
Mijn ras(sen): Alaskan malamute

Ongelezen bericht door Wahya »

Welke wet? Het kabinet is demissionair. Geen nieuwe wetten dus en het is lang niet zeker dat een volgend kabinet die nieuwe wet weer gaat vorm geven.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

nou er mag best iets komen hoor
zolang ze maar redelijk blijven
en niet meer op uiterlijk gaan moorden
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Casa La Luna schreef:Er is een nieuwe wet in de maak en daar valt elke Hond onder, natuurlijk politiek gezien met de beste bedoelingen!!

punt
Ben jij een kloon van aboutbudha toevallig?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Expecting schreef:

punt
ik dacht dat het zn broertje was, of zn zus dat kan ook natuurlijk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

renee-uk schreef:
Expecting schreef:

punt

:mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

pammetje schreef:nou er mag best iets komen hoor
Toch zou een soort rijbewijs voor bepaalde rassen niet verkeerd zijn denk ik. :wink: Ik heb nl helemaal niet zo'n zin in "algemene" wetten omdat we niet mogen discrimineren. Ik denk nl dat de uiterst grote toename in pitbulls en andere rassen op dit moment een enorm probleem gaat worden. Als ik nu in mijn directe omgeving kijk zijn er ongeveer het 4-dubbele aantal pitbulls en aanverwante honden op straat gekomen. Zelfs gecoupeerd en niet altijd van de leukste mensen. Die gaan zeker problemen geven want ze lopen los, raken regelmatig kwijt! :80: en nog geen maand geleden is de wijkagent al moeten komen omdat een van die honden elke dag zichzelf liep uit te laten in een losloopgebied. :M: Ik zou het dus helemaal niet zo tof vinden als daardoor "algemene" hondenwetten komen. Want wat heb ik te maken met die gasten en hun potige honden die van een robbertje vechten houden en hun baasjes die ze onderschatten blijkbaar of die het niet interesseert. Ik weet niet waarom die mensen hun honden los laten rennen en zelfs gewoon uit de voordeur mikken van "ga maar". Typisch gewoon.

Op dit moment is het een feit dat ik veel beter op moet letten, er veel meer pittige hondenrassen rondrennen omdat die in de mode zijn en ik dus echt niet meer relaxed overal met mijn honden kan lopen. Zelfs niet aan de riem.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

:ok:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind een algemene hondenwet prima. Niet alle pitjes zijn levensgevaarlijk en niet alle goldens zijn lief.
Wel vind ik inderdaad dat er rassen zijn die niet voor iedereen zijn. Maar ik denk dat je dat nooit wettelijk kan gaan ondervangen. De normale eigenaar die van goede wil is zal best zo'n bewijs halen, maar juist binnen het circuit waarin dit soort honden worden misbruikt, daar kom je denk niet tussen.
En hoe wil je dat doen?
Als de familie Smit een leuke boerboelpup neemt, wat moet je daar dan mee?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief

Eline* schreef:Ik vind een algemene hondenwet prima. Niet alle pitjes zijn levensgevaarlijk en niet alle goldens zijn lief.
Wel vind ik inderdaad dat er rassen zijn die niet voor iedereen zijn. Maar ik denk dat je dat nooit wettelijk kan gaan ondervangen. De normale eigenaar die van goede wil is zal best zo'n bewijs halen, maar juist binnen het circuit waarin dit soort honden worden misbruikt, daar kom je denk niet tussen.
En hoe wil je dat doen?
Als de familie Smit een leuke boerboelpup neemt, wat moet je daar dan mee?
Je kan een lijst rassen maken die met wat voorwaarden opgesteld is? Natuurlijk is dat wel vreemd en erg moeilijk te handhaven. Alleen denk ik van de andere kant dat een serieuze fokker het helemaal niet erg zou vinden als zijn zorgvuldig gefokte boerboelen alleen naar mensen mogen die eerst een cursus van enkele lessen gevolgd hebben. Je kan bv iets over hondengedrag ed leren en dan een hond nemen. Mensen die dat brevetje niet hebben en hun honden veroorzaken toch problemen kan je dan ook makkelijker uitfilteren. Ook is de broodfok van dergelijke honden meteen gestopt omdat niemand meer in een opwelling een pitje kan kopen. Als je dan in ieder geval in die paar lesjes leert hoe ze los te krijgen van andere honden, waarop te letten met andere honden dan helpt dat al een heel eind. :ok: Je kan ook een algemene korte cursus doen en dan wat extra aandacht geven aan hond- en mens-agressieve rassen en hoe daar mee om te gaan? Alles beter dan dat getrek en pepperspray zoals laatst in Amsterdam. Dan staan toch twee nitwits aan een ambull/pitbull kruising te trekken die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en met wat voor hond ze eigenlijk lopen....

