Helemaal juist.Eline* schreef:Jouw hond aan de riem, die is gevaarlijk.Tatti schreef: Nee, dat is hij dus niet, want als ik de riem los laat maakt hij dat hij weg komt, dus vraagje: wat is er gevaarlijk?
O...dus ik kan hem gewoon aaien als ie aangelijnd zit?Hij vind mensen, zeker vreemden doodeng, en gromt alleen zodat ze uit zijn buurt blijven, ik heb boven nergens geschreven dat hij bijt
Hij kruipt tussen mijn benen, maar bijt absoluut niet.
En kinderen bv vind hij geweldig, op de lagere school van mijn zoontje zou ik hem op de speelplaats gewoon los kunnen laten tussen de kids, zolang de leerkrachten maar binnen blijven, want als die zich laten zien word hij weer bang.
Het is zo zielig voor hem als mijn wolfhond iedereen uitgebreid gaat begroeten, en je ziet aan de kop van de am bull dat hij ook zo graag wil, maar gewoon niet durft, ik moet vaak slikken omdat ik het zo sneu voor hem vind.
Hij is 2.5 maanden ouder als ons wolfje, en vaak als mensen rustig zijn en gewoon met ons praten, gaat hij stiekem achter het wolfje aan om ook even hoi te zeggen, maar de mensen moeten dan dus echt doen alsof ze hem niet zien, anders springt hij razendsnel weer terug tussen mijn benen.
Zitten wij met voor hem onbekenden bv op een terras, begint het met grommen en verstoppen, en als ze dan geduld hebben, en hem wat lekkers geven zitten die +40kg 20 minuten later bij de mensen op schoot.
Maar bijna niemand geeft een vreemde hond die tijd om te merken dat hij niet bang hoeft te zijn, ze zien alleen die eerste reactie van hem, en oordelen daarna.
Ik heb de gedragtherapeut D Grosemans al hier gehad, toen de am bull 6 maanden oud was, en die zij meteen dat het erin gefokt is, en dat wij het er dus nooit uit krijgen, alleen kunnen proberen hem te begeleiden.