Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kat is leven niet zeker in Druten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

kat is leven niet zeker in Druten

Ongelezen bericht door iones »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6568 ... html?p=3,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Katten zijn leven niet zeker in Druten
DRUTEN - Eigenaren van katten in het Gelderse Druten doen er goed aan hun huisdier binnen te houden. In de wijk Druten-Zuid zijn in korte tijd elf katten verdwenen. De Dierenbescherming Rivierenland bevestigde woensdag een bericht daarover in dagblad de Gelderlander.

„Dit hebben wij nog nooit meegemaakt”, zegt een woordvoerster van de Dierenbescherming. Van de elf vermiste katten woonden er vijf in dezelfde straat. Er loopt waarschijnlijk een kattenhater rond die de dieren vergiftigt, zegt de dierenorganisatie.

De woordvoerster raadt gedupeerde eigenaren aan aangifte te doen bij de politie.

Zouden mensen daar hun kat nog los durven laten lopen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Paddle
Zeer actief

Re: kat is leven niet zeker in Druten

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik persoonlijk zou m'n kat binnenhouden voor een ruime tijd totdat het 'overwaait'. En dan laat ik hem weer los buiten, zeker als ie dat al (jaren) gewoon was.

Wat zou jij dan doen?
Afbeelding
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

Ik zou mijn kat ook zeker binnen houden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Buitenkatten zou ik toch binnen houden.
Maar die van ons willen/mogen niet naar buiten. Ramses vliegt op ieder mens en iedere kat en hond af om kopjes te geven; dus dat is veel te gevaarlijk.
Pito komt niet voorbij en drempel (en ik vind het geen prettig idee omdat hij balletjes heeft, je hebt als baasje van een kater toch ook wel de verantwoordlijkheid dat hij niet de hele buurt gaat dekken), wat poezeke betreft houdt de wereld op bij de voordeur.
Joep is in principe wel een buitenkat, maar schijt tussen planten en ik wil de buren niet onnodig overlast bezorgen.
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik zou mijn katten ook binnen houden. Mijn ene kat komt niet verder dan de achter tuin mijn andere kat is een echte buitenkat en maakt dan ook een paar keer een gezellige wandeling door de wijk, even schooien bij de overburen :engel: Maar hij zou dan echt binnen moeten blijven!
Afbeelding
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

Hmm da's hier vlak in de buurt.
Arme katten...terwijl het zo makkelijk voorkomen kan worden. Dieren hoor je op je eigen terrein te houden, danwel te begeleiden als ze van dat terrein afkomen. Als je je kat netjes bij je houd kunnen dat soort misselijke onmensen je kat ook niets aandoen.
Ik vermoed dat een dierenbeul niet de enige oorzaak is van het verdwijnen van die katten, want er liggen hier in de buurt regelmatig platte katten op/naast de wegen. Laatst nog een heel mooi klein schildpad-kleurig diertje, het beestje kon niet veel ouder dan een paar maanden zijn. :jank:

Die van mij blijven binnen en mogen lekker in onze tuin dartelen, zoals het hoort. Je pleurt je hond, konijn, cavia ect toch ook niet de straat op om het maar zelf uit te zoeken? Ik zou geen moment rust hebben.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ach die discussie is hier ookal vaker gevoerd. jij zegt dat dat hoort, maar hoort dat echt zo dan!? denk dat dat een meningsverschil is. Laat toch liever een kat buiten, die dat al jaren gewend is dan dat hij ongelukkig binnen zit te mokken.
Ik zou zelf ook geen kat nemen omdat ik in het centrum woon en er mij teveel katten worden vermist/aangereden en ik hem niet binnen wil opsluiten. En laat mijn cavia niet buiten omdat die echt niet naar huis komt lopen of uberhaupt weet waar hij is :denken: :D
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wie zegt dat alle katten buiten horen en het binnen niet naar hun zin kunnen hebben?
Onze 4 katers bevalt het prima in ons flatje.

Wij laten ze als we verhuisd zijn ook nit buiten de tuin komen; de kans dat ze in een hondenbek of onder een auto eindigen, gestolen en doorverkocht of afgemaakt worden door een boze buurman die genoeg heeft van kattenpoep tussen z'n perkplantjes is ons te groot.
Daarbij heb ik weinig trek in kattenaids of kapotte oortjes en abcessen van het vechten.

Als andere katteneigenaren al deze punten wel een aanvaardbaar risico vinden, prima.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Netjes je tuin katveilig afzetten en buurmannen hoeven niet meer boos te worden en loslopende katten nare dingen aan te doen.

Dit soort nieuws komt toch met regelmaat van de klok terug? Ik snap niet dat mensen dat risico willen nemen.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

risico hoort bij het leven. Risco loop je ook als je je honden loslaat, als je je kinderen buiten laat spelen, naar school laat gaan, of uit laat gaan. risico loop je als je in de auto stapt. Je loopt al risico als je je ogen 's morgens open doet op van alles en nog wat. Risico opzoeken is iets anders; je laat je honden niet los naast de snelweg, je laat je kinderen niet buitenspelen als dutroux naast je woont, etc. leven is beleven en daar hoort een gezonde portie risico bij....
Groetjes Ilse
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ilse met haar witte schreef:risico hoort bij het leven. Risco loop je ook als je je honden loslaat, als je je kinderen buiten laat spelen, naar school laat gaan, of uit laat gaan. risico loop je als je in de auto stapt. Je loopt al risico als je je ogen 's morgens open doet op van alles en nog wat. Risico opzoeken is iets anders; je laat je honden niet los naast de snelweg, je laat je kinderen niet buitenspelen als dutroux naast je woont, etc. leven is beleven en daar hoort een gezonde portie risico bij....
Maar sommige risico's zijn veel groter dan andere.

Je kinderen van 3 laat je niet los op straat rondlopen zonder begeleiding. Dat durf je niet en terecht niet.

Zou een kat meer verstand hebben en inzicht in gevaren dan kinderen van 3? Ik denk het niet. Getuige de vele aangereden katten op de weg.

Als je perse je kat los wilt laten lopen, dan zou ik dus niet in een druk gebied gaan wonen. En als je je hond los wilt laten, dan doe je dat inderdaad ook niet in een gebied waar auto's dicht langs razen.

Ik denk dat je tot bepaalde hoogte wel je dieren moet beschermen tegen gevaren, net als je kinderen. Je kunt ze niet zomaar aan hun lot over laten.

Verder kun je kinderen als ze ouder zijn waarschuwen tegen gevaarlijke idioten. MAar bij katten kan dat niet. Dus inderdaad tuin goed afrasteren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Mijn vriend heeft ook weleens een verhaal verteld over 1 van hun katten. Kwamen ook altijd buiten, maar ineens kwam een kat niet meer terug. Loopt mijn schoonmoeder langs een huis van een kattenverzamelaar bij hun in de buurt en lijkt ze gewoon haar eigen kat voor het raam te zien. :scratch:
Aangebeld en gevraagd, maar mevrouw wilde natuurlijk niks toegeven, waarop mijn schoonmoeder de kat riep die vervolgens op haar reageerde, dus dat was helemaal duidelijk. Uiteindelijk heeft ze haar eigen kat dus weer mee kunnen nemen.
Je hebt er echt maffe mensen bij, dus het kan best zijn dat de katten ergens binnen zitten bij zon verzamelaar.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Minder katten. Ja, dat is wel hondenleed :ugh:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”