Maargoed, dat zal wel niet haalbaar zijn en dus moet straks iedereen met een hond maar accepteren dat er geen losloopgebieden meer zijn. Dat alle honden overal aan de lijn moeten en dat honden vanaf een bepaalde grootte gewoon ineens allemaal als potentieel gevaarlijk worden gezien. Ik zelf ben echter veel voorzichtiger met de loslopende ambull dan met een loslopende labrador die op mijn honden af komt stieren. Ik heb gewoon doemscenario's in mijn hoofd van oude Cleo die ineens bij een pitbull-teef tussen de kaken hangt met de opmerking dat die normaal heel lief is :klaar:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Als dit type hond enkel werd verhandeld door goede fokkers was er uberhaupt geen "bewijs" nodig denk ik. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik ben het met Marc eens. Hier is de laatste tijd ook een echte pitbull explosie te zien, en dan niet van die vrolijke schatjes, nee echt bakbeesten met gecoupeerde oren en een blowend "baasje" erachter. Dat straalt voor mij nou niet bepaald rust en vrede uit. Ik schijt echt peuken als ik dat de hoek om zie komen als ik met mijn kleine intacte reutje van 9 kilo rondloop, die is gewoon een amuse voor die beesten. Het gaat mij iets te vaak "net goed" en daar word ik bang van met mijn lieve teefje en mijn minireutje. Manlief wil nu zelfs met een breakstick gaan lopen voor het geval dat, en dat alleen al vind ik schrijnend.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Eline* schreef:Als dit type hond enkel werd verhandeld door goede fokkers was er uberhaupt geen "bewijs" nodig denk ik. :wink:

dat wilde ik net zeggen.
Het 1 sluit het andere niet uit natuurlijk.

Nu zie je het al bij fokkers die al hun best doen om nog harder hun best te moeten doen qua regels en wetten ..
Om beter te zijn dan de fukkers en broodschuren.
Omgedraaide wereld natuurlijk.
Terwijl er ook handvaten zijn om de fukkers een halt toe te roepen of hun beleid te wijzigen..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

renee-uk schreef:
Expecting schreef:

punt
Dat kan ook idd, maar dacht dat gekloond door ruimtewezens mss aannemelijker was :mrgreen:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
laeken
Zeer actief

