Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frankrijk, 2 opties...

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Frankrijk, 2 opties...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Mijn ouders gaan in mei 12 dagen naar Nancy en eind juni/begin juli iets minder dan 3 weken naar een camping op 9 km van Mont Saint Michel. Ze hebben gevraagd of ik met een van de 2 vakanties met Jamey mee wil. Nou wil ik dat dus wel, maar ik zit erg te twijfelen welke van de 2. Zij hebben een caravan en ik ga voor die tijd een Quecha popup tent kopen (twijfel nog tussen
een binnentent of een grondzeil erbij, maar ik denk dat het met binnentent zal worden)

Ik hoop dat er forummers zijn die antword hebben op de volgende vragen:
- Moet ik bij een van de twee (of allebei) specifieke voorzorgsmaatregelen voor Jamey nemen (muilkorf, zandvliegjes oid?). Ze is wel gewoon up to date met rabiës.
- Mag je bij Mont Saint Michel op het strand met de hond?
- Hoe is de verdere omgeving daar met de hond?
- Hoe is de omgeving van Nancy met de hond?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Frankrijk, 2 opties...

Ongelezen bericht door Magic »

Ik lees even mee, wij willen in september met de hond richting Frankrijk.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Ik kan je alleen wat vertellen over Nancy. Nancy zelf is gewoon een grote stad, met alle stadse perikelen.

De omgeving is heuvel/bergachtig en door de relatief noordelijke ligging nogal gematigd in klimaat. Over het algemeen kun je zeggen dat wat er aan temperatuur in Maastricht is, dat ook voor Nancy geldt.
Als de camping in de bossen ligt en je ook van plan bent om daar te gaan lopen is het hebben van goede bescherming tegen teken van zeer groot belang. Door de dierenartsen hier wordt een Scalibor band aangeraden, maar ook Advantix mocht je geen halsband willen.

Verder is er ten aanzien van honden niet zo veel bijzonders te zeggen over die regio. Muilkorven zijn voor honden als Jamey absoluut niet nodig. In de meeste gebieden kan ze ook gewoon lekker loslopen, maar het is wel zaaks haar in het oog te houden, want zoals overal in Frankrijk wordt er behoorlijk gejaagd in de bossen.

Over Mont Saint Michel kan ik je helaas niets vertellen.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

In Frankrijk doen ze over het algemeen niet moeilijk over honden en vooral niet over kleintjes. Op de meeste campings zijn ze gewoon welkom. Mijn ervaring is dat ze aan de (west) kust niet moeilijk doen over honden op het strand. (en mocht er een bordje staan is het meestal een aanlijngebod) Zelfs op drukke stukken (en dat is natuurlijk niet te vergelijken met de drukte aan de nederlandse kust) liepen er gewoon honden los op het strand. Loop je 5 minuten door dan is het strand redelijk leeg. Zappa heeft zich suf gelopen op de stranden.
In de steden zijn honden meestal ook gewoon welkom. Eigenlijk nooit bordjes gezien en de fransen lopen ook gewoon met honden.
Ik houd van de kust, vooral die rond Normandië. Prachtig zijn die getijden-verschillen!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Bonnie F
Zeer actief

Bonnie F schreef:In Frankrijk doen ze over het algemeen niet moeilijk over honden en vooral niet over kleintjes. Op de meeste campings zijn ze gewoon welkom. Mijn ervaring is dat ze aan de (west) kust niet moeilijk doen over honden op het strand. (en mocht er een bordje staan is het meestal een aanlijngebod) Zelfs op drukke stukken (en dat is natuurlijk niet te vergelijken met de drukte aan de nederlandse kust) liepen er gewoon honden los op het strand. Loop je 5 minuten door dan is het strand redelijk leeg. Zappa heeft zich suf gelopen op de stranden.
In de steden zijn honden meestal ook gewoon welkom. Eigenlijk nooit bordjes gezien en de fransen lopen ook gewoon met honden.
Ik houd van de kust, vooral die rond Normandië. Prachtig zijn die getijden-verschillen!
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Hoe zit het met auto-reizen en Frankrijk? Nog verplichtingen qua vast-zitten? En zwemgelegenheden (voor Jamey dus he :P ) bij Nancy?
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Jacksel schreef:Hoe zit het met auto-reizen en Frankrijk? Nog verplichtingen qua vast-zitten? En zwemgelegenheden (voor Jamey dus he :P ) bij Nancy?
Mijn man heeft dat uitgezocht: geen verplichtingen voor het reizen.
Fransen zijn echt makkelijker als het om honden gaat. Zelden gezien dat honden ergens niet mogen komen, in NL had het vol gestaan met borden. Als het Henschotermeer in Frankrijk had gelegen mocht je daar gewoon met je hond heen.

(ik zie net dat ik hierboven om mij geheel onbekende reden mezelf heb geciteerd. Sorry)
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Tja, Nancy is groot en de omliggende regio ook. Er ligt wel redelijk wat aan water in de regio, maar het is maar net waar de camping ligt en hoe ver je in staat bent en bereid bent om te reizen. De moezel, een aantal meren en een legio aan kleine stroompjes. Het is maar net waar je zit en wat je zoekt.

Ze zijn hier inderdaad heel gemakkelijk met honden, dus je kunt haar met een gerust hart ergens het water in sturen. Bij de Moezel alleen rekening houden dat het niet te hard stroomt natuurlijk.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Sietske schreef:Tja, Nancy is groot en de omliggende regio ook. Er ligt wel redelijk wat aan water in de regio, maar het is maar net waar de camping ligt en hoe ver je in staat bent en bereid bent om te reizen. De moezel, een aantal meren en een legio aan kleine stroompjes. Het is maar net waar je zit en wat je zoekt.

Ze zijn hier inderdaad heel gemakkelijk met honden, dus je kunt haar met een gerust hart ergens het water in sturen. Bij de Moezel alleen rekening houden dat het niet te hard stroomt natuurlijk.
Het gaat om deze camping ;)

http://www.nl.camping-brabois.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

Iris123 schreef: Mont st Michel zelf (niet de omgeving maar echt de rots) zou ik met de hond niet doen, ik weet niet of je erop mag met een hond maar het is daar zo druk met nauwe straatjes, en zoveel geklim, dat als het mag het niet leuk is voor een hond en je grote kans hebt dat je Jamey moet tillen de hele tijd omdat de trappen te steil zijn den mensen op zijn poten lopen omdat ze hem niet zien.
Op Mont st Michel mogen gewoon honden(tenminste in 2008) alleen niet in het museum/kerk.
Wel kan het zeker in het begin, bij de souvenierswinkeltjes erg druk zijn.
We hebben er ook gegeten en ze mochten gewoon mee het restaurant in, en werden constant aangehaald door het bedienend personeel.

Veel stranden in de omgeving zijn zeker met eb nogal een blubber(slik)boel.
Groetjes,
Nanda en Ollie.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”