Ontzettend leuk !
Voor Gijsje allemaal best spannend daar hij toch best terughoudend is naar vreemden en in zijn eentje mee is.
Aangezien er meerdere honden qua karakter waren zoals Gijsje was het het slimste ze in de auto te laten in de tussentijd elke keer maar ja...dat is iets wat Gijsje niet echt gewend is en dus ook een stukje achterbank opgegeten heeft.

Vannacht ook voor het eerst weer gal gespuugd.... dus naast de kip en rund waar hij allergisch voor is moet ik een achterbank van een auto ook maar uit zijn menu laten.

Het was onwijs leerzaam om naar de anderen te kijken .
Het zien op een afstand is toch duidelijker als wanneer je zelf met je hond bezig bent .
het speuren..dat was het eerste wat we deden. Uit de auto op het veld en heel logisch was Gijsje met de omgeving bezig ipv met het spoor

Tip wat ik mee kreeg was om met Gijsje pas met 5 of 10 meter te gaan beginnen. Lekker kort tot het kwartje valt en daarna eventueel uitbreiden.
Het zoeken....ja, dat was leuk vond Gijsje ! Dat iemand anders dichtbij kwam om te laten zien dat ze zijn speeltje ging verstoppen was wat minder maar Nicky loste dat mooi op door op afstand te gaan roepen naar Gijsje, te zwaaien met zijn speeltje en hop...zo te gooien in het zoekgebiedje. Makkelijke plek natuurlijk.
Nou......dat was gaaf ! Daar ging Gijsje en zo trots al een pauw dat ie het vond ! Ha ...en ik niet minder natuurlijk .

Nogmaals en wat moeilijker.....hebbus ! En Gijsje werd al trotser.

Op een ander zoekbultje ( geen idee hoe ik dat omschrijf

Een vreemd voorwerp....een handschoen . En ook dit ging helemaal knap .
Een hard rolletje met rubber omheen vond hij ook vrij vlot maar dorst het niet op te pakken. Helpen door het zelf te pakken en aan te moedigen het over te nemen van me. Dat lukte. Knappe Gijsje !
De middag hadden we een kastanje in onze broekzak en we moesten die aan het eind van de middag op een dienblad leggen met 3 of 4 kastanjes erbij. Zou hij 'mijn' kastanje eruit halen ? Hij ging wel PATS met zijn neus naar dé kastanje heen, pakte het niet van het dienblad maar was natuurlijk geweldig dat ie het zo met zijn neus aanwees !

Knap hoor van de kleine kleuter !
Mensen zoeken hebben we niet gedaan...er waren meerdere hondjes zoals Gijsje die erg terughoudend waren dat zou nu zo de eerste dag niet werken dachten we zo.
Al met al een geweldige dag waarin ik veel geleerd heb en veel plezier heb gehad.
Een aanrader !