Maylala schreef:Ik ben het met Marc eens. Hier is de laatste tijd ook een echte pitbull explosie te zien, en dan niet van die vrolijke schatjes, nee echt bakbeesten met gecoupeerde oren en een blowend "baasje" erachter. Dat straalt voor mij nou niet bepaald rust en vrede uit. Ik schijt echt peuken als ik dat de hoek om zie komen als ik met mijn kleine intacte reutje van 9 kilo rondloop, die is gewoon een amuse voor die beesten. Het gaat mij iets te vaak "net goed" en daar word ik bang van met mijn lieve teefje en mijn minireutje. Manlief wil nu zelfs met een breakstick gaan lopen voor het geval dat, en dat alleen al vind ik schrijnend.
Ik zit dus nu met precies hetzelfde probleem. Elk jong stel met een lijkt hier nu een gecoupeerde rednose pitbull of een standerd ambull gehaald te hebben. Ik schijt dus 7 kleuren de laatste tijd. Ben letterlijk gister nog de struiken in moeten lopen en heb de honden door prikkeldraad moeten laten springen omdat er een bulterriër en een pitje de hoek om kwamen hollen al spelend. Nu is dat op zichzelf niet erg maar ik weet gewoon waar die honden toe in staat zijn als het mis gaat. En ik hou teveel van mijn honden om dat risico te lopen. Ik moet er niet aan denken dat Eva of Cleo in de kaken van een ambull zitten van 50 kilo. Of dat er een pitje om hun strot hangt met een baas die er op in loopt te schoppen. Allemaal zaken die ik nooit wil meemaken. :neenee: Ik baal er dus enorm van dat ik inmiddels elke dag mensen zie lopen met vers aangeschafte pitbulls. Inderdaad, jointje roken, honden lekker laten raggen en in de bomen hangen. Moet ik daar zeker langs met twee teefjes van 20 kilo die helemaal niet kunnen inschatten dat die buurtende pit nu niet bepaald afgesnauwt mag worden. Ik wordt daar dus een beetje moe van. :19:

Ik weet ook heel goed dat het niet alleen om het ras gaat. Als die mensen daar zitten en twee mechelaars op die manier laten rennen vind ik dat ook eng. Hoewel, als ik er over nadenk vind ik een mechelaar eigenlijk helemaal niet eng. Zelfs als Cleo of Eva daar ruzie mee krijgt weet ik dat we niet honden hoeven wurgen om ze los te krijgen of met stokken tussen de kaken hoeven wringen over het algemeen. Meestal is een ander ras niet zo'n probleem want die tikken niet volledig door als ze gaan matten.

Voor wat betreft mensen heb ik verder geen probleem met die rassen. Mij gaat het echt om mijn gevoel van veiligheid als ik met mijn honden wandel. :wink:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Hier lopen ook best veel staffords, meer dan voor de RAD, maar gek genoeg heb ik bijna nooit last van ze. De loslopende staffords (eigenlijk altijd teefjes) zijn niet bezig met andere honden maar bezig met hun baasje. Andere bazen doen ze aan de lijn als je aan komt lopen en ik kom ze sowieso niet vaak tegen in losloopgebied. Er zitten ook behoorlijk wat staffies op de hondencursus en eigenlijk doen ze best goed allemaal.
De types in de riem hangende staff met blowend baasje erachter, lopen alleen maar aangelijnd met die honden door de stad en die kom je loslopend nooit tegen. Ik heb meer last van labradors met een bord voor de kop die op Rhodin af komen stormen zonder een baasje in de buurt. Het baasje gaat er van uit dat zijn hond toch niets doet, en let niet goed op.

Wat ik me nu bedenk, er loopt hier één man die wel zijn intacte staff x Amerikaanse bull reu los op andere honden af laat stieren. Daar ben ik niet zo blij mee, want die hond gaat maar door met uitdagen terwijl mijn hond er niets mee te maken wil hebben. En dat vind ik toch een heel stuk minder prettig dan een wanneer een lab dat doet.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
laeken
Zeer actief

-Gaby- schreef:Hier lopen ook best veel staffords, meer dan voor de RAD, maar gek genoeg heb ik bijna nooit last van ze. De loslopende staffords (eigenlijk altijd teefjes) zijn niet bezig met andere honden maar bezig met hun baasje. Andere bazen doen ze aan de lijn als je aan komt lopen en ik kom ze sowieso niet vaak tegen in losloopgebied. Er zitten ook behoorlijk wat staffies op de hondencursus en eigenlijk doen ze best goed allemaal.
De types in de riem hangende staff met blowend baasje erachter, lopen alleen maar aangelijnd met die honden door de stad en die kom je loslopend nooit tegen. Ik heb meer last van labradors met een bord voor de kop die op Rhodin af komen stormen zonder een baasje in de buurt. Het baasje gaat er van uit dat zijn hond toch niets doet, en let niet goed op.

Wat ik me nu bedenk, er loopt hier één man die wel zijn intacte staff x Amerikaanse bull reu los op andere honden af laat stieren. Daar ben ik niet zo blij mee, want die hond gaat maar door met uitdagen terwijl mijn hond er niets mee te maken wil hebben. En dat vind ik toch een heel stuk minder prettig dan een wanneer een lab dat doet.
Ik vind de loslopende reuen weer niet zo'n probleem. :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

MARC_S schreef:
Toch zou een soort rijbewijs voor bepaalde rassen niet verkeerd zijn denk ik. :wink: Ik heb nl helemaal niet zo'n zin in "algemene" wetten omdat we niet mogen discrimineren. Ik denk nl dat de uiterst grote toename in pitbulls en andere rassen op dit moment een enorm probleem gaat worden. Als ik nu in mijn directe omgeving kijk zijn er ongeveer het 4-dubbele aantal pitbulls en aanverwante honden op straat gekomen. Zelfs gecoupeerd en niet altijd van de leukste mensen. Die gaan zeker problemen geven want ze lopen los, raken regelmatig kwijt! :80: en nog geen maand geleden is de wijkagent al moeten komen omdat een van die honden elke dag zichzelf liep uit te laten in een losloopgebied. :M: Ik zou het dus helemaal niet zo tof vinden als daardoor "algemene" hondenwetten komen. Want wat heb ik te maken met die gasten en hun potige honden die van een robbertje vechten houden en hun baasjes die ze onderschatten blijkbaar of die het niet interesseert. Ik weet niet waarom die mensen hun honden los laten rennen en zelfs gewoon uit de voordeur mikken van "ga maar". Typisch gewoon.

Op dit moment is het een feit dat ik veel beter op moet letten, er veel meer pittige hondenrassen rondrennen omdat die in de mode zijn en ik dus echt niet meer relaxed overal met mijn honden kan lopen. Zelfs niet aan de riem.
Inderdaad, ik woon nu in zuidoost en ik sta er echt van te kijken hoeveel pittige honden hier maar gewoon loslopen. Mijn buurman en zijn hond zijn laatst aangevallen door een stel 'pitbulls' (geen idee of het echt pitbulls waren maar ze beten flink iig). Ikzelf heb een overbespierde puber teruggebracht naar zijn baas, die wilde gollum steeds bestijgen. Op dat moment was ik echt blij dat ik geen reu bij me had en dat gol een zachtaardige muts is, anders had het echt knokken geworden. Ik heb hem aangelijnd (gol loopt netjes los mee) en geretourneerd in de getto :19:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

wat mij betreft laten we de honden met rust maar komen er veel strengere wetten richting de eigenaren en duidelijkere gedragsregels
voor losloopgebieden. Eigenaren keihard aanpakken en persoonlijk verantwoordelijk stellen (het liefst in de geldbuidel)
en niet te vergeten houdverbod invoeren en naleven.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Tatti
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond
Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Tatti »

Ik vind dat er eens naar de hond gekeken moet worden, en niet naar het ras of wat dan ook.

Mijn Amerikaanse Bulldog bv is een angsthond, dit is bij hem erin gefokt. :(
Voor mijn hond betekend het dat vreemden zeker als hij aan de riem zit uit zijn buurt moeten blijven, omdat hij meteen gaat grommen en zijn tanden laat zien.
En dus echt niet uit agressie, maar puur uit angst, en wat doen de mensen, kijken alleen naar zijn kop, en niemand ziet dat zijn staart tussen zijn voorbenen plakt :( , en klats is hij een gevaarlijke hond.
De meeste honden van dit ras zijn super sociaal, en geweldig met kinderen, mits ze "normaal" opgevoed zijn.
En ik praat dus niet over die randd.....en, die hun hond als status symbool zien, omdat hun eigen 3cm niet voldoende zijn :wink:
Of van fokkers die weten dat de angst bij dit ras vererfbaar is, en gewoon maar wat rond fokken.

Onze AB gaat altijd mee op gezamelijke wolfhondenwandelingen, en over het algemeen is er dan altijd wel een wolvenreu bij die meent mijn dikke witte uit te moeten dagen.
En mijn ventje luistert dan zelfs loslopend gewoon naar het vrouwtje als deze roept "nee...kom hier", en laat die patser gewoon staan. :D

Ik ben dus een voorstander ervan als eindelijk eens iedere hond als individu bekeken word, en dan ook iets verder dan de tandjes, maar dat er ook word gekeken hoe een hond onder appèl van de baas staat.
Gr
Tatiana

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Tatti schreef: Mijn Amerikaanse Bulldog bv is een angsthond, dit is bij hem erin gefokt. :(
Voor mijn hond betekend het dat vreemden zeker als hij aan de riem zit uit zijn buurt moeten blijven, omdat hij meteen gaat grommen en zijn tanden laat zien.
En dus echt niet uit agressie, maar puur uit angst, en wat doen de mensen, kijken alleen naar zijn kop, en niemand ziet dat zijn staart tussen zijn voorbenen plakt :( , en klats is hij een gevaarlijke hond.
Dat is ie dan toch ook? :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Eline* schreef:
Tatti schreef: Mijn Amerikaanse Bulldog bv is een angsthond, dit is bij hem erin gefokt. :(
Precies, een hond kan toch ook uit angst agressief zijn. mij boeit het ook weinig of ik nou gebeten word door angst of eentje die dominant is. :19: Het lijkt wel of angst alles goed praat, omdat een hond angstig is mag hij dan maar agressie vertonen
Perry en Noah

Afbeelding
Tatti
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond
Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Tatti »

duitse herder schreef:
Eline* schreef:
Precies, een hond kan toch ook uit angst agressief zijn. mij boeit het ook weinig of ik nou gebeten word door angst of eentje die dominant is. :19: Het lijkt wel of angst alles goed praat, omdat een hond angstig is mag hij dan maar agressie vertonen
Nee, dat is hij dus niet, want als ik de riem los laat maakt hij dat hij weg komt, dus vraagje: wat is er gevaarlijk?
Hij vind mensen, zeker vreemden doodeng, en gromt alleen zodat ze uit zijn buurt blijven, ik heb boven nergens geschreven dat hij bijt :wink:
Gr
Tatiana

Afbeelding
abu en sam
Actief

Ongelezen bericht door abu en sam »

massam schreef:

:ok:
:E: :E:
She's not just a dog, she's mine
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Van mij mag die algemene wet er komen.
Heb hier nooit problemen met de 'beruchte' rassen (een hele hoop staffords, pitbulls, bullterriers, bordeaux, ambullen, dobers, cane corso, dogo argentino en nog een hele rits molossers); de baasjes van deze rassen houden allemaal rekening met andere mensen en honden.

De pitbulls die ik ken zijn van normale mensen die op een hele goede manier met hun honden omgaan.
Al deze baasjes hebben hun uit nare situaties gehaald en zijn al lang genoeg bang geweest dat hun honden enkel en alleen door hun uiterlijke kenmerken afgemaakt zouden worden. Geen van deze mensen of honden heeft daar om gevraagd of het verdiend.

Eerlijk gezegd heb ik meer problemen met de mensen die hun kleine hondjes niet fatsoenlijk op kunnen voeden en die het toestaan dat ze zichzelf uitlaten.
Inmiddels moet ik omlopen omdat er anders een swiffer en een x teckel in mijn hond hangen.
En nee, die doet heel lang niets, maar op een geven moment wel en dan ben ik de aso met de pitbull. Nee, bedankt, daar pas ik voor.
Daarbij komen we op een stukje van nog geen 5 minuten naar het uitlaatgebied toe nog 2 Jackjes tegen die direct beginnen met uitvallen en wordt mijn wandelplezier verpest doordat ik meer tegen die rotbeesten loop te schreeuwen dat dat ik met mijn eigen hond bezig kan zijn.

Onverantwoordelijke baasjes met hondjes van ieder bestaand ras kunnen de boel flink voor een ander verzieken; ik zie niet in waarom daarin onderscheid zou moeten worden gemaakt tussen een spaniel, een groenedaeler of een pitbull.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:
Maylala schreef:Ik ben het met Marc eens. Hier is de laatste tijd ook een echte pitbull explosie te zien, en dan niet van die vrolijke schatjes, nee echt bakbeesten met gecoupeerde oren en een blowend "baasje" erachter. Dat straalt voor mij nou niet bepaald rust en vrede uit. Ik schijt echt peuken als ik dat de hoek om zie komen als ik met mijn kleine intacte reutje van 9 kilo rondloop, die is gewoon een amuse voor die beesten. Het gaat mij iets te vaak "net goed" en daar word ik bang van met mijn lieve teefje en mijn minireutje. Manlief wil nu zelfs met een breakstick gaan lopen voor het geval dat, en dat alleen al vind ik schrijnend.
Ik zit dus nu met precies hetzelfde probleem. Elk jong stel met een lijkt hier nu een gecoupeerde rednose pitbull of een standerd ambull gehaald te hebben. Ik schijt dus 7 kleuren de laatste tijd. Ben letterlijk gister nog de struiken in moeten lopen en heb de honden door prikkeldraad moeten laten springen omdat er een bulterriër en een pitje de hoek om kwamen hollen al spelend. Nu is dat op zichzelf niet erg maar ik weet gewoon waar die honden toe in staat zijn als het mis gaat. En ik hou teveel van mijn honden om dat risico te lopen. Ik moet er niet aan denken dat Eva of Cleo in de kaken van een ambull zitten van 50 kilo. Of dat er een pitje om hun strot hangt met een baas die er op in loopt te schoppen. Allemaal zaken die ik nooit wil meemaken. :neenee: Ik baal er dus enorm van dat ik inmiddels elke dag mensen zie lopen met vers aangeschafte pitbulls. Inderdaad, jointje roken, honden lekker laten raggen en in de bomen hangen. Moet ik daar zeker langs met twee teefjes van 20 kilo die helemaal niet kunnen inschatten dat die buurtende pit nu niet bepaald afgesnauwt mag worden. Ik wordt daar dus een beetje moe van. :19:

Ik weet ook heel goed dat het niet alleen om het ras gaat. Als die mensen daar zitten en twee mechelaars op die manier laten rennen vind ik dat ook eng. Hoewel, als ik er over nadenk vind ik een mechelaar eigenlijk helemaal niet eng. Zelfs als Cleo of Eva daar ruzie mee krijgt weet ik dat we niet honden hoeven wurgen om ze los te krijgen of met stokken tussen de kaken hoeven wringen over het algemeen. Meestal is een ander ras niet zo'n probleem want die tikken niet volledig door als ze gaan matten.

Voor wat betreft mensen heb ik verder geen probleem met die rassen. Mij gaat het echt om mijn gevoel van veiligheid als ik met mijn honden wandel. :wink:
Ik zie ze ook steeds vaker. En ik geef het meteen toe: ik discrimineer hartstikke! :pffff:
Een pitbullachtig beest met een ongeïnteresseerd uit zijn ogen kijkende jongeling ernaast met zo'n broek waarvan het kruis tussen je knieen hangt, een kekke Tribal ergens in 't zicht, de halve Kijkshop om z'n nek en een wietwalm waar je (ik in ieder geval) enorme zin van krijgt om te veranderen in De Menselijke Sprinkler... -----> Ik ben de straat alweer uit. Toedeledokie, maar ik hou mijn hond graag heel. Houdios! :ok:
:roll:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

maar frenk, je houdt toch van lotje... :jank:

geintje, ik wordt ook heeeel kriebelig van de staff-explosie... :N:
Afbeelding
Gesloten